Dead of Winter: A Crossroads Game / Martwa Zima: Gra rozdroży (Jonathan Gilmour, Isaac Vega)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 930 times
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
Chyba troche niepotrzebnie nazwali to wciąż DoW - pewnie po prostu nie mieli jeszcze nowego settingu wypracowanego. Mają dobrą mechanikę, to się sprzedaje i pewnie będą robić kolejne gry Crossroads, kilka zresztą zapowiedzieli chyba. Gdyby to się nazywało Coś Innego: A Crossroads Game, to pewnie nie byłoby takiego percepcyjnego konfliktu. Ja raczej spasuje, bo mam wrażenie to że to jest to samo, tylko może nieco odpicowane.
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
kwiatosz pisze:Może będzie modułowo i część będzie do wprowadzenia bez dodawania nowego klimatu?
Jeśli dobrze rozumiem to... To dodatek będzie podzielony na 3 poddotatki, które będzie można w dowolny sposób połączyć z podstawką... Także Raxxon będzie można spokojnie pominać dla tych, którym miałoby to psuć klimat ^^"plaidhatgames pisze:The Raxxon module is one of three that come with the expansion; it can be added on its own or combined with the Bandit and Improvement modules.The Raxxon module is one of three that come with the expansion; it can be added on its own or combined with the Bandit and Improvement modules.
Natomiast, co do pulse cannon owsze nie do końca tego oczekiwałem po dodatku do tej gry, ale...!!
Nadzieję widzę w tym, że...
...więc może ryzyko użycia go będzie rekompensować jego pojawienie się...plaidhatgames pisze:..gain powerful new items while dealing with increased risks.
Na plus na pewno są karty, które zjadają nam kostki Ogólnie mam nadzieje, że przebudują nieco deck kryzysów i nie będą one polegać jedynie na tym by zebrać odpowiednią ilość poszczególnych kart ^^
-
- Posty: 555
- Rejestracja: 20 lut 2012, 10:00
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 27 times
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
Na kartach widać w dolnym prawym rogu, że są dwa symbole. Półksiężyc który zapewne oznacza kartę z The Long Night. Oraz czaszkę w trójkącie która pewno oznacza, że tych kart użyjemy tylko w pewnym trybie rozgrywki.
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
Nie śledzę za bardzo informacji o dodatku, ale może ktoś z Was bardziej się orientuje.
Warto trzymać podstawkę i ewentualnie dokupić dodatek, czy jednak pozbyć się podstawki czekać na dodatek? Jak myślicie?
Warto trzymać podstawkę i ewentualnie dokupić dodatek, czy jednak pozbyć się podstawki czekać na dodatek? Jak myślicie?
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
Moim zdaniem jak najbardziej warto trzymać podstawkę. Niby dodatek działa też jako stand-alone, ale z podstawką wszystkiego jest po prostu więcej.Yavi pisze:Nie śledzę za bardzo informacji o dodatku, ale może ktoś z Was bardziej się orientuje.
Warto trzymać podstawkę i ewentualnie dokupić dodatek, czy jednak pozbyć się podstawki czekać na dodatek? Jak myślicie?
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
-
- Posty: 621
- Rejestracja: 15 maja 2012, 19:34
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 121 times
- Been thanked: 37 times
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
Pytanie: wolisz psa, małpę czy oba?Yavi pisze:Nie śledzę za bardzo informacji o dodatku, ale może ktoś z Was bardziej się orientuje.
Warto trzymać podstawkę i ewentualnie dokupić dodatek, czy jednak pozbyć się podstawki czekać na dodatek? Jak myślicie?
Tak na serio to wszystko zależy od tego co Ci się podoba i nie podoba w DoW. Jeśli brakuje Ci różnorodności w samych kartach, to samo TLN będzie najgorszym wyborem (mniej kart postaci itp.). Jeśli powtarzalność rozgrywki przeszkadzała Ci, to dodatkowe moduły urozmaicą Ci ją.
Niby tak, ale mieszanie kart z obu gier to same problemy. W lokacjach musi być 20 kart, więc albo decydujemy się na karty lokacji z jednej lub drugiej części (dla urozmaicenia można dokonać tego wyboru osobno dla każdej lokacji) albo dzielimy przedmioty w lokacjach na typy, każdy typ tasujemy oddzielnie i bierzemy odpowiednią ilość kart tak, by zgadzało się z rozkładem kart w lokacjach.Bary pisze:Moim zdaniem jak najbardziej warto trzymać podstawkę. Niby dodatek działa też jako stand-alone, ale z podstawką wszystkiego jest po prostu więcej.
Wymieszanie kart rozdroży w grze z jedną lub więcej z zasad dodatkowych lub modułów z TLN zmniejsza prawdopodobieństwo wystąpienia kart dotyczących danych zasad.
Podobnie jest z przedmiotami startowymi. Jeśli grasz z bandytami to nie chcesz startowego jedzenia z podstawki, bo nie umożliwia ono handlu z bandytami. Jeśli chcesz mieć ciut trudniejszą rozgrywkę używając tylko zasad z podstawki to nie chcesz mieć paliwa z TLN, bo pozwala na nie rzucanie kością ryzyka przy atakowaniu zombie.
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
Właśnie to najbardziej mnie zastanawia - czy to nie będzie po prostu MZ 2.0.KonradT pisze:Niby tak, ale mieszanie kart z obu gier to same problemy. W lokacjach musi być 20 kart, więc albo decydujemy się na karty lokacji z jednej lub drugiej części (dla urozmaicenia można dokonać tego wyboru osobno dla każdej lokacji) albo dzielimy przedmioty w lokacjach na typy, każdy typ tasujemy oddzielnie i bierzemy odpowiednią ilość kart tak, by zgadzało się z rozkładem kart w lokacjach.
Wymieszanie kart rozdroży w grze z jedną lub więcej z zasad dodatkowych lub modułów z TLN zmniejsza prawdopodobieństwo wystąpienia kart dotyczących danych zasad.
Podobnie jest z przedmiotami startowymi. Jeśli grasz z bandytami to nie chcesz startowego jedzenia z podstawki, bo nie umożliwia ono handlu z bandytami. Jeśli chcesz mieć ciut trudniejszą rozgrywkę używając tylko zasad z podstawki to nie chcesz mieć paliwa z TLN, bo pozwala na nie rzucanie kością ryzyka przy atakowaniu zombie.
Nie gramy w nią na tyle często, żeby musieć mieć więcej wszystkiego. Na razie rozważam opcję kupna dodatku i sprzedaży podstawki lub tylko zatrzymania podstawki...
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
-
- Posty: 621
- Rejestracja: 15 maja 2012, 19:34
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 121 times
- Been thanked: 37 times
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
Wybierz pomiędzy więcej kart i mniej zasad (DoW) a mniej kart i więcej (opcjonalnych) zasad (TLN).
Moim zdaniem lepiej zachować podstawkę. Mniej zachodu i nie wydasz pieniędzy (wątpię czy sprzedasz podstawkę za cenę TLN).
Moim zdaniem lepiej zachować podstawkę. Mniej zachodu i nie wydasz pieniędzy (wątpię czy sprzedasz podstawkę za cenę TLN).
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
Ooo, nice. Szkoda, że tak mało na razie fotek dodatku.
btw. Próbował ktoś może laminować planszetki lokacji? Zastanawiam się, ale troszkę się cykam, czy nie spowoduje to jakiś negatywnych efektów (np. wygięcia planszetek lub "rozjeżdżania się" talii na lokacjach).
btw. Próbował ktoś może laminować planszetki lokacji? Zastanawiam się, ale troszkę się cykam, czy nie spowoduje to jakiś negatywnych efektów (np. wygięcia planszetek lub "rozjeżdżania się" talii na lokacjach).
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 809 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
Ja jestem fanem laminowania. W Martwej Zimie mam zalaminowane lokacje i plansze graczy, w Dominant Species również plansze graczy. Sprawdza się to świetnie, jedynym efektem uboczny śmiechy znajomych, że jestem uber geekiemBary pisze:Ooo, nice. Szkoda, że tak mało na razie fotek dodatku.
btw. Próbował ktoś może laminować planszetki lokacji? Zastanawiam się, ale troszkę się cykam, czy nie spowoduje to jakiś negatywnych efektów (np. wygięcia planszetek lub "rozjeżdżania się" talii na lokacjach).
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
Z tych nowych modułów tylko Raxxon mi się nie podoba za bardzo, nie jestem fanem broni plazmowej w połączeniu z zombiakami. Bandyci duży ++, żetony desperacji też, usprawnienia w kolonii - az dziw ze wczesniej tego nie dali.
Pytanie tylko kiedy będzie szansa zagrac w polską wersje
Pytanie tylko kiedy będzie szansa zagrac w polską wersje
Horror w Arkham LCG na FB https://www.facebook.com/groups/1656455741348152/
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
- Jiloo
- Posty: 2453
- Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 544 times
- Been thanked: 463 times
- Kontakt:
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
Dosłownie przed chwilą byłem na stronie Factory Cubes wiedzony tym samym pytaniem. Ale żadnych wieści.Zorak pisze:Pytanie tylko kiedy będzie szansa zagrac w polską wersje
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
Mam nadzieje, ze niedlugo dluzej niz na wersje angielska - jak bede mial szczegoly, bede informowal W kazdym razie - warto jest czekać, a moduł Raxxon nie taki straszny jak go malują - fabularnie i mechanicznie mój ulubiony
- Gothik
- Posty: 498
- Rejestracja: 02 sty 2012, 12:36
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 36 times
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
O to to! Zgadzam się pełnej rozciągłości. Plusy dla autorów jednak, że te moduły są opcjonalne i można będzie grać z czym się chce albo bez tego, czego się nie chce.Zorak pisze:Z tych nowych modułów tylko Raxxon mi się nie podoba za bardzo, nie jestem fanem broni plazmowej w połączeniu z zombiakami. Bandyci duży ++, żetony desperacji też, usprawnienia w kolonii - az dziw ze wczesniej tego nie dali.
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
Duzo testowaliscie dodatek i podstawke grane razem ? Jak wyglada tworzenie talii do lokacji ? Ciekawi mnie czy ta opcja "zlaczcie wszystko razem" to byla planowana czy tylko chwyt marketingowy zeby zachecic posiadaczy gry do zakupu dodatku.Krwawisz pisze:Mam nadzieje, ze niedlugo dluzej niz na wersje angielska - jak bede mial szczegoly, bede informowal W kazdym razie - warto jest czekać, a moduł Raxxon nie taki straszny jak go malują - fabularnie i mechanicznie mój ulubiony
Horror w Arkham LCG na FB https://www.facebook.com/groups/1656455741348152/
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
Trochę potestowaliśmy
Generalnie jeśli łączycie talie a nie wymieniacie jedną na drugą, to gra staje się dużo bardziej nieprzewidywalna i może się okazać, że będzie dużo bardziej wymagająca. Sytuacja, w której np w komisariacie policji praktycznie nie ma broni jest nie do pozazdroszczenia i powoduje, że trzeba szukać gdzie indziej, znajdować nowe rozwiązania starych problemów. Jest moc
Generalnie jeśli łączycie talie a nie wymieniacie jedną na drugą, to gra staje się dużo bardziej nieprzewidywalna i może się okazać, że będzie dużo bardziej wymagająca. Sytuacja, w której np w komisariacie policji praktycznie nie ma broni jest nie do pozazdroszczenia i powoduje, że trzeba szukać gdzie indziej, znajdować nowe rozwiązania starych problemów. Jest moc
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
Dzieki za info !
Bardziej planuje połączyć obie talie z uwagi na większą różnorodność kart. Jeśli proporcje w obu taliach są takie same to tagedi nie będzie (wiem ze szansa na skarajne przypadki jest większa). Mam nadzieje tylko ze starczy "wolnych ruchów" żeby skorzystać z nowych opcji. Bo często jak gramy w 4-5 osób to kart jest na styk
Bardziej planuje połączyć obie talie z uwagi na większą różnorodność kart. Jeśli proporcje w obu taliach są takie same to tagedi nie będzie (wiem ze szansa na skarajne przypadki jest większa). Mam nadzieje tylko ze starczy "wolnych ruchów" żeby skorzystać z nowych opcji. Bo często jak gramy w 4-5 osób to kart jest na styk
Horror w Arkham LCG na FB https://www.facebook.com/groups/1656455741348152/
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
-
- Posty: 621
- Rejestracja: 15 maja 2012, 19:34
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 121 times
- Been thanked: 37 times
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
Kart w talii lokacji zawsze musi być 20.Zorak pisze:Dzieki za info !
Bardziej planuje połączyć obie talie z uwagi na większą różnorodność kart. Jeśli proporcje w obu taliach są takie same to tagedi nie będzie (wiem ze szansa na skarajne przypadki jest większa). Mam nadzieje tylko ze starczy "wolnych ruchów" żeby skorzystać z nowych opcji. Bo często jak gramy w 4-5 osób to kart jest na styk
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
Szkoda :<, co sprawiło że nie może być 40 ? ( poza 1 misja która po prostu bym zmodyfikował do wyczyszczenia 1 lokacji albo 2 lokacje po 20 kart) Bo tak losowanie 20 z 40 to faktycznie moze popsuć gre.KonradT pisze:Kart w talii lokacji zawsze musi być 20.Zorak pisze:Dzieki za info !
Bardziej planuje połączyć obie talie z uwagi na większą różnorodność kart. Jeśli proporcje w obu taliach są takie same to tagedi nie będzie (wiem ze szansa na skarajne przypadki jest większa). Mam nadzieje tylko ze starczy "wolnych ruchów" żeby skorzystać z nowych opcji. Bo często jak gramy w 4-5 osób to kart jest na styk
Jesli nowe talie tez maja po 20 kart a pokazali nowe przedmioty to znaczy ze czesc przedmiotów z podstawki została usunięta / zastąpiona.
Horror w Arkham LCG na FB https://www.facebook.com/groups/1656455741348152/
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
- karawanken
- Posty: 2365
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 98 times
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
To kiedy startuje przedsprzedaż, do kiedy mniej więcej bedzie trwać i na jaki wydatek się przygotować.
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game
Przedsprzedaż rusza w poniedziałek - co do ceny to jeszcze nie mam pewności, bo do końca będziemy liczyć przeliczac i kombinowac, żeby standardowo była najlepsza na rynku. Z tego co wiem, wrócimy w tej przedsprzedaży do systemu wzrastającej wraz z upływem czasu ceny, jak mialo to miejsce w przypadku podstawki