Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Halmaris pisze:Nie, bo cel zabojcy sie nie ujawnia. Po prostu traci kolejke.
dobrze zrozumialem jesli:
Zabojca -> Kupca to po zagraniu generała -> osoba ktora miala kupca pokazuje ze go miala?
Jeśli dobrze zrozumiałem...
Każda zabita postać ujawnia się dopiero po wyczytaniu wszystkich postaci. Dopóki nie zostanie wyczytana i ewentualnie rozpatrzona postać Generała (opcjonalnie: Królowej / Artysty), to każdy zabity siedzi cicho.
Halmaris pisze:Nie, bo cel zabojcy sie nie ujawnia. Po prostu traci kolejke.
dobrze zrozumialem jesli:
Zabojca -> Kupca to po zagraniu generała -> osoba ktora miala kupca pokazuje ze go miala?
Jeśli dobrze zrozumiałem...
Każda zabita postać ujawnia się dopiero po wyczytaniu wszystkich postaci. Dopóki nie zostanie wyczytana i ewentualnie rozpatrzona postać Generała (opcjonalnie: Królowej / Artysty), to każdy zabity siedzi cicho.
Postać ujawnia się w swojej kolejce, ale nic nie robi bo jest zabita.
Ok z tym Królem to wychodzi na to, że źle grałem W sumie nie było za dużo takich sytuacji, żeby ktoś mordował notorycznie Króla i blokował cyrkulację korony.
Tylko czemu służy to milczenie zabitego aż do samego końca rundy? Podnosi ciśnienie Zabójcy na pewno
b3r53rk3r pisze:
Tylko czemu służy to milczenie zabitego aż do samego końca rundy? Podnosi ciśnienie Zabójcy na pewno
Bo jeśli ktoś ujawni zabitą postać w momencie wyczytywania, to łatwiej wywnioskować jakiej postaci w tej tej turze już nie będzie. A to ważna informacja.
b3r53rk3r pisze:
Tylko czemu służy to milczenie zabitego aż do samego końca rundy? Podnosi ciśnienie Zabójcy na pewno
Bo jeśli ktoś ujawni zabitą postać w momencie wyczytywania, to łatwiej wywnioskować jakiej postaci w tej tej turze już nie będzie. A to ważna informacja.
No właśnie, kiedy i dlaczego ta informacja może być ważna?
b3r53rk3r pisze:
Tylko czemu służy to milczenie zabitego aż do samego końca rundy? Podnosi ciśnienie Zabójcy na pewno
Bo jeśli ktoś ujawni zabitą postać w momencie wyczytywania, to łatwiej wywnioskować jakiej postaci w tej tej turze już nie będzie. A to ważna informacja.
No właśnie, kiedy i dlaczego ta informacja może być ważna?
Przede wszystkim w rozgrywce dwuosobowej, gdzie gramy po dwie postaci na osobę. W rozgrywce 3+ trudno mi to uzasadnić, ale myślę, że coś by się znalazło.
b3r53rk3r pisze:
Tylko czemu służy to milczenie zabitego aż do samego końca rundy? Podnosi ciśnienie Zabójcy na pewno
Bo jeśli ktoś ujawni zabitą postać w momencie wyczytywania, to łatwiej wywnioskować jakiej postaci w tej tej turze już nie będzie. A to ważna informacja.
No właśnie, kiedy i dlaczego ta informacja może być ważna?
Może po prostu jak postać się pośmiertnie nie zgłosi to nie będzie żadnej wątpliwości co do tego czy może użyć swoich mocy w tej rundzie czy nie. Wyjątkiem tu jest zatem Król, który pośmiertnie dostanie koronę na końcu rundy.
Ale faktycznie może mieć to większe znaczenie przy grze we 2 osoby.
Mam pytanie odnośnie Zabójcy, Magika i Złodzieja.
Czy mogą oni budować dzielnice w swojej turze? Kiedyś ze znajomymi graliśmy tak, że nie mogli lecz teraz gdy czytam instrukcje nie jestem do końca pewny.
yoloswagerjagger pisze:Mam pytanie odnośnie Zabójcy, Magika i Złodzieja.
Czy mogą oni budować dzielnice w swojej turze? Kiedyś ze znajomymi graliśmy tak, że nie mogli lecz teraz gdy czytam instrukcje nie jestem do końca pewny.
Pewnie się zasugerowali tym, że skoro nie zbierają podatków za dzielnice w swoich kolorach, to i nie budują. Oczywiście to nieprawda, gdyż każda postać wykonuje normalną akcję, czyli kasa/dobieranie oraz opcjonalnie budowanie.
Wystarczającym balansem jest to, że nie pobierają daniny z dzielnic.
Mam jeszcze pytanie: czy zabity ujawnia się normalnie w swojej turze, czy po ostatnim graczu, jeśli ma wybudowany szpital?
Doszliście do wniosku że można wybudować więcej niż 8 dzielnic, ale jakim sposobem?
Przecież instrukcja wyraźnie mówi że jak wybudujesz 8 dzielnicę jest to ostatnia runda i tym samym koniec gry.
8 dzielnic = kompletne miasto
Jest to logiczne z postacią generała który nie może zniszczyć 8 dzielnicy (bo masz już kompletne miasto) . Gdyby można mieć więcej niż 8 dzielnic to wówczas generał spokojnie mógłby niszczyć dzielnice powyżej 8, czyli zniszczyłby 9,10,11 itd. dzielnicę.
Podsumowując: instrukcja nic nie mówi o możliwości budowania dzielnic powyżej 8 (owszem nie mówi też że tego nie można robić), ale postać generała mówi wyraźnie: generał nie może zniszczyć 8 dzielnicy bo jest to KOMPLETNE miasto.
Instrukcja mówi o 8 dzielnicach, generał może zniszczyć dzielnice 1-7 natomiast 8 nie może, a zatem dla mnie nasuwa się logiczny wniosek: budowa miasta kończy się na docelowej 8 dzielnicy (gdybyś wybudował 9 dzielnicę ostatni gracz czyli generał mógłby ją ci zniszczyć, ale w opisie generała nic o tym nie napisano, 8 max a maxa nie masz prawa niszczyć).
Fioletowa dzielnica Cmentarz: Kiedy Generał zniszczy dzielnicę, możesz zapłacić sztukę złota, ...
No właśnie: Czyją dzielnicę i kiedy mam ją wykupić? Zaraz po zniszczeniu?
Doszedłem do wniosku że chodzi o zniszczenie mojej dzielnicy bądź kogoś innego, mogę wykupić swoją dzielnicę bądź kogoś innego którą zniszczył generał. A wykupić zaraz po zniszczeniu nie czekając na swoją turę (bo później bym musiał ją szukać w talii albo by ją trzeba gdzieś odkładać, rezerwować itp.).
Ale na 100% nie jestem pewien. Co wy na to?
Planszman pisze:Doszliście do wniosku że można wybudować więcej niż 8 dzielnic, ale jakim sposobem?
Przecież instrukcja wyraźnie mówi że jak wybudujesz 8 dzielnicę jest to ostatnia runda i tym samym koniec gry.
8 dzielnic = kompletne miasto
Jest to logiczne z postacią generała który nie może zniszczyć 8 dzielnicy (bo masz już kompletne miasto) . Gdyby można mieć więcej niż 8 dzielnic to wówczas generał spokojnie mógłby niszczyć dzielnice powyżej 8, czyli zniszczyłby 9,10,11 itd. dzielnicę.
Podsumowując: instrukcja nic nie mówi o możliwości budowania dzielnic powyżej 8 (owszem nie mówi też że tego nie można robić), ale postać generała mówi wyraźnie: generał nie może zniszczyć 8 dzielnicy bo jest to KOMPLETNE miasto.
Instrukcja mówi o 8 dzielnicach, generał może zniszczyć dzielnice 1-7 natomiast 8 nie może, a zatem dla mnie nasuwa się logiczny wniosek: budowa miasta kończy się na docelowej 8 dzielnicy (gdybyś wybudował 9 dzielnicę ostatni gracz czyli generał mógłby ją ci zniszczyć, ale w opisie generała nic o tym nie napisano, 8 max a maxa nie masz prawa niszczyć).
rzaba dzięki za info.
No cóż w takim razie instrukcja pozostawia wiele do życzenia. Niby prosta gra i zasady ale przez tą nie do końca jasną instrukcję jest trochę motania i jak się sam przekonałem nawet logiczne myślenie i czytanie ze zrozumieniem też może nie pomóc w poprawnym zrozumieniu zasad.
Dobrze że jesteście! FENKS!!!
Ale nadal nie wiem czy generał może zniszczyć np. 9 dzielnicę?
Cytadelę kupiłem nie dawno za 85zł z przesyłką, kupa forsy jak za talię kart i trochę plastiku. Za 10zł więcej można kupić np. Splendor. Nie wiem skąd taka wysoka cena za Cytadelę, no ale się zrujnowałem.
Planszman pisze:Ale nadal nie wiem czy generał może zniszczyć np. 9 dzielnicę?
Cytadelę kupiłem nie dawno za 85zł z przesyłką, kupa forsy jak za talię kart i trochę plastiku. Za 10zł więcej można kupić np. Splendor. Nie wiem skąd taka wysoka cena za Cytadelę, no ale się zrujnowałem.
Generał nie może zniszczyć 8 dzielnicy bo instrukcja o tym wyraźnie mówi. Ale instrukcja nie mówi że można wybudować więcej niż 8 dzielnic np. 9,10 itd. o ile ci środków na to starczy. A okazuje się że można wybudować więcej niż 8 dzielnic.
Generał nie może ci zniszczyć 8 dzielnicy bo masz już kompletne miasto, ale gdybyś miał 9 dzielnic i generał w ostatniej rundzie niszczy ci tę 9 dzielnicę to masz na koniec gry 8 dzielnic, czyli nadal dysponujesz kompletnym miastem.
I kto mi podczas gry zarzuci że postąpiłem nie zgodnie z instrukcją? Masz 8 dzielnic? Masz, no to wszystko jest zgodne z instrukcją.