Heroes of Normandie (Yann and Clem)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Bregorz
Posty: 24
Rejestracja: 03 sty 2015, 12:57
Has thanked: 27 times
Been thanked: 1 time

Re: Heroes of Normandie

Post autor: Bregorz »

kamron6 pisze:Kiedy (czy nie jest za późno) i gdzie trzeba kupić wersję pl, aby dostać jakieś gratisy?
jak pytałem kilka dni temu w różnych sklepach to wersja z Kampanią czterej pancerni była dostępna tylko w sklepie Portalu, teraz jej już nie ma więc raczej już nie dostaniesz, chyba że spróbujesz na stanowisku Portalu na Pyrkonie, może tam. Z tego co wyczytałem na stronie z przedsprzedażą sama kampania czterej pancerni ma być później w sprzedaży oddzielnie.
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Heroes of Normandie

Post autor: Andy »

Lubel pisze:No to jak z tą grą w końcu jest, wymaga strategii, taktyki czy to lekka przyjemna zabawa w tematyce wojny?
Nie rozumiem: jak gra na szczeblu taktycznym miałaby "wymagać strategii"?
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
pendzik
Posty: 81
Rejestracja: 04 kwie 2015, 22:42
Lokalizacja: Grodków
Has thanked: 4 times

Re: Heroes of Normandie

Post autor: pendzik »

Andy pisze:
Lubel pisze:No to jak z tą grą w końcu jest, wymaga strategii, taktyki czy to lekka przyjemna zabawa w tematyce wojny?
Nie rozumiem: jak gra na szczeblu taktycznym miałaby "wymagać strategii"?
Specjalnie dla wargamerów wolne tłumaczenie tego pytania bez nomenklatury: "Trzeba ruszyć głową, czy po prostu turlamy kostkami?" :)
Awatar użytkownika
kamron6
Posty: 1106
Rejestracja: 23 sty 2010, 20:57
Has thanked: 50 times
Been thanked: 66 times

Re: Heroes of Normandie

Post autor: kamron6 »

pendzik pisze:
Andy pisze:
Lubel pisze:No to jak z tą grą w końcu jest, wymaga strategii, taktyki czy to lekka przyjemna zabawa w tematyce wojny?
Nie rozumiem: jak gra na szczeblu taktycznym miałaby "wymagać strategii"?
Specjalnie dla wargamerów wolne tłumaczenie tego pytania bez nomenklatury: "Trzeba ruszyć głową, czy po prostu turlamy kostkami?" :)
To co w takim razie oznacza taktyka :twisted: ?
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
pendzik
Posty: 81
Rejestracja: 04 kwie 2015, 22:42
Lokalizacja: Grodków
Has thanked: 4 times

Re: Heroes of Normandie

Post autor: pendzik »

@kamron6 nawet nie jestem podobny do Wikipedii. Serio :mrgreen:.
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4139
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 317 times
Been thanked: 347 times

Re: Heroes of Normandie

Post autor: tomb »

Rzeczywiście trudno doczekać się jakichś ciekawych informacji. Sam prosiłem o porównanie do Memoira, w odpowiedzi dostałem kilka postów o tym, że może doślą do weekendu, a może nie.

Ktoś tam napisał, że bardziej skomplikowane od Memoira. To dobrze. Ale zniechęca mnie mechanika walki, w której rzuca się zawsze dwiema kostkami i zawsze ma być jak najwyższy wynik. Czy są w grze jakieś modyfikatory tego mechanizmu? W systemie C&C też trzeba rzucić odpowiedni wynik, ale przynajmniej wybieram iloma kostkami rzucam.

I ponowię pytanie o dodatki - czy istnieją takie, które znacząco zmieniają charakter rozgrywki (np. rzuty kośćmi), czy to zawsze jedynie więcej tego samego?
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
bulaxyz82
Posty: 178
Rejestracja: 19 sty 2016, 11:42
Lokalizacja: Kielce
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Heroes of Normandie

Post autor: bulaxyz82 »

tomb pisze:Ale zniechęca mnie mechanika walki, w której rzuca się zawsze dwiema kostkami i zawsze ma być jak najwyższy wynik. Czy są w grze jakieś modyfikatory tego mechanizmu?
Rzut kostką to stety czy niestety nierozłączny element walki, tylko że rzuca się jedną kostką. Dwoma kostkami rzucamy przy umiejętności ,,natarcie,, i tam wybieramy lepszy rezultat.
tomb pisze:I ponowię pytanie o dodatki - czy istnieją takie, które znacząco zmieniają charakter rozgrywki (np. rzuty kośćmi), czy to zawsze jedynie więcej tego samego?
Tutaj spekuluje wyłącznie na podstawie tego z czym zapoznałem się na innych forach i BGG i muszę stwierdzić że zawsze to jedynie więcej tego samego z kilkoma dodatkowymi zasadami, które ubarwiają a nie znacząco zmieniają rozgrywkę.
pendzik
Posty: 81
Rejestracja: 04 kwie 2015, 22:42
Lokalizacja: Grodków
Has thanked: 4 times

Re: Heroes of Normandie

Post autor: pendzik »

tomb pisze:Rzeczywiście trudno doczekać się jakichś ciekawych informacji. Sam prosiłem o porównanie do Memoira, w odpowiedzi dostałem kilka postów o tym, że może doślą do weekendu, a może nie.

Ktoś tam napisał, że bardziej skomplikowane od Memoira. To dobrze. Ale zniechęca mnie mechanika walki, w której rzuca się zawsze dwiema kostkami i zawsze ma być jak najwyższy wynik. Czy są w grze jakieś modyfikatory tego mechanizmu? W systemie C&C też trzeba rzucić odpowiedni wynik, ale przynajmniej wybieram iloma kostkami rzucam.

I ponowię pytanie o dodatki - czy istnieją takie, które znacząco zmieniają charakter rozgrywki (np. rzuty kośćmi), czy to zawsze jedynie więcej tego samego?
Mam wrażenie że opisujesz inną grę. Przyjrzyj instrukcję.
Tak na szybkiego ta mechanika ataku. Kostką rzuca tylko atakujący(mam na myśli ranged a nie walkę wręcz). Modyfikatorów też jest troszkę. Bonusy do ataku dla jednostki atakującej(zależne od tego co atakują), ewentualne modyfikatory za zasięg i teren plus karty z ręki. Dopiero rzut kostką. Kontra obrona broniące się jednostki, bonusy do obrony za teren i karty z ręki. Tak mniej więcej to wygląda.

I tak niektóre dodatki wnoszą nowe zasady. Przykładowo walka w nocy czy zasady dla spadochroniarzy.

Sorry że trochę zamotałem. Taki urok pisania z telefonu. Serio przejrzyj instrukcję. Ta polska jest całkiem ok.

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4139
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 317 times
Been thanked: 347 times

Re: Heroes of Normandie

Post autor: tomb »

Dzięki za odpowiedzi. Mnie nie tyle przeszkadza sama losowość rzutu kostką, co konieczność suchych obliczeń - mam x do ataku, on ma y obrony, to muszę rzucić tyle a tyle. Jeśli można trochę tym zarządzać, to byłoby już lepiej.
Grywam w Battle Cry (system C&C) i tam podoba mi się, że mam wybór - chować się po krzakach i rzucać jedną kością, czy rzucić masę do ataku, rzucić czterema kośćmi, ale wystawić się na kontratak. I nie przeszkadza mi pudło wszystkimi czterema kostkami, bo chociaż coś się dzieje.
Sam nie wiem, HoN trochę pachnie suchym liczeniem modyfikatorów. Z drugiej strony jest przemienne odpalanie jednostek, więc psucie naszych odgórnych planów powinno być częste. Chyba najpierw sobie wypożyczę.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Heroes of Normandie

Post autor: Maxxx76 »

Słuszna decyzja :-) Na papierze mechanika wygląda sucho, ale gdy odpalisz ją podczas rozgrywki, to nabiera ona sensu i daje masę emocji.
HoN ma kontrolowaną losowość, różni się od gry, którą opisałeś i tak jest właśnie dobrze :-) Masz modyfikatory, masz kostki i masz karty, które też mogą modyfikować rezultat starcia. Do tego naprzemienne aktywacje. To wszystko sprawia, że gra jest dynamiczna, zaskakująca i emocjonująca.
Ale moim zdaniem nie w samej kostkologii leży jej siła. HoN całkiem dobrze odwzorowuje pole walki, pozwala wytężyć szare komórki, wymyślić plan, pozwolić przeciwnikowi go zburzyć, by musieć zbudować go na nowo :-) To jest wojna, bracie, jedno brawurowe zagranie może zmienić losy bitwy, a przegapienie możliwości swoich jednostek może drogo kosztować.
Gra zyskuje wraz z nabyciem dodatków. Wprawdzie mechaniki nie zmieniają za bardzo, ale są bardzo dobrze pomyślane, zróżnicowane i naprawdę przenoszą poziom rozgrywki na wyższy poziom. Po rozegraniu kilku scenariuszy z podstawki gra mi się spodobała. Ale gdy odpaliłem D-Day, to zakochałem się w HoN. Aż strach pomyśleć co będzie po Carentan :-)
pendzik
Posty: 81
Rejestracja: 04 kwie 2015, 22:42
Lokalizacja: Grodków
Has thanked: 4 times

Re: Heroes of Normandie

Post autor: pendzik »

tomb pisze:Dzięki za odpowiedzi. Mnie nie tyle przeszkadza sama losowość rzutu kostką, co konieczność suchych obliczeń - mam x do ataku, on ma y obrony, to muszę rzucić tyle a tyle. Jeśli można trochę tym zarządzać, to byłoby już lepiej.
Grywam w Battle Cry (system C&C) i tam podoba mi się, że mam wybór - chować się po krzakach i rzucać jedną kością, czy rzucić masę do ataku, rzucić czterema kośćmi, ale wystawić się na kontratak. I nie przeszkadza mi pudło wszystkimi czterema kostkami, bo chociaż coś się dzieje.
Sam nie wiem, HoN trochę pachnie suchym liczeniem modyfikatorów. Z drugiej strony jest przemienne odpalanie jednostek, więc psucie naszych odgórnych planów powinno być częste. Chyba najpierw sobie wypożyczę.
Każdemu się nie dogodzi. Konieczność takich obliczeń jest w każdym bitewniaku, czy czymś co bitewniaka ma udawać. I można tym zarządzać, nawet bardziej niż troszkę.
W sumie racja - pożycz, wypożycz pograj. Jak ograsz sobie scenariusze z podstawki(są dobre do nauki regół) zacznij grać normalne bitwy na punkty. W tym imo jest siła HoNa.
Miłej gry!
TTR_1983
Posty: 3950
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
Has thanked: 2 times
Been thanked: 89 times
Kontakt:

Re: Heroes of Normandie

Post autor: TTR_1983 »

Nie chce jakiejś głupoty zrobić. Z wyprasek należy zostawić tylko 6 podłużnych ramek: 2x Rifle Platoon, 2x Panzergrenadiere, 2x Field Command tak? Środki tych ramek można wyrzucić?
bulaxyz82
Posty: 178
Rejestracja: 19 sty 2016, 11:42
Lokalizacja: Kielce
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Heroes of Normandie

Post autor: bulaxyz82 »

TTR_1983 pisze:Nie chce jakiejś głupoty zrobić. Z wyprasek należy zostawić tylko 6 podłużnych ramek: 2x Rifle Platoon, 2x Panzergrenadiere, 2x Field Command tak? Środki tych ramek można wyrzucić?
Tak wyrzucaj, chyba że ma to dla Ciebie jakąś wartość kolekcjonerską :wink:
TTR_1983
Posty: 3950
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
Has thanked: 2 times
Been thanked: 89 times
Kontakt:

Re: Heroes of Normandie

Post autor: TTR_1983 »

Nie no środki tych ramek nie mają dla mnie znaczenia sentymentalnego :D
Awatar użytkownika
Toudi
Posty: 1090
Rejestracja: 02 lis 2009, 10:21
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Heroes of Normandie

Post autor: Toudi »

Czy komuś z Was udało się dopasować do tego dobre koszulki?
Testowałem niebieskie maydaye premium -> idealne na wysokość, ale za wąskie
Ultra-pro american standard -> trochę za długie, szerszokość na styk, ale dalej niektóre powodują wygięcie karty(jedną niestety uszkodziłem przy próbie zakoszulkowania :( ).
TTR_1983
Posty: 3950
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
Has thanked: 2 times
Been thanked: 89 times
Kontakt:

Re: Heroes of Normandie

Post autor: TTR_1983 »

Rozumiem, że zapowiedziane na maj dodatki w mechanice nic nie zmieniają, a jedynie służą większą ilością żetonów no i dzięki wypraskom można sobie od razu podzielić żetony na armie?
bulaxyz82
Posty: 178
Rejestracja: 19 sty 2016, 11:42
Lokalizacja: Kielce
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Heroes of Normandie

Post autor: bulaxyz82 »

TTR_1983 pisze:Rozumiem, że zapowiedziane na maj dodatki w mechanice nic nie zmieniają, a jedynie służą większą ilością żetonów no i dzięki wypraskom można sobie od razu podzielić żetony na armie?


Wszystko na tak, dodam jeszcze tylko że dostajemy nowe żetony jednostek.
Awatar użytkownika
kamron6
Posty: 1106
Rejestracja: 23 sty 2010, 20:57
Has thanked: 50 times
Been thanked: 66 times

Re: Heroes of Normandie

Post autor: kamron6 »

Toudi pisze:Czy komuś z Was udało się dopasować do tego dobre koszulki?
Testowałem niebieskie maydaye premium -> idealne na wysokość, ale za wąskie
Ultra-pro american standard -> trochę za długie, szerszokość na styk, ale dalej niektóre powodują wygięcie karty(jedną niestety uszkodziłem przy próbie zakoszulkowania :( ).
Mayday chimera, ale takie pytania chyba w innym wątku.
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
bregalad
Posty: 32
Rejestracja: 22 lip 2012, 11:05

Re: Heroes of Normandie

Post autor: bregalad »

Hejka czy są tu jacyś gracze HoN z Krakowa/Rzeszowa? Ktoś wyżej pytał o porównanie do M44. Będę mógł napisać po kilku pierwszych partiach, gdyż w M44 też grywam. Oprócz różnic mechanicznych jest jedna zasadnicza - w HoN mamy system punktowy i można komponować własne armie do limitu punktów, M44 jest nastawiony na stricte na scenariusze. Nawet w podręczniku głównym jest zalecenie, żeby zagrać każdy scenariusz po dwóch stronach konfliktu i zsumować zdobyte medale i dopiero wtedy decydować o zwycięstwie.
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6359
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 194 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: Heroes of Normandie

Post autor: yosz »

Przygotowałem tutorial do nauki gry w Heroes of Normandie (wszystko co potrzebne do zagranie pierwszego scenariusza i trochę więcej, ale nie pełne zasady)

http://marcinkrupinski.znadplanszy.pl/2 ... normandie/

Będę wdzięczny za komentarze :)
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
bregalad
Posty: 32
Rejestracja: 22 lip 2012, 11:05

Re: Heroes of Normandie

Post autor: bregalad »

yosz pisze: Będę wdzięczny za komentarze :)
Proszę:
1. Fajne, bardzo miłe do oglądanie wprowadzenie do gry. Kawał dobrej roboty.
2. Wziąłeś złą ramkę dla Niemców. w tym scenariuszu powinno się wykorzystać grenadierów z 902 pułku, a nie 901.
3. Nie staraj się mówić ę na końcu wyrazów. Po polsku ę w mowie na końcu wyrazów zazwyczaj powinno wymawiać po prostu e. Nie starajmy się być bardziej miodni od Miodka :)
4. W żetonach dostarczonych z grą jest fajny żeton z teczką. Po podjęciu dokumentów można z niego skorzystać zamiast żetonu celu.
5. Scenariusz można jeszcze wygrać poprzez zabicie oficera przeciwnika przed turą 6. W następnej turze nie będzie miał bloczków rozkazów pochodzących z gwiazdek (nie wlicza się tu ewentualnych z kart), co automatycznie oznacza jego przegraną.
6. W 5:26 Po dwie gwiazdki dla każdej Jednostki (lub zgodnie z nomenklaturą gry: tabliczek rekrutacji). Jednostki są różne, ale nie są to całe dywizje :)
7. Jeszcze raz - bardzo fajny materiał.
Tyle wyłapałem. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6359
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 194 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: Heroes of Normandie

Post autor: yosz »

Dzięki za miłe słowa :)
bregalad pisze:2. Wziąłeś złą ramkę dla Niemców. w tym scenariuszu powinno się wykorzystać grenadierów z 902 pułku, a nie 901.
O cholera :/ Jakim cudem mi to umknęło. (zresztą nie tylko mi bo parę osób to przed opublikowaniem przeglądało) Zaraz dodam adnotację. A coś mnie tknęło z tym MG42 i głupi nie sprawdziłem :/
3. Nie staraj się mówić ę na końcu wyrazów. Po polsku ę w mowie na końcu wyrazów zazwyczaj powinno wymawiać po prostu e. Nie starajmy się być bardziej miodni od Miodka :)
Wiem - tak starałem się nie śpieszyć i mówić wyraźnie (a miałem z tym jakoś problem - aż chciałem dać outtaki na koniec materiału ale było tego za dużo i pomyślelibyście że się napiłem :P), że czasami wychodziło sztucznie. Ale oficjalnie będę się tłumaczył że jestem ze wschodu i mam dziwne naleciałości (nie wiem czy to prawda ale tak będe sie bronił)
4. W żetonach dostarczonych z grą jest fajny żeton z teczką. Po podjęciu dokumentów można z niego skorzystać zamiast żetonu celu.
O żetonie się dowiedziałem z filmiku Piotrka z Grania w Chmurach, bo co ciekawe w scenariuszu jest właśnie ten pokazany którego użyłem
5. Scenariusz można jeszcze wygrać poprzez zabicie oficera przeciwnika przed turą 6. W następnej turze nie będzie miał bloczków rozkazów pochodzących z gwiazdek (nie wlicza się tu ewentualnych z kart), co automatycznie oznacza jego przegraną.
6. W 5:26 Po dwie gwiazdki dla każdej Jednostki (lub zgodnie z nomenklaturą gry: tabliczek rekrutacji). Jednostki są różne, ale nie są to całe dywizje :)
Tyle wyłapałem. Pozdrawiam.
Dzięki jeszcze raz. Ehh - te tutoriale to nie jest prosta sprawa :P
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
bregalad
Posty: 32
Rejestracja: 22 lip 2012, 11:05

Re: Heroes of Normandie

Post autor: bregalad »

yosz pisze:będę wdzięczny za komentarze :)
I jeszcze jedno. Wszystkie jednostki w tym scenariuszu mają możliwość zniszczenia pojazdów lekkich. Nawet recon team ma modyfikator +0 co oznacza, że może strzelać do takich pojazdów.
bulaxyz82
Posty: 178
Rejestracja: 19 sty 2016, 11:42
Lokalizacja: Kielce
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Heroes of Normandie

Post autor: bulaxyz82 »

Na dzień dzisiejszy jestem po 4 scenariuszach oraz jednej 'swobodnej' rozgrywce i mówię tej grze WOW. Im dalej w las tym wszystko robi się coraz bardziej ciekawsze, gra z każdym kolejnym scenariuszem nabiera rumieńców. Na początku ilość tych małych wyjątków mnie przerażała ale jak załapie się te drobne szczegóły i zrozumie się te zależności w zasadach to tytuł sprawia wiele frajdy. Mam nadzieje, że Portal dosyć szybko zacznie nadrabiać zaległości w stosunku do zachodu (przede wszysykim scenariusze), ale to pewnie będzie zależało od ogólnego przyjęcia i sprzedaży tytułu.
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Heroes of Normandie

Post autor: Maxxx76 »

Polecam D-Day, wprawdzie tylko 3 scenariusze, ale za to jakie :-D
ODPOWIEDZ