- 21 październik - Planszówki na PGE Narodowym 2017 (Warszawa)
- 25-26 listopad - Pionek (Gliwice)
Cześć,
chciałbym Wam zaprezentować mój prototyp - Bohaterowie z Harendell.
przy każdym ważniejszym update, postaram się edytować pierwszy post - tak żeby całe info znalazło się tutaj bez zbędnego scrollowania.
Zajawkowiczów oczywiście zapraszam do czytania i dyskusji
O czym jest sama gra?
Każdy gracz otrzymuje do swojej dyspozycji 2 unikatowych bohaterów. Każdy wymusza trochę inny styl gry i posiada inne umiejętności. Więcej na ich temat niżej. Poza samymi bohaterami dochodzą armie. Całość jest narzędziem do zajmowania kluczowych terenów. Lub zabijania wrogich bohaterów. Można wybrać swoją ścieżkę do zwycięstwa.
Bohaterowie
Postaci w testach jest na razie 6 - docelowo będzie 13. Przy mniejszej ilości łatwiej pracować nad balansem - a na tym etapie teraz jest gra. Tzn na tym + szlifowanie mechaniki.
Jednym z głównych założeń jest to, że każda postać ma być inna. Do tego stopnia, że tą inność powinno się czuć. I są takie, które specjalizują się w walce wręcz, są takie co wolą stać z tyłu. Są tzw "koxy" - pierwsze do walki, ale są też "papierki" - walki ogólnie unika, ale jak uderzy to boli. Są bardziej ofensywni, są defensywni. Są nastawieni na agresję, są nastawieni na wsparcie.
Kto grał w jakąś MOBA - ten pewnie wie o co chodzi.
Każda z tych postaci ma jakąś swoją umiejętność pasywną - czyli coś co działa cały czas.
Do tego dochodzą po 2 unikatowe umiejętności, które może wyuczyć i rozwijać (4 poziomy każda)
I dochodzi jedna umiejętność specjalna - do nauki dopiero od pewnego momentu. Zagrana średnio raz na grę - ale swego rodzaju "game-changer".
Co ważne - nawet jeśli "wymaxujemy" swoją postać - nie nauczymy się wszystkiego.
Postacie same w sobie różnią się też swoją wytrzymałością i podstawowymi atutami (atak / obrona).
Mechanika gry
Jest swego rodzaju mixem kilku mechanik.
Przeważa tutaj Area Control - za zajmowanie poszczególnych grup obszarów są punkty - a punkty dają zwycięstwo.
Jest rozwój postaci - każdą postać można rozwijać na różne sposoby co determinuje dalszy styl gry.
Deck building - może za mocne słowo, ale każda z postaci ma swoją własną mini-talię kart - do tego dochodzą karty wspólne, które może pozyskać każdy
Jest też trochę ekonomii - ale bardzo uproszczone i w szczątkowej formie.
Ilość graczy
Docelowo - gra ma chodzić do 4 osób.
Na razie testuję tylko 1v1. Kiedy to będzie śmigać - skupię się na rozwoju.
Tryby 1v1v1 lub 1v1v1v1/2v2 będą wymagać nieco innej mapy.
Mapa najprawdopodobniej będzie modułowa.
Co się teraz dzieje / nad czym pracuję?
5 rzeczy:
1. Balans
2. Upraszczanie zasad
3. Usprawnianie mechaniki
4, 5. Balans i balans
W spoilerze stary opis gry - taki skok do historii i pierwotne założenia
Możecie też śledzić fejsika -> https://www.facebook.com/Harendell/