Z dziewczyną,bez negatywnej interakcji,z klimatem, nietrudna
Z dziewczyną,bez negatywnej interakcji,z klimatem, nietrudna
Hej,
No więc chcę wkręcić dziewczynę w gry planszowe. Jako, że nie grała nigdy w nic bardziej skomplikowanego jak monopol, to chciałbym zacząć od czegoś o maksymalnie średnim poziomie trudności jeśli chodzi o ilość zasad i reguł. Nie lubię gier suchych, bez klimatu i na tyle ile znam ją (znamy się dość krótko) Ona też ceni klimat. Fantasy lub science fiction również wpada w jej gust. Wskazana kooperacja lub przynajmniej brak negatywnej interakcji. Może być typowo gra dwuosobowa ale również np. 1-5 graczy. Ważne, żeby dobrze działała dla dwojga. Długość rozgrywki od krótkiej do +/- 1,5 h. Liczę na Waszą pomoc
Pozdro
No więc chcę wkręcić dziewczynę w gry planszowe. Jako, że nie grała nigdy w nic bardziej skomplikowanego jak monopol, to chciałbym zacząć od czegoś o maksymalnie średnim poziomie trudności jeśli chodzi o ilość zasad i reguł. Nie lubię gier suchych, bez klimatu i na tyle ile znam ją (znamy się dość krótko) Ona też ceni klimat. Fantasy lub science fiction również wpada w jej gust. Wskazana kooperacja lub przynajmniej brak negatywnej interakcji. Może być typowo gra dwuosobowa ale również np. 1-5 graczy. Ważne, żeby dobrze działała dla dwojga. Długość rozgrywki od krótkiej do +/- 1,5 h. Liczę na Waszą pomoc
Pozdro
- splocki
- Posty: 540
- Rejestracja: 06 mar 2013, 09:01
- Lokalizacja: Wrocław
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Z dziewczyną,bez negatywnej interakcji,z klimatem, nietr
Ja bym na start zaproponował Pandemię, skoro kooperacja może być.
Re: Z dziewczyną,bez negatywnej interakcji,z klimatem, nietr
Popieram wyżej wymieniony Patchwork. Dorzucę jeszcze klasyk, czyli Wsiąść do Pociągu.
Re: Z dziewczyną,bez negatywnej interakcji,z klimatem, nietr
Popieram Wsiąść do pociągu i jeszcze Takenoko wbrew pozorom na klimat nikt nie narzekał
Re: Z dziewczyną,bez negatywnej interakcji,z klimatem, nietr
Wielkie dzięki za pomoc
Podane tytuły na pewno rozważę, ale mam jednak kilka wątpliwości - czy Patchwork nie jest przypadkiem całkowicie pozbawiony klimatu? We Wsiąść do pociągu czytałem, że wariant dwuosobowy jest srednio działa. Pandemie rozważam, chociaż tematyka chorób średnio mi leży. Takenoko wygląda ładnie, ale czy nie ma tam przypadkiem zbyt dużo negatywnej interakcji i rywalizacji?
Mimo wszystko, dzięki wielkie za sugestie, mam nadzieję na więcej
Podane tytuły na pewno rozważę, ale mam jednak kilka wątpliwości - czy Patchwork nie jest przypadkiem całkowicie pozbawiony klimatu? We Wsiąść do pociągu czytałem, że wariant dwuosobowy jest srednio działa. Pandemie rozważam, chociaż tematyka chorób średnio mi leży. Takenoko wygląda ładnie, ale czy nie ma tam przypadkiem zbyt dużo negatywnej interakcji i rywalizacji?
Mimo wszystko, dzięki wielkie za sugestie, mam nadzieję na więcej
Re: Z dziewczyną,bez negatywnej interakcji,z klimatem, nietr
Wsiąść do pociągu rewelacyjnie chodzi na 2 osoby jesli kupisz Nordic Countries (to jest pełna wersja, z pociągami). Fajna, ciasna mapa i moim zdaniem chyba najładniejsza z serii.
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2016, 18:14 przez vigdis, łącznie zmieniany 1 raz.
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Z dziewczyną,bez negatywnej interakcji,z klimatem, nietr
+1 dla Pandemica. Z kooperacji przystępne, przyjemne i śliczne jest jeszcze Big Book of Madness. W sam raz na początek.
Re: Z dziewczyną,bez negatywnej interakcji,z klimatem, nietr
W Patchworku czuć, że się coś szyje.el banani pisze:Podane tytuły na pewno rozważę, ale mam jednak kilka wątpliwości - czy Patchwork nie jest przypadkiem całkowicie pozbawiony klimatu?
WdP ma 3 podstawki Europę, USA i Skandynawię. Europie na 2 osoby są stawiane zarzuty raczej przez tych, którzy chcą negatywną interakcje, że nie ma możliwości przeszkodzić przeciwnikowi.el banani pisze:We Wsiąść do pociągu czytałem, że wariant dwuosobowy jest srednio działa.
- warlock
- Posty: 4768
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1109 times
- Been thanked: 2106 times
Re: Z dziewczyną,bez negatywnej interakcji,z klimatem, nietr
Pandemia będzie świetnym wyborem. Ale pokusiłbym się też o wypróbowanie Istambułu . Ślicznie wydana, dość prosta, ale wymuszająca sporo kombinowania .
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 931 times
Re: Z dziewczyną,bez negatywnej interakcji,z klimatem, nietr
Myślę, że świetnie wpasowuje się Tokaido. W Takenoko jest trochę negatywnej interakcji. Klimat w Pandemic jest dość... umowny. W Patchworku właściwie go nie ma. Obydwie gry są dobrymi tytułami Możesz też rozważyć Mały Książę: Zbuduj mi Planetę. Z kooperacji miłe jest Big Book of Madness ale choć jest tam dużo ładnych ilustracji, to klimat też jest stosunkowo umowny. Oczko łatwiejsze - Forbidden Island, choć znów, pytanie czy tam istotnie jest klimat.
Ostatnio zmieniony 14 mar 2016, 23:06 przez rattkin, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Z dziewczyną,bez negatywnej interakcji,z klimatem, nietr
Mały Książę: ZMP to u nas klasyka negatywnej interakcji nie ma to jak komuś podrzucić baobaba na koniec. Ukryty kafelek w grze dwuosobowej też może być paskudnie wykorzystany. Ale może my jesteśmy złośliwi generalnie jedna z niewielu gier które mnie naprwdę frustrują
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 931 times
Re: Z dziewczyną,bez negatywnej interakcji,z klimatem, nietr
Trudno to nazwać do końca negatywną interakcją - gracz sam wybiera kafelek, jeśli wybiera w ciemno, to jego ryzyko. Ale ok, trochę złośliwości może rzeczywiście tam się znaleźć.
Re: Z dziewczyną,bez negatywnej interakcji,z klimatem, nietr
Przy większej liczbie osób już jest typowo negatywne, jak dochodzimy do wyznaczania kolejności po rundzie wtedy może nie zostać nic poza baobabem
- Chaaber
- Posty: 1055
- Rejestracja: 29 sty 2014, 22:03
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 10 times
Re: Z dziewczyną,bez negatywnej interakcji,z klimatem, nietr
Tokaido jak już ktoś wspomniał wcześniej powinno się świetnie sprawdzić. Idziecie sobie wspólną drogą do celu, jedyne co, to zajmowanie pól może troche wkurzyć drugiego gracza.
Jeśli mocno z klimatem, to może Magia i Myszy, przyjemma lekka historia, do tego kooperacja, więc nie ma problemu z negatywna interakcją. Gra ze świetnymi figurkami, warto się przyjrzeć.
Jeśli mocno z klimatem, to może Magia i Myszy, przyjemma lekka historia, do tego kooperacja, więc nie ma problemu z negatywna interakcją. Gra ze świetnymi figurkami, warto się przyjrzeć.
-
- Posty: 51
- Rejestracja: 26 lut 2016, 15:42
Re: Z dziewczyną,bez negatywnej interakcji,z klimatem, nietr
Patchwork to ciekawa opcja, ale sama stawiałabym raczej na Pandemię. Przynajmniej ja zawsze lepiej się bawię przy tej drugiej grze
Re: Z dziewczyną,bez negatywnej interakcji,z klimatem, nietr
Jeżeli nie przeszkadza gra po angielsku (ale ze spolszczoną instrukcją) to polecam jedną z moich pierwszych gier: Shadows over Camelot.
Kooperacja (jak chcemy to można wprowadzić zdrajcę) o świetnym klimacie i ładnym wykonaniu. Mechanicznie bardzo prosta i przyjemna (jak po tym spróbowałem pandemica to aż mnie odrzuciło - uboższy mechanicznie, brzydszy i znacznie bardzie losowy) z możliwością gry w nawet 7 osób (z dodatkiem 8 ). Wadą poza językiem angielskim może być liczba graczy - na większość rozgrywek dwuosobowych mogłoby średnio podejść. Znacznie lepiej jest od 3, 4 osób wzwyż.
Kooperacja (jak chcemy to można wprowadzić zdrajcę) o świetnym klimacie i ładnym wykonaniu. Mechanicznie bardzo prosta i przyjemna (jak po tym spróbowałem pandemica to aż mnie odrzuciło - uboższy mechanicznie, brzydszy i znacznie bardzie losowy) z możliwością gry w nawet 7 osób (z dodatkiem 8 ). Wadą poza językiem angielskim może być liczba graczy - na większość rozgrywek dwuosobowych mogłoby średnio podejść. Znacznie lepiej jest od 3, 4 osób wzwyż.
Re: Z dziewczyną,bez negatywnej interakcji,z klimatem, nietr
Dzięki ponownie
Stwierdziłem ,że chyba lepiej będzie wypożyczyć coś najpierw niż kupić w ciemno, tym bardziej, że żaden tytuł nie leży mi poki co na 100%.
aaaa no i karcianki również wchodzą do puli!
W sumie mogłem o tym wspomnieć. Język angielski nie stanowi większego problemu więc jak najbardziej te gry też biorę pod uwagę, w tym jednak przypadku chodzi głównie o rozgrywkę dwuosobową i jest to bardzo ważne kryterium wyboru gry :pAlwirin pisze:Jeżeli nie przeszkadza gra po angielsku (ale ze spolszczoną instrukcją) to polecam jedną z moich pierwszych gier: Shadows over Camelot.
Kooperacja (jak chcemy to można wprowadzić zdrajcę) o świetnym klimacie i ładnym wykonaniu. Mechanicznie bardzo prosta i przyjemna (jak po tym spróbowałem pandemica to aż mnie odrzuciło - uboższy mechanicznie, brzydszy i znacznie bardzie losowy) z możliwością gry w nawet 7 osób (z dodatkiem 8 ). Wadą poza językiem angielskim może być liczba graczy - na większość rozgrywek dwuosobowych mogłoby średnio podejść. Znacznie lepiej jest od 3, 4 osób wzwyż.
Stwierdziłem ,że chyba lepiej będzie wypożyczyć coś najpierw niż kupić w ciemno, tym bardziej, że żaden tytuł nie leży mi poki co na 100%.
aaaa no i karcianki również wchodzą do puli!
-
- Posty: 140
- Rejestracja: 06 gru 2014, 15:59
- Lokalizacja: Sandomierz
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 10 times
Re: Z dziewczyną,bez negatywnej interakcji,z klimatem, nietr
Mam ten sam dylemat. Narazie zdecydowalem sie na przebiegle wielblady i carassone edycja 2015
Wysłane z mojego D5103 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D5103 przy użyciu Tapatalka
Re: Z dziewczyną,bez negatywnej interakcji,z klimatem, nietr
Jutro idę coś wypożyczyć. Narazie skłaniam się ku Patchwork i Tokaido, chyba ze w wypożyczalni skłonią mnie do czegoś innego lub Wy zmienicie moje zdanie :p
Nigdy w carcassone nie gralem ale czytalem ,ze tam negatywnej interakcji troche jest, pisze tak tylko w ramach informacji ;dkm007tbg12 pisze:Mam ten sam dylemat. Narazie zdecydowalem sie na przebiegle wielblady i carassone edycja 2015
Wysłane z mojego D5103 przy użyciu Tapatalka
- Pan_K
- Posty: 2506
- Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 190 times
- Been thanked: 168 times
Re: Z dziewczyną,bez negatywnej interakcji,z klimatem, nietr
Czy można już off topic, skoro pomoc została udzielona?
Otóż: temat brzmi trochę jak przechwałki, a trochę jak prośba o pomoc...
Otóż: temat brzmi trochę jak przechwałki, a trochę jak prośba o pomoc...
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Re: Z dziewczyną,bez negatywnej interakcji,z klimatem, nietr
Pandemia nie ma raczej strikte negatywnej interakcji ale wprowadzic moze negatywne emocje tzn. ja mam taki plan na ratwanie a zona np inny i juz glowe zaplanowane 3 ruchy a ja chce cos innego zrobic pojsc w inna strone ... tu nie tyle trzeb kooperowac co dogadywac sie - lekki niuans w druga strone daje tez wiele radosci jak wspolnie zazebiacie swoj plan np" dobra to ja zrobie teraz to, potem ty to , uzyjemy tej karty, i bedizmey tu i mamy juz to ... i tak bez konca.
Nam Pandemia podoba sie i na pewno spodoba sie i wam bo wiele gier gramy we dwoje.
TTR - bzdurne sa arguent ze na dwoje gracy nie daje rady , daje rade ale jak optymalizujesz ruchy tj nie przeszkadzasz a zdobywasz punkty, tez polecam.
i Carcassonne na dwoje jest OK z jendym dowma dodatkami
Nam Pandemia podoba sie i na pewno spodoba sie i wam bo wiele gier gramy we dwoje.
TTR - bzdurne sa arguent ze na dwoje gracy nie daje rady , daje rade ale jak optymalizujesz ruchy tj nie przeszkadzasz a zdobywasz punkty, tez polecam.
i Carcassonne na dwoje jest OK z jendym dowma dodatkami
Re: Z dziewczyną,bez negatywnej interakcji,z klimatem, nietr
Nie grałem w Afryką, ale z tego co czytałem, to tam nie ma wagoników. Trzeba kupić jedną z podstawek, jeśli chce się grać we Wsiąść do Pociągu.milk_lizard pisze:Ticket to Ride spoko, ale raczej moduł prostszy - Afryka - niż bardziej skomplikowany, jak np. USA. Szczególnie, jeśli masz już trochę doświadczenia i umiesz wywnioskować, jakie trasy realizuje Twój konkurent - to może spowodować bardzo silną asymetrię na sam początek i to nie jest dobre na start, szczególnie, jeśli grasz z osobą, która nie trawi porażek.