![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Eldritch Horror - zasady
- raiden25
- Posty: 1409
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 47 times
Re: Eldritch Horror
Nie bardzo rozumiem to... Przecież efekty są na kartach raczej wiec... Hmm no nie widzę różnicy miedzy pierwszym a drugim przecież to to samo ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Eldritch Horror
Pisałeś, że nie możesz znaleźć w instrukcji zasady odnośnie premii do testów, więc dałem ci namiary na tę zasadę w obu podręcznikach ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- raiden25
- Posty: 1409
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 47 times
Eldritch Horror
Już namierzylem ten tekst, dzięki.sirafin pisze:Pisałeś, że nie możesz znaleźć w instrukcji zasady odnośnie premii do testów, więc dałem ci namiary na tę zasadę w obu podręcznikach
1. rozumiem ze jak robie test woli i siły podczas walki to dodać bonus mogę tylko z jednej największej karty, np z rewolweru (+2) i jak mam inne karty dodające mi sile to je ignoruje?
2. Potężny potwór po pokonaniu jest usuwany z gry i nie wraca do ogólnej puli potężnych potworów?
3. Potężnego potwora żeby zabić trzeba z nim walczyć, nie da się go usunąć jakaś umiejętnością specjalna itp?
4. Jeśli z karty mitów wyjdzie mi aktywacja akcji "efekt rozrachunku" i mam potwora który ma jakiś efekt na tą akcje, to wykonuje ją raz na tego potwora czy za każdym razem gdy wylosuje efekt rozrachunku?
5. Poniższa karta:
![Obrazek](http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160328/2cff863ec252fabef38736e29a636826.jpg)
Mówi ze przy pierwszy udanym tescie dostajemy 2 wskazówki i przy dalszej części pozytywnej dostajemy 3 wskazówkę?
6. Jeśli możemy otrzymać 1 Zasób (akurat z karty mitów) to otrzymujemy go z rezerw czy ciągniemy wierzchnia kartę z tali zasobów?
7. Rozumiem ze na tych kartach jest ";" zamiast ":" ?
![Obrazek](http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160328/1039969cfd2a16d6acaf1da9438e1a6a.jpg)
Czyli zamykam bramę jeśli zyskałem przychylność królowej, jeśli poświęciłem żetonu. Inaczej brama zostaje otwarta?
8. W tym przypadku rozumiem ze nawet jak zapłacę wskazówkę a nie rozwiązałem żadnej tajemnicy to muszę przesunąć żeton zagłady?
![Obrazek](http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160328/0907515d81ee57d284a85644863d2798.jpg)
9. Czy chcąc podjąć to spotkanie na polu z żetonem plugastwa nie może stać żaden potwór? Oraz czy rozpatrując ta kartę wcześniej nie mogę rozpatrzyć np. Żetonu wskazówki którego mi właśnie brakuje do zaliczenia tego testu?
![Obrazek](http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160328/8f5aa8d36f3af30329d7d0f93503d35c.jpg)
-
- Posty: 178
- Rejestracja: 19 sty 2016, 11:42
- Lokalizacja: Kielce
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 5 times
Re: Eldritch Horror
Niektóre pytania trochę chaotycznie napisane, więc pomogę tylko w tych do których treści nie mam wątpliwości.
2. Potężne potwory zazwyczaj pojawiają się przy konkretnych efektach kart mitów lub tajemnic, jeżeli zabijesz potężnego potwora i jakiś ponownie efekt spowoduje jego powrót do gry to potwór wraca na planszę.
3. Tak, żaden efekt powodujący odrzucenie potwora nie działa na potężne potwory, ale karty które powodują już obrażenia (np dynamit) - działają normalnie na potężniejsze wersje przeciwników.
5. Tutaj nie do końca treść twojego pytania jest dla mnie jasna, ale odbywając spotkanie z żetonu WSKAZÓWKA w mieście lub na morzu przy pozytywnym rozpatrzeniu testu otrzymujesz tą wskazówkę z planszy oraz wskazówkę z puli ogólnej (czyli maksymalnie 2 wskazówki).
6. Nie wiem o która kartę mitów ci chodzi ale zazwyczaj opis na karcie wskazuje z której puli można pobrać zasób, jeżeli nie ma takiego opisu to dociągnąłbym wierzchnią kartę z tali zasobów.
7. Dałeś tylko fragment karty ale z tej części opisu wynika, że ta karta powoduje otrzymanie artefaktu z automatu, dodatkowo zostajesz wstrzymany, CHYBA ŻE oddasz dwie wskazówki wtedy omija cię wstrzymanie oraz zamykasz bramę, jeżeli nie masz lub nie dasz wskazówek to brama zostaje otwarta, ty jesteś wstrzymany ale zabierasz artefakt ze sobą do domu![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
8. Żeton zagłady postępuje TYLKO WTEDY kiedy nie masz rozwiązanej żadnej tajemnicy, natomiast wskazówkami płacisz kiedy jakaś tajemnica jest już rozwiązana, jeżeli brakuje ci wskazówek to tajemnica wraca do ogólnej puli tajemnic i przepada jej wcześniejsze zaliczenie.
9. Nie możesz odbyć żadnego spotkania z żetonem/lokacją dopóki nie pokonasz wszystkich potworów na zajętym miejscu. Na turę możesz odbyć jedno spotkanie z żetonem lub lokacją, więc nie możesz jednocześnie zrobić wskazówki, a potem z żetonu plugastwa, potrzebujesz na to dwóch tur.
Mam nadzieje, że sam nie namieszałem i dosyć jasno podałem odpowiedzi na kilka twoich pytań.
Pozdrawiam.
PS. Sorki za brak cytatów do konkretnych pytań.
2. Potężne potwory zazwyczaj pojawiają się przy konkretnych efektach kart mitów lub tajemnic, jeżeli zabijesz potężnego potwora i jakiś ponownie efekt spowoduje jego powrót do gry to potwór wraca na planszę.
3. Tak, żaden efekt powodujący odrzucenie potwora nie działa na potężne potwory, ale karty które powodują już obrażenia (np dynamit) - działają normalnie na potężniejsze wersje przeciwników.
5. Tutaj nie do końca treść twojego pytania jest dla mnie jasna, ale odbywając spotkanie z żetonu WSKAZÓWKA w mieście lub na morzu przy pozytywnym rozpatrzeniu testu otrzymujesz tą wskazówkę z planszy oraz wskazówkę z puli ogólnej (czyli maksymalnie 2 wskazówki).
6. Nie wiem o która kartę mitów ci chodzi ale zazwyczaj opis na karcie wskazuje z której puli można pobrać zasób, jeżeli nie ma takiego opisu to dociągnąłbym wierzchnią kartę z tali zasobów.
7. Dałeś tylko fragment karty ale z tej części opisu wynika, że ta karta powoduje otrzymanie artefaktu z automatu, dodatkowo zostajesz wstrzymany, CHYBA ŻE oddasz dwie wskazówki wtedy omija cię wstrzymanie oraz zamykasz bramę, jeżeli nie masz lub nie dasz wskazówek to brama zostaje otwarta, ty jesteś wstrzymany ale zabierasz artefakt ze sobą do domu
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
8. Żeton zagłady postępuje TYLKO WTEDY kiedy nie masz rozwiązanej żadnej tajemnicy, natomiast wskazówkami płacisz kiedy jakaś tajemnica jest już rozwiązana, jeżeli brakuje ci wskazówek to tajemnica wraca do ogólnej puli tajemnic i przepada jej wcześniejsze zaliczenie.
9. Nie możesz odbyć żadnego spotkania z żetonem/lokacją dopóki nie pokonasz wszystkich potworów na zajętym miejscu. Na turę możesz odbyć jedno spotkanie z żetonem lub lokacją, więc nie możesz jednocześnie zrobić wskazówki, a potem z żetonu plugastwa, potrzebujesz na to dwóch tur.
Mam nadzieje, że sam nie namieszałem i dosyć jasno podałem odpowiedzi na kilka twoich pytań.
Pozdrawiam.
PS. Sorki za brak cytatów do konkretnych pytań.
Ostatnio zmieniony 29 mar 2016, 20:27 przez bulaxyz82, łącznie zmieniany 1 raz.
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
1. Tak
2. Wraca do puli z tego co wiem
3. Można mu walić po życiu różnymi efektami kart
4. Za każdym razem
5. Nic takiego nie ma na karcie więc nie dostajesz 3 wskazówki
2. Wraca do puli z tego co wiem
3. Można mu walić po życiu różnymi efektami kart
4. Za każdym razem
5. Nic takiego nie ma na karcie więc nie dostajesz 3 wskazówki
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
- akahoshi
- Posty: 902
- Rejestracja: 07 maja 2015, 08:32
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 26 times
Re: Eldritch Horror
Praktycznie na każde z tych pytań znajdziesz odpowiedź w Instrukcji lub/i w Almanachu.
Ad.2. Wraca do pudełka.
Ad.3. Tak, tylko walką. Nie można go pokonać automatycznie przez jakichś efekt.
Ad.5. Ja tam widzę tylko 2 Wskazówki przy zdanym teście.
Ad.6. A nie jest napisane na karcie skąd masz pociągnąć? Jeśli jest napisane np. "losowy", to z talii.
Ad.8. Nie cierpię tej karty.
Ad.2. Wraca do pudełka.
Ad.3. Tak, tylko walką. Nie można go pokonać automatycznie przez jakichś efekt.
Ad.5. Ja tam widzę tylko 2 Wskazówki przy zdanym teście.
Ad.6. A nie jest napisane na karcie skąd masz pociągnąć? Jeśli jest napisane np. "losowy", to z talii.
Ad.8. Nie cierpię tej karty.
Moja groteka
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
Re: Eldritch Horror
Rzadko jest losowy chyba... Ale głównie jeśli nawet pisze pozyskujesz 1 Zasób to trzeba zastosować się do reguły z Almanachuakahoshi pisze:Ad.6. A nie jest napisane na karcie skąd masz pociągnąć? Jeśli jest napisane np. "losowy", to z talii.
Almanach pisze:"Otrzymywanie wyposażenia i stanów"
"Niektóre efekty powodują, że badacz otrzymuje kartę (np. "Otrzymujesz 1 Artefakt"). Badacz dobiera wówczas jedną wierzchnią kartę z talii wskazanego rodzaju
- raiden25
- Posty: 1409
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 47 times
Eldritch Horror
Tzn ze mogę je ranić efektami aż zabije czy nie?bulaxyz82 pisze: 3. Tak, żaden efekt powodujący odrzucenie potwora nie działa na potężne potwory, ale karty które powodują już obrażenia (np dynamit) - działają normalnie na potężniejsze wersje przeciwników.
Tutaj bez komentarza, rozpatrzyłem efekt miasta a potem efekt dżungli (potraktowałem kartę jak te na których środek rozpatruje się przy pozytywnym teście a dół karty przy negatywnym) - zatem udajemy ze tego pytania nie byłobulaxyz82 pisze: 5. Tutaj nie do końca treść twojego pytania jest dla mnie jasna, ale odbywając spotkanie z żetonu WSKAZÓWKA w mieście lub na morzu przy pozytywnym rozpatrzeniu testu otrzymujesz tą wskazówkę z planszy oraz wskazówkę z puli ogólnej (czyli maksymalnie 2 wskazówki).
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- akahoshi
- Posty: 902
- Rejestracja: 07 maja 2015, 08:32
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 26 times
Re: Eldritch Horror
Kolejna sprawa, której nie jestem pewien, a która może mi utrudniać rozgrywkę.
Gdy rozmnażam Bramę, z automatu rozmnażam na niej jednego Potwora, niezależnie od ilości graczy.
Natomiast przy rozmnażaniu Potworów na Bramach (efekt macek z Karty Mitów) ich ilość jest generowana przez Kartę Schematów. Zgadza się?
Gdy rozmnażam Bramę, z automatu rozmnażam na niej jednego Potwora, niezależnie od ilości graczy.
Natomiast przy rozmnażaniu Potworów na Bramach (efekt macek z Karty Mitów) ich ilość jest generowana przez Kartę Schematów. Zgadza się?
Moja groteka
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
Re: Eldritch Horror
Zgadza się.
Rozmnożenie Bram: Należy rozmnożyć tyle Bram,
ile wskazuje karta Schematu i rozmnożyć jednego Potwora
na każdej nowej Bramie.
Napływ Potworów: Na każdej Bramie, której symbol
pokrywa się z aktualnym symbolem Omenu, należy
rozmnożyć tyle potworów, ile wskazuje karta Schematu.
Jeśli nie ma takich Bram, należy rozmnożyć jedną Bramę.
- akahoshi
- Posty: 902
- Rejestracja: 07 maja 2015, 08:32
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 26 times
Re: Eldritch Horror
Dzięki.
Po prostu wolałem się upewnić, czy coś nie sknociłem. No i oczywiście sknociłem bo od razu rozmnażałem po 2 potwory.
Rzut okiem do Instrukcji, Almanachu i pytanie na Forum utwierdził mnie w tym.
Jeszcze raz dzięki
Jescze pare pytań, które pojawiły się w trakcie bieżącej rozgrywki.
1. Czy Wstrzymanego Badacza może zaatakować Potwór (np. Ogar z Tindalos w wyniku Rozrachunku)?
2. Czy Uwięzionego Badacza może zaatakować Potwór j/w.?
3. Czy Wstrzymany Badacz może zostać Uwięziony?
Po prostu wolałem się upewnić, czy coś nie sknociłem. No i oczywiście sknociłem bo od razu rozmnażałem po 2 potwory.
Rzut okiem do Instrukcji, Almanachu i pytanie na Forum utwierdził mnie w tym.
Jeszcze raz dzięki
Jescze pare pytań, które pojawiły się w trakcie bieżącej rozgrywki.
1. Czy Wstrzymanego Badacza może zaatakować Potwór (np. Ogar z Tindalos w wyniku Rozrachunku)?
2. Czy Uwięzionego Badacza może zaatakować Potwór j/w.?
3. Czy Wstrzymany Badacz może zostać Uwięziony?
Moja groteka
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
Re: Eldritch Horror
Tak, na wszystko.
Wstrzymanie zżera akcje, nie ma nic wspólnego ze spotkaniami walki.
Uwięzienie miesza z akcjami, ruchem i fazą spotkań, ale w żaden sposób nie chroni przed innymi efektami, jak np. atak Ogara.
Wstrzymanie i Uwięzienie to kompletnie dwie różne rzeczy i jak najbardziej badacz może pechowo doświadczyć obu naraz.
Wstrzymanie zżera akcje, nie ma nic wspólnego ze spotkaniami walki.
Uwięzienie miesza z akcjami, ruchem i fazą spotkań, ale w żaden sposób nie chroni przed innymi efektami, jak np. atak Ogara.
Wstrzymanie i Uwięzienie to kompletnie dwie różne rzeczy i jak najbardziej badacz może pechowo doświadczyć obu naraz.
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
Czy ktoś z Was przestudiował najnowszy FAQ od FFG i sprawdził może, które z tych problemów występują także w polskiej wersji EH i nie są ujęte w polskim FAQ?
Na szybko udało mi się znaleźć 2 rzeczy wymieniane już wcześniej na forum (ale pewnie jest tego więcej):
1. Sprawa tyczy się badaczki Patrice Hathaway, a dokładniej jej umiejętności bez akcji (dodatek Góry Szaleństwa)
Polskie tłumaczenie:
,,Kiedy zamykasz Bramę podczas Spotkania w Innym Świecie, otrzymujesz 1 żeton Skupienia.''
Angielska wersja karty:
,,When you close a Gate during an Other World Encounter, gain 1 Clue and 1 Focus.''
2. ERRATA: Treść żetonu Skrzydlate Dziecię Nocy powinna brzmieć.
"Jeśli na tym polu jest badacz, przemieść go o 1 pole razem z tym potworem i wstrzymaj. W innym przypadku przemieść tego potwora o 2 pola w kierunku najbliższego badacza".
Fajnie, byłoby przygotować taką ściągawkę dla polskiego gracza.
Na szybko udało mi się znaleźć 2 rzeczy wymieniane już wcześniej na forum (ale pewnie jest tego więcej):
1. Sprawa tyczy się badaczki Patrice Hathaway, a dokładniej jej umiejętności bez akcji (dodatek Góry Szaleństwa)
Polskie tłumaczenie:
,,Kiedy zamykasz Bramę podczas Spotkania w Innym Świecie, otrzymujesz 1 żeton Skupienia.''
Angielska wersja karty:
,,When you close a Gate during an Other World Encounter, gain 1 Clue and 1 Focus.''
2. ERRATA: Treść żetonu Skrzydlate Dziecię Nocy powinna brzmieć.
"Jeśli na tym polu jest badacz, przemieść go o 1 pole razem z tym potworem i wstrzymaj. W innym przypadku przemieść tego potwora o 2 pola w kierunku najbliższego badacza".
Fajnie, byłoby przygotować taką ściągawkę dla polskiego gracza.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
- Col. Frost
- Posty: 257
- Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
- Lokalizacja: Głogów
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 51 times
Re: Eldritch Horror
Dzisiaj rozpocząłem przygodę z Eldritchem i od razu mam jedno pytanie, na które nie mogę znaleźć odpowiedzi. Dla wielu z Was pewnie wyda się banalne. Mianowicie wielu badaczy ma zdolność typu "badacz na twoim polu". Zastanawiam się czy ta zdolność dotyczy również jej właściciela? W końcu też jest badaczem i przebywa na swoim polu.
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
Tak, dotyczy zarówno tego jak i wszystkich innych badaczy.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Re: Eldritch Horror
Bary mnie znindżowałALMANACH str. 12 - Najczęściej zadawane pytania pisze:P: Jeśli używam efektu działającego na „badaczy”, to wpływa on również na mnie?
O: Tak. Jeśli efekt nie zawiera zwrotu „innych badaczy”, to wpływa na wszystkich badaczy, w tym również na badacza, który go wywołał.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- Col. Frost
- Posty: 257
- Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
- Lokalizacja: Głogów
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 51 times
Re: Eldritch Horror
Dzięki za szybką odpowiedźBary pisze:Tak, dotyczy zarówno tego jak i wszystkich innych badaczy.
- Col. Frost
- Posty: 257
- Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
- Lokalizacja: Głogów
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 51 times
Re: Eldritch Horror
Pierwsza rozgrywka za mną, oczywiście Azathoth skopał mi moje blade cztery litery. Mój dorobek to jeden trup i dwóch obłąkanych, ale nie o tym chciałem. W trakcie gry pojawiły się kolejne pytania, mam nadzieję, że tym razem choć odrobinę mniej banalne od tego pierwszego. Ale do rzeczy:
1) Jeden z moich badaczy wybrał się w podróż po innych światach (stan "Zagubiony w czasie i przestrzeni" z dodatku Zaginiona wiedza). Na rewersie karty stanu były "Dziwne światy". Niestety badacz nie zdał testu, wskutek czego musiałem rozmnożyć kolejną bramę. Na karcie stanu było napisane, żeby po rozmnożeniu bramy postawić tam badacza i od razu rozpatrzyć spotkanie z nią związane (był tam chyba termin "spotkanie bramy" czy coś w tym stylu). I tu pojawia się moje pytanie: czy chodzi o spotkanie w innych światach czy spotkanie walki z potworem? Bo rozumiem, że potwora, jak zwykle, należy umieścić? Tylko jeśli jest tam potwór to jak odbyć spotkanie w innych światach? A jeśli brama zostanie zamknięta to potwór zostaje sam? Trochę to skomplikowane jak na mój prosty, niedoświadczony w walce z Przedwiecznymi, umysł.
2) Karta mitów "Fala upałów nęka planetę" nakazuje poświęcić trzy punkty życia, chyba że zostanie wstrzymanym. A co jeśli ktoś ma zegarek kieszonkowy? Czy efekt go nie dotyczy, czy i on musi zostać wstrzymany by otrzymać rany? Wydaje mi się, że to drugie (podobnie jak u Marka Harrigana), ale wolę mieć pewność.
3) Sytuacja trochę analogiczna do powyższej. Zaklęcie "Pokarm umysłu" pozwala po teście wiedzy na ulepszenie jednej umiejętności (swojej lub innego badacza). Na jednym z jego rewersów przy nieudanym teście jest napisane, że gracz musi odrzucić wszystkie żetony ulepszenia, chyba że odrzuci kartę zaklęcia. A jeśli nie ma żadnego żetonu ulepszenia? Może sobie zachować zaklęcie czy musi je odrzucić?
1) Jeden z moich badaczy wybrał się w podróż po innych światach (stan "Zagubiony w czasie i przestrzeni" z dodatku Zaginiona wiedza). Na rewersie karty stanu były "Dziwne światy". Niestety badacz nie zdał testu, wskutek czego musiałem rozmnożyć kolejną bramę. Na karcie stanu było napisane, żeby po rozmnożeniu bramy postawić tam badacza i od razu rozpatrzyć spotkanie z nią związane (był tam chyba termin "spotkanie bramy" czy coś w tym stylu). I tu pojawia się moje pytanie: czy chodzi o spotkanie w innych światach czy spotkanie walki z potworem? Bo rozumiem, że potwora, jak zwykle, należy umieścić? Tylko jeśli jest tam potwór to jak odbyć spotkanie w innych światach? A jeśli brama zostanie zamknięta to potwór zostaje sam? Trochę to skomplikowane jak na mój prosty, niedoświadczony w walce z Przedwiecznymi, umysł.
2) Karta mitów "Fala upałów nęka planetę" nakazuje poświęcić trzy punkty życia, chyba że zostanie wstrzymanym. A co jeśli ktoś ma zegarek kieszonkowy? Czy efekt go nie dotyczy, czy i on musi zostać wstrzymany by otrzymać rany? Wydaje mi się, że to drugie (podobnie jak u Marka Harrigana), ale wolę mieć pewność.
3) Sytuacja trochę analogiczna do powyższej. Zaklęcie "Pokarm umysłu" pozwala po teście wiedzy na ulepszenie jednej umiejętności (swojej lub innego badacza). Na jednym z jego rewersów przy nieudanym teście jest napisane, że gracz musi odrzucić wszystkie żetony ulepszenia, chyba że odrzuci kartę zaklęcia. A jeśli nie ma żadnego żetonu ulepszenia? Może sobie zachować zaklęcie czy musi je odrzucić?
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
1. Ciekawa sprawa, wydaje mi się że faktycznie chodzi o spotkanie w innych światach. Jak możesz to wrzuc fote karty.
BTW. Za każdym rszem jak rozmnażasz bramę to stawiasz tam potwora, ale zamknięcie bramy nie oznacza ze potwór jest automatycznie usuwany.
2. Możesz wybrać wstrzymanie, aby nie otrzymać ran, a następnie obronić się przed wstrzymaniem zegarkiem.
3. Jak nie masz ulepszeń to nic nie tracisz i możesz zachować kartę.
BTW. Za każdym rszem jak rozmnażasz bramę to stawiasz tam potwora, ale zamknięcie bramy nie oznacza ze potwór jest automatycznie usuwany.
2. Możesz wybrać wstrzymanie, aby nie otrzymać ran, a następnie obronić się przed wstrzymaniem zegarkiem.
3. Jak nie masz ulepszeń to nic nie tracisz i możesz zachować kartę.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
- Col. Frost
- Posty: 257
- Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
- Lokalizacja: Głogów
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 51 times
Re: Eldritch Horror
Zamiast fotki, pozwolę sobie zacytować:Bary pisze:1. Ciekawa sprawa, wydaje mi się że faktycznie chodzi o spotkanie w innych światach. Jak możesz to wrzuc fote karty.
"Dziwne światy. Wędrujesz od jednego dziwnego świata do kolejnego, wciąż ocierając się o granice rzeczywistości. Sądzisz jednak, że mógłbyś otworzyć portal, który zabierze cię do domu ("symbol wiedzy" -1). Jeśli zdałeś, umieść znacznik swojego badacza na wybranym polu. Jeśli oblałeś, rozmnóż 1 Bramę, umieść znacznik swojego badacza na tym samym polu i natychmiast rozpatrz spotkanie z tej bramy. Następnie odrzuć tę kartę."
- akahoshi
- Posty: 902
- Rejestracja: 07 maja 2015, 08:32
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 26 times
Re: Eldritch Horror
Col. Frost chyba czytasz mi w myślach, bo ostatnio miałem podobne rozterki.
Co do sytuacji nr 1.
Instrukcja jasno informuje, że aby rozpatrzyć Spotkanie, trzeba najpierw pokonać Potwory znajdujące się na tym polu.
Ale z drugiej strony, zasady na kartach mają pierwszeństwo nad zasadami z instrukcji (o ile dobrze pamiętam).
Ja interpretowałem to właśnie w ten sposób. Pomijałem Potwora i wykonywałem Spotkanie w Innych Światach. Jeśli zdałem tam test,, zamykałem Bramę, ale Potwór zostawał na tym polu.
Co do sytuacji nr 1.
Instrukcja jasno informuje, że aby rozpatrzyć Spotkanie, trzeba najpierw pokonać Potwory znajdujące się na tym polu.
Ale z drugiej strony, zasady na kartach mają pierwszeństwo nad zasadami z instrukcji (o ile dobrze pamiętam).
Ja interpretowałem to właśnie w ten sposób. Pomijałem Potwora i wykonywałem Spotkanie w Innych Światach. Jeśli zdałem tam test,, zamykałem Bramę, ale Potwór zostawał na tym polu.
Moja groteka
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
Zrobiłbym tak samo, ale czy to jest w 100% poprawne to głowy nie dam.akahoshi pisze:Col. Frost chyba czytasz mi w myślach, bo ostatnio miałem podobne rozterki.
Co do sytuacji nr 1.
Instrukcja jasno informuje, że aby rozpatrzyć Spotkanie, trzeba najpierw pokonać Potwory znajdujące się na tym polu.
Ale z drugiej strony, zasady na kartach mają pierwszeństwo nad zasadami z instrukcji (o ile dobrze pamiętam).
Ja interpretowałem to właśnie w ten sposób. Pomijałem Potwora i wykonywałem Spotkanie w Innych Światach. Jeśli zdałem tam test,, zamykałem Bramę, ale Potwór zostawał na tym polu.
Dodam także swoje pytanko: "Rozpatrz efekty rozrachunku wszystkich stanów traktując wszystkie wyniki rzutów jako jeden." I teraz biorę jakiś stan, na dole jest info, że mam zrobić test, np. siły. Nie robię go bo karta informuje, że jego rezultatem były jedynki. Następnie odwracam kartę i na rewersie są kolejne testy. I teraz nie wiem, czy w przypadku tych testów mogę normalnie rzucać kośćmi czy dalej wszystkie wyniki mam traktować jako jedynki?
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!