To z przepracowania - sam nie wie co pisze.Geko pisze:Szymon, nie poznaję Cię. Chcesz grać w 10-12 godzinną grę?
[Warszawa] [AGRESOR] Twilight Imperium
- jax
- Posty: 8128
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 252 times
Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
- Don Simon
- Moderator
- Posty: 5623
- Rejestracja: 10 wrz 2005, 16:28
- Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)
- Been thanked: 1 time
Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice
No trzeba w koncu sprobowac tego potwora, zeby pozniej wiedziec ze mi sie nie podoba.jax pisze:To z przepracowania - sam nie wie co pisze.Geko pisze:Szymon, nie poznaję Cię. Chcesz grać w 10-12 godzinną grę?
Wezme ze soba konsole i bede gral najwyzej na boku
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Pozdrawiam
Szymon
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.
Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice
Dziękuję Wam wszystkim za zainteresowanie :) Naprawdę aż miło patrzeć, bo dotychczas TI3 było moją niespełnioną miłością - jedyna 10 na BGG a prawie w ogóle nie grałem.
Zrobiłem oddzielną listę na 10.02, jeżeli ktoś tam jest, a by nie chciał, albo go nie ma, a by chciał, to proszę pisać :) Wygląda to nieco przerażająco, bo chyba będę jedyną osobą, która grała wcześniej, ale może udźwignę :) Tak czy inaczej nie mogę się doczekać.
Zrobiłem oddzielną listę na 10.02, jeżeli ktoś tam jest, a by nie chciał, albo go nie ma, a by chciał, to proszę pisać :) Wygląda to nieco przerażająco, bo chyba będę jedyną osobą, która grała wcześniej, ale może udźwignę :) Tak czy inaczej nie mogę się doczekać.
- siepu
- Posty: 1198
- Rejestracja: 14 gru 2007, 22:10
- Lokalizacja: Olecko / Warszawa
- Has thanked: 270 times
- Been thanked: 296 times
Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice
Cóż, to akurat wyrównuje szanse. Zobaczymy najpierw jak ma wyglądać sama gra, potem wspólnie Cię sklepiemy, żeby nam tu człowiek co umie grać nie przeszkadzał i resztę roztrzygniemy między sobąwaffel pisze:Zrobiłem oddzielną listę na 10.02, jeżeli ktoś tam jest, a by nie chciał, albo go nie ma, a by chciał, to proszę pisaćWygląda to nieco przerażająco, bo chyba będę jedyną osobą, która grała wcześniej, ale może udźwignę
Tak czy inaczej nie mogę się doczekać.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
BTW: Patrzę, że lista powstaje już na miesiąć do przodu, to ja bym chciał tak na wszelki wypadek i tutaj trzymać rezerwację (bo a nuż się spodoba) ;P
-
- Posty: 268
- Rejestracja: 28 lut 2006, 12:29
- Lokalizacja: Legionowo/Siedlce
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 95 times
Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice
Witam
Ja również poprosze o dopisanie mnie do listy rezerwowej jako gotowego do gry od 09.02.
Mam już za soba jedną rozgrywkę w 8 osób.
Ja również poprosze o dopisanie mnie do listy rezerwowej jako gotowego do gry od 09.02.
Mam już za soba jedną rozgrywkę w 8 osób.
Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice
Prawdę mówiąc jestem w szoku!
W życiu się nie spodziewałem takiego odzewu na TI, to ten agresor![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
A na miejscu waffla wybrałbym rasę, która się dobrze bunkruje!
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
W życiu się nie spodziewałem takiego odzewu na TI, to ten agresor
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
A na miejscu waffla wybrałbym rasę, która się dobrze bunkruje!
Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice
Materiały wydrukowane (+ dodatkowo tłumaczenie wszystkich kart i instrukcja)
Termin mi pasuje miejsce na liście również (mam nadzieje że to pomyślna wróżba)
Teraz czytam instrukcje (i jeśli dobrze rozumiem chciałbym zarezerwować sobie kolor czerwony)
Termin mi pasuje miejsce na liście również (mam nadzieje że to pomyślna wróżba)
Teraz czytam instrukcje (i jeśli dobrze rozumiem chciałbym zarezerwować sobie kolor czerwony)
Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice
@Forever: dzięki wielkie, czerwony masz w banku :D Oczywiście wszyscy wiedzą, że kolor to nie rasa :)
@melee: lepiej Hacan (rasę handlową), ich nie opłaca się atakować tylko czerpać z nich zysk ;)
@Abiger: już Cię wpisuję, może będziesz jakże potrzebnym zastrzykiem doświadczenia.
Oraz mam takie przemyślenie, że grajmy na nowe karty strategii (przypominam: opisane w instrukcji dodatku na stronie FFG) chociażby dlatego, że dla mnie będą prawie tak nowe, jak dla Was :) chyba nie ma do nich tłumaczeń ale zaraz to zrobię chałupniczo i tu wrzucę, ot tak pi razy drzwi aby było.
@melee: lepiej Hacan (rasę handlową), ich nie opłaca się atakować tylko czerpać z nich zysk ;)
@Abiger: już Cię wpisuję, może będziesz jakże potrzebnym zastrzykiem doświadczenia.
Oraz mam takie przemyślenie, że grajmy na nowe karty strategii (przypominam: opisane w instrukcji dodatku na stronie FFG) chociażby dlatego, że dla mnie będą prawie tak nowe, jak dla Was :) chyba nie ma do nich tłumaczeń ale zaraz to zrobię chałupniczo i tu wrzucę, ot tak pi razy drzwi aby było.
Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice
Ja też chętnie zagram. Jestem weteranem. Zagrać mogę jak tylko będą jakieś wolne miejsca.
Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice
@Anon: zostałeś dodany, ale jak widzisz jest już spore obłożenie i nie mogę nic obiecać. Zaglądaj czasem do nas, może ktoś się wykruszy. Pędrak coś mruczał że on nie chce nikomu miejsca zajmować, ale o wykreślenie z listy nie prosił ;)
Do wszystkich, którzy nie lubią czytać kart strategii po angielsku: oto skleciłem w pół godziny jako-takie tłumaczenie kart z dodatku, z którymi to prawdopodobnie będziemy grali. Przepraszam za tragiczną jakość polszczyzny, ale nie chciało mi się lepiej. A teraz zapraszam do lektury:
1. Przywództwo
Podstawowa: Otrzymujesz 3 żetony dowodzenia (command counters). Możesz natychmiast wykorzystać zdolność dodatkową tej karty.
Dodatkowa: Możesz wydać wpływ (influence) na zakup co najwyżej trzech (3) żetonów dowodzenia. Kosztują 2 punkty wpływu za żeton.
Uwaga: użycie zdolności dodatkowej przez pozostałych graczy nie wymaga zużycia przez nich żetonu dowodzenia z puli strategicznej (strategy allocation) jak to ma miejsce przy pozostałych kartach strategii i ich zdolnościach dodatkowych.
2. Dyplomacja II
Podstawowa: wybierz a) lub b)
a) Wybierz system zawierający planetę, którą kontrolujesz. Wszyscy przeciwnicy muszą położyć na nim żeton dowodzenia ze swoich zapasów.
b) Wykonaj zdolność dodatkową tej karty nie płacąc żetonu dowodzenia ani punktów wpływu.
Dodatkowa: Wydaj żeton dowodzenia z puli strategicznej i trzy punkty wpływu aby zająć pustą planetę sąsiadującą z systemem, który kontrolujesz.
Uwaga: nie można zaanektować planety, która została zaanektowana w tej turze, ani nie można zaanektować Mecatol Rexa.
3. Zgromadzenie
Podstawowa: Weź 1 kartę polityki i 2 karty akcji. Potem wybierz a) lub b). Nie możesz wybrać opcji a) jeżeli jesteś Mówcą.
a) Weź żeton Mówcy i wybierz jednego gracza (nie siebie). Musi on zagrać kartę polityki i przeprowadzić głosowanie nad uchwałą.
b) Wybierz innego gracza, który dostaje żeton mówcy (ale piękne zdania po polsku mi wychodzą :D). Zagraj kartę polityki z ręki i przeprowadź głosowanie nad uchwałą.
Dodatkowa: Wydaj żeton dowodzenia z puli strategii aby odświeżyć dowolną liczbę planet, których suma zasobów i wpływu jest równa 6 lub mniej.
Uwaga: Jeśli gramy na nowe karty strategii, w tym Zgromadzenie, karty polityki działają inaczej niż zwykle:
Każdy gracz zaczyna grę z 2 kartami polityki w ręku. Są one zagrywane tak, jak wskazuje na to karta Zgromadzenie. Jeśli musi zagrać kartę polityki, a nie ma żadnej na ręku, ciągnie kartę z góry i przeprowadza głosowanie normalnie. Nie można mieć więcej niż 5 kart polityki na raz.
Karty polityki można w każdej chwili odrzucić z ręki zamiast wydawać jedno Dobro Handlowe. (Bezsensowny przepis, w tej sytuacji można kazać komuś grać politykę bo to jak pozbawić go jednego Trade Good i nieco utrudnić mu życie. Chyba przepis do odstrzału.)
4. Produkcja
Podstawowa: Zbuduj jednostki w systemie zawierającym jeden lub więcej przyjazny Dok Kosmiczny, nawet jeśli ten system był już aktywowany. Dostajesz 2 darmowe zasoby, za które możesz budować. To budowanie nie aktywuje systemu.
Dodatkowa: Wydaj żeton z puli strategii, żeby w jednym systemie (nawet już aktywowanym) zawierającym twój Dok Kosmiczny zbudować max. 3 jednostki. Ta budowa nie aktywuje systemu.
5. Handel II
Podstawowa: Weź 3 Dobra Handlowe lub anuluj max 2 porozumienia handlowe (nie możesz anulować porozumień Hacan). Potem wszyscy gracze otrzymują Dobra Handlowe ze swoich porozumień handlowych. Wszyscy oprócz ciebie otrzymują 1 dobro mniej niż powinni. Otwórz negocjacje handlowe między wszystkimi graczami. Wszystkie nowe porozumienia muszą zostać zaakceptowane przez ciebie.
Nie ma zdolności dodatkowej.
6. Wojna II
Podstawowa: Umieść żeton High Alert (podwyższonej gotowości?) w jednym systemie. Twoje statki w systemie z żetonem mają +1 do walki i +1 do ruchu. Przemieszczając statki, możesz przemieścić żeton razem z nimi. Usuń go z planszy na początku najbliższej fazy statusu.
Dodatkowa: Wydaj 1 żeton dowodzenia z puli strategicznej aby przesunąć dwa swoje statki z nieaktywowanego systemu/systemów do sąsiedniego systemu/systemów, które kontrolujesz. Ten ruch nie aktywuje systemu/ów docelowego/ych
7. Technologia II
Podstawowa: Otrzymujesz jedną technologię. Możesz kupić drugą za 8 (osiem) zasobów.
Dodatkowe: Wydaj 1 żeton z puli strategicznej i 6 (sześć) zasobów aby kupić jedną technologię.
8. Biurokracja
Specjalne: Po wybraniu tej karty odkryj tyle celów (objectives) z talii, ile było na niej żetonów bonusowych.
Podstawowa: Weź jeden żeton dowodzenia ze swoich zapasów. Pociągnij dwie karty z talii celów. Jedną umieść koszulką do dołu na stole (jako nowy cel) a drugą odłóż na wierzch talii. Możesz teraz natychmiast zająć jeden z celów publicznych (jeśli spełniasz jego wymagania).
Dodatkowa: Wydaj jeden żeton dowodzenia z puli strategii aby otrzymać jedną kartę polityki i jedną kartę akcji.
Grając z Biurokracją należy grać do 9 punktów zwycięstwa (i nie grać na wariant Age of Empire - przyp. tłum. :p)
Do wszystkich, którzy nie lubią czytać kart strategii po angielsku: oto skleciłem w pół godziny jako-takie tłumaczenie kart z dodatku, z którymi to prawdopodobnie będziemy grali. Przepraszam za tragiczną jakość polszczyzny, ale nie chciało mi się lepiej. A teraz zapraszam do lektury:
1. Przywództwo
Podstawowa: Otrzymujesz 3 żetony dowodzenia (command counters). Możesz natychmiast wykorzystać zdolność dodatkową tej karty.
Dodatkowa: Możesz wydać wpływ (influence) na zakup co najwyżej trzech (3) żetonów dowodzenia. Kosztują 2 punkty wpływu za żeton.
Uwaga: użycie zdolności dodatkowej przez pozostałych graczy nie wymaga zużycia przez nich żetonu dowodzenia z puli strategicznej (strategy allocation) jak to ma miejsce przy pozostałych kartach strategii i ich zdolnościach dodatkowych.
2. Dyplomacja II
Podstawowa: wybierz a) lub b)
a) Wybierz system zawierający planetę, którą kontrolujesz. Wszyscy przeciwnicy muszą położyć na nim żeton dowodzenia ze swoich zapasów.
b) Wykonaj zdolność dodatkową tej karty nie płacąc żetonu dowodzenia ani punktów wpływu.
Dodatkowa: Wydaj żeton dowodzenia z puli strategicznej i trzy punkty wpływu aby zająć pustą planetę sąsiadującą z systemem, który kontrolujesz.
Uwaga: nie można zaanektować planety, która została zaanektowana w tej turze, ani nie można zaanektować Mecatol Rexa.
3. Zgromadzenie
Podstawowa: Weź 1 kartę polityki i 2 karty akcji. Potem wybierz a) lub b). Nie możesz wybrać opcji a) jeżeli jesteś Mówcą.
a) Weź żeton Mówcy i wybierz jednego gracza (nie siebie). Musi on zagrać kartę polityki i przeprowadzić głosowanie nad uchwałą.
b) Wybierz innego gracza, który dostaje żeton mówcy (ale piękne zdania po polsku mi wychodzą :D). Zagraj kartę polityki z ręki i przeprowadź głosowanie nad uchwałą.
Dodatkowa: Wydaj żeton dowodzenia z puli strategii aby odświeżyć dowolną liczbę planet, których suma zasobów i wpływu jest równa 6 lub mniej.
Uwaga: Jeśli gramy na nowe karty strategii, w tym Zgromadzenie, karty polityki działają inaczej niż zwykle:
Każdy gracz zaczyna grę z 2 kartami polityki w ręku. Są one zagrywane tak, jak wskazuje na to karta Zgromadzenie. Jeśli musi zagrać kartę polityki, a nie ma żadnej na ręku, ciągnie kartę z góry i przeprowadza głosowanie normalnie. Nie można mieć więcej niż 5 kart polityki na raz.
Karty polityki można w każdej chwili odrzucić z ręki zamiast wydawać jedno Dobro Handlowe. (Bezsensowny przepis, w tej sytuacji można kazać komuś grać politykę bo to jak pozbawić go jednego Trade Good i nieco utrudnić mu życie. Chyba przepis do odstrzału.)
4. Produkcja
Podstawowa: Zbuduj jednostki w systemie zawierającym jeden lub więcej przyjazny Dok Kosmiczny, nawet jeśli ten system był już aktywowany. Dostajesz 2 darmowe zasoby, za które możesz budować. To budowanie nie aktywuje systemu.
Dodatkowa: Wydaj żeton z puli strategii, żeby w jednym systemie (nawet już aktywowanym) zawierającym twój Dok Kosmiczny zbudować max. 3 jednostki. Ta budowa nie aktywuje systemu.
5. Handel II
Podstawowa: Weź 3 Dobra Handlowe lub anuluj max 2 porozumienia handlowe (nie możesz anulować porozumień Hacan). Potem wszyscy gracze otrzymują Dobra Handlowe ze swoich porozumień handlowych. Wszyscy oprócz ciebie otrzymują 1 dobro mniej niż powinni. Otwórz negocjacje handlowe między wszystkimi graczami. Wszystkie nowe porozumienia muszą zostać zaakceptowane przez ciebie.
Nie ma zdolności dodatkowej.
6. Wojna II
Podstawowa: Umieść żeton High Alert (podwyższonej gotowości?) w jednym systemie. Twoje statki w systemie z żetonem mają +1 do walki i +1 do ruchu. Przemieszczając statki, możesz przemieścić żeton razem z nimi. Usuń go z planszy na początku najbliższej fazy statusu.
Dodatkowa: Wydaj 1 żeton dowodzenia z puli strategicznej aby przesunąć dwa swoje statki z nieaktywowanego systemu/systemów do sąsiedniego systemu/systemów, które kontrolujesz. Ten ruch nie aktywuje systemu/ów docelowego/ych
7. Technologia II
Podstawowa: Otrzymujesz jedną technologię. Możesz kupić drugą za 8 (osiem) zasobów.
Dodatkowe: Wydaj 1 żeton z puli strategicznej i 6 (sześć) zasobów aby kupić jedną technologię.
8. Biurokracja
Specjalne: Po wybraniu tej karty odkryj tyle celów (objectives) z talii, ile było na niej żetonów bonusowych.
Podstawowa: Weź jeden żeton dowodzenia ze swoich zapasów. Pociągnij dwie karty z talii celów. Jedną umieść koszulką do dołu na stole (jako nowy cel) a drugą odłóż na wierzch talii. Możesz teraz natychmiast zająć jeden z celów publicznych (jeśli spełniasz jego wymagania).
Dodatkowa: Wydaj jeden żeton dowodzenia z puli strategii aby otrzymać jedną kartę polityki i jedną kartę akcji.
Grając z Biurokracją należy grać do 9 punktów zwycięstwa (i nie grać na wariant Age of Empire - przyp. tłum. :p)
Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice
Witam wszystkich. Jako że jestem nowy na forum
!!!
Chciałbym się zgłosić na pogrywkę w sobotę 09.02.2008!!, jestem w miarę doświadczonym ( jakieś 10 rozgrywek mini ma 5-6 osób) graczem w TI razem z dodatkiem, opcje jakie bym zarzucił z dodatku to artefakty , pozostałe takie jak technologie i miny oraz reszta są w porządku , conajwarzniejsze najwazniejsze dodają ciekawy smaczek w grze, dodatkowo zostawił bym starą kartę stratego Technologia , ale to moje lużne uwagii. Rasy bym pozostawil do wyboru graczom, losowanie może zniechęcić gracza do grania (tak było w przypadku naszego klegi który wylosował dyplomatów a chciał grać piratami!!) . Ja z kolei specjalizuję się graniem Ekonomicznymi Hakanami lub Ludzmi !!, z dodatku za to pasuja mi magmiści. A i najciekawsze mam dostępny lokal przz 24 h, w którym mozna by grać !!, Tylko ostrzegam znajduje się on na Tarchominie!!
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Chciałbym się zgłosić na pogrywkę w sobotę 09.02.2008!!, jestem w miarę doświadczonym ( jakieś 10 rozgrywek mini ma 5-6 osób) graczem w TI razem z dodatkiem, opcje jakie bym zarzucił z dodatku to artefakty , pozostałe takie jak technologie i miny oraz reszta są w porządku , co
- Filippos
- Posty: 2466
- Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
- Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))
Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice
Buuuu człowieka przez weekend nie było na forum i już się musi zapisywac na dwa miesiące do przodu
Waffel ja tez chcę grać!
A poważniej to faktycznie niesamowity odzew. Chętnie zagram kiedy tam się zmieszczę.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Waffel ja tez chcę grać!
A poważniej to faktycznie niesamowity odzew. Chętnie zagram kiedy tam się zmieszczę.
Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice
Mój głos jest za artefaktami o tyle, że tworzą fajne zamieszki przygraniczne oraz łatwiej kogoś sprowadzić do poziomu zabierając mu po prostu artefakt lub dwa. Mała komplikacja, duża radość. Technologia jest rzeczą gustu, mi też się podobało, kiedy był to swojego rodzaju rarytas ale wielu ludzi woli jednak trochę szybszy postęp. Zobaczymy.skoczek pisze:Witam wszystkich. Jako że jestem nowy na forum :wink: !!!
Chciałbym się zgłosić na pogrywkę w sobotę 09.02.2008!!, jestem w miarę doświadczonym ( jakieś 10 rozgrywek mini ma 5-6 osób) graczem w TI razem z dodatkiem, opcje jakie bym zarzucił z dodatku to artefakty , pozostałe takie jak technologie i miny oraz reszta są w porządku , conajwarzniejszenajwazniejsze dodają ciekawy smaczek w grze, dodatkowo zostawił bym starą kartę stratego Technologia , ale to moje lużne uwagii. Rasy bym pozostawil do wyboru graczom, losowanie może zniechęcić gracza do grania (tak było w przypadku naszego klegi który wylosował dyplomatów a chciał grać piratami!!) . Ja z kolei specjalizuję się graniem Ekonomicznymi Hakanami lub Ludzmi !!, z dodatku za to pasuja mi magmiści. A i najciekawsze mam dostępny lokal przz 24 h, w którym mozna by grać !!, Tylko ostrzegam znajduje się on na Tarchominie!!
Rasy uważam że należy losować, przy czym a) jeśli starczy (tzn. będzie grało max 7 osób) losujemy dwie i jedną odrzucamy lub b) jeśli będzie 8 osób (a ras jest tylko 14) to można raz odrzucić i wylosować nową. Można też zastosować szantaż emocjonalny, że ja to nimi nie chcę, bo coś innego chciałem i w ogóle no to może ktoś z litości się wymieni bo faktycznie kiepsko grać cały dzień jakimiś sierściuchami co się ich bardzo nie chciało. Podobnie zrobimy z secret objectives (wybieramy 1 z 2) żeby rasa dyplomatów nie dostała "zniszcz pół galaktyki i nie bierz jeńców".
EDIT: jak widać na listach jest nas już dwunastu. Nietrudno policzyć, że wystarcza to na dwie niezależne gry po 6 osób. Wszelkie sugestie nt. podziału grupy żeby wszyscy mogli zagrać są mile widziane. Potrzebny będzie drugi "organizator/nauczyciel".
Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice
Przepraszam o jakich artefaktach mówicie bo w instrukcji jakoś nic nieznalazłem ??
Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice
To zasady z dodatku. W praktyce chodzi o to, że (według sugerowanych układów planszy) na trzech planetach wokół Mecatola są żetony artefaktów. Kto kontroluje taką planetę ma 1 "przechodni" punkt zwycięstwa. Jeśli ktoś przejmie planetę, przejmuje też punkt. Modyfikacja prosta a bardzo zagęszcza walkę w środku pola.
Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice
Czyli plansza jest z góry ustalona ??
Czy tylko te trzy układy ??
Może byś podsumował zasady obowiązujące na dziś tak żeby kazdy mógł się przygotować
Czy tylko te trzy układy ??
Może byś podsumował zasady obowiązujące na dziś tak żeby kazdy mógł się przygotować
Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice
Pisał przecież, że plansza będzie ustalona.
Zazwyczaj nie zna się lokalizacji tych artefaktów. Zakryte płytki rozrzuca się po losowych systemach i na niektórych są artefakty, a na innych nie ma.
Zazwyczaj nie zna się lokalizacji tych artefaktów. Zakryte płytki rozrzuca się po losowych systemach i na niektórych są artefakty, a na innych nie ma.
War does not determine who is right - only who is left. - Bertrand Russell
---
Moja (niekompletna) kolekcja gier
Moja lista życzeń
---
Moja (niekompletna) kolekcja gier
Moja lista życzeń
Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice
Moje sugestie są takie:
- nowe karty strategii opisane w instrukcji dodatku a przetłumaczone chałupniczo przeze mnie kilka postów wyżej;
- ustalona plansza tak jak tu: http://www.fantasyflightgames.com/PDF/TI3SE_Preset.pdf (wymusza ona Artefakty (wszystkie odkryte i znane, tzn. nie ma "pustych"), stacje handlowe i shock troops z planety Hope's End);
- symulowane pierwsze tury - z instrukcji dodatku. To troszkę osłabia rasy szybsze (Sol, Yssaril) a pomaga wolniejszym (Sardak N'orr, Xxcha) ale takie wyrównanie szans jest nawet pożądane.
Dwie powyższe zmiany skrócą czas gry o jakieś półtorej godziny.
- rasy i tajne cele losujemy z możliwością jednej wymiany lub jeśli starczy to od razu losujemy po dwa/dwie i odrzucamy jeden/jedną;
- Homeworlds - nie można dostać VP jeśli nie kontroluje się wszystkich planet w systemie domowym;
- karty akcji, polityki itd z dodatku są już wtasowane. Jeśli komuś bardzo przeszkadza to trzeba je będzie odrzucać jeśli zostaną dobrane;
- Strażnicy Mecatola: na MR leży żeton przedstawiający 2 myśliwce i 3 jednostki naziemne albo na odwrót :) trzeba ich pokonać w walce kosmicznej i inwazji. Nie ma zajmowania MR jednym chłopem. Chyba, że ktoś ma szczęście.
To są moje propozycje. Można do tego dorzucić liderów (z podstawki), space mines/miny kosmiczne (z dodatku) i generalnie dogadać szczegóły już przed grą. Przepraszam za zamieszanie, myślałem, że napisałem to w pierwszym poście, ale on faktycznie nieco zamotany jest :)
- nowe karty strategii opisane w instrukcji dodatku a przetłumaczone chałupniczo przeze mnie kilka postów wyżej;
- ustalona plansza tak jak tu: http://www.fantasyflightgames.com/PDF/TI3SE_Preset.pdf (wymusza ona Artefakty (wszystkie odkryte i znane, tzn. nie ma "pustych"), stacje handlowe i shock troops z planety Hope's End);
- symulowane pierwsze tury - z instrukcji dodatku. To troszkę osłabia rasy szybsze (Sol, Yssaril) a pomaga wolniejszym (Sardak N'orr, Xxcha) ale takie wyrównanie szans jest nawet pożądane.
Dwie powyższe zmiany skrócą czas gry o jakieś półtorej godziny.
- rasy i tajne cele losujemy z możliwością jednej wymiany lub jeśli starczy to od razu losujemy po dwa/dwie i odrzucamy jeden/jedną;
- Homeworlds - nie można dostać VP jeśli nie kontroluje się wszystkich planet w systemie domowym;
- karty akcji, polityki itd z dodatku są już wtasowane. Jeśli komuś bardzo przeszkadza to trzeba je będzie odrzucać jeśli zostaną dobrane;
- Strażnicy Mecatola: na MR leży żeton przedstawiający 2 myśliwce i 3 jednostki naziemne albo na odwrót :) trzeba ich pokonać w walce kosmicznej i inwazji. Nie ma zajmowania MR jednym chłopem. Chyba, że ktoś ma szczęście.
To są moje propozycje. Można do tego dorzucić liderów (z podstawki), space mines/miny kosmiczne (z dodatku) i generalnie dogadać szczegóły już przed grą. Przepraszam za zamieszanie, myślałem, że napisałem to w pierwszym poście, ale on faktycznie nieco zamotany jest :)
Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice
Albo dwa Warsuny. :-DChyba, że ktoś ma szczęście.
Eeeehm. ^^
War does not determine who is right - only who is left. - Bertrand Russell
---
Moja (niekompletna) kolekcja gier
Moja lista życzeń
---
Moja (niekompletna) kolekcja gier
Moja lista życzeń
Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice
Buuu chcecie popsuć najfajniejszą część gry ;-(
Przecież układanie mapy to już początek gry i znacząca część startegii
Absolutnie głosuje za mapą układaną przez graczy
A co do skrócenia czasu to można plansze ułożyć w piątek tak samo jak wylosować rasy (to też pozwoli przemyśleć strategię przez sobotę)![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Do Lim Dula
I Warsunik dupa kiedy myśliwców kupa ;-P
Trzy posty w jeden - polecam opcje Edytuj - Don Simon
Przecież układanie mapy to już początek gry i znacząca część startegii
Absolutnie głosuje za mapą układaną przez graczy
A co do skrócenia czasu to można plansze ułożyć w piątek tak samo jak wylosować rasy (to też pozwoli przemyśleć strategię przez sobotę)
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Do Lim Dula
I Warsunik dupa kiedy myśliwców kupa ;-P
Trzy posty w jeden - polecam opcje Edytuj - Don Simon
Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice
A fe!Forever pisze:I Warsunik dupa kiedy myśliwców kupa ;-P
Do Lim-Dula:
tak, w gwiezdne przestrzenie też się czasami zapędzam
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
magazyn
Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice
Historia zna przypadki, że ktoś dostał tak badziewne systemy do układania, że potem nijak nie dało się z tego nic wykrzesać. Starał się biedak kłaść ten szmelc koło kogo innego, ale sam w odwecie dostawał jeszcze gorszy. Tak to został zgnojony jeszcze przed pierwszą turą i potem był popychadłem. Nie jest to elementem strategii. Dobry system - kładziesz koło siebie, zły - koło przeciwnika. A jeśli masz same złe (puste, czerwone, z jedną planetą z 1 punktem produkcji) to możesz iść do domu.
Galaktyki ustalone są bardziej przemyślane, niż to wygląda, bo zamiast przytulnych kącików, które każdy chce sobie stworzyć, układa pola bitwy. Np. sama liczba planet jest ewidentnie niewystarczająca dla danej ilości graczy i trzeba o nie walczyć. Nie ma sytuacji, że ktoś dostał dwa systemy z 5 punktami produkcji, położył je koło siebie i jest ustawiony na całą grę coby się nie działo. Uważam, że pierwszą dużą grę w nowym gronie należy 1) uprościć i 2) nie dopuścić do dyskwalifikacji jakiegoś gracza już na starcie. Potem, kiedy każdy wie, co mu się podoba, można w dodatkowych zasadach przebierać jak w ulęgałkach. Jestem otwarty na dyskusję, niech wypowiedzą się gracze bardziej doświadczeni ode mnie, bo mi nigdy nie brakowało początkowej układanki.
Oraz zapewniam Cię, że nie jest to najfajniejsza część gry. Jest średnio-nudnawa.
Galaktyki ustalone są bardziej przemyślane, niż to wygląda, bo zamiast przytulnych kącików, które każdy chce sobie stworzyć, układa pola bitwy. Np. sama liczba planet jest ewidentnie niewystarczająca dla danej ilości graczy i trzeba o nie walczyć. Nie ma sytuacji, że ktoś dostał dwa systemy z 5 punktami produkcji, położył je koło siebie i jest ustawiony na całą grę coby się nie działo. Uważam, że pierwszą dużą grę w nowym gronie należy 1) uprościć i 2) nie dopuścić do dyskwalifikacji jakiegoś gracza już na starcie. Potem, kiedy każdy wie, co mu się podoba, można w dodatkowych zasadach przebierać jak w ulęgałkach. Jestem otwarty na dyskusję, niech wypowiedzą się gracze bardziej doświadczeni ode mnie, bo mi nigdy nie brakowało początkowej układanki.
Oraz zapewniam Cię, że nie jest to najfajniejsza część gry. Jest średnio-nudnawa.
-
- Posty: 268
- Rejestracja: 28 lut 2006, 12:29
- Lokalizacja: Legionowo/Siedlce
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 95 times
Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice
Wydaje się, że odpowiedzią na to jest następujące rozwiązanie:
- każdy z graczy losuje pule kafelków do rozłożenia,
- wstępnie zaznaczamy układy startowe (homeworlds) – tzn. tylko dla wygody układania pozostałych kafli galaktyki,
- układamy galaktykę - na zmianę po kafelku od pierścienia wewnętrznego (chyba tak jest w instrukcji jesli pamiętam),
- dopiero po ułożeniu galaktyki następuje ostateczne rozlosowanie rozmieszczenia homeworlds (a co za tym idzie rozmieszczenia graczy przy stole)
Jako że w chwili układania galaktyki nikt nie wie, w którym miejscu rozpocznie grę wszyscy starają się sprawiedliwie i równomiernie rozkładać galaktykę. Zapobiega to więc problemom typu – mam tylko słabe układy a nikt dobrego koło nie położy więc jestem ugotowany już na starcie lub bunkrowaniu sobie homeworld. Galaktyka powinna wyjść zbilansowana a jednoczesnie unikatowa. Oczywiście przy rozkładaniu nikt nie broni graczom
hojniej obdarzyć niektórych rejonów galaktyki i liczyć na szczęście przy rzucie kostką za kolejność umieszczania homeworlds. Odpada jednak problem tzw. „celowej złośliwości”.
Inna opcja to podzielenie kafli na 2,3 stosy wg. klucza: lepsze światy, gorsze światy, kafle puste/z czerwoną obwódką. Każdy gracz losowałby np. po dwa kafle z każdego stosu (nie pamiętam w tej chwili ile jest kafli w galaktyce dla 8 graczy). Nie wystąpiłaby wówczas sytuacja, gdy jakiś notoryczny „szczęściarz” dolosował samo siano.
- każdy z graczy losuje pule kafelków do rozłożenia,
- wstępnie zaznaczamy układy startowe (homeworlds) – tzn. tylko dla wygody układania pozostałych kafli galaktyki,
- układamy galaktykę - na zmianę po kafelku od pierścienia wewnętrznego (chyba tak jest w instrukcji jesli pamiętam),
- dopiero po ułożeniu galaktyki następuje ostateczne rozlosowanie rozmieszczenia homeworlds (a co za tym idzie rozmieszczenia graczy przy stole)
Jako że w chwili układania galaktyki nikt nie wie, w którym miejscu rozpocznie grę wszyscy starają się sprawiedliwie i równomiernie rozkładać galaktykę. Zapobiega to więc problemom typu – mam tylko słabe układy a nikt dobrego koło nie położy więc jestem ugotowany już na starcie lub bunkrowaniu sobie homeworld. Galaktyka powinna wyjść zbilansowana a jednoczesnie unikatowa. Oczywiście przy rozkładaniu nikt nie broni graczom
hojniej obdarzyć niektórych rejonów galaktyki i liczyć na szczęście przy rzucie kostką za kolejność umieszczania homeworlds. Odpada jednak problem tzw. „celowej złośliwości”.
Inna opcja to podzielenie kafli na 2,3 stosy wg. klucza: lepsze światy, gorsze światy, kafle puste/z czerwoną obwódką. Każdy gracz losowałby np. po dwa kafle z każdego stosu (nie pamiętam w tej chwili ile jest kafli w galaktyce dla 8 graczy). Nie wystąpiłaby wówczas sytuacja, gdy jakiś notoryczny „szczęściarz” dolosował samo siano.
Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice
My graliśmy tak , wszystkie planty i inne pola są mieszane i wrzucane do worka , megatron rex ustawiamy na środku, każdy z graczy losuje po jednym kawałku i dostawia do meganon rexa zgodnie ze ruchem wskazówek zegarka, po ustawieniu planszy losujemy kto i gdzie zaczyna, i powiem takie losowanie wychodz świetnie(nam się sprawdziło), co do opcji dodał bym nowe technologia z dodatku i tę specyficzną dla danej rasy, oraz zachował bym losowe zdarzenia kladzione na planetach tak z dodatku jak i pudełka głównego!!
UWAGA !!!! Jak ktoś ma blirzej na Tarchomin niż do centrum to proszę dać znać można się spotkać na pogranie w moim lokalu.
UWAGA !!!! Jak ktoś ma blirzej na Tarchomin niż do centrum to proszę dać znać można się spotkać na pogranie w moim lokalu.
Ostatnio zmieniony 30 sty 2008, 12:27 przez skoczek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Don Simon
- Moderator
- Posty: 5623
- Rejestracja: 10 wrz 2005, 16:28
- Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)
- Been thanked: 1 time
Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice
Jako poczatkujacy i nie-wiedzacy-kiedy-zagra wolalbym, zeby w mojej rozgrywce byla galaktyka juz ustalona. Ew. przyjde jak juz ja ulozycie.
Pozdrawiam
Szymon
Pozdrawiam
Szymon
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.