Eldritch Horror - zasady
- Col. Frost
- Posty: 257
- Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
- Lokalizacja: Głogów
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 51 times
Re: Eldritch Horror
Niestety nic lepszego nie znalazłem:
https://cf.geekdo-images.com/images/pic2869457_lg.jpg
Mimo, że nie można przeczytać całego opisu, widać wyraźnie, że otrzymanie zaklęcia jest niezależne od tego, z którym przedwiecznym się walczy.
https://cf.geekdo-images.com/images/pic2869457_lg.jpg
Mimo, że nie można przeczytać całego opisu, widać wyraźnie, że otrzymanie zaklęcia jest niezależne od tego, z którym przedwiecznym się walczy.
- raiden25
- Posty: 1409
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 47 times
Re: Eldritch Horror
W takim razie trzeba stwierdzić ze tłumaczenie Polskich kart jest słabe. Czy faktycznie zrobienie tego tekstu poprawnie jest tak trudne i wymaga ogromnej inteligencji...?
- Col. Frost
- Posty: 257
- Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
- Lokalizacja: Głogów
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 51 times
Re: Eldritch Horror
To akurat zgadza się z polską wersjąc08mk pisze:Fakt ale też z tego co widać na tej karcie to Koszmar z Dunwich pojawia się dopiero jeżeli Yog-Sothoth nie jest przedwiecznym w grze.
Re: Eldritch Horror
Nienawidzę takiego generalizowania. Przedyskutowaliśmy jeden błąd i od razu, że całe tłumaczenie jest słabeW takim razie trzeba stwierdzić ze tłumaczenie Polskich kart jest słabe.
To raczej z inteligencją nie ma związku a z literówką (w tym przypadku brakiem akapitu/entera), która w niektórych przypadkach jest ciężka do wychwycenia. Nie szukając daleko:Czy faktycznie zrobienie tego tekstu poprawnie jest tak trudne i wymaga ogromnej inteligencji...?
brak przecinka i kropki nad z. Oczywiście nie masz nad sobą osoby, której płacisz za korektę i sprawdzenie tekstu, lecz ludzie to ludzie, pomyłki się zawsze przytrafią.stwierdzić ze
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2016, 12:22 przez Onishin, łącznie zmieniany 1 raz.
- raiden25
- Posty: 1409
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 47 times
Re: Eldritch Horror
Nie do końca, jest wiele kart które podczas gry połowa interpretowała inaczej niż druga połowa, wlasnie przez to ze jakaś informacja była w tym samym akapicie, lub była w drugiej części zdania a nie pierwszej i faktycznie interpretować to można było dwojako. Dlatego ja bym osobiście wymyślił to inaczej, bardziej zrozumiałe dla gracza.Onishin pisze:Nienawidzę takiego generalizowania. Przedyskutowaliśmy jeden błąd i od razu, że całe tłumaczenie jest słabeW takim razie trzeba stwierdzić ze tłumaczenie Polskich kart jest słabe.
Re: Eldritch Horror
Tłumaczenie ma prawo się nie podobać, całe szczęście w przypadku tej gry mamy szeroki wybór wersji językowych. Może błędy w oryginale są mniej słabe, może wątpliwości na anglojęzycznych forach przesadzone, nie wnikam (FAQ, forum), ważne, że możemy wybrać. Jednego jestem jednak pewien, bez względu na wersję językową, pomyłki nie są złośliwością ze strony twórców, niektóre rzeczy po prostu są odkrywane dopiero po tym, gdy tłumy graczy przemaglują grę na milion sposobów, fizycznie sprawdzając ją w praktyce przy stole - taka liczba oczu wyłapie rzeczy, które mogły umknąć korekcie na ekranie monitora. Do komentarza odnoście inteligencji mojej, czy korektorów, odnosić się nie będę.
A wracając do pytań i wątpliwości
Jeśli Przedwieczny jest inny, Koszmar z Dunwich zostaje po prostu wyłożony.
A wracając do pytań i wątpliwości
Jeśli Przedwiecznym jest Yog-Sothoth, Koszmar z Dunwich zostaje wyłożony wskutek działania karty Tajemnicy "Pomiot Yog-Sothotha".raiden25 pisze:Dlaczego zawsze powinien pojawić sie Koszmar z Dunwich? Przecież na karcie jest wyraźnie napisane ze jeśli przedwiecznym nie jest....
Wiec jeśli walczysz to nie pojawia sie koszmar.
Jeśli Przedwieczny jest inny, Koszmar z Dunwich zostaje po prostu wyłożony.
-
- Posty: 2464
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 286 times
Re: Eldritch Horror
Czyli już jasne. Koszmar wchodzi do gry albo z karty preludium albo z karty tajemnicy. Wcześniejszy komentarz sugerował że w obu przypadkach wchodzi z karty preludium. Efekt wiadomo taki sam czyli żeton na planszy ale biorąc pod uwagę złe tłumaczenie to trochę dodatkowo miesza w efekcie karty preludium.sirafin pisze:Jeśli Przedwiecznym jest Yog-Sothoth, Koszmar z Dunwich zostaje wyłożony wskutek działania karty Tajemnicy "Pomiot Yog-Sothotha".
Jeśli Przedwieczny jest inny, Koszmar z Dunwich zostaje po prostu wyłożony.
Dzięki
Re: Eldritch Horror
Bo w obu przypadkach to karta Preludium gwarantuje nam, że Koszmar z Dunwich pojawi się na początku gry. To ona nakazuje wyszukać Tajemnicę "Pomiot Yog-Sothotha" (która wystawia Koszmar z Dunwich) zamiast odkrywać losową Tajemnicę. Gdyby Preludium nie kazało wyszukać tej Tajemnicy, i zdalibyśmy się na los, Koszmar z Dunwich mógłby się w ogóle nie pojawić podczas gry z Yog Sothothem.c08mk pisze:Czyli już jasne. Koszmar wchodzi do gry albo z karty preludium albo z karty tajemnicy. Wcześniejszy komentarz sugerował że w obu przypadkach wchodzi z karty preludium. Efekt wiadomo taki sam czyli żeton na planszy ale biorąc pod uwagę złe tłumaczenie to trochę dodatkowo miesza w efekcie karty preludium.sirafin pisze:Jeśli Przedwiecznym jest Yog-Sothoth, Koszmar z Dunwich zostaje wyłożony wskutek działania karty Tajemnicy "Pomiot Yog-Sothotha".
Jeśli Przedwieczny jest inny, Koszmar z Dunwich zostaje po prostu wyłożony.
Dzięki
Problem jest tutaj z Zaklęciem. W odróżnieniu do wersji ENG to zdanie miało być oddzielone, ale przy składzie nie zostało prawidłowo przesunięte. Powinno to wyglądać tak:
Jeśli Przedwiecznym jest Yog-Sothoth, w trakcie 9 kroku przygotowania do gry (Rozpatrzenie efektów początkowych) wyszukaj kartę Tajemnicy „Pomiot Yog-Sothotha” zamiast odkrywać losową Tajemnicę.
Jeżeli Przedwiecznym nie jest Yog-Sothoth, rozmnóż Potężnego Potwora Koszmar z Dunwich na polu „Arkham”.
Po zakończeniu przygotowania do gry, każdy badacz otrzymuje 1 Zaklęcie Urok.
W tej grze wytrzymałość Potężnego Potwora Koszmar z Dunwich równa jest + 4.
Re: Eldritch Horror
Witam,
Mam pytanie. Jak rozpatrzyć efekt wstrzymania i uwięzienia gdy występują jednocześnie?
Mam pytanie. Jak rozpatrzyć efekt wstrzymania i uwięzienia gdy występują jednocześnie?
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
W fazie akcji nic nie robisz, bo jesteś wstrzymany. W fazie spotkań rozpatrujesz efekt uwięzienia.Niko pisze:Witam,
Mam pytanie. Jak rozpatrzyć efekt wstrzymania i uwięzienia gdy występują jednocześnie?
Btw. Witamy na forum.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Re: Eldritch Horror
Ok, dzięki za szybką odpowiedź. To jeszcze jedno pytanie. Czy jak posiadam kilka kart "stanów", to podczas akcji odpoczynku mogę rozpatrzyć efekt jednej karty, czy wszystkie po kolei.
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
Możesz spróbować się pozbyć wszystkich po kolei.Niko pisze:Ok, dzięki za szybką odpowiedź. To jeszcze jedno pytanie. Czy jak posiadam kilka kart "stanów", to podczas akcji odpoczynku mogę rozpatrzyć efekt jednej karty, czy wszystkie po kolei.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
Udało mi się zaliczyć 2 tajemnice i przy aktywnej 3 przebudzil się Shub Niggurath. Następnie jeden z badaczy wykonał najwyższe poświęcenie i umożliwił rozwiązanie aktywnej tajemnicy. Która tajemnice rozwiązuje? Ostateczna i wygrywam, czy trzecia?
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
-
- Posty: 178
- Rejestracja: 19 sty 2016, 11:42
- Lokalizacja: Kielce
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 5 times
Re: Eldritch Horror
Rozwiązujesz 3 tajemnicę.Bary pisze:Udało mi się zaliczyć 2 tajemnice i przy aktywnej 3 przebudzil się Shub Niggurath. Następnie jeden z badaczy wykonał najwyższe poświęcenie i umożliwił rozwiązanie aktywnej tajemnicy. Która tajemnice rozwiązuje? Ostateczna i wygrywam, czy trzecia?
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
Dzięki, trochę mnie zmyliło, że na rewersie większości przedwiecznych jest info, że ostateczną tajemnicę podejmujemy po rozwiązaniu 3 podstawowych. Na tej jest jedynie info, że należy zatłuc Shuba, żeby rozwiązać ostateczną tajemnicę, więc wynika z niej, że 3 tajemnicy nie trzeba robić....
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
-
- Posty: 178
- Rejestracja: 19 sty 2016, 11:42
- Lokalizacja: Kielce
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 5 times
Re: Eldritch Horror
Tą wiedzą sugerowałem się odpowiadając Ci na pytanie nie wiedząc, że u Shuba nie ma tej informacji. Ale nie słyszałem żeby jakiś przedwieczny był wyjątkiem od reguły. Skoro przyjęte jest że po 3 tajemnicach dopiero można wziąć się za tą ostateczną to tutaj także zastosowałbym tą zasadę. Można też poszukać angielskiej wersji karty i zobaczyć czy tam jest jakieś pełniejsze info.Bary pisze:Dzięki, trochę mnie zmyliło, że na rewersie większości przedwiecznych jest info, że ostateczną tajemnicę podejmujemy po rozwiązaniu 3 podstawowych.
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
O widzisz, na żeton nie patrzałem bo mi się do niego doleźć nie udało. Swoją drogą mogliby konsekwentnie tutaj też odpowiednie info na planszetce dać.Onishin pisze:Na zetonie shub niggurath, macie napisane, że nie można mu nic zrobić, dopóki nie zostanie rozwiązana 3 tajemnica.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
-
- Posty: 317
- Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
To ja jeszcze dodam że "ostateczna tajemnica" mimo mylącej nazwy w ogóle nie jest uważana za tajemnicę.bulaxyz82 pisze:Rozwiązujesz 3 tajemnicę.Bary pisze:Udało mi się zaliczyć 2 tajemnice i przy aktywnej 3 przebudzil się Shub Niggurath. Następnie jeden z badaczy wykonał najwyższe poświęcenie i umożliwił rozwiązanie aktywnej tajemnicy. Która tajemnice rozwiązuje? Ostateczna i wygrywam, czy trzecia?
Wszelkie efekty pozwalającę pchnąć tajemnicę do przodu, rozwiązać ją, itp. - nie mają do niej zastosowania.
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
Czemu tak uważasz?Eremita pisze:To ja jeszcze dodam że "ostateczna tajemnica" mimo mylącej nazwy w ogóle nie jest uważana za tajemnicę.bulaxyz82 pisze:Rozwiązujesz 3 tajemnicę.Bary pisze:Udało mi się zaliczyć 2 tajemnice i przy aktywnej 3 przebudzil się Shub Niggurath. Następnie jeden z badaczy wykonał najwyższe poświęcenie i umożliwił rozwiązanie aktywnej tajemnicy. Która tajemnice rozwiązuje? Ostateczna i wygrywam, czy trzecia?
Wszelkie efekty pozwalającę pchnąć tajemnicę do przodu, rozwiązać ją, itp. - nie mają do niej zastosowania.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
-
- Posty: 178
- Rejestracja: 19 sty 2016, 11:42
- Lokalizacja: Kielce
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 5 times
Re: Eldritch Horror
Też jestem ciekawy tej teorii, jeśli można prosić o przytoczenie treści skąd taka informacja?Eremita pisze:To ja jeszcze dodam że "ostateczna tajemnica" mimo mylącej nazwy w ogóle nie jest uważana za tajemnicę.
Wszelkie efekty pozwalającę pchnąć tajemnicę do przodu, rozwiązać ją, itp. - nie mają do niej zastosowania.
-
- Posty: 317
- Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
Z oficjalnego faq (sekcja "Ancient Ones & Mysteries"):bulaxyz82 pisze:Też jestem ciekawy tej teorii, jeśli można prosić o przytoczenie treści skąd taka informacja?Eremita pisze:To ja jeszcze dodam że "ostateczna tajemnica" mimo mylącej nazwy w ogóle nie jest uważana za tajemnicę.
Wszelkie efekty pozwalającę pchnąć tajemnicę do przodu, rozwiązać ją, itp. - nie mają do niej zastosowania.
Kod: Zaznacz cały
Q. Do effects that “advance the active Mystery” or “solve the active
Mystery” affect the Final Mystery?
A. No. The Final Mystery is not a Mystery card nor is it
considered the active Mystery. As such, effects that advance or
solve the active Mystery do not affect the Final Mystery