Mistfall - pytania o zasady
- Nidhogg
- Posty: 1293
- Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
- Lokalizacja: Romb Kujawski
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 49 times
Re: Mistfall
Niestety okazuje się że osoba tłumacząca karty nie porozumiała się z osobą tłumaczącą zasady bo na kartach i w instrukcji jest inne znaczenia słowa lokacja.
Jak rozumiem odniesienie do lokacji na kartach: "Oko Cyklonu", "Dezorientacja", "Zamieć" czy "Ghardhak Osmalnony" odnosi się do Obszaru i takie słowo powinno widnieć na tych kartach?
Pytanie do "Ghardhak Osmalnony" ma w opisie że "Kiedy w grze nie pozostaną żadni wrogowie, ten Wróg ulega rozwścieczeniu." Cóż taki zapis implikuje że aby rozwścieczyć Ghardhaka trzeba pozbyć się wszystkich wrogów razem z nim, co jak sądzę nie było intencją twórców. Na tej karcie powinno być "Kiedy w grze nie pozostaną żadni inni wrogowie, ten Wróg ulega rozwścieczeniu." ?
Pytanie do umiejętności Kruka, Czmychnięcie ma szybką akcję o zasięgu 2 "Jeśli masz nie więcej niż 4 skupienia wrogów, a w twoim obszarze bohatera, nie ma wrogów, możesz odrzucić 1 dowolnego wroga. Skupienie wrogów +1" Czy zasięg odnosi się do tego że mogę to wykorzystać na innym bohaterze i on tą akcję rozpatruję czy odnosi się do tego że mogę odrzucić dowolnego wrogą który znajduję się w zasięgu 2 ?
Choć ta druga opcja była by dziwna skoro w tekście jest dowolnego wroga.
Jak rozumiem odniesienie do lokacji na kartach: "Oko Cyklonu", "Dezorientacja", "Zamieć" czy "Ghardhak Osmalnony" odnosi się do Obszaru i takie słowo powinno widnieć na tych kartach?
Pytanie do "Ghardhak Osmalnony" ma w opisie że "Kiedy w grze nie pozostaną żadni wrogowie, ten Wróg ulega rozwścieczeniu." Cóż taki zapis implikuje że aby rozwścieczyć Ghardhaka trzeba pozbyć się wszystkich wrogów razem z nim, co jak sądzę nie było intencją twórców. Na tej karcie powinno być "Kiedy w grze nie pozostaną żadni inni wrogowie, ten Wróg ulega rozwścieczeniu." ?
Pytanie do umiejętności Kruka, Czmychnięcie ma szybką akcję o zasięgu 2 "Jeśli masz nie więcej niż 4 skupienia wrogów, a w twoim obszarze bohatera, nie ma wrogów, możesz odrzucić 1 dowolnego wroga. Skupienie wrogów +1" Czy zasięg odnosi się do tego że mogę to wykorzystać na innym bohaterze i on tą akcję rozpatruję czy odnosi się do tego że mogę odrzucić dowolnego wrogą który znajduję się w zasięgu 2 ?
Choć ta druga opcja była by dziwna skoro w tekście jest dowolnego wroga.
Re: Mistfall
Ad.1. Tak, Obszar.Nidhogg pisze:Niestety okazuje się że osoba tłumacząca karty nie porozumiała się z osobą tłumaczącą zasady bo na kartach i w instrukcji jest inne znaczenia słowa lokacja.
Jak rozumiem odniesienie do lokacji na kartach: "Oko Cyklonu", "Dezorientacja", "Zamieć" czy "Ghardhak Osmalnony" odnosi się do Obszaru i takie słowo powinno widnieć na tych kartach?
Pytanie do "Ghardhak Osmalnony" ma w opisie że "Kiedy w grze nie pozostaną żadni wrogowie, ten Wróg ulega rozwścieczeniu." Cóż taki zapis implikuje że aby rozwścieczyć Ghardhaka trzeba pozbyć się wszystkich wrogów razem z nim, co jak sądzę nie było intencją twórców. Na tej karcie powinno być "Kiedy w grze nie pozostaną żadni inni wrogowie, ten Wróg ulega rozwścieczeniu." ?
Pytanie do umiejętności Kruka, Czmychnięcie ma szybką akcję o zasięgu 2 "Jeśli masz nie więcej niż 4 skupienia wrogów, a w twoim obszarze bohatera, nie ma wrogów, możesz odrzucić 1 dowolnego wroga. Skupienie wrogów +1" Czy zasięg odnosi się do tego że mogę to wykorzystać na innym bohaterze i on tą akcję rozpatruję czy odnosi się do tego że mogę odrzucić dowolnego wrogą który znajduję się w zasięgu 2 ?
Choć ta druga opcja była by dziwna skoro w tekście jest dowolnego wroga.
Ad.2. Tak, powinno być "inni".
Ad.3. Pamiętaj, że jeżeli nie ma wrogów w twoim obszarze bohatera to wszystkie twoje akcje otrzymują +1 do zasięgu. Dzięki tej umiejętności możesz przenieść 1 wroga z obszaru innego bohatera (H) lub z obszaru zadania (Q) o zasięgu do 3 (2 z karty +1 bonus za brak wrogów) na spód talii wrogów (zielona, niebieska lub czerwona). Jeżeli celujesz w Specjalnego Wroga to kładziesz na nim 1 ranę.
- Nidhogg
- Posty: 1293
- Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
- Lokalizacja: Romb Kujawski
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 49 times
Re: Mistfall
Czyli tą akcję mogę wykonać tylko na sobie, a jej zasięg określa z jak daleka wroga mogę odrzucić. Dzięki.dariusz pisze: Ad.3. Pamiętaj, że jeżeli nie ma wrogów w twoim obszarze bohatera to wszystkie twoje akcje otrzymują +1 do zasięgu. Dzięki tej umiejętności możesz przenieść 1 wroga z obszaru innego bohatera (H) lub z obszaru zadania (Q) o zasięgu do 3 (2 z karty +1 bonus za brak wrogów) na spód talii wrogów (zielona, niebieska lub czerwona). Jeżeli celujesz w Specjalnego Wroga to kładziesz na nim 1 ranę.
Re: Mistfall
Wczoraj kolejna rozgrywka (tym razem w 3 scenariusz) i kolejne znalezione błędy (lub niejasności). Czy ktoś pomoże mi wyjaśnić?
1. Spotkanie "Umocnieni przez mgły".
Zasady przygotowania: Umieść <żetony postępu> = <liczba graczy> +2 na ostatnim dobranym wrogu.
Zasady specjalne: Każdy wróg otrzymuje +1 życie za każdy <żeton postępu > na tej karcie. Kiedy wróg opuści grę, umieść, o ile to możliwe, <żeton postępu> na karcie Aktywnego Spotkania.
Koniec: <żetony postępu>=liczba graczy+1 lub brak wrogów w grze.
Brzmi to conajmniej dziwnie, bo trzeba umieścić żetony na ostatnim dobranym wrogu, ale spotkanie nie specyfikuje co to temu wrogowi daje... Dalej zasada jest jasna, po ubiciu pierwszego wroga reszcie życie wzrasta o 1. Ale DLACZEGO na karcie jest napisane, że mamy umieszczać "o ile to możliwe" żetony postępu za zabicie każdego wroga. Czy chodzi po prostu o to, że jak mi zabraknie żetonów w puli to już więcej nie dokładam? To zadanie wydaje się trudne do wykonania, ale ta karta tak je spartoliła, że nie wiadomo co należy zrobić. Graliśmy tak, że wrogowie dostawali +1 do życia za każdym razem, gdy 1 ginął, a ostatni wróg z żetonami na karcie leżał i go nie ruszyliśmy (jedynie musiałem się przed nim obronić).
2. Karta zwykłego czerwonego wroga: ZMIENNOKSZTAŁTNY. Cytuję zdolność wroga: "Ten wróg nie może być celem efektu, który zadaje <obrażenia fiz> lub <obr mag> dopóki sam nie wykona ataku. W ramach Odruchu gracz może dobrać 2 karty, by zignorować tę cechę". Logika podpowiada, że gracz powinien ODRZUCIĆ 2 karty, żeby zignorować cechę wroga. W innym wypadku to nie ma sensu.
Bardzo mi się ta gra podoba, ale szczerze mówiąc czuję się jak tester gry wersji BETA, a nie gotowego produktu.
1. Spotkanie "Umocnieni przez mgły".
Zasady przygotowania: Umieść <żetony postępu> = <liczba graczy> +2 na ostatnim dobranym wrogu.
Zasady specjalne: Każdy wróg otrzymuje +1 życie za każdy <żeton postępu > na tej karcie. Kiedy wróg opuści grę, umieść, o ile to możliwe, <żeton postępu> na karcie Aktywnego Spotkania.
Koniec: <żetony postępu>=liczba graczy+1 lub brak wrogów w grze.
Brzmi to conajmniej dziwnie, bo trzeba umieścić żetony na ostatnim dobranym wrogu, ale spotkanie nie specyfikuje co to temu wrogowi daje... Dalej zasada jest jasna, po ubiciu pierwszego wroga reszcie życie wzrasta o 1. Ale DLACZEGO na karcie jest napisane, że mamy umieszczać "o ile to możliwe" żetony postępu za zabicie każdego wroga. Czy chodzi po prostu o to, że jak mi zabraknie żetonów w puli to już więcej nie dokładam? To zadanie wydaje się trudne do wykonania, ale ta karta tak je spartoliła, że nie wiadomo co należy zrobić. Graliśmy tak, że wrogowie dostawali +1 do życia za każdym razem, gdy 1 ginął, a ostatni wróg z żetonami na karcie leżał i go nie ruszyliśmy (jedynie musiałem się przed nim obronić).
2. Karta zwykłego czerwonego wroga: ZMIENNOKSZTAŁTNY. Cytuję zdolność wroga: "Ten wróg nie może być celem efektu, który zadaje <obrażenia fiz> lub <obr mag> dopóki sam nie wykona ataku. W ramach Odruchu gracz może dobrać 2 karty, by zignorować tę cechę". Logika podpowiada, że gracz powinien ODRZUCIĆ 2 karty, żeby zignorować cechę wroga. W innym wypadku to nie ma sensu.
Bardzo mi się ta gra podoba, ale szczerze mówiąc czuję się jak tester gry wersji BETA, a nie gotowego produktu.
Chcesz podziękować za wykonaną pracę? Postaw kawkę :) https://buycoffee.to/13thson
Re: Mistfall
Witam
Jeszcze mam pytanie o Ghardaka Osmalonego - na karcie tego wroga jest napisane: Ochroniarze - nie można go atakować dopóki w danej lokacji są wrogowie. W opisie scenariusza jest zapis: dopóki w obszarze bohatera są inni wrogowie nie można atakować Ghardaka.
1. Jeżeli prawdziwy jest zapis z karty to oznacza że zanim będzie można zaatakować Ghardaka trzeba pokonać wszystkich wrogów znajdujących się obecnie w grze.\
2. Jeżeli prawdziwy jest zapis z opisu scenariusza to aby zaatakować Ghardaka wystarczy pokonać wszystkich wrogów w obszarze bohatera z którym Ghardak jest w zwarciu.
Jeszcze mam pytanie o Ghardaka Osmalonego - na karcie tego wroga jest napisane: Ochroniarze - nie można go atakować dopóki w danej lokacji są wrogowie. W opisie scenariusza jest zapis: dopóki w obszarze bohatera są inni wrogowie nie można atakować Ghardaka.
1. Jeżeli prawdziwy jest zapis z karty to oznacza że zanim będzie można zaatakować Ghardaka trzeba pokonać wszystkich wrogów znajdujących się obecnie w grze.\
2. Jeżeli prawdziwy jest zapis z opisu scenariusza to aby zaatakować Ghardaka wystarczy pokonać wszystkich wrogów w obszarze bohatera z którym Ghardak jest w zwarciu.
Re: Mistfall
kosmos pisze:Witam
Jeszcze mam pytanie o Ghardaka Osmalonego - na karcie tego wroga jest napisane: Ochroniarze - nie można go atakować dopóki w danej lokacji są wrogowie. W opisie scenariusza jest zapis: dopóki w obszarze bohatera są inni wrogowie nie można atakować Ghardaka.
1. Jeżeli prawdziwy jest zapis z karty to oznacza że zanim będzie można zaatakować Ghardaka trzeba pokonać wszystkich wrogów znajdujących się obecnie w grze.\
2. Jeżeli prawdziwy jest zapis z opisu scenariusza to aby zaatakować Ghardaka wystarczy pokonać wszystkich wrogów w obszarze bohatera z którym Ghardak jest w zwarciu.
My graliśmy na tą pierwszą wersję. Ale rzeczywiście... Zastanawiające. Być może jednak chodzi o to drugie
Tak jak 13thSON mam to samo wrażenie. Gra jest niedopracowana pod względem tłumaczenia.
Wspieraliśmy projekt, wszystko cudnie, pięknie. Gra genialna. Ale tłumaczenia, instrukcja, niektóre karty sprawiają, że się odechciewa.
Też myślę, że to taka polska 'beta'. Tylko czemu naszym kosztem?
I teraz się zastanawiam... Wspierałem Mage Wars, a to gra zdecydowanie trudniejsza (dużo więcej tekstu do tłumaczenia i zasad kart). Jeśli zostanie tak samo potraktowane jak Mistfall [byle wydać, terminy nas gonią, dwóch tłumaczy do instrukcji i kart] to nie wiem, czy nie zrobiłem błędu, dając im swoje pieniądze na wsparcie.
- Nidhogg
- Posty: 1293
- Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
- Lokalizacja: Romb Kujawski
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 49 times
Re: Mistfall
Tak jak pisałem wcześniej, na wszystkich kartach gdzie jest napisane "Lokacja" powinno być "Obszar" (pytanie -> odpowiedź na górze tej strony forum).kosmos pisze:Witam
Jeszcze mam pytanie o Ghardaka Osmalonego - na karcie tego wroga jest napisane: Ochroniarze - nie można go atakować dopóki w danej lokacji są wrogowie. W opisie scenariusza jest zapis: dopóki w obszarze bohatera są inni wrogowie nie można atakować Ghardaka.
1. Jeżeli prawdziwy jest zapis z karty to oznacza że zanim będzie można zaatakować Ghardaka trzeba pokonać wszystkich wrogów znajdujących się obecnie w grze.\
2. Jeżeli prawdziwy jest zapis z opisu scenariusza to aby zaatakować Ghardaka wystarczy pokonać wszystkich wrogów w obszarze bohatera z którym Ghardak jest w zwarciu.
Czyli punkt 2.
Jest to analogiczne do spotkania "Pomniejszy Watażka" (szczegóły na poprzedniej stronie forum) czyli tylko ostatni wróg ma więcej życia o tyle ile leży nami żetonów postępu i tylko jak jego zabijesz przekładasz te żetony na kartę spotkania.13thSON pisze:1. Spotkanie "Umocnieni przez mgły".
Zasady przygotowania: Umieść <żetony postępu> = <liczba graczy> +2 na ostatnim dobranym wrogu.
Zasady specjalne: Każdy wróg otrzymuje +1 życie za każdy <żeton postępu > na tej karcie. Kiedy wróg opuści grę, umieść, o ile to możliwe, <żeton postępu> na karcie Aktywnego Spotkania.
Koniec: <żetony postępu>=liczba graczy+1 lub brak wrogów w grze.
Brzmi to conajmniej dziwnie, bo trzeba umieścić żetony na ostatnim dobranym wrogu, ale spotkanie nie specyfikuje co to temu wrogowi daje... Dalej zasada jest jasna, po ubiciu pierwszego wroga reszcie życie wzrasta o 1. Ale DLACZEGO na karcie jest napisane, że mamy umieszczać "o ile to możliwe" żetony postępu za zabicie każdego wroga. Czy chodzi po prostu o to, że jak mi zabraknie żetonów w puli to już więcej nie dokładam? To zadanie wydaje się trudne do wykonania, ale ta karta tak je spartoliła, że nie wiadomo co należy zrobić. Graliśmy tak, że wrogowie dostawali +1 do życia za każdym razem, gdy 1 ginął, a ostatni wróg z żetonami na karcie leżał i go nie ruszyliśmy (jedynie musiałem się przed nim obronić).
Re: Mistfall
Teoretycznie w grze na 2 graczy ostatni wróg ma 4 żetony, czyli 4 życia więcej. Jak go zabiję to przekładam te żetony na kartę spotkania i wtedy cała reszta ma po 4 życia więcej ? Dobrze to rozumiem? Jeśli tak to skąd niby miałem to wiedzieć podczas grania ?Nidhogg pisze:Jest to analogiczne do spotkania "Pomniejszy Watażka" (szczegóły na poprzedniej stronie forum) czyli tylko ostatni wróg ma więcej życia o tyle ile leży nami żetonów postępu i tylko jak jego zabijesz przekładasz te żetony na kartę spotkania.13thSON pisze:1. Spotkanie "Umocnieni przez mgły".
Zasady przygotowania: Umieść <żetony postępu> = <liczba graczy> +2 na ostatnim dobranym wrogu.
Zasady specjalne: Każdy wróg otrzymuje +1 życie za każdy <żeton postępu > na tej karcie. Kiedy wróg opuści grę, umieść, o ile to możliwe, <żeton postępu> na karcie Aktywnego Spotkania.
Koniec: <żetony postępu>=liczba graczy+1 lub brak wrogów w grze.
Brzmi to conajmniej dziwnie, bo trzeba umieścić żetony na ostatnim dobranym wrogu, ale spotkanie nie specyfikuje co to temu wrogowi daje... Dalej zasada jest jasna, po ubiciu pierwszego wroga reszcie życie wzrasta o 1. Ale DLACZEGO na karcie jest napisane, że mamy umieszczać "o ile to możliwe" żetony postępu za zabicie każdego wroga. Czy chodzi po prostu o to, że jak mi zabraknie żetonów w puli to już więcej nie dokładam? To zadanie wydaje się trudne do wykonania, ale ta karta tak je spartoliła, że nie wiadomo co należy zrobić. Graliśmy tak, że wrogowie dostawali +1 do życia za każdym razem, gdy 1 ginął, a ostatni wróg z żetonami na karcie leżał i go nie ruszyliśmy (jedynie musiałem się przed nim obronić).
Chcesz podziękować za wykonaną pracę? Postaw kawkę :) https://buycoffee.to/13thson
- Nidhogg
- Posty: 1293
- Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
- Lokalizacja: Romb Kujawski
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 49 times
Re: Mistfall
Jak przekażesz to na kartę spotkania to nie są one na wrogach czyli reszta nie otrzymuje więcej życia. Życie wrogowie majawiecej tylko jeśli mają na swojej karcie żetony postępu.13thSON pisze: Teoretycznie w grze na 2 graczy ostatni wróg ma 4 żetony, czyli 4 życia więcej. Jak go zabiję to przekładam te żetony na kartę spotkania i wtedy cała reszta ma po 4 życia więcej ? Dobrze to rozumiem? Jeśli tak to skąd niby miałem to wiedzieć podczas grania ?
Ponadto jak przekażesz te żetony to spełnisz warunki spotkania i je zakończysz w tej turze w której zabiłeś bossa.
Jak już było w zasadach specjalnych lepiej by było jak by był tekst:
"Zasady specjalne: Każdy wróg otrzymuje +1 życie za każdy <żeton postępu > na swojej karcie. ..."
Re: Mistfall
Nadal nie rozumiem, przecież tylko jeden (ostatni) wróg ma na swojej karcie żetony postępu. Czyli trzeba go rozwalić i dopiero wtedy spotkanie jest ukończone ? Bo inni wrogowie nie mają żetonów postępu - to jak one miałyby się tam znaleźć ? Chyba mnie w maliny wpuszczasz. Generalnie to zadanie nadaje się tylko do tego, żeby je zostawić w pudełku pod wypraską...Nidhogg pisze: Jak przekażesz to na kartę spotkania to nie są one na wrogach czyli reszta nie otrzymuje więcej życia. Życie wrogowie majawiecej tylko jeśli mają na swojej karcie żetony postępu.
Ponadto jak przekażesz te żetony to spełnisz warunki spotkania i je zakończysz w tej turze w której zabiłeś bossa.
Jak już było w zasadach specjalnych lepiej by było jak by był tekst:
"Zasady specjalne: Każdy wróg otrzymuje +1 życie za każdy <żeton postępu > na swojej karcie. ..."
Chcesz podziękować za wykonaną pracę? Postaw kawkę :) https://buycoffee.to/13thson
- Nidhogg
- Posty: 1293
- Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
- Lokalizacja: Romb Kujawski
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 49 times
Re: Mistfall
Z wrogów możesz tylko z tego ostatniego przełożyć żetony postępu na kartę spotkań. Ale te żetony można tam położyć też z innych źródeł np umiejętnością Kruka. Ogólnie to jest tak że jest boss i jak go zabijesz to reszta ucieka i tyle.13thSON pisze:Nadal nie rozumiem, przecież tylko jeden (ostatni) wróg ma na swojej karcie żetony postępu. Czyli trzeba go rozwalić i dopiero wtedy spotkanie jest ukończone ? Bo inni wrogowie nie mają żetonów postępu - to jak one miałyby się tam znaleźć ? Chyba mnie w maliny wpuszczasz. Generalnie to zadanie nadaje się tylko do tego, żeby je zostawić w pudełku pod wypraską...Nidhogg pisze: Jak przekażesz to na kartę spotkania to nie są one na wrogach czyli reszta nie otrzymuje więcej życia. Życie wrogowie majawiecej tylko jeśli mają na swojej karcie żetony postępu.
Ponadto jak przekażesz te żetony to spełnisz warunki spotkania i je zakończysz w tej turze w której zabiłeś bossa.
Jak już było w zasadach specjalnych lepiej by było jak by był tekst:
"Zasady specjalne: Każdy wróg otrzymuje +1 życie za każdy <żeton postępu > na swojej karcie. ..."
Re: Mistfall
pytanie: jak jestem na ostatnim polu na torze wsparcia to dodaję czas i powiedzmy, że zostaję na drugą rundę - to ilu dokładam wtedy wrogów ?
Chcesz podziękować za wykonaną pracę? Postaw kawkę :) https://buycoffee.to/13thson
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 08 gru 2014, 15:23
- Lokalizacja: Kraków
Re: Mistfall
Dziękuję za dotychczasową pomoc.
Kolejne pytanie nasunęło mi się po lekturze plików pomocy przygotowanych przez kolegów z forum (Dziki,
Kolejne pytanie nasunęło mi się po lekturze plików pomocy przygotowanych przez kolegów z forum (Dziki,
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 08 gru 2014, 15:23
- Lokalizacja: Kraków
Re: Mistfall
Dziękuję za dotychczasową pomoc.
Kolejne pytanie nasunęło mi się po lekturze plików pomocy przygotowanych przez kolegów z forum (Dzięki, świetna robota Panowie).
Czy wróg z atrybutem Nieustępliwy (który nie został zabity) jest odrzucany z gry po wykonaniu zadania, czy pozostaje w <H>?
Jeżeli pozostaje, to czy "odpoczywamy" w towarzystwie bestii i regenerujemy karty pomimo jego obecności, czy zgrywamy kartę czasu i kończymy rundę?
Jak w takim przypadku rozpoczynamy następną? Z wrogiem "nieustępliwym" w <H> bohatera?
Kolejne pytanie nasunęło mi się po lekturze plików pomocy przygotowanych przez kolegów z forum (Dzięki, świetna robota Panowie).
Czy wróg z atrybutem Nieustępliwy (który nie został zabity) jest odrzucany z gry po wykonaniu zadania, czy pozostaje w <H>?
Jeżeli pozostaje, to czy "odpoczywamy" w towarzystwie bestii i regenerujemy karty pomimo jego obecności, czy zgrywamy kartę czasu i kończymy rundę?
Jak w takim przypadku rozpoczynamy następną? Z wrogiem "nieustępliwym" w <H> bohatera?
Re: Mistfall
Nie dokładasz. Tylko rozpatrujesz czas. Potem znacznik na torze wsparcia przesuwasz na max. w lewo (na 0).13thSON pisze:pytanie: jak jestem na ostatnim polu na torze wsparcia to dodaję czas i powiedzmy, że zostaję na drugą rundę - to ilu dokładam wtedy wrogów ?
Pozostaje w (H). Gdyby był w (Q) to by został odrzucony (wydaje mi się, że nie ma żadnego potwora z cechą Nieustępliwy w (Q)) .Trottelreiner pisze:Dziękuję za dotychczasową pomoc.
Kolejne pytanie nasunęło mi się po lekturze plików pomocy przygotowanych przez kolegów z forum (Dzięki, świetna robota Panowie).
Czy wróg z atrybutem Nieustępliwy (który nie został zabity) jest odrzucany z gry po wykonaniu zadania, czy pozostaje w <H>?
Jeżeli pozostaje, to czy "odpoczywamy" w towarzystwie bestii i regenerujemy karty pomimo jego obecności, czy zgrywamy kartę czasu i kończymy rundę?
Jak w takim przypadku rozpoczynamy następną? Z wrogiem "nieustępliwym" w <H> bohatera?
Nie odpoczywamy jeżeli są jacyś wrogowie.
Tak, zaczynamy z takim wrogiem w (H)
- Nidhogg
- Posty: 1293
- Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
- Lokalizacja: Romb Kujawski
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 49 times
Re: Mistfall
Mam pytanie odnośnie "Kołczanu Arkanów" (nr. 160)
1) W drugiej szybkiej akcji mamy że możemy zamienić obrażenie na magiczne za jeden żeton postępu z tej karty. I na końcu jest by podnieś skupienie wrogów o 1, następnie jest "." i znów podniesienie skupienia o 2.
A) Czy to jest błąd czy ta akcja kosztuje trzy skupienia ?
B) Czy ten pierwszy koszt jest wtedy kiedy dodam +1 do obrażeń i czy mogę nie dodawać w takim wypadku obrażeń tylko zmienić obrażenia na magiczne?
2)I czy to nie powinien być odruch? lub powinno być "Wykonaj Akcję z karty Łuku, ... " zamiast "Jeśli wykonujesz Akcję z karty Łuku, ... "
1) W drugiej szybkiej akcji mamy że możemy zamienić obrażenie na magiczne za jeden żeton postępu z tej karty. I na końcu jest by podnieś skupienie wrogów o 1, następnie jest "." i znów podniesienie skupienia o 2.
A) Czy to jest błąd czy ta akcja kosztuje trzy skupienia ?
B) Czy ten pierwszy koszt jest wtedy kiedy dodam +1 do obrażeń i czy mogę nie dodawać w takim wypadku obrażeń tylko zmienić obrażenia na magiczne?
2)I czy to nie powinien być odruch? lub powinno być "Wykonaj Akcję z karty Łuku, ... " zamiast "Jeśli wykonujesz Akcję z karty Łuku, ... "
Re: Mistfall
Ta akcja kosztuje minimum 3. Jako, że jest to Szybka Akcja to możesz odrzucić kilka żetonów skupienia w jednej akcji (gdyby był odruch to mógłbyś odrzucić tylko jeden). Za każdy odrzucony żeton dodajesz +1 do obrażeń i +1 do skupienia, a na koniec podnosisz skupienie o 2.Nidhogg pisze:Mam pytanie odnośnie "Kołczanu Arkanów" (nr. 160)
1) W drugiej szybkiej akcji mamy że możemy zamienić obrażenie na magiczne za jeden żeton postępu z tej karty. I na końcu jest by podnieś skupienie wrogów o 1, następnie jest "." i znów podniesienie skupienia o 2.
A) Czy to jest błąd czy ta akcja kosztuje trzy skupienia ?
B) Czy ten pierwszy koszt jest wtedy kiedy dodam +1 do obrażeń i czy mogę nie dodawać w takim wypadku obrażeń tylko zmienić obrażenia na magiczne?
2)I czy to nie powinien być odruch? lub powinno być "Wykonaj Akcję z karty Łuku, ... " zamiast "Jeśli wykonujesz Akcję z karty Łuku, ... "
- Nidhogg
- Posty: 1293
- Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
- Lokalizacja: Romb Kujawski
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 49 times
Re: Mistfall
Ale jak mam zmodyfikować działanie akcji po przez szybką akcję.dariusz pisze:Ta akcja kosztuje minimum 3. Jako, że jest to Szybka Akcja to możesz odrzucić kilka żetonów skupienia w jednej akcji (gdyby był odruch to mógłbyś odrzucić tylko jeden). Za każdy odrzucony żeton dodajesz +1 do obrażeń i +1 do skupienia, a na koniec podnosisz skupienie o 2.Nidhogg pisze:Mam pytanie odnośnie "Kołczanu Arkanów" (nr. 160)
1) W drugiej szybkiej akcji mamy że możemy zamienić obrażenie na magiczne za jeden żeton postępu z tej karty. I na końcu jest by podnieś skupienie wrogów o 1, następnie jest "." i znów podniesienie skupienia o 2.
A) Czy to jest błąd czy ta akcja kosztuje trzy skupienia ?
B) Czy ten pierwszy koszt jest wtedy kiedy dodam +1 do obrażeń i czy mogę nie dodawać w takim wypadku obrażeń tylko zmienić obrażenia na magiczne?
2)I czy to nie powinien być odruch? lub powinno być "Wykonaj Akcję z karty Łuku, ... " zamiast "Jeśli wykonujesz Akcję z karty Łuku, ... "
Instrukcja "Rozpatrywanie Akcji"
Jako że ta szybka akcja nie ma napisane bym wykonał akcję z karty łuku nie mogę jej wykonać jak wykonuję akcję z łuku bo jest to zabronione przez zasady. Więc coś jest nie tak. Powinien być to odruch a w tekście opisane że mogę odrzucić żetony postępu i za każdy +1 obrażenia i +1 do toru skupienia wrogów. Na chwile obecną nie widzę w jaki sposób można wykorzystać tą akcję zgodnie z zasadami.Mówiąc najogólniej, Zwykłe Akcje i Szybkie Akcje nie mogą być używane do modyfikowania innych Akcji. Każda Zwykłą Akcja i Szybka Akcja musi być rozpatrzona do końca, zanim gracz będzie mógł przystąpić do innej Zwykłej Akcji lub Szybkiej Akcji
- Nidhogg
- Posty: 1293
- Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
- Lokalizacja: Romb Kujawski
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 49 times
Re: Mistfall
Jeszcze pytanie odnośnie Karnasa Zdradliwego
Ma on zdolność:
(obszar bohatera)Szaleńczy Zamach: Niniejszy Wróg aktywuje się do ataku (ilość bohaterów) +1 razy, za każdym razem obierając za cel innego Bohatera. Uznaje się także, że przebywa w każdym (obszarze bohatera). Gracze mogę zdecydować o kolejności i celach ataków
Co oznacza stwierdzenie "za każdym razem obierając za cel innego Bohatera" czy chodzi o:
A) Innego bohatera niż jeden atak wcześniej?
B) Innego bohatera niż był już atakowany przez jeden z wcześniejszych ataków?
Jeśli A) to jak rozumiem jak gram w 4 osoby to Karnas ma 5 ataków i mogą je przyjąć na przemian dwoje bohaterów?
Jeśli b) to trochę dziwne bo Karnas zawsze będzie miał więcej ataków niż Bohaterów jest.
I jak się ma ta zdolność jak jest tylko jeden bohater ?
Ma on zdolność:
(obszar bohatera)Szaleńczy Zamach: Niniejszy Wróg aktywuje się do ataku (ilość bohaterów) +1 razy, za każdym razem obierając za cel innego Bohatera. Uznaje się także, że przebywa w każdym (obszarze bohatera). Gracze mogę zdecydować o kolejności i celach ataków
Co oznacza stwierdzenie "za każdym razem obierając za cel innego Bohatera" czy chodzi o:
A) Innego bohatera niż jeden atak wcześniej?
B) Innego bohatera niż był już atakowany przez jeden z wcześniejszych ataków?
Jeśli A) to jak rozumiem jak gram w 4 osoby to Karnas ma 5 ataków i mogą je przyjąć na przemian dwoje bohaterów?
Jeśli b) to trochę dziwne bo Karnas zawsze będzie miał więcej ataków niż Bohaterów jest.
I jak się ma ta zdolność jak jest tylko jeden bohater ?
Re: Mistfall
Na karcie w wersji angielskiej (z dodatku Valskyrr, nie mam tej drugiej) jest jeszcze napisane, że gracze mogą zadecydować o ostatnim ataku. Ja bym grał tak, że każdy bohater musi zostać zaatakowany przynajmniej raz, a o tym kto przyjmie drugi (ostatni) atak decydują gracze. W przypadku jednego bohatera przyjmuje on dwa ataki.Nidhogg pisze:Jeszcze pytanie odnośnie Karnasa Zdradliwego
Ma on zdolność:
(obszar bohatera)Szaleńczy Zamach: Niniejszy Wróg aktywuje się do ataku (ilość bohaterów) +1 razy, za każdym razem obierając za cel innego Bohatera. Uznaje się także, że przebywa w każdym (obszarze bohatera). Gracze mogę zdecydować o kolejności i celach ataków
Co oznacza stwierdzenie "za każdym razem obierając za cel innego Bohatera" czy chodzi o:
A) Innego bohatera niż jeden atak wcześniej?
B) Innego bohatera niż był już atakowany przez jeden z wcześniejszych ataków?
Jeśli A) to jak rozumiem jak gram w 4 osoby to Karnas ma 5 ataków i mogą je przyjąć na przemian dwoje bohaterów?
Jeśli b) to trochę dziwne bo Karnas zawsze będzie miał więcej ataków niż Bohaterów jest.
I jak się ma ta zdolność jak jest tylko jeden bohater ?
Też mi się to nie podoba dlatego nigdy tego nie biorę. Niemniej jednak z tego co wiem to tak się tą kartą gra - wzmacnia działanie akcji z karty ze słowem "Łuk".Nidhogg pisze:Jako że ta szybka akcja nie ma napisane bym wykonał akcję z karty łuku nie mogę jej wykonać jak wykonuję akcję z łuku bo jest to zabronione przez zasady. Więc coś jest nie tak. Powinien być to odruch a w tekście opisane że mogę odrzucić żetony postępu i za każdy +1 obrażenia i +1 do toru skupienia wrogów. Na chwile obecną nie widzę w jaki sposób można wykorzystać tą akcję zgodnie z zasadami.
Na bgg jest o tym temat z wypowiedzią autora. Potwierdza, że jest to Szybka Akcja.
https://boardgamegeek.com/thread/142979 ... -vs-darkwo
Re: Mistfall
Hej,
Próbuję ogarnąć Mistfall i mam problem z paroma rzeczami:
1) Na arkuszach bohaterów są biegłości w broni, natomiast w taliach bohaterów są tylko pojedyncze egzemplarze, np. furia posiada same topory natomiast może używać także tarczy. Jak to jest? mam wybrać odpowiednie karty ze wszystkich talii i dodać je do aktywnej talii czy ograniczyć się tylko do określonych kart z znakiem bohatera? Po co jest pozycja dotycząca biegłości.
2) Na karcie Topór Jednoręczny mam akcję której skutkiem jest odrzucenie Tarczy z moje strefy bohatera. Tylko że, jak wyżej, w talii bohatera nie mam tarczy. Jak mam rozpatrywać tą szybką akcję?
3) Czy w pierwszej turze gry jedynym etapem jakim mogę wykonać jest podróż do nowej lokacji, ponieważ nie ma aktywnego zadania to jedyne co mogę zrobić to ruszyć dalej zgadza się?
4) Czy wsparcie jednostek wroga sumuje się w kolejnych turach? Przykładowo jeżeli wsparcie na karcie wynosi +1, to czy po trzech turach znacznik na torze jest na pozycji 3?
Próbuję ogarnąć Mistfall i mam problem z paroma rzeczami:
1) Na arkuszach bohaterów są biegłości w broni, natomiast w taliach bohaterów są tylko pojedyncze egzemplarze, np. furia posiada same topory natomiast może używać także tarczy. Jak to jest? mam wybrać odpowiednie karty ze wszystkich talii i dodać je do aktywnej talii czy ograniczyć się tylko do określonych kart z znakiem bohatera? Po co jest pozycja dotycząca biegłości.
2) Na karcie Topór Jednoręczny mam akcję której skutkiem jest odrzucenie Tarczy z moje strefy bohatera. Tylko że, jak wyżej, w talii bohatera nie mam tarczy. Jak mam rozpatrywać tą szybką akcję?
3) Czy w pierwszej turze gry jedynym etapem jakim mogę wykonać jest podróż do nowej lokacji, ponieważ nie ma aktywnego zadania to jedyne co mogę zrobić to ruszyć dalej zgadza się?
4) Czy wsparcie jednostek wroga sumuje się w kolejnych turach? Przykładowo jeżeli wsparcie na karcie wynosi +1, to czy po trzech turach znacznik na torze jest na pozycji 3?
Big Bad Dice - odwiedź nasz portal dotyczący gier planszowych, komputerowych oraz fantastyki
Subskrybuj nasz kanał na YouTube - powoli rozwijamy nasz kanał na YouTube - wspomóż nas i zostaw komentarz oraz subskrypcję
Subskrybuj nasz kanał na YouTube - powoli rozwijamy nasz kanał na YouTube - wspomóż nas i zostaw komentarz oraz subskrypcję
Re: Mistfall
1. W trakcie gry będziemy dobierali coś talii Łupów. Tam są przedmioty, których słowa kluczowe muszą się pokrywać z tym, w czym postać ma biegłość. I tylko po to to jest. Jeśli przynajmniej jedno słowo kluczowe się zgadza, to możesz łup wziąć. Możesz więc brać łupy przeznaczone dla innych Bohaterów (ale raczej się to nie opłaca, bo innym te przedmioty przydadzą się bardziej).Wontzki pisze:Hej,
Próbuję ogarnąć Mistfall i mam problem z paroma rzeczami:
1) Na arkuszach bohaterów są biegłości w broni, natomiast w taliach bohaterów są tylko pojedyncze egzemplarze, np. furia posiada same topory natomiast może używać także tarczy. Jak to jest? mam wybrać odpowiednie karty ze wszystkich talii i dodać je do aktywnej talii czy ograniczyć się tylko do określonych kart z znakiem bohatera? Po co jest pozycja dotycząca biegłości.
2) Na karcie Topór Jednoręczny mam akcję której skutkiem jest odrzucenie Tarczy z moje strefy bohatera. Tylko że, jak wyżej, w talii bohatera nie mam tarczy. Jak mam rozpatrywać tą szybką akcję?
3) Czy w pierwszej turze gry jedynym etapem jakim mogę wykonać jest podróż do nowej lokacji, ponieważ nie ma aktywnego zadania to jedyne co mogę zrobić to ruszyć dalej zgadza się?
4) Czy wsparcie jednostek wroga sumuje się w kolejnych turach? Przykładowo jeżeli wsparcie na karcie wynosi +1, to czy po trzech turach znacznik na torze jest na pozycji 3?
Na początku gry w scenariuszu musisz sprawdzić jak przygotować Talię Łupów. Czy losujesz po 1 karcie Złupionego Ekwipunku od każdego Bohatera w grze, czy dajesz obydwie
Przygotowujesz Talię Łupów dokładając je TYLKO od Bohaterów, którzy biorą udział w rozgrywce [czyli nie od wszystkich siedmiu]
2. Tu sam nie mam pojęcia. Grałem Furią i po rozpatrzeniu wszystkich kart - nie ma nic o Tarczy.
U niektórych Bohaterów (jak np. u Kapłanki) jest tak, że jakiś Zaawansowany Wyczyn jako zasadę Specjalną nadaje wszystkim kartom jakieś słowo kluczowe. Ale u Furii niczego takiego nie znalazłem. Też mam ten problem :/
3. Możesz też stać w miejscu. Instrukcja mówi jasno "Przemieszczenie drużyny jest zawsze opcjonalne".
Tylko wtedy masz konsekwencję w postaci Karty Czasu. Więc stanie w miejscu nie ma sensu
4. Jak to sumuje?
Dobra, może odpowiem jakoś na pytanie.
Mamy taką sytuację:
1. Jeśli nie masz Aktywnego Spotkania (bo jest początek gry LUB wykonałeś w poprzedniej turze zadanie) to Tor Wsparcia idzie na 0.
2. Jeśli masz Aktywne Spotkanie (czyli jeszcze nie spełniłeś warunków ukończenia zadania i się z nim borykasz kolejną turę) to musisz spojrzeć na kartę tego spotkania. Tam masz narysowane o ile pól na torze i w którą stronę masz przesunąć znacznik Wsparcia.
Następnie dodajesz do Q tylu wrogów, ile wskazuje licznik na torze, a po dodaniu tych wrogów ZERUJESZ licznik
LUUUUUUUUUUB
3. Jeśli masz Aktywne Spotkanie (nie ukończyłeś go), a na karcie rubryczka jest PUSTA, to zerujesz licznik i do gry nie wchodzi nic [czyli bijesz to, co zostało z poprzedniej tury w Obszarach]
-
- Posty: 187
- Rejestracja: 22 sty 2013, 19:00
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Re: Mistfall
Ja mam natomiast pytanie o funkcjonalność Różdżki Skupienia. Jak rozumiem jest tam błąd, karty możemy dołączać do niej z ręki a nie z obszaru bohatera tak? Tylko po co?
Jedyne co mi przychodzi do głowy to taka sytuacja:
Jak rozumiem odruchy możemy tylko zagrać jako modyfikacja akcji zwykłej lub szybkiej tak? Więc w talii tego bohatera mamy sporo odruchów, np z dobieraniem kart. Żeby je użyć używamy właśnie akcji różdżki i dołączamy sobie te karty z odruchami do niej właśnie, jednocześnie aktywując odruchy tak? to miało by sens. Tylko czy nie lepiej użyć tych odruchów przy jakichś innych akcjach, typu atak? Czegoś chyba nie dostrzegam na ten moment (przyznam, że przez błędy jeszcze nie grałem), prosił bym więc o wskazówki co można zdziałać z tą różdżką.
Jedyne co mi przychodzi do głowy to taka sytuacja:
Jak rozumiem odruchy możemy tylko zagrać jako modyfikacja akcji zwykłej lub szybkiej tak? Więc w talii tego bohatera mamy sporo odruchów, np z dobieraniem kart. Żeby je użyć używamy właśnie akcji różdżki i dołączamy sobie te karty z odruchami do niej właśnie, jednocześnie aktywując odruchy tak? to miało by sens. Tylko czy nie lepiej użyć tych odruchów przy jakichś innych akcjach, typu atak? Czegoś chyba nie dostrzegam na ten moment (przyznam, że przez błędy jeszcze nie grałem), prosił bym więc o wskazówki co można zdziałać z tą różdżką.
Re: Mistfall
O to to to! właśnie o tym chciałem wiedzieć, czy ta liczba wzrasta z rundy na rundę (czyli jak np. na karcie mam dwa, i karta leży sobie trzy tury to czy poziom toru wsparcia wynosi 6 czy 2 ) czy jest stała dla danego spotkaniaAsukaji pisze:Wontzki pisze:Hej,
Następnie dodajesz do Q tylu wrogów, ile wskazuje licznik na torze, a po dodaniu tych wrogów ZERUJESZ licznik
Big Bad Dice - odwiedź nasz portal dotyczący gier planszowych, komputerowych oraz fantastyki
Subskrybuj nasz kanał na YouTube - powoli rozwijamy nasz kanał na YouTube - wspomóż nas i zostaw komentarz oraz subskrypcję
Subskrybuj nasz kanał na YouTube - powoli rozwijamy nasz kanał na YouTube - wspomóż nas i zostaw komentarz oraz subskrypcję
Re: Mistfall
Odruch z dobieraniem kart zagrywasz niezależnie od innych akcji.ceville pisze:Ja mam natomiast pytanie o funkcjonalność Różdżki Skupienia. Jak rozumiem jest tam błąd, karty możemy dołączać do niej z ręki a nie z obszaru bohatera tak? Tylko po co?
Jedyne co mi przychodzi do głowy to taka sytuacja:
Jak rozumiem odruchy możemy tylko zagrać jako modyfikacja akcji zwykłej lub szybkiej tak? Więc w talii tego bohatera mamy sporo odruchów, np z dobieraniem kart. Żeby je użyć używamy właśnie akcji różdżki i dołączamy sobie te karty z odruchami do niej właśnie, jednocześnie aktywując odruchy tak? to miało by sens. Tylko czy nie lepiej użyć tych odruchów przy jakichś innych akcjach, typu atak? Czegoś chyba nie dostrzegam na ten moment (przyznam, że przez błędy jeszcze nie grałem), prosił bym więc o wskazówki co można zdziałać z tą różdżką.
Pod Różdżką możesz przechowywać karty "Arkana", które potem użyjesz do "ładowania" zaklęć. Pozwala to uniknąć sytuacji gdzie aby zagrać jakieś zaklęcie musisz odrzucić inne. Lepiej jest wtedy odrzucić odłożoną kartę spod Różdżki np. odruch z dobieraniem kart. Jedno zaklęcie wymaga aż 5 kart aby je odpalić więc trzeba się wcześniej trochę przygotować.