Gra dla 6 osób.
Gra dla 6 osób.
Szukam gry dla najlepiej 6 graczy (może być też dla 5, jeśli jest bardzo dobra). Najlepiej żeby się nie dłużyła i nie była bardzo skomplikowana. Nie mam jakichś konkretnych preferencji co do klimatu. Cena nie gra roli.
Re: Gra dla 6 osób.
Obczaję obie gry, dzięki wielkie. Dodam jeszcze, że gra najlepiej jeśli będzie po polsku
-
- Posty: 270
- Rejestracja: 13 wrz 2014, 00:24
- Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 14 times
Re: Gra dla 6 osób.
Colt Express - rodzinno - imprezowa, z programowaniem ruchów do 6 graczy
Studium w Szmaragdzie - rodzinna +, z mechaniką deckbuildingu do 5 graczy
Siedem Cudów Świata - karcianka do 7 graczy
Cyklady - licytacyjno-wojenna do 5 graczy
Studium w Szmaragdzie - rodzinna +, z mechaniką deckbuildingu do 5 graczy
Siedem Cudów Świata - karcianka do 7 graczy
Cyklady - licytacyjno-wojenna do 5 graczy
Re: Gra dla 6 osób.
A napisałbyś coś więcej? Interesuje Cię jakiś nieco ambitniejszy tytuł, czy wolisz prostą, rodzinną/imprezową grę? "Żeby się nie dłużyło" - żeby cała gra nie trwała zbyt długo (i ile to zbyt długo), czy nie chcesz długich przerw między swoimi turami?
Re: Gra dla 6 osób.
Coś średnio trudnego. Jeśli chodzi o czas gry nie ma ograniczeń, a przerwy między turami najlepiej, by nie trwały "wieków", ale nie muszą być bardzo krótkie. Co do 7 cudów i Studium w Szmaragdzie raczej nie, ale rozważę Cyklady i Colt express. Oglądałem się za Draculą albo Letters from Whitechapel, co o tym sądzicie?
-
- Posty: 270
- Rejestracja: 13 wrz 2014, 00:24
- Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 14 times
Re: Gra dla 6 osób.
List z Whitechapel na więcej graczy raczej podatne na syndrom lidera po stronie policji. Zatem moim zdaniem jest to gra dla dwóch do trzech osób. Oczywiście bardzo klimatyczna i taka do około dwóch godzin intensywnej analizy sytuacji. Ale to taki semi co-op.
Do pięciu osób jeszcze nieco bardziej wymagający i świetny Lewis&Clark no i wspomniane Wysokie napięcie jako gra ekonomiczna do 6 osób.
Do pięciu osób jeszcze nieco bardziej wymagający i świetny Lewis&Clark no i wspomniane Wysokie napięcie jako gra ekonomiczna do 6 osób.
- Chaaber
- Posty: 1054
- Rejestracja: 29 sty 2014, 22:03
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 10 times
Re: Gra dla 6 osób.
Misja Czerwona Planeta, mechanizm role selection połączony z area control. Bardzo sprawnie działająca gra. Downtime jest dość mały moim zdaniem, bo i tak ciekawi Cię co zrobi przeciwnik w swojej turze. Bardzo dobrze jest zorganizowane area control w połączeniu z misjami, które realizujesz. Bardzo ładna steampunkowa oprawa, dodaje grze dodatkowego smaczku. Moim zdaniem świetna gra warta rozpatrzenia. Do tego bardzo fajnie się skaluje od 3-6 osób. W dwie raczej nie warto grać.
Jeśli angielski Wam nie przeszkadza to polecę Libertalię. Piracka gra o dzieleniu łupów na statku. Znowu mechanika role selection, która fajnie sprawdza się w większym gronie. Libertalia jest odrobinę złośliwsza od Mission Red Planet, ale to nic złego. Obie gry uważam za niesamowicie udane zarówno w 3 jaki i 6-osobowym gronie.
Wiadomo, że im więcej osób tym trudniej coś zaplanować, ale frajda z gry wcale nie jest mniejsza.
Jeśli angielski Wam nie przeszkadza to polecę Libertalię. Piracka gra o dzieleniu łupów na statku. Znowu mechanika role selection, która fajnie sprawdza się w większym gronie. Libertalia jest odrobinę złośliwsza od Mission Red Planet, ale to nic złego. Obie gry uważam za niesamowicie udane zarówno w 3 jaki i 6-osobowym gronie.
Wiadomo, że im więcej osób tym trudniej coś zaplanować, ale frajda z gry wcale nie jest mniejsza.
Re: Gra dla 6 osób.
To z tych jeszcze nieproponowanych:
- Viticulture - ekonomiczna o tworzeniu wina, tylko po angielsku
- Cytadela - raczej lżejsza, przy 6 graczach downtime może być już odczuwalny
- Steampunk Rally - tworzymy własny pojazd i stajemy w wyścigu, wśród kierowców znane postaci świata nauki, tylko po angielsku
- louiscyphre
- Posty: 934
- Rejestracja: 29 mar 2014, 18:21
- Lokalizacja: okolice Jastrzębia-Zdroju
- Has thanked: 97 times
- Been thanked: 71 times
Re: Gra dla 6 osób.
Idealny będzie Keyflower, skaluje się bezproblemowo na 2-6 graczy i nawet w pełnym gronie idzie szybko i bez przestojów.
Na więcej osób niezła jest też Kawerna (maksymalnie 7) i zasady też nie są bardzo skomplikowane, ale w większym gronie zaczyna być jednak czuć czekanie na swoją turę.
Wysokie Napięcie na 6 osób jak ktoś pisał też jest OK, chociaż chyba nie wszystkie mapy będą dobre. Na tych standardowych może być ciut ciasno.
Na więcej osób niezła jest też Kawerna (maksymalnie 7) i zasady też nie są bardzo skomplikowane, ale w większym gronie zaczyna być jednak czuć czekanie na swoją turę.
Wysokie Napięcie na 6 osób jak ktoś pisał też jest OK, chociaż chyba nie wszystkie mapy będą dobre. Na tych standardowych może być ciut ciasno.
Re: Gra dla 6 osób.
Keyflower jest świetny, ale:
1. ok 25min/gracza. W 6 osób to 3 godzinki zejdzie - czy autor to akceptuje?
2. zasady ma proste, ale sama rozgrywka potrafi nadgrzać zwoje mózgowe - czy to nie jest sprzeczne z "nie była bardzo skomplikowana"?
1. ok 25min/gracza. W 6 osób to 3 godzinki zejdzie - czy autor to akceptuje?
2. zasady ma proste, ale sama rozgrywka potrafi nadgrzać zwoje mózgowe - czy to nie jest sprzeczne z "nie była bardzo skomplikowana"?
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 05 lip 2012, 13:17
- Kontakt:
Re: Gra dla 6 osób.
Dixit, Sabotarzysta, Maskarada, Tak, mroczny władco!, Dawno, dawno temu... i błyskawiczny Światowy Konflikt (w zasadzie szybki i na 6 osób). Zwracam uwagę, że każda gra na 5-6 osób będzie się w jakiś sposób dłużyć.
Re: Gra dla 6 osób.
Zwykle mieścimy się w znacznie mniej niż 3 godziny w 6 osób. Poza tym, jak już pisali inni - żeby gra na 6 osób była krótka, to musiałaby być raczej imprezówką. Wiele tytułów zajmuje ponad 2 godziny przy stole nawet przy małym gronie graczy. Moim zdaniem między 2-3 godziny w 6 osób to bardzo dobry wynik! Autor nie napisał też, że gra ma być krótka, lecz ma się "nie dłużyć", a Keyflower dzieje się szybko, na ruch się raczej nie czeka.misioooo pisze:Keyflower jest świetny, ale:
1. ok 25min/gracza. W 6 osób to 3 godzinki zejdzie - czy autor to akceptuje?
2. zasady ma proste, ale sama rozgrywka potrafi nadgrzać zwoje mózgowe - czy to nie jest sprzeczne z "nie była bardzo skomplikowana"?
PS. Nie zgodzę się, że to trudna gra. Jedna z nielicznych, gdzie kilka razy widziałem "szczęście głupiego", czyli wygraną osoby, która gra pierwszy raz (i ogólnie nieograną w planszówki) nad osobami znającymi tytuł dość dobrze. Nie przy każdej grze to możliwe.
- detrytusek
- Posty: 7340
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 460 times
- Been thanked: 1116 times
Re: Gra dla 6 osób.
Kawerna do 7 osób. Świetnie się skaluje.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Re: Gra dla 6 osób.
Dzięki wielkie za pomoc! Myślę, że kupię albo Kawerne, albo Misja Czerwona Planeta. Co do trudności, najważniejsze żeby zasady były w miarę łatwo przyswajalne.
- Gizmoo
- Posty: 4127
- Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
- Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
- Has thanked: 2686 times
- Been thanked: 2599 times
Re: Gra dla 6 osób.
Zwykle tytuły na sześć osób charakteryzują się sporym down timem, czego nikt w mojej playgrupie nie znosi. Mam jednak kilka tytułów, przy których wszyscy dobrze się bawią. W moim gronie na 6 osób najlepiej sprawdziły się:
Power Grid: First Sparks - kapitalne, dość mózgożerne a jednocześnie proste do ogarnięcia euro. Fantastycznie działa na 6 osób. Jest wtedy nie lada wyzwaniem!
Filary Ziemi z Rozszerzeniem - Świetny worker placement. Niezbędny jest jednak dodatek, który dodaje komponenty na sześciu graczy, oraz istotnie zmienia rozgrywkę.
Survive: Escape From Atlantis (w wersji na 30-lecie trzeba dokupić zestaw pionków dla 5-6 graczy) - prosta, ale fantastyczna gra, pełna negatywnej interakcji.
Zombicide - świetna kooperacja. Masa zabawy i piękne figurki.
Łowcy Skarbów - Obok 7 Wonders najlepsza gra wykorzystująca mechanikę draftu. Zaletą jest to, że zasady do wytłumaczenia w 5 minut. Wadą - na 6 osób gra się o wiele dłużej niż w 7 Wonders
A koniec luźniejsze i bardziej imprezowe tytuły:
Avalon
Stwór
Potwory w Tokio z Doładowaniem
Choć pisałeś, że 7 Wonders "raczej nie" - to ja polecam z całego serca. Lekkie, przyjemne i szybkie (choć zawsze może trafić się ktoś, kto zamula).
Power Grid: First Sparks - kapitalne, dość mózgożerne a jednocześnie proste do ogarnięcia euro. Fantastycznie działa na 6 osób. Jest wtedy nie lada wyzwaniem!
Filary Ziemi z Rozszerzeniem - Świetny worker placement. Niezbędny jest jednak dodatek, który dodaje komponenty na sześciu graczy, oraz istotnie zmienia rozgrywkę.
Survive: Escape From Atlantis (w wersji na 30-lecie trzeba dokupić zestaw pionków dla 5-6 graczy) - prosta, ale fantastyczna gra, pełna negatywnej interakcji.
Zombicide - świetna kooperacja. Masa zabawy i piękne figurki.
Łowcy Skarbów - Obok 7 Wonders najlepsza gra wykorzystująca mechanikę draftu. Zaletą jest to, że zasady do wytłumaczenia w 5 minut. Wadą - na 6 osób gra się o wiele dłużej niż w 7 Wonders
A koniec luźniejsze i bardziej imprezowe tytuły:
Avalon
Stwór
Potwory w Tokio z Doładowaniem
Choć pisałeś, że 7 Wonders "raczej nie" - to ja polecam z całego serca. Lekkie, przyjemne i szybkie (choć zawsze może trafić się ktoś, kto zamula).
Re: Gra dla 6 osób.
Kawerna jest fajna, ale w 6 osób możesz liczyć nawet na ponad 4-godzinną rozgrywkę. Nie żebym miał coś przeciwko dłuższym partyjkom, ale bądź świadom wyboru.MisterW pisze:Dzięki wielkie za pomoc! Myślę, że kupię albo Kawerne, albo Misja Czerwona Planeta. Co do trudności, najważniejsze żeby zasady były w miarę łatwo przyswajalne.
Problem jest taki, że każda osoba myśli nad swoim ruchem, lecz kolejni gracze zajmują akcja po akcji, więc zanim nastąpi Twoja kolej, zaplanowany ruch (a najczęściej także obmyślony plan B) jest już niedostępny i dopiero wtedy zaczynasz szukać alternatywy. Przynajmniej takie są moje dotychczasowe doświadczenia z Kawerną - lepiej bawiłem się w trochę mniejszym gronie.
Polecane 7 cudów jest fajne. Zasady łatwe, ale wygrać trudno. Moim zdaniem warto zaryzykować, szczególnie że cenowo nie jest z górnej półki.
- warlock
- Posty: 4676
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1045 times
- Been thanked: 1989 times
Re: Gra dla 6 osób.
7 Cudów Świata, naprawdę. 45 minut partia, proste zasady - świetna pozycja.MisterW pisze:Szukam gry dla najlepiej 6 graczy (może być też dla 5, jeśli jest bardzo dobra). Najlepiej żeby się nie dłużyła i nie była bardzo skomplikowana. Nie mam jakichś konkretnych preferencji co do klimatu. Cena nie gra roli.
Wysokie Napięcie będzie trwało grubo ponad 2 godziny myślę na 6 osób (przy czym to bardzo fajna gra).
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
Re: Gra dla 6 osób.
Podobno Catan w wersji 5-6 osób jest genialny. Sam nigdy nie grałem ale paru moich znajomych uwielbia ten wariant rozgrywki.
Big Bad Dice - odwiedź nasz portal dotyczący gier planszowych, komputerowych oraz fantastyki
Subskrybuj nasz kanał na YouTube - powoli rozwijamy nasz kanał na YouTube - wspomóż nas i zostaw komentarz oraz subskrypcję
Subskrybuj nasz kanał na YouTube - powoli rozwijamy nasz kanał na YouTube - wspomóż nas i zostaw komentarz oraz subskrypcję
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times