Cry Havoc (G. Rodiek, M. Oracz, M. Walczak)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Cry Havoc (G. Rodiek, M. Oracz, M. Walczak)
Ponieważ mamy wreszcie oficjalna strone BGG https://www.boardgamegeek.com/boardgame ... /cry-havoc
okladke
i filmik z opisem rozgrywki mam nadzieje, iz Cry Havoc bedzie w koncu finalna nazwy gry znanej jako Zenith lub Dawn Sector
https://youtu.be/bGfMfGYpYCs
premiera wrzesien 2016
Cry Havoc is a card-driven, asymmetric, area control war game set in a brutal, science fiction setting. Each player commands one of four unique factions with varying abilities and units. The game includes 54 custom miniatures, a large format board, and over one hundred unique cards, all with stunning new artwork.
Premiera najwcześniej latem.
2-4 graczy
Czas gry do 60 minut
4 różne frakcje (różne talie kart, częściowo inna mechanika działania)
Mechanicznie gra jest średnio ciężka, dla dwóch osób pojedynek, dla 4 osób lżejsza rozgrywka. Elementy losowe (wydarzenia), ale gra premiuje również znajomość tytułu.
Figurki
Fabularnie daleka przyszłość głęboki kosmos obca planeta Lv426 (nazwa taka, bo ludzkości po odkryciu X planet zabrakło ciekawszych nazw, co mnie osobiście mało przekonuje, ale ujdzie)
Frakcje
Ludzie - najemnicy kosmosu, bonusy do ruchu /Terranie
Wysokorozwinięci "alieni" - najmniej liczna, ma specjalny ruch zbliżony do teleportacji / Protosi
Omega armia maszyn, duża ilość idą na masę / Replikatorzy z Stargate
Trogsi autochtoni skrajnie agresywna armia, lecz "nieinteligentna" działają na innym poziomie mapy - dodatkowej planszy (na zasadzie podziemi z Herosów). 3 wejścia z zewnątrz do podziemi, lecz Trogowie mogą wychodzić na górę w dowolnym miejscu. W przeciwieństwie do pozostałych frakcji nie używają kryształów jako surowca oraz mają inne zasady punktacji.
8 tur punktowanie w 4 i 8 turze. Tury nieparzyste faza przygotowania budowa infrastruktury wystawianie armii, zbiór surowców. Istotny hand-management i planowanie.
okladke
i filmik z opisem rozgrywki mam nadzieje, iz Cry Havoc bedzie w koncu finalna nazwy gry znanej jako Zenith lub Dawn Sector
https://youtu.be/bGfMfGYpYCs
premiera wrzesien 2016
Cry Havoc is a card-driven, asymmetric, area control war game set in a brutal, science fiction setting. Each player commands one of four unique factions with varying abilities and units. The game includes 54 custom miniatures, a large format board, and over one hundred unique cards, all with stunning new artwork.
Premiera najwcześniej latem.
2-4 graczy
Czas gry do 60 minut
4 różne frakcje (różne talie kart, częściowo inna mechanika działania)
Mechanicznie gra jest średnio ciężka, dla dwóch osób pojedynek, dla 4 osób lżejsza rozgrywka. Elementy losowe (wydarzenia), ale gra premiuje również znajomość tytułu.
Figurki
Fabularnie daleka przyszłość głęboki kosmos obca planeta Lv426 (nazwa taka, bo ludzkości po odkryciu X planet zabrakło ciekawszych nazw, co mnie osobiście mało przekonuje, ale ujdzie)
Frakcje
Ludzie - najemnicy kosmosu, bonusy do ruchu /Terranie
Wysokorozwinięci "alieni" - najmniej liczna, ma specjalny ruch zbliżony do teleportacji / Protosi
Omega armia maszyn, duża ilość idą na masę / Replikatorzy z Stargate
Trogsi autochtoni skrajnie agresywna armia, lecz "nieinteligentna" działają na innym poziomie mapy - dodatkowej planszy (na zasadzie podziemi z Herosów). 3 wejścia z zewnątrz do podziemi, lecz Trogowie mogą wychodzić na górę w dowolnym miejscu. W przeciwieństwie do pozostałych frakcji nie używają kryształów jako surowca oraz mają inne zasady punktacji.
8 tur punktowanie w 4 i 8 turze. Tury nieparzyste faza przygotowania budowa infrastruktury wystawianie armii, zbiór surowców. Istotny hand-management i planowanie.
Ostatnio zmieniony 09 sie 2016, 16:17 przez Rocy7, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 2617
- Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 67 times
Re: Cry Havoc
Da się to jakoś porównać z Zakazanymi Gwiazdami?Dellas pisze:Grałem w prototyp. Takie połączenie Kemetu i Chaosu w Starym Świecie z bardzo ciekawym system walki. Polecam.
Pozdrawiam
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Cry Havoc
Co ciekawego jest w walce?Dellas pisze:Grałem w prototyp. Takie połączenie Kemetu i Chaosu w Starym Świecie z bardzo ciekawym system walki. Polecam.
- Dellas
- Posty: 626
- Rejestracja: 28 kwie 2014, 13:50
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 14 times
Re: Cry Havoc
To zdecydowanie szybsza gra niż Forbidden Stars. Bez kostek - walka to zagrywanie kart i zarządzanie jednostkami (walkę opiszę za chwilkę). Z tego co pamiętam, jest jedynie jeden rodzaj jednostek (jak w podstawce w Kemecie). Frakcje różnią się ze sobą już na samym początku i można je modyfikować w trakcie gry poprzez dociąganie kart (które zależą od rodzaju terytorium).Da się to jakoś porównać z Zakazanymi Gwiazdami?
Podczas walki gracz bierze swoje jednostki biorące udział w walce i rozdysponuje je na 3 polach:Co ciekawego jest w walce?
- kontrolowanie terytorium
- pojmanie więźnia
- zabicie jednostki.
Dzięki temu możemy np. pokonać jednostki przeciwnika ale nie zdobyć terytorium i odwrotnie. Albo pojmać jednostki przeciwnika za które potem mogę dostać punkty zwycięstwa. Walka modyfikowana jest poprzez karty, które mogą zmieniać zarówno siłę jednostek, sposób ich rozdysponowania jak i blokować pola walki, itd...
To bardzo ciekawy sposób walki, bo można osiągać cele nie koniecznie zdobywając terytoria.
Opis walki jest w miarę klarownie opisany na załączonym filmiku (w pierwszym poście).
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Cry Havoc
To zalezy, od mechaniki przykladowo Runewars i Clockwork Wars nadal sa sensowne na 2 osoby, z koleji taki Forbiden Stars czy Blood Rage faktycznie gorzej chodzi na 2.wirusman pisze:Taki typ gier, chyba słabo chodzi na dwie osoby.
- Marx
- Posty: 2420
- Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 17 times
Re: Cry Havoc
Ciekawe porównania, szczególnie, że Ignacy Trzewiczek bardzo pochlebnie wypowiadał się na YT o Kemecie. Ciekawy mechanizm celów podczas bitwy. Euro-like area control, mniam.
-
- Posty: 419
- Rejestracja: 13 sty 2016, 08:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 15 times
Re: Cry Havoc
Faktycznie, całość brzmi nieco jak wymieszanie Kemeta i Chaosu w Starym Świecie. O ile w ten pierwszy nie grałem, tak ten drugi tytuł bardzo lubię. Liczę na to, że Cry Havoc będzie naprawdę znakomitym tytułem. Nie ma co ukrywać, że nadchodząca premiera polskiej wersji Blood Rage, Forbidden Stars, czy też oryginalny Star Wars: Rebellion pod koniec marca, to niesamowicie silna konkurencja w tym roku i tytuł Portalu naprawdę musiałby zniewalać, aby trafić na moją półkę
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
-
- Posty: 1154
- Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Has thanked: 243 times
- Been thanked: 137 times
Re: Cry Havoc
Jestem bardzo ciekaw tego tytułu.póki co niestety mało informacji o tej grze. Z ciekawością oczekuję jakichś recenzji (yt) i dodatkoych informacji.
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
- Dellas
- Posty: 626
- Rejestracja: 28 kwie 2014, 13:50
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 14 times
Re: Cry Havoc
No 299zł to lekka masakra... Spodziewałem się jednak ceny podobnej jak np. Kemet (też są figurki, kupa innego stuffu). Choć grałem jedynie w prototyp, zatem nie mogę ocenić jakości elementów gry.
Prototyp długo i często ulegał zmianie, zatem jakiś gameplay by się przydał. Mam nadzieję, że na Pionku będzie można zagrać w ostateczną wersję gry.
Prototyp długo i często ulegał zmianie, zatem jakiś gameplay by się przydał. Mam nadzieję, że na Pionku będzie można zagrać w ostateczną wersję gry.
Re: Cry Havoc
Kurcze, dosrali te trzy stówy... Ale i tak kupię, po sklepowej, bo to moja najbardziej oczekiwana gra roku.
Z drugiej strony preorder BR był o tyle sensowny, że za te dodatkowe 5 dych dochodzi figurka, co na ebayu chodzi za tyle samo dolarów
Z drugiej strony preorder BR był o tyle sensowny, że za te dodatkowe 5 dych dochodzi figurka, co na ebayu chodzi za tyle samo dolarów
- karawanken
- Posty: 2365
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 98 times
Re: Cry Havoc
pytanie o dodatkowe karty:
czy beda dostepne jedynie w przypadku zakupu po zbojeckiej cenie portalu w przedsprzedazy, czy rowniez dostepne w przedsprzedazy w sklepach internetowych lub oddzielnie ?
czy beda dostepne jedynie w przypadku zakupu po zbojeckiej cenie portalu w przedsprzedazy, czy rowniez dostepne w przedsprzedazy w sklepach internetowych lub oddzielnie ?
"Jutro to dziś, tyle że jutro."
S. Mrożek
S. Mrożek
-
- Posty: 3950
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 89 times
- Kontakt:
Re: Cry Havoc
Zapewne będą później w sklepie Portalu do zakupu.hamanu pisze:pytanie o dodatkowe karty:
czy beda dostepne jedynie w przypadku zakupu po zbojeckiej cenie portalu w przedsprzedazy, czy rowniez dostepne w przedsprzedazy w sklepach internetowych lub oddzielnie ?
Fakt, cena zbójecka. Wydawcy myślą, że ludzie będą te głupie kupować ciągle gry w takich cenach. Nie biorą jednak pod uwagę, że większość graczy w Polsce to jednak gracze casualowi, którzy są w stanie dać za grę max 150 PLN.
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8801
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2708 times
- Been thanked: 2395 times
Re: Cry Havoc
Jakieś pomysły na polski tytuł? Co to w ogóle znaczy? To jakiś idiom?
Jedyne co znalazłem w necie to karkołomne nawiązanie do Szekspira https://pl.wiktionary.org/wiki/psy_wojny
Jedyne co znalazłem w necie to karkołomne nawiązanie do Szekspira https://pl.wiktionary.org/wiki/psy_wojny
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Re: Cry Havoc
Ja przepowiadam, że straszne przekleństwoCuriosity pisze:Jakieś pomysły na polski tytuł? Co to w ogóle znaczy? To jakiś idiom?
Jedyne co znalazłem w necie to karkołomne nawiązanie do Szekspira https://pl.wiktionary.org/wiki/psy_wojny
Na mnogie ludzkie spadnie pokolenia,
Wewnętrzne furie i wojna domowa
Ogarną wszystkie ziemi tej dzielnice;
Krew i zniszczenie tak będą powszednie,
Tak pospolite wszelkie okrucieństwo,
Że matki będą z uśmiechem patrzały
Na poszarpane niemowląt swych członki.
Wśród krwawych czynów wszelka skona litość
I duch Cezara, na zemstę łakomy,
Wróci gorący z samego dna piekła,
Monarszym głosem zagrzmi po tej ziemi,
Wszystkie psy wojny puszczając ze smyczy:
„Wojna bez końca i bez miłosierdzia!”
Aż zapach śmierci ogarnie powietrze
Z trupów, o pogrzeb daremno żebrzących!
Havoc to komenda zezwalająca psom bojowym na małe-co-nieco po walce (tu następuje spuszczanie ze smyczy). Metaforycznie chodzi o żołnierzy, którzy po walce/zajęciu obszaru mogą plądrować, palić i gwałcić.
Ostatnio zmieniony 08 cze 2016, 19:34 przez vojtas, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Posty: 3950
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 89 times
- Kontakt:
Re: Cry Havoc
Od początku mówili, ze nie będzie polskiego tytułu.
Wysłane z mojego LG-P710 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-P710 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 621
- Rejestracja: 15 maja 2012, 19:34
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 121 times
- Been thanked: 37 times
Re: Cry Havoc
Siać Zniszczenie/Siej ZniszczenieCuriosity pisze:Jakieś pomysły na polski tytuł? Co to w ogóle znaczy? To jakiś idiom?
Cry havoc znaczy wydać/krzyknąć rozkaz do plądrowania.
- Marx
- Posty: 2420
- Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 17 times
Re: Cry Havoc
Dodatkowo jest osiem kart. Więc nie wiem czy jest sens zakupić w przedsprzedaży i zapłacić SCD. Ale poczekajmy na jakiś gameplay pożądny.
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 930 times
Re: Cry Havoc
Własnie biorą. I dlatego gra nie jest skierowana na ten rynek. Sprzedają ją "przy okazji", bo mogą. Poza tym nie masz racji, segment, do którego ta gra jest kierowana, taką cenę (i większe) już dawno wysupłuje na różne kampanie KS. To chyba oczywiste, że to nie gra dla entuzjastów Splendora i innych Śliwek.TTR_1983 pisze: Fakt, cena zbójecka. Wydawcy myślą, że ludzie będą te głupie kupować ciągle gry w takich cenach. Nie biorą jednak pod uwagę, że większość graczy w Polsce to jednak gracze casualowi, którzy są w stanie dać za grę max 150 PLN.