Maj - podsumowanie miesiąca
Maj - podsumowanie miesiąca
Nowy miesiąc od dwóch dni a jeszcze nikt nie założył? Co się dzieje z tym forum?
U mnie maj wygląda bardzo dobrze. Udało się rozegrać 61 partii w 33 gry.
Nowości: Domek, Augustus, Uga Buga - w związku z brakiem konkurencji tytuł nowości miesiąca dostaje Domek!
Powroty: Pory Roku, Puzzle Strike, Ginkgopolis, Suburbia i Robinson
Powrót miesiąca: Ginkgopolis - best citybuilding ever!
Najwięcej partii: Tajniacy i Robinson.
Gra miesiąca: Terra Mystica
U mnie maj wygląda bardzo dobrze. Udało się rozegrać 61 partii w 33 gry.
Nowości: Domek, Augustus, Uga Buga - w związku z brakiem konkurencji tytuł nowości miesiąca dostaje Domek!
Powroty: Pory Roku, Puzzle Strike, Ginkgopolis, Suburbia i Robinson
Powrót miesiąca: Ginkgopolis - best citybuilding ever!
Najwięcej partii: Tajniacy i Robinson.
Gra miesiąca: Terra Mystica
Ostatnio zmieniony 10 cze 2016, 10:15 przez Furia, łącznie zmieniany 1 raz.
- warlock
- Posty: 4678
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1045 times
- Been thanked: 1989 times
Re: Maj - podsumowanie miesiąca
Nowości na stole: Szogun, Tzolk'in, Orleans, Targi, Drako, La Isla, Badacze Głębin, Odbudowa Warszawy (w finalnej, "nieprototypowej" wersji )
Najwięcej partii: La Isla
Rozczarowanie miesiąca: Drako (totalnie nieudany system blokowania ataków)
Miłe zaskoczenie: La Isla (sporo losowości jak na Felda, ale i cała masa ciekawych decyzji - świetna gra imo)
Gra miesiąca: Targi (FENOMENALNY dwuosobowy worker placement, zakochałem się w tej grze)
Do ogrania w czerwcu: Władca Pierścieni: Konfrontacja, CO2, Wybuchowa Mieszanka, Pret-a-Porter
Najwięcej partii: La Isla
Rozczarowanie miesiąca: Drako (totalnie nieudany system blokowania ataków)
Miłe zaskoczenie: La Isla (sporo losowości jak na Felda, ale i cała masa ciekawych decyzji - świetna gra imo)
Gra miesiąca: Targi (FENOMENALNY dwuosobowy worker placement, zakochałem się w tej grze)
Do ogrania w czerwcu: Władca Pierścieni: Konfrontacja, CO2, Wybuchowa Mieszanka, Pret-a-Porter
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
- Dellas
- Posty: 626
- Rejestracja: 28 kwie 2014, 13:50
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 14 times
Re: Maj - podsumowanie miesiąca
Tym miesiącu praktycznie sam eurośrut. 58 rozgrywek w 13 tytułów. Nowości zero. To pewnie efekt Stellarisa
Godne wspomnienia, Neuroshima Hex, 7W Duel, Pandemic Legacy, Eclipse, Terra Mystica, Tikal.
Godne wspomnienia, Neuroshima Hex, 7W Duel, Pandemic Legacy, Eclipse, Terra Mystica, Tikal.
- Deem
- Posty: 1222
- Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 402 times
- Been thanked: 270 times
Re: Maj - podsumowanie miesiąca
Nowości: Dune, Warhammer Quest: Silver Tower
Rozczarowanie: Dune (zasady genialnie oddają specyfikę frakcji, ale jednocześnie są bardzo zamulające)
Gra miesiąca: Warhammer Quest: Silver Tower (mega przystępne zasady, błyskawiczny setup, przepiękne wykonanie)
Rozczarowanie: Dune (zasady genialnie oddają specyfikę frakcji, ale jednocześnie są bardzo zamulające)
Gra miesiąca: Warhammer Quest: Silver Tower (mega przystępne zasady, błyskawiczny setup, przepiękne wykonanie)
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
Re: Maj - podsumowanie miesiąca
56 partii w 34 gry
Nowości na stole: Szeregowy Pingwin, Misja Czerwona Planeta, Spinderella, Favor of the Pharaoh, Roll Through the Ages: The Iron Age, Simurgh, Badacze Głębin, Fresko, Mississippi Queen, Sankt Petersburg
Najwięcej partii: Blokus
Pozytywne powroty: Five Tribes, Alien Frontiers
Rozczarowanie: Ciężko powiedzieć...Na razie są mieszane uczucia co do Misji Czerwona Planeta
Gra miesiąca: Niet - bardzo mi podeszła ta karcianka. Na wyróżnienie zasługują też Badacze Głębin.
Nowości na stole: Szeregowy Pingwin, Misja Czerwona Planeta, Spinderella, Favor of the Pharaoh, Roll Through the Ages: The Iron Age, Simurgh, Badacze Głębin, Fresko, Mississippi Queen, Sankt Petersburg
Najwięcej partii: Blokus
Pozytywne powroty: Five Tribes, Alien Frontiers
Rozczarowanie: Ciężko powiedzieć...Na razie są mieszane uczucia co do Misji Czerwona Planeta
Gra miesiąca: Niet - bardzo mi podeszła ta karcianka. Na wyróżnienie zasługują też Badacze Głębin.
Re: Maj - podsumowanie miesiąca
64 partie w 30 gier
Nowości: Schotten Totten, Poprzez wieki, Dixit, Blokus, Isle of Skye, Pędzące żółwie, Puerto Rico, Sabotażysta.
Najwięcej partii: Dominion (9), Race for the Galaxy (8)
Powrót miesiąca: Ora et Labora
Gra miesiąca: Innowacje
Nowości: Schotten Totten, Poprzez wieki, Dixit, Blokus, Isle of Skye, Pędzące żółwie, Puerto Rico, Sabotażysta.
Najwięcej partii: Dominion (9), Race for the Galaxy (8)
Powrót miesiąca: Ora et Labora
Gra miesiąca: Innowacje
Re: Maj - podsumowanie miesiąca
U mnie 82 partie w 27 tytułów
Najwięcej partii: Tajniacy (18), 7 cudów pojedynek (8), Królestwo w budowie (8), Red 7 (7)
Nowości: Tajniacy, Pokolenia, Teby, Badacze głębin, 7 cudów pojedynek, Misja: czerwona planeta, Patchwork, Red 7, Wyspa skye, Istambuł, Terra mystica,
Nowość miesiąca: Trudny wybór między pojedynkiem, Tebami a czerwoną planetą, ale mimo wszystko chyba jednak Misja: czerwona planeta, to świetna gra w którą może zagrać każdy a jednocześnie nie jest banalna. Mechanizm wybierania kart z puli takiej samej u każdego gracza jest genialny i pozwala domyślać się co zagra przeciwnik z kart które mu pozostały. Polecam każdemu.
Gra miesiąca: Królestwo w budowie - ta gra za każdym razem wygląda inaczej i pozwala nadal bawić się tak dobrze jak przy pierwszych rozgrywkach.
Najwięcej partii: Tajniacy (18), 7 cudów pojedynek (8), Królestwo w budowie (8), Red 7 (7)
Nowości: Tajniacy, Pokolenia, Teby, Badacze głębin, 7 cudów pojedynek, Misja: czerwona planeta, Patchwork, Red 7, Wyspa skye, Istambuł, Terra mystica,
Nowość miesiąca: Trudny wybór między pojedynkiem, Tebami a czerwoną planetą, ale mimo wszystko chyba jednak Misja: czerwona planeta, to świetna gra w którą może zagrać każdy a jednocześnie nie jest banalna. Mechanizm wybierania kart z puli takiej samej u każdego gracza jest genialny i pozwala domyślać się co zagra przeciwnik z kart które mu pozostały. Polecam każdemu.
Gra miesiąca: Królestwo w budowie - ta gra za każdym razem wygląda inaczej i pozwala nadal bawić się tak dobrze jak przy pierwszych rozgrywkach.
- Ardel12
- Posty: 3389
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1055 times
- Been thanked: 2064 times
Re: Maj - podsumowanie miesiąca
Nowości Wybuchowa Mieszanka, Zombie 15, Orleans, Szalone zegarki, Legendary Marvel Secret Wars 1, Sheriff z Nothingham, Witkacy
Powroty: Legendary Marvel, Gaja, Trickerion, Times up, Descent Legowisko jaszczura
Gra miesiąca: Szalone zegarki - pozamiatały konkurencją na gratilsawi. Świetna zabawa.
Rozczarowanie miesiąca: Witkacy - po prostu nuuuudne, Zombie 15 - totalna sieka, mała decyzyjność, po 15 minutach wszyscy mieli dość.
Powroty: Legendary Marvel, Gaja, Trickerion, Times up, Descent Legowisko jaszczura
Gra miesiąca: Szalone zegarki - pozamiatały konkurencją na gratilsawi. Świetna zabawa.
Rozczarowanie miesiąca: Witkacy - po prostu nuuuudne, Zombie 15 - totalna sieka, mała decyzyjność, po 15 minutach wszyscy mieli dość.
Re: Maj - podsumowanie miesiąca
Wy tak na serio liczycie te partie ??!!
U nas:
Najwiecej partii (nie wiem ile, ale najwiecej): Pandemia i 7 Cudow Pojedynek;
Nowosci: Krwawa Oberza;
Mile zaskoczenie (w gronie, gdzie wczesniej 'polegl' Avalon - nie wszyscy chca grac/umieja sie bawic): Tajniacy
Rozczarowanie: Brak
Czekaja w czerwcu:
Robinson (mam nadzieje, ze wreszcie siade do niego);
Znak starszych bogow;
Patchwork;
Osadnicy Narodziny Imperium
U nas:
Najwiecej partii (nie wiem ile, ale najwiecej): Pandemia i 7 Cudow Pojedynek;
Nowosci: Krwawa Oberza;
Mile zaskoczenie (w gronie, gdzie wczesniej 'polegl' Avalon - nie wszyscy chca grac/umieja sie bawic): Tajniacy
Rozczarowanie: Brak
Czekaja w czerwcu:
Robinson (mam nadzieje, ze wreszcie siade do niego);
Znak starszych bogow;
Patchwork;
Osadnicy Narodziny Imperium
Sorki za brak polskich znakow....
- Dwntn
- Posty: 1151
- Rejestracja: 15 cze 2013, 22:23
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 36 times
Re: Maj - podsumowanie miesiąca
U mnie w maju odnotowana tendencja spadkowa, tylko 27 partii w 19 tytułów:
Nowości: Dungeons & Dragons: The Legend of Drizzt, Healthy Heart Hospital, IKI, 51st State: Master Set, Dixit Odyssey, Gwint, Mission:Red Planet, Planet Run
Powroty: Forbidden Stars, Steampunk Rally
Zachwyty: Healthy Heart Hospital - choć wydana w niskonakładowym druku, nadrabia specyficzną szatą graficzną i klimatem seriali medycznych. Gracze wcielają się w ordynatorów oddziałów szpitala oraz jednego administratora, mając za zadanie rozbudować podupadający szpital i przywrócić mu blask dawnych dni. W trakcie gry gracze będą budować nowe sale operacyjne, leczyć pacjentów, przenosić niesfornych pacjentów między oddziałami a salami operacyjnymi a dzięki ciekawemu mechanizmowi "leczenia" pacjentów nie zawsze ma się pewność czy takiemu delikwentowi leżącemu na stole operacyjnym da się pomóc czy bardziej zaszkodzić. W najgorszym wypadku pozostaje ukryć zwłoki w kostnicy w nadziei że rodzina pacjenta nie upomni się o odszkodowanie za poniesioną stratę Tak więc, klimat i grywalność oraz bardzo tematyczna szata graficzna sprawiły że tą małą grę Euro polubiło kilku zatwardziałych ameritrashowców i w dodatku bardzo dobrze się przy tym bawiło
Core Worlds- Kolejne euro które trafiło do serc naszej ameritrashowej bandy Nie przecierajcie oczu Mimo że gra wykorzystuje mechanikę deck-buildingu, jest to wciąż euro okraszone przepięknymi grafikami m.in. naszego rodzimego artysty Marcina Rębisza.
Rozczarowania: Mission:Red Planet, Planet Run
Gra miesiąca: Healthy Heart Hospital
Pozdrawiam,
- K.
Nowości: Dungeons & Dragons: The Legend of Drizzt, Healthy Heart Hospital, IKI, 51st State: Master Set, Dixit Odyssey, Gwint, Mission:Red Planet, Planet Run
Powroty: Forbidden Stars, Steampunk Rally
Zachwyty: Healthy Heart Hospital - choć wydana w niskonakładowym druku, nadrabia specyficzną szatą graficzną i klimatem seriali medycznych. Gracze wcielają się w ordynatorów oddziałów szpitala oraz jednego administratora, mając za zadanie rozbudować podupadający szpital i przywrócić mu blask dawnych dni. W trakcie gry gracze będą budować nowe sale operacyjne, leczyć pacjentów, przenosić niesfornych pacjentów między oddziałami a salami operacyjnymi a dzięki ciekawemu mechanizmowi "leczenia" pacjentów nie zawsze ma się pewność czy takiemu delikwentowi leżącemu na stole operacyjnym da się pomóc czy bardziej zaszkodzić. W najgorszym wypadku pozostaje ukryć zwłoki w kostnicy w nadziei że rodzina pacjenta nie upomni się o odszkodowanie za poniesioną stratę Tak więc, klimat i grywalność oraz bardzo tematyczna szata graficzna sprawiły że tą małą grę Euro polubiło kilku zatwardziałych ameritrashowców i w dodatku bardzo dobrze się przy tym bawiło
Core Worlds- Kolejne euro które trafiło do serc naszej ameritrashowej bandy Nie przecierajcie oczu Mimo że gra wykorzystuje mechanikę deck-buildingu, jest to wciąż euro okraszone przepięknymi grafikami m.in. naszego rodzimego artysty Marcina Rębisza.
Rozczarowania: Mission:Red Planet, Planet Run
Gra miesiąca: Healthy Heart Hospital
Pozdrawiam,
- K.
-
- Posty: 287
- Rejestracja: 08 wrz 2005, 10:34
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 6 times
Re: Maj - podsumowanie miesiąca
Gra miesiąca: Forbidden Stars/Zakazane Gwiazdy - niecierpliwie czekam na kolejne partie, doskonała gra przede wszystkim na 2-3 osoby.
Rozczarowanie miesiąca: - Quadropolis - nuda, występujący syndrom Kingdoms tj. zliczania wszystkich kolumn i rzędów. Odniosłem wrażenie, że jest w tej grze więcej liczenia niż samej gry.
Rozczarowanie miesiąca: - Quadropolis - nuda, występujący syndrom Kingdoms tj. zliczania wszystkich kolumn i rzędów. Odniosłem wrażenie, że jest w tej grze więcej liczenia niż samej gry.
- Dwntn
- Posty: 1151
- Rejestracja: 15 cze 2013, 22:23
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 36 times
Re: Maj - podsumowanie miesiąca
Forbidden Stars na dwie osoby ? Zdecydowanie nie... nie odmówięomam pisze:Gra miesiąca: Forbidden Stars/Zakazane Gwiazdy - niecierpliwie czekam na kolejne partie, doskonała gra przede wszystkim na 2-3 osoby.
- K.
- Gizmoo
- Posty: 4127
- Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
- Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
- Has thanked: 2686 times
- Been thanked: 2599 times
Re: Maj - podsumowanie miesiąca
W maju praktycznie nie grałem. Przez dwa tygodnie byłem za granicą i pomimo, że zabrałem ze sobą Tajniaczków - nie udało mi się w nich zagrać. Po powrocie też nie było za wiele okazji do grania (kolejny tydzień urwała praca), więc u mnie będzie to raczej - "Maj - podsumowanie tygodnia"
Nowe tytuły na półce: Nic. Nie licząc Kotobiryntu, w którego jeszcze nie zagrałem.
Najwięcej rozgrywek: 7 Wonders (4) i Zombicide: Black Plague (3)
Odkrycie Miesiąca: Brak. Kilka nowych tytułów, które były głownie...
Rozczarowaniem miesiąca: Cosmic Encounter. Losowe, gra gra za ciebie, więcej gadania niż mechaniki. Nuda, dłużyzna, duży downtime. Pozostali przy stole bawili się całkiem nieźle (niektórzy nawet setnie). Ja wstałem rozczarowany i znużony. Zastanawiam się, co widzi w niej Tomek V. i reszta chłopaków z Dice Tower. (Nie rozumiem fenomenu!) O mój Zboże! - pominę znaczącym milczeniem. Mam mdłości na same wspomnienie.
Powrót miesiąca: Nie wiem, czy można to nazwać powrotem... Po prostu utwierdziłem się w przekonaniu, że Power Grid: First Sparks jest jedną z moich ulubionych gier. Dodatkowo przemiła, rodzinna partia w Takenoko, w które nie grałem dobre dwa miesiące.
Gra miesiąca: Powinienem napisać ponownie Power Grid: First Sparks, ale Sprarksy zgarnęły ten tytuł w kwietniu (zasłużenie zresztą). Muszę więc przyznać go Martwej Zimie. W ostatni wtorek zagrałem najbardziej epicką partię ever! Czterogodzinna, wypełniona po brzegi emocjami i trudnymi decyzjami rozgrywka. Było trochę sucho, bo zamiast wczuć się w klimat - próbowaliśmy rozwiązywać piętrzące się problemy. Końcówka jednak była doskonała i będę tą jedną grę pamiętał długo.
Nowe tytuły na półce: Nic. Nie licząc Kotobiryntu, w którego jeszcze nie zagrałem.
Najwięcej rozgrywek: 7 Wonders (4) i Zombicide: Black Plague (3)
Odkrycie Miesiąca: Brak. Kilka nowych tytułów, które były głownie...
Rozczarowaniem miesiąca: Cosmic Encounter. Losowe, gra gra za ciebie, więcej gadania niż mechaniki. Nuda, dłużyzna, duży downtime. Pozostali przy stole bawili się całkiem nieźle (niektórzy nawet setnie). Ja wstałem rozczarowany i znużony. Zastanawiam się, co widzi w niej Tomek V. i reszta chłopaków z Dice Tower. (Nie rozumiem fenomenu!) O mój Zboże! - pominę znaczącym milczeniem. Mam mdłości na same wspomnienie.
Powrót miesiąca: Nie wiem, czy można to nazwać powrotem... Po prostu utwierdziłem się w przekonaniu, że Power Grid: First Sparks jest jedną z moich ulubionych gier. Dodatkowo przemiła, rodzinna partia w Takenoko, w które nie grałem dobre dwa miesiące.
Gra miesiąca: Powinienem napisać ponownie Power Grid: First Sparks, ale Sprarksy zgarnęły ten tytuł w kwietniu (zasłużenie zresztą). Muszę więc przyznać go Martwej Zimie. W ostatni wtorek zagrałem najbardziej epicką partię ever! Czterogodzinna, wypełniona po brzegi emocjami i trudnymi decyzjami rozgrywka. Było trochę sucho, bo zamiast wczuć się w klimat - próbowaliśmy rozwiązywać piętrzące się problemy. Końcówka jednak była doskonała i będę tą jedną grę pamiętał długo.
Re: Maj - podsumowanie miesiąca
Tylko 25 partii, 14 gier
Najwięcej zagrane Tajemnicze Domostwo.
Gra miesiąca: Zdecydowanie Five Tribes razem z Tajmniczym Domostwem.
Rozczarowanie miesiąca: Może nie tyle rozczarowanie, co zwyczajnie słaba gra- Urban Panic.
Nowości na półce- Five tribes
W końcu usiadłem do Shipyarda, udało mi się tez zagrać w Battalię, więc miesiąc ogólnie zaliczam do udanych, choć tych rozgrywek mogłoby by więcej
Najwięcej zagrane Tajemnicze Domostwo.
Gra miesiąca: Zdecydowanie Five Tribes razem z Tajmniczym Domostwem.
Rozczarowanie miesiąca: Może nie tyle rozczarowanie, co zwyczajnie słaba gra- Urban Panic.
Nowości na półce- Five tribes
W końcu usiadłem do Shipyarda, udało mi się tez zagrać w Battalię, więc miesiąc ogólnie zaliczam do udanych, choć tych rozgrywek mogłoby by więcej
Re: Maj - podsumowanie miesiąca
58 partii w 19 gier
Nowości: Pory Roku, Tajniacy, 7 Cudów: Pojedynek, Alchemicy, Ucieczka, Dixit: Odyseja, Ciężarówką przez galaktykę, The Resistance
Najwięcej partii: Pory Roku (17)
Na wyróżnienie zasługują: Nowa Era, 7 Cudów: Pojedynek, Alchemicy
Gry miesiąca: Pory Roku, Cywilizacja: Poprzez Wieki
Nowości: Pory Roku, Tajniacy, 7 Cudów: Pojedynek, Alchemicy, Ucieczka, Dixit: Odyseja, Ciężarówką przez galaktykę, The Resistance
Najwięcej partii: Pory Roku (17)
Na wyróżnienie zasługują: Nowa Era, 7 Cudów: Pojedynek, Alchemicy
Gry miesiąca: Pory Roku, Cywilizacja: Poprzez Wieki
Re: Maj - podsumowanie miesiąca
Aplikacja BGG ma możliwość prowadzenia logu gierkinioo pisze:Wy tak na serio liczycie te partie ??!!
Re: Maj - podsumowanie miesiąca
A to ja też się pochwalę...
U mnie w maju łącznie 27 rozgrywek.
Nowości na stole: Domek, Hexx, Gra ze śliwką..., Wybuchowa Mieszanka
Najwięcej partii: Tajniacy (8) i Dixit Odyseja (5)
Pozytywne powroty: Przebiegłe Wielbłądy, Bonsai, Qwirkle
Rozczarowanie: Relic Runners - gra ogólnie nie jest zła, ale leżała u mnie na półce pół roku czekając na pierwszą rozgrywkę, a kiedy w końcu zagrałem - okazało się, że to żadna rewelacja. Chyba oczekiwania przerosły rzeczywistość.
Gra miesiąca: Odkrycia. Dzienniki Lewisa i Clarka, Bonsai i póki co Domek, aczkolwiek mimo całej sympatii i chwilowego zachwytu nie sądzę abym jeszcze długo grał w tę grę.
U mnie w maju łącznie 27 rozgrywek.
Nowości na stole: Domek, Hexx, Gra ze śliwką..., Wybuchowa Mieszanka
Najwięcej partii: Tajniacy (8) i Dixit Odyseja (5)
Pozytywne powroty: Przebiegłe Wielbłądy, Bonsai, Qwirkle
Rozczarowanie: Relic Runners - gra ogólnie nie jest zła, ale leżała u mnie na półce pół roku czekając na pierwszą rozgrywkę, a kiedy w końcu zagrałem - okazało się, że to żadna rewelacja. Chyba oczekiwania przerosły rzeczywistość.
Gra miesiąca: Odkrycia. Dzienniki Lewisa i Clarka, Bonsai i póki co Domek, aczkolwiek mimo całej sympatii i chwilowego zachwytu nie sądzę abym jeszcze długo grał w tę grę.
-
- Posty: 92
- Rejestracja: 26 maja 2012, 11:26
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
Re: Maj - podsumowanie miesiąca
Nowości: Arcadia Quest, 13 Days: The Cuban Missile Crisis, Conflict of Heroes: Awakening the Bear!, Wir sind das Volk!, Pandemic Legacy, A Study in Emerald
Najwięcej partii: Race for the Galaxy
Najlepsza partia: Conflict of Heroes: Awakening the Bear!
Gra miesiąca: Space Alert: The New Frontier
Rozczarowanie miesiąca: Pandemic Legacy
Powrót miesiąca: Sherlock Holmes Consulting Detective
Najwięcej partii: Race for the Galaxy
Najlepsza partia: Conflict of Heroes: Awakening the Bear!
Gra miesiąca: Space Alert: The New Frontier
Rozczarowanie miesiąca: Pandemic Legacy
Powrót miesiąca: Sherlock Holmes Consulting Detective
Re: Maj - podsumowanie miesiąca
W mnie w maju 38 gier:
Dzięki dodatkowi Sudden Death w wielkim stylu powrócił Blood Bowl: Team Manager - 10 partii, czas zamawiać Foul Play
Nadal dość często na stole lądowały m.in. Lost Cities (7x), The Grizzled (6x) i Evolution (5x).
Udało się też zagrać w Ankh Morpork i starego, dobrego Warhammera
Dzięki dodatkowi Sudden Death w wielkim stylu powrócił Blood Bowl: Team Manager - 10 partii, czas zamawiać Foul Play
Nadal dość często na stole lądowały m.in. Lost Cities (7x), The Grizzled (6x) i Evolution (5x).
Udało się też zagrać w Ankh Morpork i starego, dobrego Warhammera
TOP 3: Chaos in the Old World, Evolution, The Grizzled.
- elayeth
- Posty: 1051
- Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 175 times
- Been thanked: 193 times
Re: Maj - podsumowanie miesiąca
Maj był rekordowym miesiącem jeśli chodzi o ilość rozgrywek w mojej "karierze".
Ilość napompowana, przez jedną krótką grę i to spowodowało, że doszedłem do wniosku, że liczenie ilości ma wady... Jedna 4 godzinna rozgrywka, może równać się 10 innym... no ale z braku lepszych statystyk stosujemy te ilościowe...
47 rozgrywek w 16 gier
Nowości na stole: Tajniacy, Mombasa, The Resistance, Roll for the Galaxy, 51 stan Master Set, Martwa Zima, Dogs of War, Wybuchowa Mieszanka
Najwięcej partii: Tajniacy (24) - tak jak mówiłem na wstępie - 4 rozgrywki spokojnie zmieszczą się w godzinie zegarowej, stąd było ich aż 24.... Gra godna polecenia. Choć sam szybko nudzę się grami tego typu, to ta ma coś w sobie. Jest na tyle precyzyjna, że nie zniechęca "matematyków" i na tyle "imprezowa", że nie zniechęca tych czyhających na lekkie, emocjonalne i niezbyt skomplikowane gry. Po prostu - gra dla każdego. Epickie rozgrywki z rodzicami, którzy nie ogarniali gry... ...czyli 5 rozgrywek zakończonych 5 zabójcami! Chyba jakiś ewenement statystyczny...
Miłe zaskoczenie miesiąca: Wybuchająca Mieszanka (1) - nie sądziłem, że gra z kulkami może mi się spodobać. Choć nie jest to gra wyjątkowa, jest to z pewnością świetna gra rodzinna... polecam. Mombasa (2) - obawiałem się, że będzie zbyt sucha i może zbyt ciężka. Mózgożerna jest, ale na szczęście niezbyt długa więc mózg nie zdąży się "zamęczyć". Nie jest też tak sucha jak się obawiałem. Za to mechanika jest bardzo elegancka, a gra bardzo dobrze zbalansowana. Jednym słowem - rewelacyjny produkt.
Rozczarowanie miesiąca: Martwa Zima (1) - albo się zmęczyłem grami "na przetrwanie" albo ta mi zupełnie nie podeszła. I jakoś ten deck "skrzyżowań", który miał podnieść element fabularny też nie zadziałał. Na szczęście szybko i bezboleśnie wszyscy zginęliśmy i gra zakończyła się po niecałej godzinie. Nie mam ochoty wracać. Dziwą mnie zachwyty. Mi w tej kategorii wystaczy Eldritch (za klimat) oraz Battlestar i Robinson (za mechanikę).
Gra miesiąca: Tajniacy - choć nie była grą najlepszą to przyznaję jej tytuł gry miesiąca za ilość rozgrywek i ilość ludzi z jakimi udało mi się zagrać...
Wyróżnienie miesiąca: Mombasa - opisałem wyżej; 51 stan Master Set - gra mi bardzo podeszła. Nie jestem zwolennikiem tworzenia decków i w ogóle przygotowywania się przed grą... stąd krok wstecz w stosunku do Osadników NI bardzo przypadł mi do gustu. Poza tym gra jest przepięknie wykonana.
Ilość napompowana, przez jedną krótką grę i to spowodowało, że doszedłem do wniosku, że liczenie ilości ma wady... Jedna 4 godzinna rozgrywka, może równać się 10 innym... no ale z braku lepszych statystyk stosujemy te ilościowe...
47 rozgrywek w 16 gier
Nowości na stole: Tajniacy, Mombasa, The Resistance, Roll for the Galaxy, 51 stan Master Set, Martwa Zima, Dogs of War, Wybuchowa Mieszanka
Najwięcej partii: Tajniacy (24) - tak jak mówiłem na wstępie - 4 rozgrywki spokojnie zmieszczą się w godzinie zegarowej, stąd było ich aż 24.... Gra godna polecenia. Choć sam szybko nudzę się grami tego typu, to ta ma coś w sobie. Jest na tyle precyzyjna, że nie zniechęca "matematyków" i na tyle "imprezowa", że nie zniechęca tych czyhających na lekkie, emocjonalne i niezbyt skomplikowane gry. Po prostu - gra dla każdego. Epickie rozgrywki z rodzicami, którzy nie ogarniali gry... ...czyli 5 rozgrywek zakończonych 5 zabójcami! Chyba jakiś ewenement statystyczny...
Miłe zaskoczenie miesiąca: Wybuchająca Mieszanka (1) - nie sądziłem, że gra z kulkami może mi się spodobać. Choć nie jest to gra wyjątkowa, jest to z pewnością świetna gra rodzinna... polecam. Mombasa (2) - obawiałem się, że będzie zbyt sucha i może zbyt ciężka. Mózgożerna jest, ale na szczęście niezbyt długa więc mózg nie zdąży się "zamęczyć". Nie jest też tak sucha jak się obawiałem. Za to mechanika jest bardzo elegancka, a gra bardzo dobrze zbalansowana. Jednym słowem - rewelacyjny produkt.
Rozczarowanie miesiąca: Martwa Zima (1) - albo się zmęczyłem grami "na przetrwanie" albo ta mi zupełnie nie podeszła. I jakoś ten deck "skrzyżowań", który miał podnieść element fabularny też nie zadziałał. Na szczęście szybko i bezboleśnie wszyscy zginęliśmy i gra zakończyła się po niecałej godzinie. Nie mam ochoty wracać. Dziwą mnie zachwyty. Mi w tej kategorii wystaczy Eldritch (za klimat) oraz Battlestar i Robinson (za mechanikę).
Gra miesiąca: Tajniacy - choć nie była grą najlepszą to przyznaję jej tytuł gry miesiąca za ilość rozgrywek i ilość ludzi z jakimi udało mi się zagrać...
Wyróżnienie miesiąca: Mombasa - opisałem wyżej; 51 stan Master Set - gra mi bardzo podeszła. Nie jestem zwolennikiem tworzenia decków i w ogóle przygotowywania się przed grą... stąd krok wstecz w stosunku do Osadników NI bardzo przypadł mi do gustu. Poza tym gra jest przepięknie wykonana.
- Chaaber
- Posty: 1054
- Rejestracja: 29 sty 2014, 22:03
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 10 times
Re: Maj - podsumowanie miesiąca
W maju wciąż jestem w formie, naprawdę dobrze w tym roku się dzieję. Na pewno pomaga organizowanie grania we Wrocławiu, ale i tak jestem bardzo zadowolony liczbą gier.
59 rozgrywek w 30 gier
Nowości na stole: Raptor, Wybuchowa Mieszanka, Jamaica, Kiwi! Leć nielocie!, Cinque Terre, Mare Nostrum Imperia, Gra o Tron, Andromeda, Domek, Innowacje, King of New York, Mr. Jack w Nowym Jorku, Nowy Jork 1901, Pędzące Ślimaki, Smoczy Wyścig
Najwięcej partii: Mamy Szpiega (8) - gra się sama praktycznie, jedna partia to kilka minut, więc syndrom następnej partyjki wielce obecny.
Zaskoczenie miesiąca: Jamaica, nie spodziewałem się aż tak dobrego lekkiego tytułu. Wygląda niesamowicie, grafiki mnie urzekły i wygląd planszy naprawdę pomaga. Bardzo dobrze zrobiona gra rodzinna, najwyższy czas, że dotarła do nas w wersji PL.
Druga niespodzianka to jak ograłem współgraczy w Mare Nostrum, zawarłem z każdym pakt o nieagresji i wygrałem bezczelnie zbierając surowce i budując piramidę w 4 rundzie. Ich miny były bezcenne.
Gra miesiąca: Raptor, cóż za cudowny twór Cathalli i Faiduttiego. Mechanizm zagrywania kart z cytadeli podkręcony świetnym twistem. Do tego dorzucony bardzo fajny temat, ładne grafiki. To wszystko daje ciasną, interesującą rozgrywkę. Mechanika działa świetne i na dwie osoby nie widzę lepszej gry działającej w 20min. Naprawdę warto się zainteresować. Drugie miejsce Jamaica, za opisane powyżej powody.
59 rozgrywek w 30 gier
Nowości na stole: Raptor, Wybuchowa Mieszanka, Jamaica, Kiwi! Leć nielocie!, Cinque Terre, Mare Nostrum Imperia, Gra o Tron, Andromeda, Domek, Innowacje, King of New York, Mr. Jack w Nowym Jorku, Nowy Jork 1901, Pędzące Ślimaki, Smoczy Wyścig
Najwięcej partii: Mamy Szpiega (8) - gra się sama praktycznie, jedna partia to kilka minut, więc syndrom następnej partyjki wielce obecny.
Zaskoczenie miesiąca: Jamaica, nie spodziewałem się aż tak dobrego lekkiego tytułu. Wygląda niesamowicie, grafiki mnie urzekły i wygląd planszy naprawdę pomaga. Bardzo dobrze zrobiona gra rodzinna, najwyższy czas, że dotarła do nas w wersji PL.
Druga niespodzianka to jak ograłem współgraczy w Mare Nostrum, zawarłem z każdym pakt o nieagresji i wygrałem bezczelnie zbierając surowce i budując piramidę w 4 rundzie. Ich miny były bezcenne.
Gra miesiąca: Raptor, cóż za cudowny twór Cathalli i Faiduttiego. Mechanizm zagrywania kart z cytadeli podkręcony świetnym twistem. Do tego dorzucony bardzo fajny temat, ładne grafiki. To wszystko daje ciasną, interesującą rozgrywkę. Mechanika działa świetne i na dwie osoby nie widzę lepszej gry działającej w 20min. Naprawdę warto się zainteresować. Drugie miejsce Jamaica, za opisane powyżej powody.
- Veridiana
- Administrator
- Posty: 3241
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 72 times
- Kontakt:
Re: Maj - podsumowanie miesiąca
Maj to niestety gorący okres, jeśli chodzi o szkolną papierologię, więc tylko coś ponad 20 rozgrywek w 5 tytułów.
najwięcej partii: 51. Stan Master Set - kolega każe mi się przekonywać, że warto odłożyć starą wersję... nie wiem, czy mu się uda, bo w starą wygrywałam, a w tę już nie tak często
gra miesiąca: bezapelacyjnie Keyflower z oboma dodatkami. ŚWIETNA!
najwięcej partii: 51. Stan Master Set - kolega każe mi się przekonywać, że warto odłożyć starą wersję... nie wiem, czy mu się uda, bo w starą wygrywałam, a w tę już nie tak często
gra miesiąca: bezapelacyjnie Keyflower z oboma dodatkami. ŚWIETNA!
- zakwas
- Posty: 1777
- Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
- Lokalizacja: Zgierz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 12 times
Re: Maj - podsumowanie miesiąca
61 rozgrywek w 29 tytułów.
Najwięcej partii: Oh My Goods! (9), Biblios (7)
Nowości: Oh My Goods!, Biblios, Gravwell: Escape from the 9th Dimension, For Sale, Im Jahr des Drachen, Bomb Squad #9, Tiny Epic Galaxies
Powroty w chwale: Terra Mystica, Sid Meier's Civilization
Gra miesiąca: Biblios okazał się bezkonkurencyjny, choć zaskakująco dobrze grało się też w tym miesiącu Stone Age'a (i to aż trzy razy).
No i brak jakiegokolwiek rozczarowania w tym miesiącu, co jest nie lada wyczynem!
Najwięcej partii: Oh My Goods! (9), Biblios (7)
Nowości: Oh My Goods!, Biblios, Gravwell: Escape from the 9th Dimension, For Sale, Im Jahr des Drachen, Bomb Squad #9, Tiny Epic Galaxies
Powroty w chwale: Terra Mystica, Sid Meier's Civilization
Gra miesiąca: Biblios okazał się bezkonkurencyjny, choć zaskakująco dobrze grało się też w tym miesiącu Stone Age'a (i to aż trzy razy).
No i brak jakiegokolwiek rozczarowania w tym miesiącu, co jest nie lada wyczynem!
- siekan
- Posty: 425
- Rejestracja: 28 gru 2014, 09:47
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Re: Maj - podsumowanie miesiąca
Najwięcej partii: Robinson Crusoe
Nowości: Szczęść Boże, One Night Ultimate Werewolf, Sztuka Wojny
Gra miesiąca: 7 Cudów: Pojedynek (drugi miesiąc z rzędu nie nudzi, jest ochota na więcej)
Rozczarowanie miesiąca: Age of Conan (w 4 osoby troszkę chaotyczna i wciąż nie zachwyciła tak jak powinna)
Wyróżnienie:
ONUW - za jedną z lepszych wariacji mafii, która świetnie się skaluje a dodatkowo można ją samemu zrobić w kilka minut
Zimna Wojna - mało partii ale wciąż były epickie i z rozmachem
Nowości: Szczęść Boże, One Night Ultimate Werewolf, Sztuka Wojny
Gra miesiąca: 7 Cudów: Pojedynek (drugi miesiąc z rzędu nie nudzi, jest ochota na więcej)
Rozczarowanie miesiąca: Age of Conan (w 4 osoby troszkę chaotyczna i wciąż nie zachwyciła tak jak powinna)
Wyróżnienie:
ONUW - za jedną z lepszych wariacji mafii, która świetnie się skaluje a dodatkowo można ją samemu zrobić w kilka minut
Zimna Wojna - mało partii ale wciąż były epickie i z rozmachem