Karcianka nie LCG z możliwością kombinowania
Karcianka nie LCG z możliwością kombinowania
Znam: Na chwałę Rzymu, Rftg, Nowa Era, San Juan, Krwawa Oberża, Slavika, Splendor, Cytadela, Tiny Epic Galaxies, CV, Cvilizacje, co jeszcze moglibyście polecić? Warunek: nie LCG, duża regrywalność, możliwość kombowania.
przygarnę geeka :D zapraszam do grupy śląscy planszomaniacy :) https://www.facebook.com/groups/596625973748489/
Re: Karcianka nie LCG z możliwością kombinowania
Jak bardzo karciana ma być ta karcianka?
Tzn. mechanika oparta głównie na zakrywaniu kart, czy "same karty bez planszy"?
Tzn. mechanika oparta głównie na zakrywaniu kart, czy "same karty bez planszy"?
Re: Karcianka nie LCG z możliwością kombinowania
Raczej celuje w te bez planszy..
przygarnę geeka :D zapraszam do grupy śląscy planszomaniacy :) https://www.facebook.com/groups/596625973748489/
Re: Karcianka nie LCG z możliwością kombinowania
Hmmm... 7 Cudów: Pojedynek (wskazuję na Pojedynek, w "normalne" nie grałem jeszcze, choć pewnie tak samo karciana). Założywszy, że to niewielkie z żetonami i torem militarnym uznamy za nie-planszę.
Hawana - tu prócz kart - kafle z budynkami, kasa, kostki materiałów. Ale planszy nie ma. Generalnie polega na zagrywaniu kart.
Hawana - tu prócz kart - kafle z budynkami, kasa, kostki materiałów. Ale planszy nie ma. Generalnie polega na zagrywaniu kart.
Re: Karcianka nie LCG z możliwością kombinowania
To z popularnych tytułów polecę przede wszystkim "7 cudów świata", z tym że gra działa ładnie dopiero od 3 graczy, a rozwija skrzydła przy 4+. Dużo możliwych strategii do przyjęcia, niby rodzajów kart nie jest bardzo dużo, ale trzeba wiele myśleć żeby coś z nich ułożyć.
Jest też oczywiście wersja "pojedynek" zaprojektowana dla 2 graczy i ponoć fajna, ale nie będę jej zachwalał, bo osobiście nie grałem (widzę, że kolega wyżej poleca)
Z typowych karcianek niezłe jest "Osadnicy: Imperium", ale tu polecam wersję bez dodatków i odwrotnie niż wyżej: zbyt duże grono graczy niepotrzebnie przedłuża rozgrywkę. Moim zdaniem 2-3 graczy to idealny układ (choć niektórzy mogą się nie zgodzić). Tutaj rozgrywka jest dłuższa, więc trudniej o wiele partii raz po raz. Rozmaitość kart większa, ale rozgrywka jest ciut bardziej schematyczna (z czasem).
Z karcianek, które oferują "bardzo dużo kombinowania" polecam też "Waleczne piksele". Wprawdzie tylko na 2 osoby, ale bardzo mocno strategiczna.
Jest też oczywiście wersja "pojedynek" zaprojektowana dla 2 graczy i ponoć fajna, ale nie będę jej zachwalał, bo osobiście nie grałem (widzę, że kolega wyżej poleca)
Z typowych karcianek niezłe jest "Osadnicy: Imperium", ale tu polecam wersję bez dodatków i odwrotnie niż wyżej: zbyt duże grono graczy niepotrzebnie przedłuża rozgrywkę. Moim zdaniem 2-3 graczy to idealny układ (choć niektórzy mogą się nie zgodzić). Tutaj rozgrywka jest dłuższa, więc trudniej o wiele partii raz po raz. Rozmaitość kart większa, ale rozgrywka jest ciut bardziej schematyczna (z czasem).
Z karcianek, które oferują "bardzo dużo kombinowania" polecam też "Waleczne piksele". Wprawdzie tylko na 2 osoby, ale bardzo mocno strategiczna.
Re: Karcianka nie LCG z możliwością kombinowania
Te, które wymieniliście tez znam, oprócz pikseli, ale wole coś co działa też na więcej osób.
przygarnę geeka :D zapraszam do grupy śląscy planszomaniacy :) https://www.facebook.com/groups/596625973748489/
Re: Karcianka nie LCG z możliwością kombinowania
Nie wymieniono: Dominiona i Innowacji oraz Elizjum (które jest raczej dwuosobówką).
Re: Karcianka nie LCG z możliwością kombinowania
Dominion mi nie podszedł, Elizjum tez niezbyt, Innowacji nie znam, ale po opisie rozgrywki wydają się zbyt chaotyczne.
przygarnę geeka :D zapraszam do grupy śląscy planszomaniacy :) https://www.facebook.com/groups/596625973748489/
Re: Karcianka nie LCG z możliwością kombinowania
Innowacje są spoko, ale rzeczywiście - wg mnie są bardzo chaotyczne.
Ze swojej strony dorzuciłbym "Ewolucję - pochodzenie gatunków", czy jakoś tak. Podstawowa wersja, to nieduża karcianka z dwiema kostkami i kilkoma małymi żetonami. Gra polega na tworzeniu gatunków zwierząt poprzez zagrywanie kart w odpowiedni sposób. Czasem kładziesz kartę rewersem ku górze, czasem wkładasz kilka kart pod jedną, itd. Jest sporo różnych kombinacji. W dodatku ukazały się kontynenty oraz mnóstwo innych cech gatunkowych zwierząt. Fajna, lekka gierka, ale słabym punktem wg mnie jest losowość na końcu rundy, kiedy to rzucacie kośćmi i cały plan może trafić szlag.
PS: I zapomniałem dodać, że podstawka jest na 4 osoby, natomiast mając dodatek, można zaprosić do stołu kolejne 4. Możliwość kombowania też jest, bo niektóre gatunki mogą ładnie współpracować z innymi.
Ze swojej strony dorzuciłbym "Ewolucję - pochodzenie gatunków", czy jakoś tak. Podstawowa wersja, to nieduża karcianka z dwiema kostkami i kilkoma małymi żetonami. Gra polega na tworzeniu gatunków zwierząt poprzez zagrywanie kart w odpowiedni sposób. Czasem kładziesz kartę rewersem ku górze, czasem wkładasz kilka kart pod jedną, itd. Jest sporo różnych kombinacji. W dodatku ukazały się kontynenty oraz mnóstwo innych cech gatunkowych zwierząt. Fajna, lekka gierka, ale słabym punktem wg mnie jest losowość na końcu rundy, kiedy to rzucacie kośćmi i cały plan może trafić szlag.
PS: I zapomniałem dodać, że podstawka jest na 4 osoby, natomiast mając dodatek, można zaprosić do stołu kolejne 4. Możliwość kombowania też jest, bo niektóre gatunki mogą ładnie współpracować z innymi.