Star Realms + dod. / Epic / Dolina Kupców / Cthulhu Światy ?

Zastanawiasz się co kupić? Poszukujesz gry dla 2 osób? A może najzabawniejszej gry dla 3-6 osób Reinera Knizia o kosmosie, zaczynającej się na literę Z? Pomożemy!
Awatar użytkownika
gafik
Posty: 3651
Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
Has thanked: 55 times
Been thanked: 119 times

Star Realms + dod. / Epic / Dolina Kupców / Cthulhu Światy ?

Post autor: gafik »

"Gołe" SR grałem (mam tez app) podoba mi się błyskawiczna (czasem 5 min. rozgrywka). Czy dodatki nie psują tej szybkości?
w Epic słyszałem, że można grać drafty, co uwielbiam.
A o DK nie wiem nic poza kilkoma postami w wątku DK.
Co polecacie na 2 os?

Edit: Dopisałem jeszcze Cthulhu Światy bo zobaczyłem je właśnie w akcji i pomimo, że sporo opinii stwierdza, że to klon SR to jednak jest to troszkę inna gra. Ale mnie się nie podoba. 1. Grafiki paskudne. 2. Ikonki paskudne i trzeba się ich nauczyć. 3. Nie dali tekstu do ikonek. 4. Po co "spalszczać" grę w której nie ma tekstu :?
Ostatnio zmieniony 24 lut 2016, 11:04 przez gafik, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Star Realms + dodatki / Epic / Dolina Kupców ?

Post autor: Yavi »

Mamy SR z dodatkami:
Star Realms: Crisis – Bases & Battleships
Star Realms: Crisis – Events
Star Realms: Crisis – Fleets & Fortresses
Star Realms: Crisis – Heroes
i gra nie straciła nic z szybkości i płynności. Dają po prostu więcej dobrego, chociaż gdybyśmy nie mieli ostatniego z nich, to nic by się nie stało ;).
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Star Realms + dodatki / Epic / Dolina Kupców ?

Post autor: Andy »

B&B, F&F oraz Herosi zwiększają możliwości graczy, Eventy zwiększają losowość, Gambit wg mnie można sobie darować. Wszystko plus jeszcze karty promo do przetestowania za grosze w apce (przed ewentualnym zakupem kart analogowych). Żadnego spowolnienia w grze z ich powodu nie ma.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
wis
Posty: 1231
Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 59 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: Star Realms + dodatki / Epic / Dolina Kupców ?

Post autor: wis »

SRa tłumaczysz w pięć minut i gracie - czyli dobry filler/gateway. Dodatki są ok, ale to już koledzy opisali. Epic jest o klasę cięższy - tak w tłumaczeniu, jak w przyswajaniu i ogrywaniu. Jeśli lubisz drafty i masz stałą ekipę, to może jest warty testu, ale dla mnie nie spełnia się ani w roli fillerka (draft to druga gra), ani - tym bardziej - gatewaya.
Glory: A Game of Knights - nasza pierwsza gra Kickstarter / FB / Gamefound
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Star Realms + dodatki / Epic / Dolina Kupców ?

Post autor: misioooo »

Epic jest prostszy od MtG, ale zdecydowanie bardziej złożony od SR. I całkiem inny. W SR budujesz talię w trakcie gry. W Epicu masz swoją i tyle. Ewentualnie tworzysz ją draftując :)
Sam Epic nie jest jakiś skomplikowany. Czytając instrukcję tak się wydaje, ale czytając i jednocześnie grając okazuje się, że jest to bardzo proste i intuicyjne. Sama gra też jest bardzo szybka, może ze 20-30min max. Niestety czasowi rozgrywki SR nie dorówna - zawsze będzie dłużej :)
Są to dwie całkowicie inne gry, ale nie bałbym się epica jako "gry na początek" - pod warunkiem, że gracze znają angielski. Jak pisałem - instrukcja wydaje się skomplikowana, ale po zagraniu jednej rundy już niemal wszystko jasne i intuicyjne.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Star Realms + dodatki / Epic / Dolina Kupców ?

Post autor: rattkin »

Mechanika SR, która każe zagrywać wszystko co na ręce, sprawia, że rozgrywka jest bardzo proceduralna i dość nudna. Jedyna decyzja to "co kupić". Dzięki temu gra się szybko, ale bezmyślnie. Grając w SR nigdy nie czuję się "mądry", tylko czuję, że miałem farta, bo coś tam doszło akurat dla mnie, a potem dociąg dobrze wszedł. Na dłuższą metę taka rozgrywka nie sprawia przyjemności.

Za argument moze posłużyć fakt, ze istnieje symulator online, gdzie boty grają sobie tysiące partii ze sobą, grając określonymi strategiami (zwykle możliwymi do opisania w kilku słowach). Grając w SR właśnie czujesz się takim botem, a gra gra się sama.

Lubię SR jesli chcemy sobie zagrać ot tak, bez skilla, na rympał, pooglądać sobie efekt kuli śniegowej. Do bardziej emocjonujących gier wolę Dolinę Kupców, gdzie decyzji jest więcej.
janekb
Posty: 586
Rejestracja: 14 sty 2012, 14:28
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Star Realms + dodatki / Epic / Dolina Kupców ?

Post autor: janekb »

rattkin pisze:Do bardziej emocjonujących gier wolę Dolinę Kupców, gdzie decyzji jest więcej.
Jakiś czas temu też myślałem o nowym deckbuilerze SR odrzuciłem, ze względu na język (nie każdy z moich współgraczy lubi gry po angielsku), myślałem o Cthluhu Realms, a potem pojawiła się DK. Już byłem bliski zakupu, ale pojawiły się głosy, że tam mała decyzyjność jest, właściwie kupuje się najdroższą kartę, po to, żeby kupować za nią kolejne drogie i tyle. Nie korzysta się za bardzo z akcji itp. Jak to jest w rzeczywistości?
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Star Realms + dodatki / Epic / Dolina Kupców ?

Post autor: Maxxx76 »

W SR jest rzeczywiście mało myślenia, bierzesz co talia dała i próbujesz złożyć z tego combo, licząc, że wyjdzie Ci na ręce. Fajny wypełniacz, rozgrzewacz, wprowadzacz :-) Ja kupiłem Cthulhu Światy, bo podoba mi się humor tej gry i teksty w rodzimym języku zrozumiałe dla potencjalnych wspołgraczy :-)
mate00
Posty: 196
Rejestracja: 19 sty 2014, 20:10
Lokalizacja: Łódź

Re: Star Realms + dodatki / Epic / Dolina Kupców ?

Post autor: mate00 »

rattkin pisze:Mechanika SR, która każe zagrywać wszystko co na ręce, sprawia, że rozgrywka jest bardzo proceduralna i dość nudna. Jedyna decyzja to "co kupić". Dzięki temu gra się szybko, ale bezmyślnie. Grając w SR nigdy nie czuję się "mądry", tylko czuję, że miałem farta, bo coś tam doszło akurat dla mnie, a potem dociąg dobrze wszedł. Na dłuższą metę taka rozgrywka nie sprawia przyjemności.
Świetnie ujęte! Podpisuję się pod tym, mając na koncie pewnie ze dwie setki rozgrywek. Na początku gra mnie zachwyciła, ale później... dokładnie tak jak napisałeś.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Star Realms + dodatki / Epic / Dolina Kupców ?

Post autor: rattkin »

janekb pisze:Już byłem bliski zakupu, ale pojawiły się głosy, że tam mała decyzyjność jest, właściwie kupuje się najdroższą kartę, po to, żeby kupować za nią kolejne drogie i tyle. Nie korzysta się za bardzo z akcji itp. Jak to jest w rzeczywistości?
Z pewnością jest to jedna ze strategii, ale na pewno nie jedyna i to cały urok. Ja akurat korzystam z akcji bardzo dużo. W przeciwieństwie do SR, w tej grze naprzemian zbieramy karty, a potem je tracimy (w SR też jest scrap, ale relatywnie rzadki i używany zwykle w jednym krytycznym momencie). Dynamika gry jest więc szalenie ważna, ponieważ idzie falami, dużo/mało. "Tempo" zagrań jest bardzo istotne, czyli w skrócie: jak bardzo do tyłu vs jak bardzo do przodu ustawia mnie kolejna decyzja. Optymalne zagrania starają się utrzymywać ten wykres conajmniej na jednym poziomie, bez wahań w żadną stronę, czyli: zbierać karty, ale jednocześnie je zagrywać na stos, lub też rosnąco (zagrywam karty ale i tak jestem do przodu).

Oznacza to, że taktyka kupowania najdroższych kart by kupować kolejne drogie jest zasadna (choć jest to uproszczenie, bo nie da się zbudować stosu 3 kartą o wartości 5 - trzeba zbierać też karty o mniejszych wartościach), ale w większości wypadków, odstawia tempo gracza tak bardzo do tyłu, że zanim zacznie on robić użytek z tych kart i budować stos, pozostali gracze/gracz zdążą zbudować swój, jeśli będą lepiej optymalizować (czyli: taki gracz wygra raczej tylko wtedy, gdy mu inni na to pozwolą). Cały bajer polega więc na wyczuciu momentu, kiedy kartę wrzucać na stos, a kiedy "zbroić się" dalej. Chomikowanie kart na ręce jest przeważnie niebezpiecznie, jeśli gramy z zestawami kart, które umożliwiają interakcję z talią/ręką przeciwnika. Bączek to mój ulubiony efekt zdecydowanie - wszystkei karty z naszych rąk tasujemy razem w jedną talię i potem rozdajemy, tak by na końcu wszyscy mieli tyle samo co przedtem - jeśli ktoś chomikował karty i dostał takim bączkiem, to właściwie przegrał grę (dostał za duży cios w tempo, by móc się odkuć) . "Właściwie", ponieważ ze względu na różne ciekawe akcje na kartach, czasem możliwe są epickie comebacki.

Jest to jedna z najlepszych (jeśli nie najlepsza) niewielkich gier w jakie grałem w ciagu ostatniego roku. Nadaje się zarówno dla początkujących jak i wyjadaczy, a możliwości rekonfiguracji pozwalają definiować oczekiwany charakter gry. To jest po prostu świetny design.
janekb
Posty: 586
Rejestracja: 14 sty 2012, 14:28
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Star Realms + dodatki / Epic / Dolina Kupców ?

Post autor: janekb »

rattkin pisze:
janekb pisze:Już byłem bliski zakupu, ale pojawiły się głosy, że tam mała decyzyjność jest, właściwie kupuje się najdroższą kartę, po to, żeby kupować za nią kolejne drogie i tyle. Nie korzysta się za bardzo z akcji itp. Jak to jest w rzeczywistości?
Z pewnością jest to jedna ze strategii, ale na pewno nie jedyna i to cały urok. Ja akurat korzystam z akcji bardzo dużo. W przeciwieństwie do SR, w tej grze naprzemian zbieramy karty, a potem je tracimy (w SR też jest scrap, ale relatywnie rzadki i używany zwykle w jednym krytycznym momencie). Dynamika gry jest więc szalenie ważna, ponieważ idzie falami, dużo/mało. "Tempo" zagrań jest bardzo istotne, czyli w skrócie: jak bardzo do tyłu vs jak bardzo do przodu ustawia mnie kolejna decyzja. Optymalne zagrania starają się utrzymywać ten wykres conajmniej na jednym poziomie, bez wahań w żadną stronę, czyli: zbierać karty, ale jednocześnie je zagrywać na stos, lub też rosnąco (zagrywam karty ale i tak jestem do przodu).

Oznacza to, że taktyka kupowania najdroższych kart by kupować kolejne drogie jest zasadna (choć jest to uproszczenie, bo nie da się zbudować stosu 3 kartą o wartości 5 - trzeba zbierać też karty o mniejszych wartościach), ale w większości wypadków, odstawia tempo gracza tak bardzo do tyłu, że zanim zacznie on robić użytek z tych kart i budować stos, pozostali gracze/gracz zdążą zbudować swój, jeśli będą lepiej optymalizować (czyli: taki gracz wygra raczej tylko wtedy, gdy mu inni na to pozwolą). Cały bajer polega więc na wyczuciu momentu, kiedy kartę wrzucać na stos, a kiedy "zbroić się" dalej. Chomikowanie kart na ręce jest przeważnie niebezpiecznie, jeśli gramy z zestawami kart, które umożliwiają interakcję z talią/ręką przeciwnika. Bączek to mój ulubiony efekt zdecydowanie - wszystkei karty z naszych rąk tasujemy razem w jedną talię i potem rozdajemy, tak by na końcu wszyscy mieli tyle samo co przedtem - jeśli ktoś chomikował karty i dostał takim bączkiem, to właściwie przegrał grę (dostał za duży cios w tempo, by móc się odkuć) . "Właściwie", ponieważ ze względu na różne ciekawe akcje na kartach, czasem możliwe są epickie comebacki.

Jest to jedna z najlepszych (jeśli nie najlepsza) niewielkich gier w jakie grałem w ciagu ostatniego roku. Nadaje się zarówno dla początkujących jak i wyjadaczy, a możliwości rekonfiguracji pozwalają definiować oczekiwany charakter gry. To jest po prostu świetny design.
Brzmisz zachęcająco, ja niedawno wróciłem po dłuższej przerwie do Dominiona i zaczęło mnie ciągnąć do deckbuildów, może się skuszę w takim razie Kupców. Szkoda, że tak mało opinii jest w wątku o tej grze.
Pan QnshT
Posty: 102
Rejestracja: 18 paź 2015, 14:55
Lokalizacja: Łódź
Been thanked: 2 times

Re: Star Realms + dodatki / Epic / Dolina Kupców ?

Post autor: Pan QnshT »

To może ja coś powiem o Dolinie Kupców -> miła sympatyczna gra gdzie posiadamy pierdylion możliwych decyzji (dokładnie 3 , kup kartę, wybuduj stragan, zagraj kartę) [już widzę to oburzenie, że jak to tylko 3 przecież jest jeszcze czwarta akcja odrzucenia kart, poważnie ilu z was użyło tej akcji?], o mimo, że na początku wydaje się, że gra ma tryliard różnych kart które coś tam robią i wpływają na siebie to ze smutkiem powiem, że nie istnieje tutaj żadne combo wombo a jedynie co można pokombinować to jak zagrać kartę która będzie zmieniała się w inną kartę aby potem ona zmieniła się w inną a ta z kolei pozwoli wybudować szybko stragan ewentualnie kupić kartę... wszystko, nic więcej się tutaj nie dzieje... I czuję się mocno oszukany przez wszelkiej maści recenzentów którzy to rozpływali się na zajedwabistością tego tytułu... :(( Kupiłem, pograliśmy kilkanaście partii i po pierwszym zachwycie przyszedł czas na wolne spokojne przemyślenia i szczerze daje tej grze ocenę 3/10 (1 punkt za grafiki, 2 punkt za grafiki, 3 punkt za to ze autor gry sam zrobił grafiki)...

I porównując DK z SR o wiele więcej frajdy i przyjemności z gry daje SR które miało być proste i szybkie a DK chciało być czymś, no nie wiem, "cięższym" i coś nie pykło, a szkoda bo przygoda z DK zaczyna się przyjemnie a potem... no cóż, potem to już jak kto tam chce.
Hex Map Generator
Zaufani z forum:
Spoiler:
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Star Realms + dodatki / Epic / Dolina Kupców ?

Post autor: rattkin »

Oczywiście, każdy ma prawo do opinii, ale w opinii kolegi jest zbyt dużo sprzeczności, jak na mój gust.
Pan QnshT pisze:gra gdzie posiadamy pierdylion możliwych decyzji (dokładnie 3 , kup kartę, wybuduj stragan, zagraj kartę) [już widzę to oburzenie, że jak to tylko 3 przecież jest jeszcze czwarta akcja odrzucenia kart, poważnie ilu z was użyło tej akcji?]
W większości gier karcianych zagranie karty to główna opcja. Ostatecznie jakie opcje są w SR? Zagranie wszystkich kart z ręki (nawet nie da się żadnej zatrzymać). Nie rozumiem tutaj zaskoczenia.

I tak, odrzucanie kart z ręki jest wcale często zagrywaną akcją. Czasem chce się mieć coś w discardzie, a czasem dokopać do czegoś z decku. Odrzucanie kart to standardowa mechanika w wszelkiej maści deckbuilderach.
Pan QnshT pisze:mimo, że na początku wydaje się, że gra ma tryliard różnych kart które coś tam robią i wpływają na siebie to ze smutkiem powiem, że nie istnieje tutaj żadne combo wombo a jedynie co można pokombinować to jak zagrać kartę która będzie zmieniała się w inną kartę aby potem ona zmieniła się w inną a ta z kolei pozwoli wybudować szybko stragan ewentualnie kupić kartę...
Kolega właśnie opisał kombo, czyż nie? Znów, porównując do SR, czy innych gier karcianych: ustala się pewną strategię i taką kolejność zagrania kart, by uzyskać pożądany efekt. Wybudowanie stosu, zmaksymalizowanie dmg, efektywny dociąg... to są po prostu efekty.
Pan QnshT pisze: I czuję się mocno oszukany przez wszelkiej maści recenzentów którzy to rozpływali się na zajedwabistością tego tytułu..
Jeśli od kilkunastu kart, ktoś się spodziewa złożoności pokroju Android: Netrunnera, to rzeczywiście, można się zawieść. To jest mini-gra, co najwyżej. Mądrze zaprojektowana mini gra, ale wciąz mini-gra. Jest skończona liczba rzeczy, które można zrobić z kilkunastoma kartami (pomijając gry Carla Chudyka, który potrafi to wyciągnąć do absurdu).
mate00
Posty: 196
Rejestracja: 19 sty 2014, 20:10
Lokalizacja: Łódź

Re: Star Realms + dodatki / Epic / Dolina Kupców ?

Post autor: mate00 »

rattkin pisze:(w SR też jest scrap, ale relatywnie rzadki i używany zwykle w jednym krytycznym momencie)
O, a tym razem się nie zgodzę. O jaki krytyczny moment Ci chodzi? Moja strategia często opiera się o karty scrapujące, bo po kilku przewinięciach talii mogę ją sobie wyczyścić ze wszystkich śmieci i mieć talię małą, ale efektywną.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Star Realms + dodatki / Epic / Dolina Kupców ?

Post autor: rattkin »

mate00 pisze:
rattkin pisze:(w SR też jest scrap, ale relatywnie rzadki i używany zwykle w jednym krytycznym momencie)
O, a tym razem się nie zgodzę. O jaki krytyczny moment Ci chodzi? Moja strategia często opiera się o karty scrapujące, bo po kilku przewinięciach talii mogę ją sobie wyczyścić ze wszystkich śmieci i mieć talię małą, ale efektywną.
Chodziło mi o akcję scrap na samych kartach, nie o karty scrapujące inne karty. Akcji scrap używa się od wielkiego dzwonu, czasem z Explorerów, czasem z jakiejś karty, kiedy chce się zmaksymalizować dmg, bo decyduje to o wygranej. W pozostałych wypadkach, raczej cenniejsze są pozostałe efekty karty, niż jej efekt scrapu.

Przykład podany był by zilustrować, ze w DK pozbywamy się też dobrych kart (zagrywając je na stos), ze względu na ich wartości liczbowe. Oczywiście, niekoniecznie musi to być takie pozbycie "na amen" (jak scrap), bo czasem da się te karty jeszcze wyciągnąć / manipulować. W SR używając różnych Trade Botów i tym podobnych scrapujemy karty przeczesując deck, ponieważ bez tego, nigdy nie robi się on chudszy/efektywniejszy. W DK robi się chudszy stosunkowo szybko. W SR z kolei raczej nigdy nie scrapujemy czegoś innego niż Scouty/Vipery, czyli startowych śmieci. Taki (sytuacyjny) scrap jest zresztą także możliwy w DK.
Awatar użytkownika
gafik
Posty: 3651
Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
Has thanked: 55 times
Been thanked: 119 times

Re: Star Realms + dod. / Epic / Dolina Kupców / Cthulhu Świa

Post autor: gafik »

Dziękuję za dyskusję.
Nie ma to jak rozwodzić się nad fillerkami ;)
Ale cieszę się że dzięki tym wywodom wiem naprawdę dużo i doceniam wysiłek włożony przez Was w spisanie swoich opinii na ten temat.

Wyedytowałem pierwszy post bo pomyślałem, że można do tego dodać jeszcze ostatnio wydane po Polsku Cthulhu Światy.

Czy myślicie, ze do tego zestawienia można dodać Ascension? Wtedy mogłoby być pomocne dla niezdecydowanych?
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Star Realms + dod. / Epic / Dolina Kupców / Cthulhu Świa

Post autor: Maxxx76 »

Ascension w mojej ocenie jest najsłabszą z wymienionych pozycji...
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Star Realms + dod. / Epic / Dolina Kupców / Cthulhu Świa

Post autor: rattkin »

Star Realms to jest Ascension, tylko ulepszone i bez paskudnych grafik :).
ODPOWIEDZ