A gdzie sa reguly?ajfel pisze:
No ale jeśli gra mi przypasuje, to szykuje się niezłe zbieractwo. Trochę mnie to przeraża, dzisiaj pewnie się złamię i zamówię model Lord of Plagues, skoro już reguły dla niego są...
Aaa, widze, w nowym WD
A gdzie sa reguly?ajfel pisze:
No ale jeśli gra mi przypasuje, to szykuje się niezłe zbieractwo. Trochę mnie to przeraża, dzisiaj pewnie się złamię i zamówię model Lord of Plagues, skoro już reguły dla niego są...
Character Growth:
The original game had a full level-up system. This allowed you to start as lowly level 1 heroes who could be overwhelmed and taken down by a group a goblins (if they got somewhat lucky) all the way up to level 10 heroes who could take on dragons. The system was unique for each class of hero, giving them new, more powerful abilities that meshed well with the abilities they already had.
The new game simply has "skill" cards. They are generic and can apply to anyone. They each provide a small bonus that can be helpful in certain situations. All in all, it doesn't feel as if your character is actually growing and learning all that much; just picking up a few new tricks.
Between Adventures:
The original game had an extensive system for determining what happened while traveling back to a settlement from the dungeon and what happened while you were in that settlement. Everything from travel to hanging out in the tavern was simulated with a series of dice-rolls. The system certainly had some issues and room for improvement (mainly that you had very little control over what happened to you; it was mostly rolling on a table and reading a passage out loud) but it served what I felt was a very important purpose. Seeing your character outside the context of a dungeon humanized him. It helped you relate to him more.
The new game has none of this. At all. When you finish one dungeon, you go to the next one. As I said, the old system had lots of room for improvement, but at least it tried.
Number of Adventures:
The original Warhammer Quest had 30 adventures in the main box. Thirty! Expansions added even more. Also, the majority of the adventure didn't care which adventure you were playing; just which rooms and encounters you happened upon in which order. I don't recall variety ever being an issue.
The new game has around 8 or 9, I think? It's much smaller. Also, many of the encounters are specific to the adventure you're playing, giving them a more unique feel. I don't know how interesting the game will be after you've beaten them all.
Za to dodali dużo fajniejszych.Rocy7 pisze:Porównanie starej i nowej wersji https://boardgamegeek.com/thread/157577 ... 95-version
Wycieli trochę fajnych rzeczy
moze fajnych w konteksie 1 cześci jak dla mnie jednak nic nowego nie wymyslili w gatunku dungeon crawlerow.Iesthir pisze:Za to dodali dużo fajniejszych.
Cóż, to już jest kwestia ew. oczekiwań.moze fajnych w konteksie 1 cześci jak dla mnie jednak nic nowego nie wymyslili w gatunku dungeon crawlerow.
Tutaj wszystko rozbije się o różnorodność bohaterów i ich umiejętności i na ile system w ogóle pozwoli na tworzenie tej synergii.Wintermute pisze:Ale zgadzam sie, ze roznorodnosc rozrywki dadza rozni bohaterowie. Nie dopieszczasz jednego na 10ty level, ale masz 10, ktorymi mozesz biegac. I szukanie synergii miedzy nimi moze byc fajne.
po pierwsze wcale gry nie skreślam, ale już na zbyt wielu "świetnych dungeon crawleach" się sparzyłem by nie dmuchać na zimne, po drugie i kto to mówi:P?Wintermute pisze:Ale skreslanie gry przed premiera jest... lekkim wyolbrzymianiem:)
To mowilem ja, Jarzabek:)Rocy7 pisze:po pierwsze wcale gry nie skreślam, ale już na zbyt wielu "świetnych dungeon crawleach" się sparzyłem by nie dmuchać na zimne, po drugie i kto to mówi:P?Wintermute pisze:Ale skreslanie gry przed premiera jest... lekkim wyolbrzymianiem:)
Na tym unboxingu bez problemów można sobie przeczytać calutką instrukcjęWintermute pisze:nie skreslam gry, zanim nie zobacze gameplaya, albo nie poznalem chociaz czesci zasad.
Mało który sklep ma grę w przedsprzedaży. Jak myślicie są szanse na lepszą cenę po premierze, czy lepiej kupować od razu.Maxxx76 pisze:Widziałem w kilku sklepach po 350 zł. Przystań Gier i Sklep Feniks
Vanaheim, Strefa MTG, Casual Gaming, nawet na rebelu juz jest. Cena w sklepach planszowkowych jest zlizona. 350-360 pln.Barto pisze:Mało który sklep ma grę w przedsprzedaży. Jak myślicie są szanse na lepszą cenę po premierze, czy lepiej kupować od razu.Maxxx76 pisze:Widziałem w kilku sklepach po 350 zł. Przystań Gier i Sklep Feniks
nigdzie nie napisałem, że zabija tytuł, tylko, że istotnie zmniejsza regrywalnośc, co w przypadku gry za 350 zl, robi z niej dość drogą inwestycje.Wintermute pisze:Ty zalozyles, ze odarcie gry z erpegowej otoczki zabija kompletnie tytul.
Mozna wykorzystywać bohaterów w Age of Sigmar (niekoniecznie z podstawki), ok. 40 bohaterów znajdziesz w appce za oplata (dostępna pod IOS i Google Play)wilczur pisze:mam pytanko - podobno do gry będzie można wykorzystać figurki z podstawki Warhammera Age of Sigmar - czy ktoś wie czy w WD pojawiły się już jakieś karty postaci?
Aktualnie wszystkich oficjalnych bohaterów jest: 6 podstawka + 4 dodatek + 37 apka + 1 z WD czyli razem 48.romancef pisze:Mozna wykorzystywać bohaterów w Age of Sigmar (niekoniecznie z podstawki), ok. 40 bohaterów znajdziesz w appce za oplata (dostępna pod IOS i Google Play)
Ale na BGG znajdziesz linki do statystyk i wzorce kart do zrobienia w domowym zaciszu.
W WD numer 121 pojawił się Lord of Plagues.
Nie będzie polskiej wersji gry.shadowdrake pisze:Czy wiadomo coś na temat ewentualnej polskiej wersji gry? Kto tak właściwie jest polskim wydawcą gier GW? Kto odpowiada za polskojęzyczną wersję kodeksów i Mrocznej Zemsty?
49. Jezeli ktos zamowil online z GW mogl dostac web-exclusive bohatera Battlemage.ajfel pisze:Aktualnie wszystkich oficjalnych bohaterów jest: 6 podstawka + 4 dodatek + 37 apka + 1 z WD czyli razem 48.romancef pisze:Mozna wykorzystywać bohaterów w Age of Sigmar (niekoniecznie z podstawki), ok. 40 bohaterów znajdziesz w appce za oplata (dostępna pod IOS i Google Play)
Ale na BGG znajdziesz linki do statystyk i wzorce kart do zrobienia w domowym zaciszu.
W WD numer 121 pojawił się Lord of Plagues.
.
O widzisz, to mi akurat umknęło. Dzięki!romancef pisze: 49. Jezeli ktos zamowil online z GW mogl dostac web-exclusive bohatera Battlemage.