Star Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Star Realms
Jakiś czas temu przetłumaczyłem karty na nasz język, gdyby ktoś potrzebował, to może sobie wydrukować. Taki mały, świąteczny prezent.
Za ewentualne błędy na kartach nie przyjmuję reklamacji.
Za ewentualne błędy na kartach nie przyjmuję reklamacji.
- zakwas
- Posty: 1777
- Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
- Lokalizacja: Zgierz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 12 times
Re: Star Realms
Przez chwilę się zastanawiałem czy nie będzie język blokował grania w SR, ale po trzech partiach nie ma żadnych problemów - słownictwo proste, klika kluczowych zwrotów pozwala się szybko zorientować co karty robią, całe szczęście obejdzie się bez wrzutek.
Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony płynnością gry i jakością rozrywki jaką ona dostarcza. Mogłaby być ładniejsza, bo grafiki siermiężne jak w latach 90 na naklejkach w gumach do żucia, ale to tylko mało udany dodatek do udanego deckbuildingu. Już zacząłem rozglądać się za dodatkami, a grę mam od wczoraj.
P.S.: Dziwię się bardzo, że nikt tego jeszcze nie wydał po polsku... :<
P.P.S.: Nawet karty do liczenia punktów się nam jakoś sprawdzają, mimo że wszyscy na nie narzekają. Możliwe, że będą problemem jak się nauczymy grać i rozgrywki przyspieszą...
Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony płynnością gry i jakością rozrywki jaką ona dostarcza. Mogłaby być ładniejsza, bo grafiki siermiężne jak w latach 90 na naklejkach w gumach do żucia, ale to tylko mało udany dodatek do udanego deckbuildingu. Już zacząłem rozglądać się za dodatkami, a grę mam od wczoraj.
P.S.: Dziwię się bardzo, że nikt tego jeszcze nie wydał po polsku... :<
P.P.S.: Nawet karty do liczenia punktów się nam jakoś sprawdzają, mimo że wszyscy na nie narzekają. Możliwe, że będą problemem jak się nauczymy grać i rozgrywki przyspieszą...
- Fruczak Gołąbek
- Posty: 918
- Rejestracja: 29 wrz 2009, 00:56
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 39 times
Re: Star Realms
Ja używam https://play.google.com/store/apps/deta ... ntstracker na telefonie z androidem. Gra się z tym cudownie.
- siekan
- Posty: 425
- Rejestracja: 28 gru 2014, 09:47
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Re: Star Realms
Jak ta gra śmiga na 4? Nie dluzy się, nie ma strasznych przestojów? Ok ile trwa partia?
- mauserem
- Posty: 1817
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 165 times
- Kontakt:
Re: Star Realms
zależy jaki rozgrywacie format multiplayera, najlepiej przyjąć jakieś 10 minut dla gracza jeśli ekipa jest początkująca. A jeśli wszyscy są już pro - 5 minut na gracza da się osiągnąć
Tapnięte z Ciapciaka, albo odwrotnie?
Tapnięte z Ciapciaka, albo odwrotnie?
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 930 times
Re: Star Realms
Dla wszystkich fanów Star Realms: właśnie odkryłem niedawno, że istnieje gra o klasę lepsza, a opartą na podobnej mechanice (streamlinowany deckbuilding u podstaw) i zaspokajająca podobną potrzebę - Dale of Merchants .
SR to gra, w której wybory ograniczaja się głównie do obliczania prawdopodobieństw w kontekście rozkładu kart w talii - w rezultacie grę wygrywa (zwykle) ten, który o rundę wcześniej rozpocznie swój snowball effect. W Dale of Merchants, mamy jednocześnie konstrukcję i dekonstrukcję talii i całość też jest wyścigiem, ale takim, który nie kaskaduje jak szalony w ciągu gry, tylko idzie falami szybko/wolno.
Lubię SR, mam wszystkie dodatki, ba, nawet matę, ale po Dolinie Kupców, nie sądzę, żebym w to jeszcze kiedyś zagrał.
SR to gra, w której wybory ograniczaja się głównie do obliczania prawdopodobieństw w kontekście rozkładu kart w talii - w rezultacie grę wygrywa (zwykle) ten, który o rundę wcześniej rozpocznie swój snowball effect. W Dale of Merchants, mamy jednocześnie konstrukcję i dekonstrukcję talii i całość też jest wyścigiem, ale takim, który nie kaskaduje jak szalony w ciągu gry, tylko idzie falami szybko/wolno.
Lubię SR, mam wszystkie dodatki, ba, nawet matę, ale po Dolinie Kupców, nie sądzę, żebym w to jeszcze kiedyś zagrał.
Ostatnio zmieniony 06 lut 2016, 15:31 przez rattkin, łącznie zmieniany 1 raz.
- raiden25
- Posty: 1409
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 47 times
Star Realms
Dolina Królów to inna gra jak teraz patrzę, tzn. są dwie o takiej nazwie w internecie - może zmylićrattkin pisze:Dla wszystkich fanów Star Realms: właśnie odkryłem niedawno, że istnieje gra o klasę lepsza, a opartą na podobnej mechanice (streamlinowany deckbuilding u podstaw) i zaspokajająca podobną potrzebę - Dale of Merchants .
SR to gra, w której wybory ograniczaja się głównie do obliczania prawdopodobieństw w kontekście rozkładu kart w talii - w rezultacie grę wygrywa (zwykle) ten, który o rundę wcześniej rozpocznie swój snowball effect. W Dale of Merchants, mamy jednocześnie konstrukcję i dekonstrukcję talii i całość też jest wyścigiem, ale takim, który nie kaskaduje jak szalony w ciągu gry, tylko idzie falami szybko/wolno.
Lubię SR, mam wszystkie dodatki, ba, nawet matę, ale po Dolinie Królów, nie sądzę, żebym w to jeszcze kiedyś zagrał.
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Star Realms
Bo to Dolina Kupców, nie królów :p.raiden25 pisze:Dolina Królów to inna gra jak teraz patrzę, tzn. są dwie o takiej nazwie w internecie - może zmylićrattkin pisze:Dla wszystkich fanów Star Realms: właśnie odkryłem niedawno, że istnieje gra o klasę lepsza, a opartą na podobnej mechanice (streamlinowany deckbuilding u podstaw) i zaspokajająca podobną potrzebę - Dale of Merchants .
SR to gra, w której wybory ograniczaja się głównie do obliczania prawdopodobieństw w kontekście rozkładu kart w talii - w rezultacie grę wygrywa (zwykle) ten, który o rundę wcześniej rozpocznie swój snowball effect. W Dale of Merchants, mamy jednocześnie konstrukcję i dekonstrukcję talii i całość też jest wyścigiem, ale takim, który nie kaskaduje jak szalony w ciągu gry, tylko idzie falami szybko/wolno.
Lubię SR, mam wszystkie dodatki, ba, nawet matę, ale po Dolinie Królów, nie sądzę, żebym w to jeszcze kiedyś zagrał.
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Re: Star Realms
Dochodzi jeszcze kwestia grafik. Wymiana baz gwiezdnych i niszczycieli kosmicznych na papużki, ciasteczka i co tam jeszcze Nie każdego kupią te obrazkirattkin pisze:Dla wszystkich fanów Star Realms: właśnie odkryłem niedawno, że istnieje gra o klasę lepsza, a opartą na podobnej mechanice (streamlinowany deckbuilding u podstaw) i zaspokajająca podobną potrzebę - Dale of Merchants
....
"You have to learn the rules of the game.
And then you have to play better than anyone else."
Albert Einstein
And then you have to play better than anyone else."
Albert Einstein
Re: Star Realms
Akurat kwestia grafik to rzecz sporna. Bardziej przyjazne dla dzieci, a w dodatku dale of merchants wydaje sie byc lepsze dla kilku graczy. Gry jeszcze nie mam, ale czekam (poluje na nia) o wiele bardziej niz na colony wars. Star realms dostaje karnego ku*asa za ciagle przesuwanie premiery
- zakwas
- Posty: 1777
- Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
- Lokalizacja: Zgierz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 12 times
Re: Star Realms
Całe szczęście odkryłem tę grę niedawno i mi się nie pali do premiery.arqueek pisze:Akurat kwestia grafik to rzecz sporna. Bardziej przyjazne dla dzieci, a w dodatku dale of merchants wydaje sie byc lepsze dla kilku graczy. Gry jeszcze nie mam, ale czekam (poluje na nia) o wiele bardziej niz na colony wars. Star realms dostaje karnego ku*asa za ciagle przesuwanie premiery
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 930 times
Re: Star Realms
Oczywiście chodziło o Dolinę Kupców (słabo operuję polskimi nazwami gier, zapamiętuję angielskie, bo potem mi się myli).Tehanu pisze:Dochodzi jeszcze kwestia grafik. Wymiana baz gwiezdnych i niszczycieli kosmicznych na papużki, ciasteczka i co tam jeszcze Nie każdego kupią te obrazkirattkin pisze:Dla wszystkich fanów Star Realms: właśnie odkryłem niedawno, że istnieje gra o klasę lepsza, a opartą na podobnej mechanice (streamlinowany deckbuilding u podstaw) i zaspokajająca podobną potrzebę - Dale of Merchants
....
Obrazki w Star Realms są... umówmy się, "generyczne" to najlepszy komplement jaki można dla nich znaleźć.
- Rafal_Kruczek
- Posty: 1093
- Rejestracja: 20 sie 2008, 11:48
- Lokalizacja: Legnica
- Has thanked: 86 times
- Been thanked: 31 times
Re: Star Realms
Chodzi o to że Egizia (suchy jak pustynia statek-placement )została wydana jako Dolina Królów. Potem ukazał się deck-builder Valley of the King, który nie miał na razie polskiej wersji- ale jakby miał to trudno byłoby wymyślić lepszą nazwę niż Dolina Królów.Yavi pisze:Bo to Dolina Kupców, nie królów :p.raiden25 pisze:Dolina Królów to inna gra jak teraz patrzę, tzn. są dwie o takiej nazwie w internecie - może zmylićrattkin pisze:Dla wszystkich fanów Star Realms: właśnie odkryłem niedawno, że istnieje gra o klasę lepsza, a opartą na podobnej mechanice (streamlinowany deckbuilding u podstaw) i zaspokajająca podobną potrzebę - Dale of Merchants .
SR to gra, w której wybory ograniczaja się głównie do obliczania prawdopodobieństw w kontekście rozkładu kart w talii - w rezultacie grę wygrywa (zwykle) ten, który o rundę wcześniej rozpocznie swój snowball effect. W Dale of Merchants, mamy jednocześnie konstrukcję i dekonstrukcję talii i całość też jest wyścigiem, ale takim, który nie kaskaduje jak szalony w ciągu gry, tylko idzie falami szybko/wolno.
Lubię SR, mam wszystkie dodatki, ba, nawet matę, ale po Dolinie Królów, nie sądzę, żebym w to jeszcze kiedyś zagrał.
- gafik
- Posty: 3651
- Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
- Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
- Has thanked: 55 times
- Been thanked: 119 times
Re: Star Realms
Czy SR z wszystkimi dodatkami nie robi się mini-molochem?
Słyszałem że Dolina Kupców jest ciekawsza mechanicznie ale dłużej się gra. W SR cenię błyskawiczną rozgrywkę. Czy ktoś wyda DK w wersji Star Wars
A jak się ma do tego Epic?
Słyszałem że Dolina Kupców jest ciekawsza mechanicznie ale dłużej się gra. W SR cenię błyskawiczną rozgrywkę. Czy ktoś wyda DK w wersji Star Wars
A jak się ma do tego Epic?
Re: Star Realms
Epic to zupełnie inna liga. Bliżej mu do MtG niż do SR. Tworzysz talię z 30 kart poprzez draft czy swobodny wybór, wystawiasz jednostki, atakujesz nimi, blokujesz, etc. Nie mamy tu mechaniki deckbuildingu. Niemniej bardzo ciekawy tytuł, świetny graficznie i nie posiadający słabych kart (prawie), tutaj wszystko da się i należy kontrować błyskawicznie.gafik pisze:A jak się ma do tego Epic?
Re: Star Realms
No właśnie... Przy pierwszej grze paraliz - wszystkie karty są mega wypaśne i mocne! Trudno wybrać co zagrać i kiedy... I nagle się okazuje, że nasz mega robal zadający 30 obrażeń! i wystawiony w pierwszej turze nagle... zostaje ubity czymś jeszcze fajniejszym Piękan gra (nie tylko graficznie)Flogiston pisze:gafik pisze:nie posiadający słabych kart (prawie), tutaj wszystko da się i należy kontrować błyskawicznie.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 930 times
Re: Star Realms
Nie, nie ma jakichś dodatkowych zasad (poza paroma prostymi), itd. Ja gram z wszystkimi dodatkami i jeszcze zmieszane z Colony Wars. Deck do dociągu (w koszulkach) ma wtedy wysokość butelki od piwa, ale poza tym, gra się tak samo . Jeśli coś zmienia tę grę (w pewnym sensie na plus, w innym na minus) to ukryte gambity rozdawane na początku gry.gafik pisze:Czy SR z wszystkimi dodatkami nie robi się mini-molochem?
Powiedziałbym, że czas porównywalny (15-30 min tops). Zresztą, ja i tak w SR na dwie osoby gram na 100 authority, bo przy 50 losowość jest nie do zniesienia. Można przegrać grę, nawet nie zauważywszy kiedy.gafik pisze: Słyszałem że Dolina Kupców jest ciekawsza mechanicznie ale dłużej się gra. W SR cenię błyskawiczną rozgrywkę.
Re: Star Realms
Gdyby kogoś interesowało Colony Wars, to właśnie pojawiło się na planszomania.pl
http://planszomania.pl/karciane/8855/St ... -Wars.html
http://planszomania.pl/karciane/8855/St ... -Wars.html
-
- Posty: 300
- Rejestracja: 05 lut 2015, 23:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 9 times
Re: Star Realms
Wg mnie niczym, to jest ta sama gra, tylko z innymi statkami na kartach. Jak je połączysz, to masz więcej tego samego.gafik pisze:Czym się różni CW od SR? Co się stanie jeżeli połączyć je razem?
- Andy
- Posty: 5130
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 192 times
Re: Star Realms
Talia będzie się przewracać, zwłaszcza jeśli zakoszulkujesz.gafik pisze:Co się stanie jeżeli połączyć je razem?
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Re: Star Realms
CW to po prostu nowy starter set. Nowością są karty, które można wziąć na rękę, jeżeli zagrało się w tej rundzie kartę z tej samej frakcji (wszystkie frakcje dostały takie karty, link poniżej), czego w pierwszym SR nie ma. Jeżeli połączysz obie to poza możliwością grania w 3 i 4 graczy, dostaniesz po prostu różnorodną, ale jednocześni dość dużą talię. Ja mam SR + Bases and Battleships (12 kart) + Fleets and Fortresses (12 kart) + Heroes (12 kart) w sumie 116 kart. Od 2 dni też CW, ale na razie nie mieszam. Ogrywamy sobie jako gołą podstawkę, za jakiś czas pewnie zaczniemy testy ze wszystkim. Obie podstawki wydają się dobrze zbalansowane więc zakładam, że wymieszanie nie powinno "zepsuć" gry. Ale zobaczymy po testach.gafik pisze:Czym się różni CW od SR? Co się stanie jeżeli połączyć je razem?
Linki: Nowe Karty
P.S. Ciekawostą jest Stealth Tower. Pozwala na jedą rundę skopiować dowolną bazę w grze.