Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Krwawisz pisze:Przedsprzedaż rusza w poniedziałek - co do ceny to jeszcze nie mam pewności, bo do końca będziemy liczyć przeliczac i kombinowac, żeby standardowo była najlepsza na rynku. Z tego co wiem, wrócimy w tej przedsprzedaży do systemu wzrastającej wraz z upływem czasu ceny, jak mialo to miejsce w przypadku podstawki
Ale, że już u nas w kraju, u Was na stronie, po polsku?
Wielkie dzieki. W jedynkę nigdy nie grałem ale jakoś bardziej przekonuję mnie klimat tej części. Dobrze rozumiem, że będzie to pełnoprawnym produkt nie wymagający nawet znajomości podstawki?
Po tym numerze z polską wersją TWOM, produkt waszego wydawnictwa stał się zdecydowanym faworytem do zakupu coopa będę obserwował i rozbijał dzieciom skarbonki.
Krwawisz pisze:W sensie przedsprzedaz - gry sie produkuja
Wiem, wiem - napisaleś wyrażnie. Ale jestem w szoku, że ruszacie z przedsprzedażą.
Rozumiem, że będzie jak z podstawą - na początek atrakcyjniejsza cena? Do kiedy planujecie promocję?
A jak wyglada sprawa laczenia "dodatku" z podstawka?
Co sie dzieje z kartami na lokacjach (mamy ich wszak dwa razy wiecej)?
Jak wypadaja wtedy karty rozdrozy (wiecej kart, wiecej postaci, wiecej kart sie nie odpala)?
Gdzies widzialem plotke, ze mozna grac kolonia vs kolonia, prawda to?
Czy sa jakies specjalne zasady laczenia tych dwoch produktow? Czy raczej nie ma to sensu ;>
Generalnie instrukcja bezposrednio odnosi sie tylko do kart przedmiotow w lokacjach. Zasada jest taka ze tasujesz 40 kart (w sumie z dodatku i podstawki) i kladziesz na lokacji wylosowane 20. Co jak napisalem wyzej moze utrudnic/ulatwic gre i czyni ja bardziej nieprzewidywalna. Mozna tez po prostu wybrac 20 kart ktore znajda sie w kazdym stosie. Co do reszty kart to najlepiej po prostu polaczyc wszystkie stosy i grac wszystkimi postaciami/rozdrozami itd. Panuje zasada ze jesli np karta rozdrozy w jakiejs czesci odnosi sie do modułu bandytów ktorym np nie gracie, to sie ta czesc ignoruje i tyle. Nie zauwazylem zeby rozdroza rzadziej sie odpalaly -w dodatku rozdroza generalnie sa troche lepiej przemyslane, odpalaja sie czesciej i sa imo trochę ciekawsze więc po połączeniu jest tylko lepiej. Generalnie łącząc obie gry dostajecie ogromną masę kart, postaci, rozdrozy i wszelkiego dobra, co powinno starczyc na kolejne, dlugie godziny
Na dzien dzisiejszy nie mozna walczyc kolonia na kolonie, ale moze powstana do tego jakies homerulesy - byloby smiesznie
Ja mam małe pytanie odnośnie tłumaczeń kart rozdroży - będzie trochę lepiej niż w podstawce?
I czy scenariusze regulują jakoś setup talii/lokacji, czy funkcjonują równolegle?
A probowaliscie robic jedna talie z 40 kartami zamiast losowo 20 ? Proporcje bylyby zachowane, owszem skrajne sytuacje sa wtedy bardziej prawdopodobne ale chyba lepiej ze po przeszukaniu 30 razy policji wiesz ze w koncu trafisz na bron niz ze po 20 razach sie okazalo ze broni sie akurat nie wylosowala :-p
Z drugiej strony idąc na komisariat spodziewasz się, że masz duże szanse znaleźć tam broń, ale że świat się kończy, to ktoś wcześniej mógł już tam broni szukać spore utrudnienie, ale o ile bardziej klimatyczne
Krwawisz pisze:Generalnie instrukcja bezposrednio odnosi sie tylko do kart przedmiotow w lokacjach. Zasada jest taka ze tasujesz 40 kart (w sumie z dodatku i podstawki) i kladziesz na lokacji wylosowane 20.
I to jest jedna z rzeczy, których oczekiwałem po dodatku!
Bardzo fajna i ważna zmiana, bo nie wiemy co dokładnie możemy znaleźć oraz sprawia że każda gra będzie bardziej wyjątkowa.
Trzeba się dostosować do dostępnych przedmiotów
Zorak pisze:A probowaliscie robic jedna talie z 40 kartami zamiast losowo 20 ? Proporcje bylyby zachowane, owszem skrajne sytuacje sa wtedy bardziej prawdopodobne ale chyba lepiej ze po przeszukaniu 30 razy policji wiesz ze w koncu trafisz na bron niz ze po 20 razach sie okazalo ze broni sie akurat nie wylosowala :-p
Tyle, że są sytuacje, które wymagają opróżnienia lokacji z kart.
Tak jak wspomniałem wcześniej, można podzielić karty lokacji według typu i potasować je oddzielnie, a następnie stworzyć talię lokacji dobierając odpowiednią ilość kart danego typu. Wtedy uzyskujesz talie po 20 kart i zachowujesz odpowiednie prawdopodobieństwo.
Zawsze mozna potasowac wszystkie razem i jakos oznaczyc 20 karte (biala kartka, zeton czy po prostu zliczac karty na danym miejscu), uznajac ze cele ktore mowia by oproznic jakas lokacje z kart zostaja spelnione gdy wlasnie zostanie wzieta 20 karta czyli polowa stosu, dalej nadal mozna dobierac :>
Opcja z wybraniem 20 spośród 40 jest znakomita. Mamy nieprzewidywalne rozgrywki. U mnie kilku pacjentów pół gry zawsze okupuje komisariat policji. Tragedia.
Nie śledziłem wątku, ale doskonała wiadomość o tym, że dodatek jest "tuż obok" Wspaniała gra, polecam bezapelacyjnie
Takie małe pytanko. Jak byście się zachowali w poniższej lub podobnej sytuacji:
Nie jesteś zdrajcą. Masz możliwość dorzucenia jednego żarcia i tym samym spełnienia głównego celu gry, jednak spowoduje to, że wasz prywatny cel nie zostanie spełniony. Co robicie?
a) Dorzucacie żarcie - niech stracę, ja nie wygram, ale może komuś innemu się uda.
b) Nie dorzucacie żarcia - jak ja nie mam szans na wygraną to niech nikt nie wygra.
Bea pisze:Takie małe pytanko. Jak byście się zachowali w poniższej lub podobnej sytuacji:
Nie jesteś zdrajcą. Masz możliwość dorzucenia jednego żarcia i tym samym spełnienia głównego celu gry, jednak spowoduje to, że wasz prywatny cel nie zostanie spełniony. Co robicie?
a) Dorzucacie żarcie - niech stracę, ja nie wygram, ale może komuś innemu się uda.
b) Nie dorzucacie żarcia - jak ja nie mam szans na wygraną to niech nikt nie wygra.
Jeśli będą następne rundy to przedłużam rozgrywkę, a jak nie to pomagam kolonii.
bolos13 pisze:Zawsze mozna potasowac wszystkie razem i jakos oznaczyc 20 karte (biala kartka, zeton czy po prostu zliczac karty na danym miejscu), uznajac ze cele ktore mowia by oproznic jakas lokacje z kart zostaja spelnione gdy wlasnie zostanie wzieta 20 karta czyli polowa stosu, dalej nadal mozna dobierac :>
Dla mnie kompletna strata klimatu. Skoro opróżniamy lokację to nic nie powinno w niej już być.
Mam nadzieję, że nie "zubożę dyskusji", wrzucając odnośnik do mojej recenzji Martwej Zimy (jeśli tak, upomnijcie mnie i nie będzie problemu, zacznę umieszczać recenzje tylko w stosownym wątku): http://planszokalipsa.blogspot.com/2016 ... drozy.html
crsunik pisze:Pytanie z innej beczki. Próbował ktoś w to kiedyś grał w dwie osoby?
Tak, często grywamy z żoną. Jeżeli oczekuje się takiego samego klimatu podejrzliwosci jak przy grze z potencjalnym zdrajcą to będzie się zawiedzonym. Jednak jako kooperacja gra spisuje się znakomicie. Podoba się nam bardziej niż Pandemia.