Jakoś tak się stało, że przez dziewczynę oderwałem się od komputera a wieczory spędzamy na graniu w planszówki.
Pomyślałem sobie, że fajnie byłoby zagrać w coś co bym sam wymyślił, a że lubię morskie klimaty to nie trzeba było długo myśleć nad wstępnym zarysem jak miałaby gra wyglądać.
To taki akapit wstępny. Teraz przejdźmy do sedna sprawy, z którą się do Was zwracam:
Klimat - morski, kupiectwo, elementy walki
Cel - zgromadzić jak największy majątek
Miejsce - karaiby
Czas - okres kolonizacji
Nacje - Anglia, Hiszpania, Holandia, Francja
Gracz wybiera bądź losuje nację, oraz miejsce startowe.
Miasta jakie będą dostępne wybiera się drogą losowania (tu będzie specjalny mechanizm, żeby nie okazało się, iż wszystkie miasta są po jednej stronie mapy) z puli wszystkich dostępnych miast. Miasta produkują np. 2 surowce a 3 sprowadzają, lub odwrotnie.(ogólna pula surowców =10)
Ceny surowców ulegają co turę prawom popytu i podaży.
Dodatkowe czynniki to wiatr, zwiększający ruch w danym kierunku na mapie, sztorm uszkadzający żagle, wojny między państwami, embarga, być może wymyślę aspekt misji.
Gracz wybiera lub losuje kapitana statku, który ze względu na pochodzenie będzie miał jakąś drobną specjalną umiejętność, np. mniejsze koszty żywności dla załogi, czy ich utrzymania, dokonywanie napraw żagli albo kadłuba na pełnym morzu, lepsze ceny danego towaru, itp.
Kapitan będzie się rozwijał, dzięki czemu będzie szybciej/dalej pływał w danej rundzie, lepiej walczył, handlował z bonusami do kupna sprzedaży, najmował załogę po zmniejszonych kosztach.
Gracz otrzymuje statek startowy, może dokupić kolejne, obecny sprzedać i kupić nowy. Statki ulegają uszkodzeniu podczas sztormów i bitew, przez co zmniejsza się ich prędkość, czy ładowność.
Pewnie co niektórzy ostrzą zęby, na myśl o bitwach... Nie chcę żeby to zdominowało grę, zatem ten aspekt będzie ale raczej jako dodatkowe urozmaicenie, kiedy napadną nas piraci, bądź my ich. Również można będzie atakować statki innych krajów ale będą się one wtedy mścić, wysyłając za nami swoje okręty, bynajmniej niezainteresowane handlem z nami na pełnym morzu
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Przez pracę cierpię na brak czasu aby popracować nad grą. Pomysł jak widzicie jest, uważam że nawet gotów do stworzenia fizycznie gry. Muszę jednak popracować trochę w programach graficznych, na czym się niestety nie znam... JESZCZE
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Proszę o Wasze wypowiedzi jak Wam się widzi taki pomysł, klimat, itd.
Oddzielcie opinię pustą linijką i zapraszam również do sugestii jeśli jakieś macie
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Pozdrawiam i liczę na konstruktywne wypowiedzi.