Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Banan2 pisze:Mam Zombicide 1. I najpierw pytania:
- co robią toksyczne zombie z dodatku Zestaw #2 Toksyczny Tłum?
- co robią Berserkery z dodatku #3 Wściekłe Zombie?
- czy oba typy pojawiają się na planszy w wyniku pojawienia się specjalnych kart załączonych do dodatków czy jakoś inaczej?
- czy warto dołączyć te dodatki do Z1, czyli do standardowych scenariuszy?
I mała reklama. W Rebelu można kupić dodatki 1 i 4 za 49 PLN (jak ktoś ma zniżki to jeszcze taniej). IMHO to dobra cena za dodatkowe 24 figurki.
Pozdrawiam
Jeśli chodzi o toksyczne zombie to Gab trochę źle mówi. Po wyeliminowaniu, Toksyczny Zombie zadaje 1 Ranę atakującemu, jeśli znajduje się z nim w tej samej Strefie. Efekt ten nazywany jest Rozbryzgiem Toksycznej Krwi i jest traktowany jako atak Zombie. 2 Maski gazowe i bohater odporny na krew znajduje się w dodatku Toxic city mall. Z broni palnej toksycznych zabija się jako pierwszych. Myślę że dodanie ich do Z1 nie wpłynie jakoś znacząco na balans, gorsi są Berserkerzy. Skoro podoba ci się Z1 do takiego stopnia że chcesz dokupić nowe figurki to radził bym ci jednak zamiast samych figurek kupić TCM i Z2. Lepiej na tym wyjdziesz.
Dzięki za podpowiedź, ale przyjechało i jeszcze przyjedzie do mnie Z:BP w pełnej wersji KS, więc raczej odpuszczę dodatki 2 i 3 do Z1. Kupiłem za niecałe 85 PLN dodatki 1 i 4, i to wystarczy.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 20 sty 2016, 14:36 przez Banan2, łącznie zmieniany 1 raz.
Banan2 pisze:Mam Zombicide 1. I najpierw pytania:
- co robią toksyczne zombie z dodatku Zestaw #2 Toksyczny Tłum?
- co robią Berserkery z dodatku #3 Wściekłe Zombie?
- czy oba typy pojawiają się na planszy w wyniku pojawienia się specjalnych kart załączonych do dodatków czy jakoś inaczej?
- czy warto dołączyć te dodatki do Z1, czyli do standardowych scenariuszy?
I mała reklama. W Rebelu można kupić dodatki 1 i 4 za 49 PLN (jak ktoś ma zniżki to jeszcze taniej). IMHO to dobra cena za dodatkowe 24 figurki.
Pozdrawiam
Jeśli chodzi o toksyczne zombie to Gab trochę źle mówi. Po wyeliminowaniu, Toksyczny Zombie zadaje 1 Ranę atakującemu, jeśli znajduje się z nim w tej samej Strefie. Efekt ten nazywany jest Rozbryzgiem Toksycznej Krwi i jest traktowany jako atak Zombie. 2 Maski gazowe i bohater odporny na krew znajduje się w dodatku Toxic city mall. Z broni palnej toksycznych zabija się jako pierwszych. Myślę że dodanie ich do Z1 nie wpłynie jakoś znacząco na balans, gorsi są Berserkerzy. Skoro podoba ci się Z1 do takiego stopnia że chcesz dokupić nowe figurki to radził bym ci jednak zamiast samych figurek kupić TCM i Z2. Lepiej na tym wyjdziesz.
Przyznaję rację sam za często gram na swoim ultra-hardzie gdzie zasada że toxic zombie kończy ruch na obszarze z bohaterem wystarczy do zadania mu rany.
Banan2 pisze:
Kupiłem za niecałe 85 PLN dodatki 1 i 4, i to wystarczy.
Oh, my sweet summer child..
A tak serio to nie wiem czy kupno tych extra paczek do dobry pomysł. Też je swego czasu kupiłem i mam wrażenie, że psują grę. No bo tak naprawdę zapobiegają extra aktywacji wskutek braku figurek. I moim zdaniem w efekcie:
-w sytuacji kiedy wiadomo, ze przegracie, przedłużają agonię. Bo tak horda by was dopadła a tak coraz to nowe zombie powoli zalewają. Po jakimś czasie staje się to męczące.
-poprzez karty extra aktywacji zmniejszają aspekt taktyczny- zamiast pilnować, żeby się zombie za bardzo na planszy nie rozmnożyły czekacie kiedy karta się pojawi (a w dodatku nr 4 bodajże jest ich kilka).
No chyba, że chcesz poćwiczyć malowanie- wtedy to super materiał.
Banan2 pisze:
Kupiłem za niecałe 85 PLN dodatki 1 i 4, i to wystarczy.
Oh, my sweet summer child..
A tak serio to nie wiem czy kupno tych extra paczek do dobry pomysł. Też je swego czasu kupiłem i mam wrażenie, że psują grę. No bo tak naprawdę zapobiegają extra aktywacji wskutek braku figurek. I moim zdaniem w efekcie:
-w sytuacji kiedy wiadomo, ze przegracie, przedłużają agonię. Bo tak horda by was dopadła a tak coraz to nowe zombie powoli zalewają. Po jakimś czasie staje się to męczące.
-poprzez karty extra aktywacji zmniejszają aspekt taktyczny- zamiast pilnować, żeby się zombie za bardzo na planszy nie rozmnożyły czekacie kiedy karta się pojawi (a w dodatku nr 4 bodajże jest ich kilka).
No chyba, że chcesz poćwiczyć malowanie- wtedy to super materiał.
Oj ja się zupełnie nie zgadzam dla mnie prawdziwy survival zaczyna się od 100+ figurek na mapie, wtedy widać kto jest prawdziwym twardzielem, uwielbiam nerwowe przeszukania i klimat w grupie-pot na czole i nerwowe obserwowanie powoli kroczącej hordy, wszyscy są gotowi-najpierw przyjdą pieski, robimy ostatnie przeszukania, idą już są walimy ze wszystkiego co mamy, padają kundle zawszone....już czekamy na następnych-runnerzy jak zawsze pojawiają się o czasie, walczymy o życie do ostatniego tchnienia, wychodzimy z boju zwycięsko ranni wyczerpani, już widzimy jak przez drzwi wdzierają się pierwsi szwędacze, spaślaki a nad nimi wszystkimi górują abominacje, nadciągają ze wszystkich stron...spokojnie na nich czekamy, mamy przecież molotovy...prawada?
Ja pamiętam dwie koszmarnie długie i nudne rozgrywki. Obie wyglądały podobnie- od jakichś dwóch godzin było już wiadomo, że nie mamy szans a napierające hordy nie pozwalały nam się ani o jedno pole przesunąć. Do tego podczas jednej z rozgrywek wśród grających był taki jeden co strasznie marudził (co dodatkowo frustrowało ale fakt, że miał rację). Wyciągnięte dwie pod rząd karty extra aktywacji przyniosły ulgę, że wreszcie koniec.
Ja się nigdy nie poddaję bo nieraz przekonałem się, że dany skill/broń mogą przechylić szalę zwycięstwa. Czasem ta jedna ostatnia akcja przeznaczona na przeszukanie daje Ci rozwiązanie problemu Każdemu odradzam poddawanie się, jeśli sytuacja wydaje się bez wyjścia zróbcie przerwę jakiś spacer czy jedzenie. Jak wrócicie do stołu może okazać się że sytuacja grupy wcale nie jest bez wyjścia.
Kiedy właśnie wtedy się nie poddaliśmy a trzeba było : )
Inna sprawa, że nie pamiętam kiedy grałem z "nominalną" liczbą figurek bo łączę zestawy i dodatki. Jak pomaluję BP to zagram. I oby do tego czasu reszta rzeczy z KS nie przyszła..
bubu pisze:Kiedy właśnie wtedy się nie poddaliśmy a trzeba było : )
Inna sprawa, że nie pamiętam kiedy grałem z "nominalną" liczbą figurek bo łączę zestawy i dodatki. Jak pomaluję BP to zagram. I oby do tego czasu reszta rzeczy z KS nie przyszła..
Eh mam to samo człowiek połaszczył się na wszystko bo odzywa się dusza zbieracza. A połowy figurek bohaterów nawet na mapie nie widziałem.
A ja mam jeszcze jedno pytanie, co z kartami Ryży, wody itd. Jest misja, jedna lub więcej w których są to cele, a w innych przypadkach? Są to przedmioty rozumiem które nic nie dają i w zasadzie można je od razu odrzucić ? Czy nie przeczytałem jakieś informacji w instrukcji ?
Nic nie dają.
My wprowadziliśmy zasadę, ze można je zjeść za punkt doświadczenia.
Albo zebranie trójki- ryż+woda+konserwy i zjedzenie leczy jedną ranę.
bubu pisze:Nic nie dają.
My wprowadziliśmy zasadę, ze można je zjeść za punkt doświadczenia.
Albo zebranie trójki- ryż+woda+konserwy i zjedzenie leczy jedną ranę.
Ryż, woda, konserwa toć to już fajny obiad - wiec fakt, dobra zasada
raiden25 pisze:A ja mam jeszcze jedno pytanie, co z kartami Ryży, wody itd. Jest misja, jedna lub więcej w których są to cele, a w innych przypadkach? Są to przedmioty rozumiem które nic nie dają i w zasadzie można je od razu odrzucić ? Czy nie przeczytałem jakieś informacji w instrukcji ?
Nie do końca są zbędne-w przypadku kiedy zombiak zada Ci ranę posiadanie pełnego ekwipunku zwiększa Twoje szanse na stracenie np ryżu czy wody zamiast porządnego shotguna, bez którego Twoja postać nie ma szans z kroczącą hordą
Ja zbieram wszystko do momentu kiedy nie zapełnie ekwipunku później wiadomo zaczynają się trudne wybory.
Po drodze dochodziły bardziej lub mniej udziwnione zombiaki. Pozostałe zmiany to głównie nowe zestawy broni i elementy otoczenia. Jedyna większa zmiana w zasadach została wprowadzona w Z3: można rywalizować z inną drużyna ocalałych.
Dziś w końcu dotarło pudełko "Ultimate Survivors #2". Mam cichą nadzieję, że reszta pudeł Z:BP płynęło tym samym statkiem i za niedługo będą rozsyłane.
Ja nie dostałem żadnego maila. I w PM nie mam numeru : (
No nic, poczekam. Niestety, jak nie mam tracking number to nikt w DPD nie będzie ze mną gadał..
Pytanie do wszystkich-nie ma ktoś instrukcji do sezonu 3 w wersji pl? Za tydzień wpadają do mnie koledzy na weekend i wiadomo co bedzie grane. Chciałbym podesłać im instrukcje aby sie zapoznali ale okazuje sie, ze musi byc po polsku...w innym wypadku czeka mnie tłumaczenie zasad a tego wolałbym uniknąć-nie mam niestety tego cennego daru przekazywania wiedzy