Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja) - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2391
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1304 times
Been thanked: 790 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: vinnichi »

Jak możesz nie mieć ? Skoro grozi Ci korupcja to znaczy że masz magazyny pełne (kostki niebieskie na budynkach) i z nich pokrywasz korupcję
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4676
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1045 times
Been thanked: 1989 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: warlock »

Ok ;) Pewnie jakbym miał rozłożoną grę to nie byłoby pytania ;).
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2391
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1304 times
Been thanked: 790 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: vinnichi »

Jest taka sytuacja i jest to opisane w instrukcji na stronie 6. Jeśli zużyłes wszystkie surowce i wciąż brakuje Ci do opłacenia korupcji to wtedy braki uzupełniasz jedzeniem
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 57 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: GrzeL »

warlock pisze:
Nataniel pisze:
warlock pisze:Wybaczcie banalne pytanie, ale wertuję obie instrukcje przed pierwszą partią i nie mogę tego rozgryźć ;).

Rozpatruję korupcję. Nie mam wystarczającej liczby surowców do jej pokrycia, więc muszę zapłacić jedzeniem. Czy jeśli nie mam również jedzenia, to tracę 4 punkty kultury za każdy brakujący znacznik, tak jak podczas konsumpcji jedzenia po fazie produkcji żywności?
A gdzie się podziały wszystkie Twoje niebieskie znaczniki? :)
Nie wiem jak to wygląda w trakcie rozgrywki, bo gra dopiero zmierza do paczkomatu :D Jak rozumiem nie ma możliwości, w której zabraknie jedzenia na potrzeby pokrycia braków surowcowych podczas rozliczenia korupcji?
Może dojść do takiej sytuacji.

W takim przypadku nie tracisz kultury, bo to nie jest konsumpcja i nie masz głodujących na ulicach, tylko złodzieje nie mają czego ukraść.
MalkolmR
Posty: 45
Rejestracja: 14 sty 2016, 20:48

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: MalkolmR »

Mam pytanie, kiedy dokłada się nowe karty na torze kart, po turze każdego gracza czy może tylko na początku każdej rundy czyli jak wszyscy już wykonają swoje tury?
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5617
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 809 times
Been thanked: 1263 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: mat_eyo »

Każdy gracz swoją turę rozpoczyna od uporządkowania toru kart i dołożenia nowych kart.
MalkolmR
Posty: 45
Rejestracja: 14 sty 2016, 20:48

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: MalkolmR »

Pytanie odnośnie budynków publicznych, na planszy gracza są nadrukowane dwa budynki publiczne: religia i filozofia, karta ustroju (tyrania) mówi że limit budynków publicznych wynosi 2, co to znaczy? Czy mogę mieć te dwa budynki i np. na jednym mieć 2 robotników a na drugim np.1, czy też jeśli postawię na danej karcie robotnika to jest on traktowany jako oddzielny budynek?
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 57 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: GrzeL »

MalkolmR pisze:Pytanie odnośnie budynków publicznych, na planszy gracza są nadrukowane dwa budynki publiczne: religia i filozofia, karta ustroju (tyrania) mówi że limit budynków publicznych wynosi 2, co to znaczy? Czy mogę mieć te dwa budynki i np. na jednym mieć 2 robotników a na drugim np.1, czy też jeśli postawię na danej karcie robotnika to jest on traktowany jako oddzielny budynek?
Budynek publiczny – każdy robotnik (żółta kostka) na karcie technologii budynków publicznych.
Limit budynków publicznych – wskazuje maksymalną liczbę budynków publicznych tego samego typu, jaką możesz posiadać.
Typ technologi (w tym budynków publicznych) – rodzaj technologi oznaczony w prawnym górnym rogu odpowiednią ikoną. Typy budynków publicznych: laboratorium, świątynia, biblioteka, teatr oraz arena.
karghard
Posty: 47
Rejestracja: 23 wrz 2015, 15:04
Has thanked: 11 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: karghard »

mat_eyo pisze:Każdy gracz swoją turę rozpoczyna od uporządkowania toru kart i dołożenia nowych kart.
Oczywiście z wyjątkiem pierwszej tury ery antycznej.
MalkolmR
Posty: 45
Rejestracja: 14 sty 2016, 20:48

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: MalkolmR »

GrzeL pisze:
MalkolmR pisze:Pytanie odnośnie budynków publicznych, na planszy gracza są nadrukowane dwa budynki publiczne: religia i filozofia, karta ustroju (tyrania) mówi że limit budynków publicznych wynosi 2, co to znaczy? Czy mogę mieć te dwa budynki i np. na jednym mieć 2 robotników a na drugim np.1, czy też jeśli postawię na danej karcie robotnika to jest on traktowany jako oddzielny budynek?
Budynek publiczny – każdy robotnik (żółta kostka) na karcie technologii budynków publicznych.
Limit budynków publicznych – wskazuje maksymalną liczbę budynków publicznych tego samego typu, jaką możesz posiadać.
Typ technologi (w tym budynków publicznych) – rodzaj technologi oznaczony w prawnym górnym rogu odpowiednią ikoną. Typy budynków publicznych: laboratorium, świątynia, biblioteka, teatr oraz arena.
Napisałeś że "Limit budynków publicznych – wskazuje maksymalną liczbę budynków publicznych tego samego typu, jaką możesz posiadać"

Czyli oznacza to że np. w tyrani mogę mieć dwa budynki religii i dwa filozofii? Czy może typ budynku odnosi się do wszystkich budynków cywilnych i mogę mieć tylko dwa takie albo dwa takie lub jeden filozofii i jeden religii?
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 57 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: GrzeL »

MalkolmR pisze:
GrzeL pisze:
MalkolmR pisze:Pytanie odnośnie budynków publicznych, na planszy gracza są nadrukowane dwa budynki publiczne: religia i filozofia, karta ustroju (tyrania) mówi że limit budynków publicznych wynosi 2, co to znaczy? Czy mogę mieć te dwa budynki i np. na jednym mieć 2 robotników a na drugim np.1, czy też jeśli postawię na danej karcie robotnika to jest on traktowany jako oddzielny budynek?
Budynek publiczny – każdy robotnik (żółta kostka) na karcie technologii budynków publicznych.
Limit budynków publicznych – wskazuje maksymalną liczbę budynków publicznych tego samego typu, jaką możesz posiadać.
Typ technologi (w tym budynków publicznych) – rodzaj technologi oznaczony w prawnym górnym rogu odpowiednią ikoną. Typy budynków publicznych: laboratorium, świątynia, biblioteka, teatr oraz arena.
Napisałeś że "Limit budynków publicznych – wskazuje maksymalną liczbę budynków publicznych tego samego typu, jaką możesz posiadać"

Czyli oznacza to że np. w tyrani mogę mieć dwa budynki religii i dwa filozofii? Czy może typ budynku odnosi się do wszystkich budynków cywilnych i mogę mieć tylko dwa takie albo dwa takie lub jeden filozofii i jeden religii?
Tak. Nie.
MalkolmR
Posty: 45
Rejestracja: 14 sty 2016, 20:48

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: MalkolmR »

Krótko i zwięźle:-) Dzięki
Awatar użytkownika
8janek8
Blokada konta
Posty: 900
Rejestracja: 08 mar 2010, 21:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 14 times
Been thanked: 28 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: 8janek8 »

Pytanie 1: w jaki sposób należy liczyć punkty za wydarzenia typu "Wpływ architektury", "Wpływ postępu" czy cud "Pierwszy lot w kosmos"?
Jeżeli treść karty mówi "otrzymujesz X punktów kultury za (każdy) poziom", to:
A) otrzymuję X punktów razy poziom karty (np. Karta II poziomu i karta III poziomu daje razem 5 punktów, przy założeniu X=1)
B) otrzymuję X punktów razy karty (np. Karta II poziomu i karta III poziomu daje razem 2 punkty, przy założeniu X=1)
Obstawiamy A), ale wolałbym się upewnić.

Pytanie 2: Czy do posiadanych cudów wlicza się również cud w budowie?
Collection
Sprzedam
Kupię dodatki do: Runewars (Banners of War), Warhammer: Inwazja (Ukryte Królestwa), Battle Star Galactica (Świt), Revolution! (The Palace), Fresco, Scoville
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3241
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: Veridiana »

Opcja A)

Cud w budowie nie wlicza się do posiadanych cudów.
Awatar użytkownika
8janek8
Blokada konta
Posty: 900
Rejestracja: 08 mar 2010, 21:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 14 times
Been thanked: 28 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: 8janek8 »

Dzięki!!
Collection
Sprzedam
Kupię dodatki do: Runewars (Banners of War), Warhammer: Inwazja (Ukryte Królestwa), Battle Star Galactica (Świt), Revolution! (The Palace), Fresco, Scoville
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4676
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1045 times
Been thanked: 1989 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: warlock »

Rozegrałem wczoraj ze znajomym zalecany wariant "podstawowy" - graliśmy ze 3,5 godziny ale WARTO BYŁO :) Fantastyczna gra. I jak przysiądzie się do zasad tak jak do nauki przed kolokwium to paradoksalnie nie jest tak trudno tę grę wytłumaczyć (szczególnie po doświadczeniach z Wojną Narodów :D)

Niemniej jednak będę zapewne systematycznie pytał o pewne kwestie.

Jak to w końcu jest ze zwiększeniem populacji:
Ze słowniczka pojęć na karcie podsumowania:
zyskanie 1 populacji - przesunięcie żółtego znacznika ze swojego żółtego banku do puli wolnych robotników
zwiększenie populacji - otrzymanie 1 populacji po opłaceniu kosztu w żywności.
I z instrukcji, str 10:
Jeśli jakiś efekt mówi o zwiększeniu populacji o 1, należy przesunąć żółty znacznik z Twojego źródła banku do puli wolnych robotników. Nie wymaga to żadnej żywności.

Jeśli efekt mówi o zwiększeniu populacji, postępujesz zgodnie z zasadami dla tej akcji. Zwiększenie zwykle wymaga żywności
1. Czy podkreślone pojęcia są tożsame i jest to po prostu niekonsekwencja w tłumaczeniu? (czyli "Zyskanie 1 populacji" = "Zwiększenie populacji o 1"?)

2. (pytanie z cyklu banalnych, ale chcę się upewnić)- żółty i niebieski bank to CAŁY TOR, a nie tylko pole połączone z pierwszą jego sekcją? Jeśli coś trafia do banku, to znaczniki kładziemy normalnie, czyli od pierwszego wolnego pola i dalej w prawą stronę?

3. Rozumiem, że jeśli kolonizujemy jakieś terytorium, to aby dodać bonus dla wojsk z taktyki musimy poświęcić wszystkie jednostki wchodzące w skład taktyki (wysyłając całą, sprawnie funkcjonującą i wyszkoloną armię?). W przeciwnym wypadku karta taktyki nie działa?

4. Rozumiem, że przesunięcie robotnika z puli wolnych robotników do "zapchania toru z buźkami" nie jest akcją, bo to nadal są wolni robotnicy i możemy ich swobodnie przestawiać?
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 57 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: GrzeL »

warlock pisze:Rozegrałem wczoraj ze znajomym zalecany wariant "podstawowy" - graliśmy ze 3,5 godziny ale WARTO BYŁO :) Fantastyczna gra. I jak przysiądzie się do zasad tak jak do nauki przed kolokwium to paradoksalnie nie jest tak trudno tę grę wytłumaczyć (szczególnie po doświadczeniach z Wojną Narodów :D)

Niemniej jednak będę zapewne systematycznie pytał o pewne kwestie.

Jak to w końcu jest ze zwiększeniem populacji:
Ze słowniczka pojęć na karcie podsumowania:
zyskanie 1 populacji - przesunięcie żółtego znacznika ze swojego żółtego banku do puli wolnych robotników
zwiększenie populacji - otrzymanie 1 populacji po opłaceniu kosztu w żywności.
I z instrukcji, str 10:
Jeśli jakiś efekt mówi o zwiększeniu populacji o 1, należy przesunąć żółty znacznik z Twojego źródła banku do puli wolnych robotników. Nie wymaga to żadnej żywności.

Jeśli efekt mówi o zwiększeniu populacji, postępujesz zgodnie z zasadami dla tej akcji. Zwiększenie zwykle wymaga żywności
1. Czy podkreślone pojęcia są tożsame i jest to po prostu niekonsekwencja w tłumaczeniu? (czyli "Zyskanie 1 populacji" = "Zwiększenie populacji o 1"?)

2. (pytanie z cyklu banalnych, ale chcę się upewnić)- żółty i niebieski bank to CAŁY TOR, a nie tylko pole połączone z pierwszą jego sekcją? Jeśli coś trafia do banku, to znaczniki kładziemy normalnie, czyli od pierwszego wolnego pola i dalej w prawą stronę?

3. Rozumiem, że jeśli kolonizujemy jakieś terytorium, to aby dodać bonus dla wojsk z taktyki musimy poświęcić wszystkie jednostki wchodzące w skład taktyki (wysyłając całą, sprawnie funkcjonującą i wyszkoloną armię?). W przeciwnym wypadku karta taktyki nie działa?

4. Rozumiem, że przesunięcie robotnika z puli wolnych robotników do "zapchania toru z buźkami" nie jest akcją, bo to nadal są wolni robotnicy i możemy ich swobodnie przestawiać?
Ad 1
Jest niekonsekwencja w tłumaczeniu. Prawidłowo przetłumaczone jest na karcie pomocy, niestety na kartach i w instrukcji już nie.

Ad 2
Tak. Tak.

Ad 3
Tak. Tak.

Ad 4
Tak. Przesunięcie kostek jest tylko ułatwieniem pilnowania zadowolenia, kostki te znajdują się dla potrzeb wszystkich zasad na polu wolnych robotników.
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4676
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1045 times
Been thanked: 1989 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: warlock »

Wielkie dzięki!
Awatar użytkownika
Pan_K
Posty: 2506
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 189 times
Been thanked: 168 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: Pan_K »

Podobnie jak warlock jestem dziś po pierwszej zapoznawczej rozgrywce w wariant podstawowy. I również muszę stwierdzić, że gra jest wyśmienita. Nawet czas rozgrywki (na 2 osoby) jakoś podobnie wypadł - z czytaniem instrukcji na bieżąco.
Przy sprzątaniu po grze zerknąłem na karty ery III i była tam bodaj militarna mówiąca o jakimś bonusie za zadowolonych robotników (jeśli czegoś nie pokręciłem). Pytanie, którzy to są? Ci wolni, którzy nie "siedzą" na buźkach, czy np. wszyscy - i zatrudnieni i nie - którzy nie siedzą na buźkach?
W sumie nie czytałem jeszcze zasad dodatkowych dla wariantu zaawansowanego, więc może pytam o coś oczywistego...
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”

Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 57 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: GrzeL »

Pan_K pisze:Podobnie jak warlock jestem dziś po pierwszej zapoznawczej rozgrywce w wariant podstawowy. I również muszę stwierdzić, że gra jest wyśmienita. Nawet czas rozgrywki (na 2 osoby) jakoś podobnie wypadł - z czytaniem instrukcji na bieżąco.
Przy sprzątaniu po grze zerknąłem na karty ery III i była tam bodaj militarna mówiąca o jakimś bonusie za zadowolonych robotników (jeśli czegoś nie pokręciłem). Pytanie, którzy to są? Ci wolni, którzy nie "siedzą" na buźkach, czy np. wszyscy - i zatrudnieni i nie - którzy nie siedzą na buźkach?
W sumie nie czytałem jeszcze zasad dodatkowych dla wariantu zaawansowanego, więc może pytam o coś oczywistego...
Zadowoleni robotnicy są to wszyscy robotnicy, którzy nie są niezadowoleni.
Awatar użytkownika
Pan_K
Posty: 2506
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 189 times
Been thanked: 168 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: Pan_K »

GrzeL pisze:
Pan_K pisze:Podobnie jak warlock jestem dziś po pierwszej zapoznawczej rozgrywce w wariant podstawowy. I również muszę stwierdzić, że gra jest wyśmienita. Nawet czas rozgrywki (na 2 osoby) jakoś podobnie wypadł - z czytaniem instrukcji na bieżąco.
Przy sprzątaniu po grze zerknąłem na karty ery III i była tam bodaj militarna mówiąca o jakimś bonusie za zadowolonych robotników (jeśli czegoś nie pokręciłem). Pytanie, którzy to są? Ci wolni, którzy nie "siedzą" na buźkach, czy np. wszyscy - i zatrudnieni i nie - którzy nie siedzą na buźkach?
W sumie nie czytałem jeszcze zasad dodatkowych dla wariantu zaawansowanego, więc może pytam o coś oczywistego...
Zadowoleni robotnicy są to wszyscy robotnicy, którzy nie są niezadowoleni.
Dzięki.
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”

Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4676
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1045 times
Been thanked: 1989 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: warlock »

1. Ta karta Wpływ Populacji (o której mowa wyżej) - jak ją podliczacie? Karta mówi coś w stylu "cywilizacja, która ma powyżej 10 robotników otrzymuje 2 punkty kultury za każdego kolejnego zadowolonego robotnika" (czy jakoś tak) - czy to oznacza, że do punktacji "łapią się" cywilizacje które mają minimum 11 robotników (więcej niż 10), a punktujemy za każdego kolejnego, czyli dopiero 12 robotnik punktuje?

2. Kończymy trzecią erę, zaczynamy czwartą. Rozumiem, że po ostatniej turze gracza normalnie podlicza się jego przyrost kultury, nauki i produkcję surowców? (i oczywiście pomija się dociąg kart militarnych, bo ich nie ma)

Wybaczcie brak ładu i składu w tych pytaniach, właśnie skończyłem długą partię w TTA :D
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 57 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: GrzeL »

warlock pisze:1. Ta karta Wpływ Populacji (o której mowa wyżej) - jak ją podliczacie? Karta mówi coś w stylu "cywilizacja, która ma powyżej 10 robotników otrzymuje 2 punkty kultury za każdego kolejnego zadowolonego robotnika" (czy jakoś tak) - czy to oznacza, że do punktacji "łapią się" cywilizacje które mają minimum 11 robotników (więcej niż 10), a punktujemy za każdego kolejnego, czyli dopiero 12 robotnik punktuje?

2. Kończymy trzecią erę, zaczynamy czwartą. Rozumiem, że po ostatniej turze gracza normalnie podlicza się jego przyrost kultury, nauki i produkcję surowców? (i oczywiście pomija się dociąg kart militarnych, bo ich nie ma)

Wybaczcie brak ładu i składu w tych pytaniach, właśnie skończyłem długą partię w TTA :D
Ad 1
Otrzymuje się 2 kultury za każdego zadowolonego robotnika powyżej 10. Czyli 11 już punktuje.

Ad 2
Tak.
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4676
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1045 times
Been thanked: 1989 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: warlock »

Ad 2
Tak.
Doprecyzuję swoje drugie pytanie, bo chyba wynika z niego, że pytam o to co się dzieje pomiędzy erą III a IV :D A pytanie dotyczyło tego, co dzieje się po erze IV (czyli na koniec ostatniego ruchu gracza w grze) - wtedy również produkujemy, a po tym, jak turę wykona drugi gracz (i również wykona produkcję) bierzemy karty punktujące z III ery ze stosu przyszłych i aktualnych wydarzeń i je rozpatrujemy, czy tak?

Dzięki za cierpliwość GrzeL ;)
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 57 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: GrzeL »

warlock pisze:
Ad 2
Tak.
Doprecyzuję swoje drugie pytanie, bo chyba wynika z niego, że pytam o to co się dzieje pomiędzy erą III a IV :D A pytanie dotyczyło tego, co dzieje się po erze IV (czyli na koniec ostatniego ruchu gracza w grze) - wtedy również produkujemy, a po tym, jak turę wykona drugi gracz (i również wykona produkcję) bierzemy karty punktujące z III ery ze stosu przyszłych i aktualnych wydarzeń i je rozpatrujemy, czy tak?

Dzięki za cierpliwość GrzeL ;)
Tak.
ODPOWIEDZ