Mroczna Wieża
Mroczna Wieża
Nie jestem pewien czy to najlepsze miejsce na ten wątek, ale cholera jasna, dlaczego nikt nie stworzył wciągającej gry opartej na Mrocznej Wieży? Planszówka, karcianka, cokolwiek
- mauserem
- Posty: 1818
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 254 times
- Been thanked: 169 times
- Kontakt:
Re: Mroczna Wieża
to trudny tekst jest
takie historie ekranizacji Kinga nie są usiane sukcesami
Planszówki też jakoś świetnie nie udają się na podstawie literatury - zwłaszcza bezpośrednio odnoszące się do utworów (vide Ryx, Lodowy Ogród czy Wiedźmin) - one się ślizgają po temacie.
Najlepiej sprawdza się pożyczanie uniwersum - ale to musi być bardzo dobrze opisane, do bólu wręcz charakterystyczne.
Star Warsy, Tolkieny, Cthulhu)
Universum Mrocznej Wieży wpisuje się ogólnie w klimaty post apo, ale to książka o ludziach, postaciach i ich historiach - co ciężko przekłada się na mechanizmy planszówek.
Na pewno umiałbym sobie wyobrazić dodatek do Rycerzy Pustkowii z motywami mrocznej wieży, ze ścieżką promienia i jej wpływem na grę (np mechanikę poruszania po mapie), jakimś zestawem questów, poszukiwanie drzwi, czarnej trzynastki etc
takie historie ekranizacji Kinga nie są usiane sukcesami
Planszówki też jakoś świetnie nie udają się na podstawie literatury - zwłaszcza bezpośrednio odnoszące się do utworów (vide Ryx, Lodowy Ogród czy Wiedźmin) - one się ślizgają po temacie.
Najlepiej sprawdza się pożyczanie uniwersum - ale to musi być bardzo dobrze opisane, do bólu wręcz charakterystyczne.
Star Warsy, Tolkieny, Cthulhu)
Universum Mrocznej Wieży wpisuje się ogólnie w klimaty post apo, ale to książka o ludziach, postaciach i ich historiach - co ciężko przekłada się na mechanizmy planszówek.
Na pewno umiałbym sobie wyobrazić dodatek do Rycerzy Pustkowii z motywami mrocznej wieży, ze ścieżką promienia i jej wpływem na grę (np mechanikę poruszania po mapie), jakimś zestawem questów, poszukiwanie drzwi, czarnej trzynastki etc
Re: Mroczna Wieża
Mroczna Wieża to specyficzne post-apo, takie trochę westernowe Jest też wiele wątków współczesnych
To prawda, że to trudny temat, wydaje mi się jednak, że wątków wystarczyłoby na wiele gier. Takich wiernie oddających treść książki i takich, które są tylko zasadzone w uniwersum MW.
To prawda, że to trudny temat, wydaje mi się jednak, że wątków wystarczyłoby na wiele gier. Takich wiernie oddających treść książki i takich, które są tylko zasadzone w uniwersum MW.
-
- Posty: 143
- Rejestracja: 24 sty 2016, 15:25