Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja) - pytania i wątpliwości
- vinnichi
- Posty: 2391
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1304 times
- Been thanked: 790 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Jak możesz nie mieć ? Skoro grozi Ci korupcja to znaczy że masz magazyny pełne (kostki niebieskie na budynkach) i z nich pokrywasz korupcję
- warlock
- Posty: 4676
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1045 times
- Been thanked: 1989 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Ok
Pewnie jakbym miał rozłożoną grę to nie byłoby pytania
.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
- vinnichi
- Posty: 2391
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1304 times
- Been thanked: 790 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Jest taka sytuacja i jest to opisane w instrukcji na stronie 6. Jeśli zużyłes wszystkie surowce i wciąż brakuje Ci do opłacenia korupcji to wtedy braki uzupełniasz jedzeniem
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 57 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Może dojść do takiej sytuacji.warlock pisze:Nie wiem jak to wygląda w trakcie rozgrywki, bo gra dopiero zmierza do paczkomatuNataniel pisze:A gdzie się podziały wszystkie Twoje niebieskie znaczniki?warlock pisze:Wybaczcie banalne pytanie, ale wertuję obie instrukcje przed pierwszą partią i nie mogę tego rozgryźć.
Rozpatruję korupcję. Nie mam wystarczającej liczby surowców do jej pokrycia, więc muszę zapłacić jedzeniem. Czy jeśli nie mam również jedzenia, to tracę 4 punkty kultury za każdy brakujący znacznik, tak jak podczas konsumpcji jedzenia po fazie produkcji żywności?Jak rozumiem nie ma możliwości, w której zabraknie jedzenia na potrzeby pokrycia braków surowcowych podczas rozliczenia korupcji?
W takim przypadku nie tracisz kultury, bo to nie jest konsumpcja i nie masz głodujących na ulicach, tylko złodzieje nie mają czego ukraść.
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Mam pytanie, kiedy dokłada się nowe karty na torze kart, po turze każdego gracza czy może tylko na początku każdej rundy czyli jak wszyscy już wykonają swoje tury?
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 809 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Każdy gracz swoją turę rozpoczyna od uporządkowania toru kart i dołożenia nowych kart.
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Pytanie odnośnie budynków publicznych, na planszy gracza są nadrukowane dwa budynki publiczne: religia i filozofia, karta ustroju (tyrania) mówi że limit budynków publicznych wynosi 2, co to znaczy? Czy mogę mieć te dwa budynki i np. na jednym mieć 2 robotników a na drugim np.1, czy też jeśli postawię na danej karcie robotnika to jest on traktowany jako oddzielny budynek?
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 57 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Budynek publiczny – każdy robotnik (żółta kostka) na karcie technologii budynków publicznych.MalkolmR pisze:Pytanie odnośnie budynków publicznych, na planszy gracza są nadrukowane dwa budynki publiczne: religia i filozofia, karta ustroju (tyrania) mówi że limit budynków publicznych wynosi 2, co to znaczy? Czy mogę mieć te dwa budynki i np. na jednym mieć 2 robotników a na drugim np.1, czy też jeśli postawię na danej karcie robotnika to jest on traktowany jako oddzielny budynek?
Limit budynków publicznych – wskazuje maksymalną liczbę budynków publicznych tego samego typu, jaką możesz posiadać.
Typ technologi (w tym budynków publicznych) – rodzaj technologi oznaczony w prawnym górnym rogu odpowiednią ikoną. Typy budynków publicznych: laboratorium, świątynia, biblioteka, teatr oraz arena.
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Oczywiście z wyjątkiem pierwszej tury ery antycznej.mat_eyo pisze:Każdy gracz swoją turę rozpoczyna od uporządkowania toru kart i dołożenia nowych kart.
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Napisałeś że "Limit budynków publicznych – wskazuje maksymalną liczbę budynków publicznych tego samego typu, jaką możesz posiadać"GrzeL pisze:Budynek publiczny – każdy robotnik (żółta kostka) na karcie technologii budynków publicznych.MalkolmR pisze:Pytanie odnośnie budynków publicznych, na planszy gracza są nadrukowane dwa budynki publiczne: religia i filozofia, karta ustroju (tyrania) mówi że limit budynków publicznych wynosi 2, co to znaczy? Czy mogę mieć te dwa budynki i np. na jednym mieć 2 robotników a na drugim np.1, czy też jeśli postawię na danej karcie robotnika to jest on traktowany jako oddzielny budynek?
Limit budynków publicznych – wskazuje maksymalną liczbę budynków publicznych tego samego typu, jaką możesz posiadać.
Typ technologi (w tym budynków publicznych) – rodzaj technologi oznaczony w prawnym górnym rogu odpowiednią ikoną. Typy budynków publicznych: laboratorium, świątynia, biblioteka, teatr oraz arena.
Czyli oznacza to że np. w tyrani mogę mieć dwa budynki religii i dwa filozofii? Czy może typ budynku odnosi się do wszystkich budynków cywilnych i mogę mieć tylko dwa takie albo dwa takie lub jeden filozofii i jeden religii?
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 57 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Tak. Nie.MalkolmR pisze:Napisałeś że "Limit budynków publicznych – wskazuje maksymalną liczbę budynków publicznych tego samego typu, jaką możesz posiadać"GrzeL pisze:Budynek publiczny – każdy robotnik (żółta kostka) na karcie technologii budynków publicznych.MalkolmR pisze:Pytanie odnośnie budynków publicznych, na planszy gracza są nadrukowane dwa budynki publiczne: religia i filozofia, karta ustroju (tyrania) mówi że limit budynków publicznych wynosi 2, co to znaczy? Czy mogę mieć te dwa budynki i np. na jednym mieć 2 robotników a na drugim np.1, czy też jeśli postawię na danej karcie robotnika to jest on traktowany jako oddzielny budynek?
Limit budynków publicznych – wskazuje maksymalną liczbę budynków publicznych tego samego typu, jaką możesz posiadać.
Typ technologi (w tym budynków publicznych) – rodzaj technologi oznaczony w prawnym górnym rogu odpowiednią ikoną. Typy budynków publicznych: laboratorium, świątynia, biblioteka, teatr oraz arena.
Czyli oznacza to że np. w tyrani mogę mieć dwa budynki religii i dwa filozofii? Czy może typ budynku odnosi się do wszystkich budynków cywilnych i mogę mieć tylko dwa takie albo dwa takie lub jeden filozofii i jeden religii?
- 8janek8
- Blokada konta
- Posty: 900
- Rejestracja: 08 mar 2010, 21:08
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 28 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Pytanie 1: w jaki sposób należy liczyć punkty za wydarzenia typu "Wpływ architektury", "Wpływ postępu" czy cud "Pierwszy lot w kosmos"?
Jeżeli treść karty mówi "otrzymujesz X punktów kultury za (każdy) poziom", to:
A) otrzymuję X punktów razy poziom karty (np. Karta II poziomu i karta III poziomu daje razem 5 punktów, przy założeniu X=1)
B) otrzymuję X punktów razy karty (np. Karta II poziomu i karta III poziomu daje razem 2 punkty, przy założeniu X=1)
Obstawiamy A), ale wolałbym się upewnić.
Pytanie 2: Czy do posiadanych cudów wlicza się również cud w budowie?
Jeżeli treść karty mówi "otrzymujesz X punktów kultury za (każdy) poziom", to:
A) otrzymuję X punktów razy poziom karty (np. Karta II poziomu i karta III poziomu daje razem 5 punktów, przy założeniu X=1)
B) otrzymuję X punktów razy karty (np. Karta II poziomu i karta III poziomu daje razem 2 punkty, przy założeniu X=1)
Obstawiamy A), ale wolałbym się upewnić.
Pytanie 2: Czy do posiadanych cudów wlicza się również cud w budowie?
Collection
Sprzedam
Kupię dodatki do: Runewars (Banners of War), Warhammer: Inwazja (Ukryte Królestwa), Battle Star Galactica (Świt), Revolution! (The Palace), Fresco, Scoville
Sprzedam
Kupię dodatki do: Runewars (Banners of War), Warhammer: Inwazja (Ukryte Królestwa), Battle Star Galactica (Świt), Revolution! (The Palace), Fresco, Scoville
- Veridiana
- Administrator
- Posty: 3241
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 72 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Opcja A)
Cud w budowie nie wlicza się do posiadanych cudów.
Cud w budowie nie wlicza się do posiadanych cudów.
- 8janek8
- Blokada konta
- Posty: 900
- Rejestracja: 08 mar 2010, 21:08
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 28 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Dzięki!!
Collection
Sprzedam
Kupię dodatki do: Runewars (Banners of War), Warhammer: Inwazja (Ukryte Królestwa), Battle Star Galactica (Świt), Revolution! (The Palace), Fresco, Scoville
Sprzedam
Kupię dodatki do: Runewars (Banners of War), Warhammer: Inwazja (Ukryte Królestwa), Battle Star Galactica (Świt), Revolution! (The Palace), Fresco, Scoville
- warlock
- Posty: 4676
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1045 times
- Been thanked: 1989 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Rozegrałem wczoraj ze znajomym zalecany wariant "podstawowy" - graliśmy ze 3,5 godziny ale WARTO BYŁO
Fantastyczna gra. I jak przysiądzie się do zasad tak jak do nauki przed kolokwium to paradoksalnie nie jest tak trudno tę grę wytłumaczyć (szczególnie po doświadczeniach z Wojną Narodów
)
Niemniej jednak będę zapewne systematycznie pytał o pewne kwestie.
Jak to w końcu jest ze zwiększeniem populacji:
Ze słowniczka pojęć na karcie podsumowania:
2. (pytanie z cyklu banalnych, ale chcę się upewnić)- żółty i niebieski bank to CAŁY TOR, a nie tylko pole połączone z pierwszą jego sekcją? Jeśli coś trafia do banku, to znaczniki kładziemy normalnie, czyli od pierwszego wolnego pola i dalej w prawą stronę?
3. Rozumiem, że jeśli kolonizujemy jakieś terytorium, to aby dodać bonus dla wojsk z taktyki musimy poświęcić wszystkie jednostki wchodzące w skład taktyki (wysyłając całą, sprawnie funkcjonującą i wyszkoloną armię?). W przeciwnym wypadku karta taktyki nie działa?
4. Rozumiem, że przesunięcie robotnika z puli wolnych robotników do "zapchania toru z buźkami" nie jest akcją, bo to nadal są wolni robotnicy i możemy ich swobodnie przestawiać?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Niemniej jednak będę zapewne systematycznie pytał o pewne kwestie.
Jak to w końcu jest ze zwiększeniem populacji:
Ze słowniczka pojęć na karcie podsumowania:
I z instrukcji, str 10:zyskanie 1 populacji - przesunięcie żółtego znacznika ze swojego żółtego banku do puli wolnych robotników
zwiększenie populacji - otrzymanie 1 populacji po opłaceniu kosztu w żywności.
1. Czy podkreślone pojęcia są tożsame i jest to po prostu niekonsekwencja w tłumaczeniu? (czyli "Zyskanie 1 populacji" = "Zwiększenie populacji o 1"?)Jeśli jakiś efekt mówi o zwiększeniu populacji o 1, należy przesunąć żółty znacznik z Twojego źródła banku do puli wolnych robotników. Nie wymaga to żadnej żywności.
Jeśli efekt mówi o zwiększeniu populacji, postępujesz zgodnie z zasadami dla tej akcji. Zwiększenie zwykle wymaga żywności
2. (pytanie z cyklu banalnych, ale chcę się upewnić)- żółty i niebieski bank to CAŁY TOR, a nie tylko pole połączone z pierwszą jego sekcją? Jeśli coś trafia do banku, to znaczniki kładziemy normalnie, czyli od pierwszego wolnego pola i dalej w prawą stronę?
3. Rozumiem, że jeśli kolonizujemy jakieś terytorium, to aby dodać bonus dla wojsk z taktyki musimy poświęcić wszystkie jednostki wchodzące w skład taktyki (wysyłając całą, sprawnie funkcjonującą i wyszkoloną armię?). W przeciwnym wypadku karta taktyki nie działa?
4. Rozumiem, że przesunięcie robotnika z puli wolnych robotników do "zapchania toru z buźkami" nie jest akcją, bo to nadal są wolni robotnicy i możemy ich swobodnie przestawiać?
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 57 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Ad 1warlock pisze:Rozegrałem wczoraj ze znajomym zalecany wariant "podstawowy" - graliśmy ze 3,5 godziny ale WARTO BYŁOFantastyczna gra. I jak przysiądzie się do zasad tak jak do nauki przed kolokwium to paradoksalnie nie jest tak trudno tę grę wytłumaczyć (szczególnie po doświadczeniach z Wojną Narodów
)
Niemniej jednak będę zapewne systematycznie pytał o pewne kwestie.
Jak to w końcu jest ze zwiększeniem populacji:
Ze słowniczka pojęć na karcie podsumowania:I z instrukcji, str 10:zyskanie 1 populacji - przesunięcie żółtego znacznika ze swojego żółtego banku do puli wolnych robotników
zwiększenie populacji - otrzymanie 1 populacji po opłaceniu kosztu w żywności.1. Czy podkreślone pojęcia są tożsame i jest to po prostu niekonsekwencja w tłumaczeniu? (czyli "Zyskanie 1 populacji" = "Zwiększenie populacji o 1"?)Jeśli jakiś efekt mówi o zwiększeniu populacji o 1, należy przesunąć żółty znacznik z Twojego źródła banku do puli wolnych robotników. Nie wymaga to żadnej żywności.
Jeśli efekt mówi o zwiększeniu populacji, postępujesz zgodnie z zasadami dla tej akcji. Zwiększenie zwykle wymaga żywności
2. (pytanie z cyklu banalnych, ale chcę się upewnić)- żółty i niebieski bank to CAŁY TOR, a nie tylko pole połączone z pierwszą jego sekcją? Jeśli coś trafia do banku, to znaczniki kładziemy normalnie, czyli od pierwszego wolnego pola i dalej w prawą stronę?
3. Rozumiem, że jeśli kolonizujemy jakieś terytorium, to aby dodać bonus dla wojsk z taktyki musimy poświęcić wszystkie jednostki wchodzące w skład taktyki (wysyłając całą, sprawnie funkcjonującą i wyszkoloną armię?). W przeciwnym wypadku karta taktyki nie działa?
4. Rozumiem, że przesunięcie robotnika z puli wolnych robotników do "zapchania toru z buźkami" nie jest akcją, bo to nadal są wolni robotnicy i możemy ich swobodnie przestawiać?
Jest niekonsekwencja w tłumaczeniu. Prawidłowo przetłumaczone jest na karcie pomocy, niestety na kartach i w instrukcji już nie.
Ad 2
Tak. Tak.
Ad 3
Tak. Tak.
Ad 4
Tak. Przesunięcie kostek jest tylko ułatwieniem pilnowania zadowolenia, kostki te znajdują się dla potrzeb wszystkich zasad na polu wolnych robotników.
- warlock
- Posty: 4676
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1045 times
- Been thanked: 1989 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Wielkie dzięki!
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
- Pan_K
- Posty: 2506
- Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 168 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Podobnie jak warlock jestem dziś po pierwszej zapoznawczej rozgrywce w wariant podstawowy. I również muszę stwierdzić, że gra jest wyśmienita. Nawet czas rozgrywki (na 2 osoby) jakoś podobnie wypadł - z czytaniem instrukcji na bieżąco.
Przy sprzątaniu po grze zerknąłem na karty ery III i była tam bodaj militarna mówiąca o jakimś bonusie za zadowolonych robotników (jeśli czegoś nie pokręciłem). Pytanie, którzy to są? Ci wolni, którzy nie "siedzą" na buźkach, czy np. wszyscy - i zatrudnieni i nie - którzy nie siedzą na buźkach?
W sumie nie czytałem jeszcze zasad dodatkowych dla wariantu zaawansowanego, więc może pytam o coś oczywistego...
Przy sprzątaniu po grze zerknąłem na karty ery III i była tam bodaj militarna mówiąca o jakimś bonusie za zadowolonych robotników (jeśli czegoś nie pokręciłem). Pytanie, którzy to są? Ci wolni, którzy nie "siedzą" na buźkach, czy np. wszyscy - i zatrudnieni i nie - którzy nie siedzą na buźkach?
W sumie nie czytałem jeszcze zasad dodatkowych dla wariantu zaawansowanego, więc może pytam o coś oczywistego...
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 57 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Zadowoleni robotnicy są to wszyscy robotnicy, którzy nie są niezadowoleni.Pan_K pisze:Podobnie jak warlock jestem dziś po pierwszej zapoznawczej rozgrywce w wariant podstawowy. I również muszę stwierdzić, że gra jest wyśmienita. Nawet czas rozgrywki (na 2 osoby) jakoś podobnie wypadł - z czytaniem instrukcji na bieżąco.
Przy sprzątaniu po grze zerknąłem na karty ery III i była tam bodaj militarna mówiąca o jakimś bonusie za zadowolonych robotników (jeśli czegoś nie pokręciłem). Pytanie, którzy to są? Ci wolni, którzy nie "siedzą" na buźkach, czy np. wszyscy - i zatrudnieni i nie - którzy nie siedzą na buźkach?
W sumie nie czytałem jeszcze zasad dodatkowych dla wariantu zaawansowanego, więc może pytam o coś oczywistego...
- Pan_K
- Posty: 2506
- Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 168 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Dzięki.GrzeL pisze:Zadowoleni robotnicy są to wszyscy robotnicy, którzy nie są niezadowoleni.Pan_K pisze:Podobnie jak warlock jestem dziś po pierwszej zapoznawczej rozgrywce w wariant podstawowy. I również muszę stwierdzić, że gra jest wyśmienita. Nawet czas rozgrywki (na 2 osoby) jakoś podobnie wypadł - z czytaniem instrukcji na bieżąco.
Przy sprzątaniu po grze zerknąłem na karty ery III i była tam bodaj militarna mówiąca o jakimś bonusie za zadowolonych robotników (jeśli czegoś nie pokręciłem). Pytanie, którzy to są? Ci wolni, którzy nie "siedzą" na buźkach, czy np. wszyscy - i zatrudnieni i nie - którzy nie siedzą na buźkach?
W sumie nie czytałem jeszcze zasad dodatkowych dla wariantu zaawansowanego, więc może pytam o coś oczywistego...
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
- warlock
- Posty: 4676
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1045 times
- Been thanked: 1989 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
1. Ta karta Wpływ Populacji (o której mowa wyżej) - jak ją podliczacie? Karta mówi coś w stylu "cywilizacja, która ma powyżej 10 robotników otrzymuje 2 punkty kultury za każdego kolejnego zadowolonego robotnika" (czy jakoś tak) - czy to oznacza, że do punktacji "łapią się" cywilizacje które mają minimum 11 robotników (więcej niż 10), a punktujemy za każdego kolejnego, czyli dopiero 12 robotnik punktuje?
2. Kończymy trzecią erę, zaczynamy czwartą. Rozumiem, że po ostatniej turze gracza normalnie podlicza się jego przyrost kultury, nauki i produkcję surowców? (i oczywiście pomija się dociąg kart militarnych, bo ich nie ma)
Wybaczcie brak ładu i składu w tych pytaniach, właśnie skończyłem długą partię w TTA![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
2. Kończymy trzecią erę, zaczynamy czwartą. Rozumiem, że po ostatniej turze gracza normalnie podlicza się jego przyrost kultury, nauki i produkcję surowców? (i oczywiście pomija się dociąg kart militarnych, bo ich nie ma)
Wybaczcie brak ładu i składu w tych pytaniach, właśnie skończyłem długą partię w TTA
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 57 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Ad 1warlock pisze:1. Ta karta Wpływ Populacji (o której mowa wyżej) - jak ją podliczacie? Karta mówi coś w stylu "cywilizacja, która ma powyżej 10 robotników otrzymuje 2 punkty kultury za każdego kolejnego zadowolonego robotnika" (czy jakoś tak) - czy to oznacza, że do punktacji "łapią się" cywilizacje które mają minimum 11 robotników (więcej niż 10), a punktujemy za każdego kolejnego, czyli dopiero 12 robotnik punktuje?
2. Kończymy trzecią erę, zaczynamy czwartą. Rozumiem, że po ostatniej turze gracza normalnie podlicza się jego przyrost kultury, nauki i produkcję surowców? (i oczywiście pomija się dociąg kart militarnych, bo ich nie ma)
Wybaczcie brak ładu i składu w tych pytaniach, właśnie skończyłem długą partię w TTA
Otrzymuje się 2 kultury za każdego zadowolonego robotnika powyżej 10. Czyli 11 już punktuje.
Ad 2
Tak.
- warlock
- Posty: 4676
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1045 times
- Been thanked: 1989 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Doprecyzuję swoje drugie pytanie, bo chyba wynika z niego, że pytam o to co się dzieje pomiędzy erą III a IVAd 2
Tak.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Dzięki za cierpliwość GrzeL
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 57 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Tak.warlock pisze:Doprecyzuję swoje drugie pytanie, bo chyba wynika z niego, że pytam o to co się dzieje pomiędzy erą III a IVAd 2
Tak.A pytanie dotyczyło tego, co dzieje się po erze IV (czyli na koniec ostatniego ruchu gracza w grze) - wtedy również produkujemy, a po tym, jak turę wykona drugi gracz (i również wykona produkcję) bierzemy karty punktujące z III ery ze stosu przyszłych i aktualnych wydarzeń i je rozpatrujemy, czy tak?
Dzięki za cierpliwość GrzeL