Dead of Winter: A Crossroads Game / Martwa Zima: Gra rozdroży (Jonathan Gilmour, Isaac Vega)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: rattkin »

Chyba troche niepotrzebnie nazwali to wciąż DoW - pewnie po prostu nie mieli jeszcze nowego settingu wypracowanego. Mają dobrą mechanikę, to się sprzedaje i pewnie będą robić kolejne gry Crossroads, kilka zresztą zapowiedzieli chyba. Gdyby to się nazywało Coś Innego: A Crossroads Game, to pewnie nie byłoby takiego percepcyjnego konfliktu. Ja raczej spasuje, bo mam wrażenie to że to jest to samo, tylko może nieco odpicowane.
Awatar użytkownika
lynwith
Posty: 242
Rejestracja: 27 sty 2015, 22:27
Lokalizacja: Katowice

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: lynwith »

kwiatosz pisze:Może będzie modułowo i część będzie do wprowadzenia bez dodawania nowego klimatu?
plaidhatgames pisze:The Raxxon module is one of three that come with the expansion; it can be added on its own or combined with the Bandit and Improvement modules.The Raxxon module is one of three that come with the expansion; it can be added on its own or combined with the Bandit and Improvement modules.
Jeśli dobrze rozumiem to... To dodatek będzie podzielony na 3 poddotatki, które będzie można w dowolny sposób połączyć z podstawką... Także Raxxon będzie można spokojnie pominać dla tych, którym miałoby to psuć klimat ^^"

Natomiast, co do pulse cannon owsze nie do końca tego oczekiwałem po dodatku do tej gry, ale...!!
Nadzieję widzę w tym, że...
plaidhatgames pisze:..gain powerful new items while dealing with increased risks.
...więc może ryzyko użycia go będzie rekompensować jego pojawienie się...

Na plus na pewno są karty, które zjadają nam kostki :D Ogólnie mam nadzieje, że przebudują nieco deck kryzysów i nie będą one polegać jedynie na tym by zebrać odpowiednią ilość poszczególnych kart ^^
ernin
Posty: 555
Rejestracja: 20 lut 2012, 10:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 35 times
Been thanked: 27 times

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: ernin »

Na kartach widać w dolnym prawym rogu, że są dwa symbole. Półksiężyc który zapewne oznacza kartę z The Long Night. Oraz czaszkę w trójkącie która pewno oznacza, że tych kart użyjemy tylko w pewnym trybie rozgrywki.
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: Yavi »

Nie śledzę za bardzo informacji o dodatku, ale może ktoś z Was bardziej się orientuje.
Warto trzymać podstawkę i ewentualnie dokupić dodatek, czy jednak pozbyć się podstawki czekać na dodatek? Jak myślicie?
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: Bary »

Yavi pisze:Nie śledzę za bardzo informacji o dodatku, ale może ktoś z Was bardziej się orientuje.
Warto trzymać podstawkę i ewentualnie dokupić dodatek, czy jednak pozbyć się podstawki czekać na dodatek? Jak myślicie?
Moim zdaniem jak najbardziej warto trzymać podstawkę. Niby dodatek działa też jako stand-alone, ale z podstawką wszystkiego jest po prostu więcej.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
KonradT
Posty: 621
Rejestracja: 15 maja 2012, 19:34
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 121 times
Been thanked: 37 times

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: KonradT »

Yavi pisze:Nie śledzę za bardzo informacji o dodatku, ale może ktoś z Was bardziej się orientuje.
Warto trzymać podstawkę i ewentualnie dokupić dodatek, czy jednak pozbyć się podstawki czekać na dodatek? Jak myślicie?
Pytanie: wolisz psa, małpę czy oba?

Tak na serio to wszystko zależy od tego co Ci się podoba i nie podoba w DoW. Jeśli brakuje Ci różnorodności w samych kartach, to samo TLN będzie najgorszym wyborem (mniej kart postaci itp.). Jeśli powtarzalność rozgrywki przeszkadzała Ci, to dodatkowe moduły urozmaicą Ci ją.
Bary pisze:Moim zdaniem jak najbardziej warto trzymać podstawkę. Niby dodatek działa też jako stand-alone, ale z podstawką wszystkiego jest po prostu więcej.
Niby tak, ale mieszanie kart z obu gier to same problemy. W lokacjach musi być 20 kart, więc albo decydujemy się na karty lokacji z jednej lub drugiej części (dla urozmaicenia można dokonać tego wyboru osobno dla każdej lokacji) albo dzielimy przedmioty w lokacjach na typy, każdy typ tasujemy oddzielnie i bierzemy odpowiednią ilość kart tak, by zgadzało się z rozkładem kart w lokacjach.
Wymieszanie kart rozdroży w grze z jedną lub więcej z zasad dodatkowych lub modułów z TLN zmniejsza prawdopodobieństwo wystąpienia kart dotyczących danych zasad.
Podobnie jest z przedmiotami startowymi. Jeśli grasz z bandytami to nie chcesz startowego jedzenia z podstawki, bo nie umożliwia ono handlu z bandytami. Jeśli chcesz mieć ciut trudniejszą rozgrywkę używając tylko zasad z podstawki to nie chcesz mieć paliwa z TLN, bo pozwala na nie rzucanie kością ryzyka przy atakowaniu zombie.
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: Yavi »

KonradT pisze:Niby tak, ale mieszanie kart z obu gier to same problemy. W lokacjach musi być 20 kart, więc albo decydujemy się na karty lokacji z jednej lub drugiej części (dla urozmaicenia można dokonać tego wyboru osobno dla każdej lokacji) albo dzielimy przedmioty w lokacjach na typy, każdy typ tasujemy oddzielnie i bierzemy odpowiednią ilość kart tak, by zgadzało się z rozkładem kart w lokacjach.
Wymieszanie kart rozdroży w grze z jedną lub więcej z zasad dodatkowych lub modułów z TLN zmniejsza prawdopodobieństwo wystąpienia kart dotyczących danych zasad.
Podobnie jest z przedmiotami startowymi. Jeśli grasz z bandytami to nie chcesz startowego jedzenia z podstawki, bo nie umożliwia ono handlu z bandytami. Jeśli chcesz mieć ciut trudniejszą rozgrywkę używając tylko zasad z podstawki to nie chcesz mieć paliwa z TLN, bo pozwala na nie rzucanie kością ryzyka przy atakowaniu zombie.
Właśnie to najbardziej mnie zastanawia - czy to nie będzie po prostu MZ 2.0.
Nie gramy w nią na tyle często, żeby musieć mieć więcej wszystkiego. Na razie rozważam opcję kupna dodatku i sprzedaży podstawki lub tylko zatrzymania podstawki...
KonradT
Posty: 621
Rejestracja: 15 maja 2012, 19:34
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 121 times
Been thanked: 37 times

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: KonradT »

Wybierz pomiędzy więcej kart i mniej zasad (DoW) a mniej kart i więcej (opcjonalnych) zasad (TLN).
Moim zdaniem lepiej zachować podstawkę. Mniej zachodu i nie wydasz pieniędzy (wątpię czy sprzedasz podstawkę za cenę TLN).
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: Krwawisz »

Przedsprzedaż dodatku PL od 15.05 :D
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: Bary »

Ooo, nice. Szkoda, że tak mało na razie fotek dodatku.
btw. Próbował ktoś może laminować planszetki lokacji? Zastanawiam się, ale troszkę się cykam, czy nie spowoduje to jakiś negatywnych efektów (np. wygięcia planszetek lub "rozjeżdżania się" talii na lokacjach).
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: Krwawisz »

w dodatku są tekturowe ;-)
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5617
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 809 times
Been thanked: 1263 times
Kontakt:

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: mat_eyo »

Bary pisze:Ooo, nice. Szkoda, że tak mało na razie fotek dodatku.
btw. Próbował ktoś może laminować planszetki lokacji? Zastanawiam się, ale troszkę się cykam, czy nie spowoduje to jakiś negatywnych efektów (np. wygięcia planszetek lub "rozjeżdżania się" talii na lokacjach).
Ja jestem fanem laminowania. W Martwej Zimie mam zalaminowane lokacje i plansze graczy, w Dominant Species również plansze graczy. Sprawdza się to świetnie, jedynym efektem uboczny śmiechy znajomych, że jestem uber geekiem ;)
Awatar użytkownika
Gothik
Posty: 498
Rejestracja: 02 sty 2012, 12:36
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 10 times
Been thanked: 36 times

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: Gothik »

http://www.plaidhatgames.com/news/688

A ta nowość mi się bardzo podoba!
Zorak
Posty: 613
Rejestracja: 02 lip 2008, 01:22
Has thanked: 42 times
Been thanked: 49 times

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: Zorak »

Z tych nowych modułów tylko Raxxon mi się nie podoba za bardzo, nie jestem fanem broni plazmowej w połączeniu z zombiakami. Bandyci duży ++, żetony desperacji też, usprawnienia w kolonii - az dziw ze wczesniej tego nie dali.
Pytanie tylko kiedy będzie szansa zagrac w polską wersje
Horror w Arkham LCG na FB https://www.facebook.com/groups/1656455741348152/
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
Awatar użytkownika
Jiloo
Posty: 2453
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 544 times
Been thanked: 463 times
Kontakt:

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: Jiloo »

Zorak pisze:Pytanie tylko kiedy będzie szansa zagrac w polską wersje
Dosłownie przed chwilą byłem na stronie Factory Cubes wiedzony tym samym pytaniem. Ale żadnych wieści.
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: Krwawisz »

Mam nadzieje, ze niedlugo dluzej niz na wersje angielska - jak bede mial szczegoly, bede informowal :-) W kazdym razie - warto jest czekać, a moduł Raxxon nie taki straszny jak go malują - fabularnie i mechanicznie mój ulubiony :-)
Awatar użytkownika
Gothik
Posty: 498
Rejestracja: 02 sty 2012, 12:36
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 10 times
Been thanked: 36 times

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: Gothik »

Zorak pisze:Z tych nowych modułów tylko Raxxon mi się nie podoba za bardzo, nie jestem fanem broni plazmowej w połączeniu z zombiakami. Bandyci duży ++, żetony desperacji też, usprawnienia w kolonii - az dziw ze wczesniej tego nie dali.
O to to! Zgadzam się pełnej rozciągłości. Plusy dla autorów jednak, że te moduły są opcjonalne i można będzie grać z czym się chce albo bez tego, czego się nie chce.
Zorak
Posty: 613
Rejestracja: 02 lip 2008, 01:22
Has thanked: 42 times
Been thanked: 49 times

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: Zorak »

Krwawisz pisze:Mam nadzieje, ze niedlugo dluzej niz na wersje angielska - jak bede mial szczegoly, bede informowal :-) W kazdym razie - warto jest czekać, a moduł Raxxon nie taki straszny jak go malują - fabularnie i mechanicznie mój ulubiony :-)
Duzo testowaliscie dodatek i podstawke grane razem ? Jak wyglada tworzenie talii do lokacji ? Ciekawi mnie czy ta opcja "zlaczcie wszystko razem" to byla planowana czy tylko chwyt marketingowy zeby zachecic posiadaczy gry do zakupu dodatku.
Horror w Arkham LCG na FB https://www.facebook.com/groups/1656455741348152/
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: Krwawisz »

Trochę potestowaliśmy :-)

Generalnie jeśli łączycie talie a nie wymieniacie jedną na drugą, to gra staje się dużo bardziej nieprzewidywalna i może się okazać, że będzie dużo bardziej wymagająca. Sytuacja, w której np w komisariacie policji praktycznie nie ma broni jest nie do pozazdroszczenia i powoduje, że trzeba szukać gdzie indziej, znajdować nowe rozwiązania starych problemów. Jest moc :-)
Zorak
Posty: 613
Rejestracja: 02 lip 2008, 01:22
Has thanked: 42 times
Been thanked: 49 times

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: Zorak »

Dzieki za info !
Bardziej planuje połączyć obie talie z uwagi na większą różnorodność kart. Jeśli proporcje w obu taliach są takie same to tagedi nie będzie (wiem ze szansa na skarajne przypadki jest większa). Mam nadzieje tylko ze starczy "wolnych ruchów" żeby skorzystać z nowych opcji. Bo często jak gramy w 4-5 osób to kart jest na styk :)
Horror w Arkham LCG na FB https://www.facebook.com/groups/1656455741348152/
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
KonradT
Posty: 621
Rejestracja: 15 maja 2012, 19:34
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 121 times
Been thanked: 37 times

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: KonradT »

Zorak pisze:Dzieki za info !
Bardziej planuje połączyć obie talie z uwagi na większą różnorodność kart. Jeśli proporcje w obu taliach są takie same to tagedi nie będzie (wiem ze szansa na skarajne przypadki jest większa). Mam nadzieje tylko ze starczy "wolnych ruchów" żeby skorzystać z nowych opcji. Bo często jak gramy w 4-5 osób to kart jest na styk :)
Kart w talii lokacji zawsze musi być 20.
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: Krwawisz »

prawda, co nie zmienia faktu, ze jest wieksza roznorodnosc :-)
Zorak
Posty: 613
Rejestracja: 02 lip 2008, 01:22
Has thanked: 42 times
Been thanked: 49 times

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: Zorak »

KonradT pisze:
Zorak pisze:Dzieki za info !
Bardziej planuje połączyć obie talie z uwagi na większą różnorodność kart. Jeśli proporcje w obu taliach są takie same to tagedi nie będzie (wiem ze szansa na skarajne przypadki jest większa). Mam nadzieje tylko ze starczy "wolnych ruchów" żeby skorzystać z nowych opcji. Bo często jak gramy w 4-5 osób to kart jest na styk :)
Kart w talii lokacji zawsze musi być 20.
Szkoda :<, co sprawiło że nie może być 40 ? ( poza 1 misja która po prostu bym zmodyfikował do wyczyszczenia 1 lokacji albo 2 lokacje po 20 kart) Bo tak losowanie 20 z 40 to faktycznie moze popsuć gre.
Jesli nowe talie tez maja po 20 kart a pokazali nowe przedmioty to znaczy ze czesc przedmiotów z podstawki została usunięta / zastąpiona.
Horror w Arkham LCG na FB https://www.facebook.com/groups/1656455741348152/
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
Awatar użytkownika
karawanken
Posty: 2365
Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 75 times
Been thanked: 98 times

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: karawanken »

To kiedy startuje przedsprzedaż, do kiedy mniej więcej bedzie trwać i na jaki wydatek się przygotować.
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: Krwawisz »

Przedsprzedaż rusza w poniedziałek - co do ceny to jeszcze nie mam pewności, bo do końca będziemy liczyć przeliczac i kombinowac, żeby standardowo była najlepsza na rynku. Z tego co wiem, wrócimy w tej przedsprzedaży do systemu wzrastającej wraz z upływem czasu ceny, jak mialo to miejsce w przypadku podstawki
ODPOWIEDZ