Poszukuję Beta testerów do nowo powstającej gry planszowej.
- Cyberunner
- Posty: 25
- Rejestracja: 14 cze 2016, 20:17
Poszukuję Beta testerów do nowo powstającej gry planszowej.
Witam serdecznie.
Całkiem prawdopobodne, że pod koniec tego roku na Kickstarterze ukażę się gra Castles & Dragons mojego autorstwa.
https://www.youtube.com/watch?v=H84sjCp3Rkk
Na chwilę obecną poszukuję beta testerów.
Wszystkich chętnych zapraszam do grupy na FB http://www.facebook.com/groups/1568866963410637/ albo o napisanie wiadomości.
Pozdrawiam serdecznie
Całkiem prawdopobodne, że pod koniec tego roku na Kickstarterze ukażę się gra Castles & Dragons mojego autorstwa.
https://www.youtube.com/watch?v=H84sjCp3Rkk
Na chwilę obecną poszukuję beta testerów.
Wszystkich chętnych zapraszam do grupy na FB http://www.facebook.com/groups/1568866963410637/ albo o napisanie wiadomości.
Pozdrawiam serdecznie
Ostatnio zmieniony 15 cze 2016, 11:52 przez Cyberunner, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Poszukuję Beta testerów do nowo powstającej gry planszow
Podaj trochę więcej informacji o grze oraz sposobie w jaki chcesz przeprowadzić testy? Moduł tabletopii, vassal, zun tzu?
- Cyberunner
- Posty: 25
- Rejestracja: 14 cze 2016, 20:17
Re: Poszukuję Beta testerów do nowo powstającej gry planszow
Mianowicie jest to gra strategiczna z mocnym aspektem ekonomicznym osadzona w swiecie fantasy.
Przeznaczona docelowo dla 1-4 graczy w wieku 12+
Aczkolwiek wersja testowa bedzie dla 2-4 graczy.
Testy wygladalyby nastepujaco:
Przesylac bede plik pdf do druku.
Finalowa wersja gry bedzie posiadala plastikowe miniaturki, mozna je obejrzec na grupie na FB
Przeznaczona docelowo dla 1-4 graczy w wieku 12+
Aczkolwiek wersja testowa bedzie dla 2-4 graczy.
Testy wygladalyby nastepujaco:
Przesylac bede plik pdf do druku.
Finalowa wersja gry bedzie posiadala plastikowe miniaturki, mozna je obejrzec na grupie na FB
- ariser
- Posty: 1138
- Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
- Lokalizacja: Cieszyn
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 49 times
Re: Poszukuję Beta testerów do nowo powstającej gry planszow
Koledze chyba chodziło żebyś wrzucil troszkę więcej informacji o mechanice gry . Typu czy to jest worker placement, area control czy może ich połączeni lub coś zupełnie innego, a nie ze gra będzie miała plastik.
- Cyberunner
- Posty: 25
- Rejestracja: 14 cze 2016, 20:17
Re: Poszukuję Beta testerów do nowo powstającej gry planszow
Widzisz. Nie siedze w grach planszowych na tyle aby rzucac typami gry.
W grze Castles and Dragons kontrolujesz 1 z 10 dostepnych ladow na plaszny glownej. Kazdy teren ma swoja karte (losowo wybierana z 20 dostepnych z roznymi ilosciami zasobow).
Na terenach owych rozbudowujesz wioski do miast. Wznosisz potezne zamczyszka i wieze magow do obrony. Fabryki dostarczaja ci zasoby do budowy kolejnych budowli oraz handlu. Rekrutujesz jednostki, ktore laczysz w armie i podbijasz kolejne krolestwa. Jednak wszystko co robisz ma wpyl na zadowolenie ludnosci, co moze skutkowac przegrana badz utworzeniem panstwa. Zadowolenie ludnosci jest to kolejny aspekt zakonczenia gry inaczej nizeli przez podboj calego kontynentu. Rzeklbym, ze glowny. Do tego wszystkiego dochodza szpiegowie, ktorych nasylami na innych wladcow, aby zdobyc przewage nad nimi albo po prostu cos ukrasc.
Mam nadzieje ze po krotce opisalem jak gra wyglada.
W grze Castles and Dragons kontrolujesz 1 z 10 dostepnych ladow na plaszny glownej. Kazdy teren ma swoja karte (losowo wybierana z 20 dostepnych z roznymi ilosciami zasobow).
Na terenach owych rozbudowujesz wioski do miast. Wznosisz potezne zamczyszka i wieze magow do obrony. Fabryki dostarczaja ci zasoby do budowy kolejnych budowli oraz handlu. Rekrutujesz jednostki, ktore laczysz w armie i podbijasz kolejne krolestwa. Jednak wszystko co robisz ma wpyl na zadowolenie ludnosci, co moze skutkowac przegrana badz utworzeniem panstwa. Zadowolenie ludnosci jest to kolejny aspekt zakonczenia gry inaczej nizeli przez podboj calego kontynentu. Rzeklbym, ze glowny. Do tego wszystkiego dochodza szpiegowie, ktorych nasylami na innych wladcow, aby zdobyc przewage nad nimi albo po prostu cos ukrasc.
Mam nadzieje ze po krotce opisalem jak gra wyglada.
- Marx
- Posty: 2420
- Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 17 times
-
- Posty: 1898
- Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
- Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
- Been thanked: 5 times
Re: Poszukuję Beta testerów do nowo powstającej gry planszow
Dokładnie. Podaj jakieś szczegóły mechaniki, bo z jednej strony chętnie bym pobetateścił, ale z drugiej nie chciałbym robić z gęby dupy i po jednej partii stwierdzić, że to gra nie dla mnie. To co opisałeś wcześniej trafia w me gusta idealnie, ale to same ogólniki. Napisz parę zdań co zacz, z czym to się je, itp. itd.
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Re: Poszukuję Beta testerów do nowo powstającej gry planszow
Najlepiej instrukcja
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
- Cyberunner
- Posty: 25
- Rejestracja: 14 cze 2016, 20:17
Re: Poszukuję Beta testerów do nowo powstającej gry planszow
Czym ta gra sie rozni od innych? Mianowicie:
- symulacja czasu rzeczywistego podczas planow poruszania armii.
- zywym rynkiem. Ceny zmieniajace sie w zaleznosci od ilosci zakupionego / sprzedanego towaru przez wladcow.
- kazdy z wladcow posiada swoja karte, ktora wnosi unikalne zdolnosci do "szarych" jednostek
- szybkie i dynamiczne walki armii (od dwoch do czterech armii jednoczesnie) przy uzyciu K12.
- duzy poziom losowosci (przez niektorych uwazany za minus, aczkolwiek po alpha testach moge stwierdzic, ze nie wplywaja dramatycznie na przebieg gry)
- pieknie wygladajace figurki, ktore rownie dobrze moglyby byc wykorzystane w grach bitewnych.
Instrukcje moge przeslac chetnym na maila.
(Instrukcja w jezyku angielskim)
Wersja print and play powinna byc gotowa na poczatku przyszlego tygodnia.
- symulacja czasu rzeczywistego podczas planow poruszania armii.
- zywym rynkiem. Ceny zmieniajace sie w zaleznosci od ilosci zakupionego / sprzedanego towaru przez wladcow.
- kazdy z wladcow posiada swoja karte, ktora wnosi unikalne zdolnosci do "szarych" jednostek
- szybkie i dynamiczne walki armii (od dwoch do czterech armii jednoczesnie) przy uzyciu K12.
- duzy poziom losowosci (przez niektorych uwazany za minus, aczkolwiek po alpha testach moge stwierdzic, ze nie wplywaja dramatycznie na przebieg gry)
- pieknie wygladajace figurki, ktore rownie dobrze moglyby byc wykorzystane w grach bitewnych.
Instrukcje moge przeslac chetnym na maila.
(Instrukcja w jezyku angielskim)
Wersja print and play powinna byc gotowa na poczatku przyszlego tygodnia.
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Poszukuję Beta testerów do nowo powstającej gry planszow
1) Clockwork Wars uzywa takiej mechaniki a to gra sprzed 2 lat, Exodus Proxima Centauri rowniez.Cyberunner pisze:Czym ta gra sie rozni od innych? Mianowicie:
- symulacja czasu rzeczywistego podczas planow poruszania armii.
- zywym rynkiem. Ceny zmieniajace sie w zaleznosci od ilosci zakupionego / sprzedanego towaru przez wladcow.
- kazdy z wladcow posiada swoja karte, ktora wnosi unikalne zdolnosci do "szarych" jednostek
2) wiele euro to czesto stosuje, ale fakt rzadko to widuje w ameri
3) dosc czesto spotykane
Opis tury
Figurki
po ilu testach? Przykladowo w Burning Suns program komputerowy wykonal 10 000 symulacji potyczek miedzy graczami i to na tej podstawie dokonano balansu sily jednostek i szans trafienia.Cyberunner pisze: - duzy poziom losowosci (przez niektorych uwazany za minus, aczkolwiek po alpha testach moge stwierdzic, ze nie wplywaja dramatycznie na przebieg gry)
Ostatnio zmieniony 21 cze 2016, 07:54 przez Rocy7, łącznie zmieniany 1 raz.
- Cyberunner
- Posty: 25
- Rejestracja: 14 cze 2016, 20:17
Re: Poszukuję Beta testerów do nowo powstającej gry planszow
Sluchaj. Nie podoba sie, to trudno. Wszyatkich nie uszczesliwie i testow komputerowych nie robie bo nie ma takiej potrzeby. Wlasnie po to zalozylem ten watek aby znalezc szersze grono do BETA testow. Co oznacza ze gra nadal jest w fazie TESTOW.
Zasady sa unikalnie dobrane to raz.
Dwa nie znajdziesz takich zasad walk w innej grze planszowej, ktora daje mozliwosc jesnoczesnie prowadzenia walk dla dwoch, trzech czy czterech osob.
(Notabene sam tak powiedziales)
Nie ma sensu testowac rzutow K12 na komputerze. Bo w ta gra nie jest az tak skomplikowana, ale specjalnie dla Ciebie przeprowadzimy 15000 testow. Gra ma dawac przyjemnosc z gry i ze wspolzawodnictwa z innymi graczami (podpisywanie sojuszow i ich zrywanie - tutaj zasadmi sa slowa stworzone podczas gry) a nie podawac ze ten model trafia na 6+ bo ma piec przeszkod, plus zdolnosci specjale etc. Takie rzeczy w grach bitewnych.
Figurki jakie sa kazdy widzi. I nie wiem do czego sie tutaj chcesz doczepic? Jak wspomnialem na poczatku. Wszystkich nie uszczesliwie. Lecz watek jest aby znalesc beta testerow a nie rozprawuac na temat tego ze Ci sie zbyt duza ilosc rzutow kostka nie podoba.
Zasady sa unikalnie dobrane to raz.
Dwa nie znajdziesz takich zasad walk w innej grze planszowej, ktora daje mozliwosc jesnoczesnie prowadzenia walk dla dwoch, trzech czy czterech osob.
(Notabene sam tak powiedziales)
Nie ma sensu testowac rzutow K12 na komputerze. Bo w ta gra nie jest az tak skomplikowana, ale specjalnie dla Ciebie przeprowadzimy 15000 testow. Gra ma dawac przyjemnosc z gry i ze wspolzawodnictwa z innymi graczami (podpisywanie sojuszow i ich zrywanie - tutaj zasadmi sa slowa stworzone podczas gry) a nie podawac ze ten model trafia na 6+ bo ma piec przeszkod, plus zdolnosci specjale etc. Takie rzeczy w grach bitewnych.
Figurki jakie sa kazdy widzi. I nie wiem do czego sie tutaj chcesz doczepic? Jak wspomnialem na poczatku. Wszystkich nie uszczesliwie. Lecz watek jest aby znalesc beta testerow a nie rozprawuac na temat tego ze Ci sie zbyt duza ilosc rzutow kostka nie podoba.
Ostatnio zmieniony 16 cze 2016, 14:48 przez Cyberunner, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Poszukuję Beta testerów do nowo powstającej gry planszow
chcesz szukac testerow, ktorzy zwroca Ci uwage na problemy z gra czy ludzi, ktorzy napisza jest idealnie?;) Rola beta testera jest własnie krytyka.Cyberunner pisze:Nie podoba sie, to trudno. Wszyatkich nie uszczesliwie i testow komputerowych nie robie bo nie ma takiej potrzeby. Wlasnie po to zalozylem ten watek aby znalezc szersze grono do BETA testow.
Twoja rola to merytoryczna obrona przyjetych rozwiazan lub ich ulepszanie.
Do figurek sie nie czepiam jedynie je pokazalem
Ostatnio zmieniony 16 cze 2016, 14:51 przez Rocy7, łącznie zmieniany 2 razy.
- Ciuniek
- Posty: 402
- Rejestracja: 12 kwie 2012, 18:33
- Lokalizacja: Babin k/ Lublina
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 377 times
Re: Poszukuję Beta testerów do nowo powstającej gry planszow
Przykra sprawa.
Skoro już na tym etapie celne uwagi innych zbywasz tekstem "nie podoba się to trudno, wszystkich nie uszczęśliwię", to co będzie przy testach rozgrywki?
Co nie zmienia faktu, że na instrukcję chętnie rzucę okiem.
EDIT. Widzę, że Rocy mnie już ubiegł :p
Skoro już na tym etapie celne uwagi innych zbywasz tekstem "nie podoba się to trudno, wszystkich nie uszczęśliwię", to co będzie przy testach rozgrywki?
Co nie zmienia faktu, że na instrukcję chętnie rzucę okiem.
EDIT. Widzę, że Rocy mnie już ubiegł :p
- Cyberunner
- Posty: 25
- Rejestracja: 14 cze 2016, 20:17
Re: Poszukuję Beta testerów do nowo powstającej gry planszow
Instrukcja to nie wszystko. A gra to nie tylko matematyka. Jesli chcecie super realistycznych gier - sa gry komputerowe. Tutaj jest DUZO rzutow kostka, co daje DUZO losowosci. Nie bede na sile wszystkich uszczesliwial bo sie nie da. Tez nie interesuje mnie ze w grze A jest tak a w B inaczej. Tutaj jest gra C i jest jaka jest. Sa rzeczy na ktore zwracam uwage i sa takie, ktore celowo sa zawarte. (Jak duza ilosc rzutow K12).
- Ink
- Administrator
- Posty: 2822
- Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 107 times
- Been thanked: 161 times
- Kontakt:
Re: Poszukuję Beta testerów do nowo powstającej gry planszow
Ok, ale czego w takim razie oczekujesz po potencjalnych testerach?
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Re: Poszukuję Beta testerów do nowo powstającej gry planszow
Skasowałbym wątek i rozpoczął go ponownie.
W pierwszym poście jako potencjalny tester chciałbym przeczytać co to za gra, dla kogo, jakich mechanik używa, czy była już testowana i czego oczekujesz ode mnie jako od testera gry.
Chciałbym otrzymać instrukcję.
Jak również dużą dawkę cierpliwości i wyrozumiałości, bo będę miał mnóstwo pytań, wątpliwości i uwag.
Pozdrawiam
W pierwszym poście jako potencjalny tester chciałbym przeczytać co to za gra, dla kogo, jakich mechanik używa, czy była już testowana i czego oczekujesz ode mnie jako od testera gry.
Chciałbym otrzymać instrukcję.
Jak również dużą dawkę cierpliwości i wyrozumiałości, bo będę miał mnóstwo pytań, wątpliwości i uwag.
Pozdrawiam
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Poszukuję Beta testerów do nowo powstającej gry planszow
, ale dla mnie losowosc nie jest problemem sama w sobie, naprawde wystarczylo napisac, ze Twoim zdaniem po testach losowosc nie ma decydujacego wplywu na wynik gry bo jesli faktycznie tak jest nie ma problemu.Cyberunner pisze:Tutaj jest DUZO rzutow kostka, co daje DUZO losowosci.
Ja po lekturze zasad martwilem sie tylko o to na ile losowosc wplywa na dochod, a poniewaz to od zasobow zalezy budowa armii, na ile to przeklada sie na gre.
Ostatnio zmieniony 16 cze 2016, 15:43 przez Rocy7, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Poszukuję Beta testerów do nowo powstającej gry planszow
najbardziej podoba mi się stiwerdzenie "że nie siedze w grach na tyle aby operowac nazwami area control worker placement itp" ale wydaje gre na KST... to jakby ktoś mowił, że planuje sprzedawać własną serie stylistyczną mebli ale nie wiedział co to jest krzesło albo regał.
- mauserem
- Posty: 1817
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 165 times
- Kontakt:
Re: Poszukuję Beta testerów do nowo powstającej gry planszow
Hmmm myślę, że nie byłeś na początku dość precyzyjny jeśli chodzi szczegóły, które pomogłyby zdeterminować planowaną grupę odbiorców. Mając na uwadze profil Idealnego Gracza w Twój Projekt - określ profil testera - wtedy jest spora szansa, że kogoś uszczęśliwisz. Testy to ten unikalny moment w okresie życia projektu, gdzie masz szansę sprawdzić swoje założenia w działaniu - bez konsekwencji porażki. Każda opinia jest wtedy na "wagę złota" czyli przyszłych profitów.
Nawet krytyczne opinie mają sens (i to sens zapewne większy niż opinie pochlebne) - bo dzięki nim wiesz komu tej gry nie oferować - a w tej branży złe opinie potrafią się rzucić długim cieniem na powodzeniu każdej gry, nawet mimo jej licznych zalet.
Zrób rachunek sumienia - spróbuj mimo wszystko zdefiniować swój projekt w kontekście wielu czynników: mechanik, preferencji, czasu gry, stopnia interakcji, etc - tu pomaga nawet zbudowanie zestawu odniesień do innych tytułów (tak jak to uczynił Rocy7). To ułatwi innym zbudowanie sobie jakiegoś obrazu tej gry - określ jak wyglądać będzie prototyp - jak go dostarczysz, czy trzeba będzie go samemu wydrukować, jak wygląda procedura testowa - czy będziesz w tym uczestniczył, czy testerzy mają prowadzić jakiś log gry, czy testy będą rejestrowane. Testy statystycznez użyciem komputera i aplikacji testowej (czasami prostego skryptu w excelu) o których pisał Rocy7 mają wiele sensu - bo najczęściej "normalne granie w grę" jest bardzo mało efektywne - i marnuje czas. Testy rozgrywki jako całości mają sens w końcowej fazie - kiedy chcesz sprawdzić rzeczywisty czas gry, spójność poszczególnych modułów (fazy to moduły) - czyli ogólną wydajność.
Osobiście bardzo jestem ciekaw mechanizmów dla rzutów kością K12 - rozkładów wyników, sposobów ich modyfikacji z działań gracza.
No i powodzenia - na profilu FB zamieściłeś bardzo wymowną grafikę - spoglądaj na nią częściej:
Nawet krytyczne opinie mają sens (i to sens zapewne większy niż opinie pochlebne) - bo dzięki nim wiesz komu tej gry nie oferować - a w tej branży złe opinie potrafią się rzucić długim cieniem na powodzeniu każdej gry, nawet mimo jej licznych zalet.
Zrób rachunek sumienia - spróbuj mimo wszystko zdefiniować swój projekt w kontekście wielu czynników: mechanik, preferencji, czasu gry, stopnia interakcji, etc - tu pomaga nawet zbudowanie zestawu odniesień do innych tytułów (tak jak to uczynił Rocy7). To ułatwi innym zbudowanie sobie jakiegoś obrazu tej gry - określ jak wyglądać będzie prototyp - jak go dostarczysz, czy trzeba będzie go samemu wydrukować, jak wygląda procedura testowa - czy będziesz w tym uczestniczył, czy testerzy mają prowadzić jakiś log gry, czy testy będą rejestrowane. Testy statystycznez użyciem komputera i aplikacji testowej (czasami prostego skryptu w excelu) o których pisał Rocy7 mają wiele sensu - bo najczęściej "normalne granie w grę" jest bardzo mało efektywne - i marnuje czas. Testy rozgrywki jako całości mają sens w końcowej fazie - kiedy chcesz sprawdzić rzeczywisty czas gry, spójność poszczególnych modułów (fazy to moduły) - czyli ogólną wydajność.
Osobiście bardzo jestem ciekaw mechanizmów dla rzutów kością K12 - rozkładów wyników, sposobów ich modyfikacji z działań gracza.
No i powodzenia - na profilu FB zamieściłeś bardzo wymowną grafikę - spoglądaj na nią częściej:
Spoiler:
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Poszukuję Beta testerów do nowo powstającej gry planszow
Żeby nie bylo, że tylko krytykuje system walki jest ciekawy, różne jednostki, różne zdolnosci
ale po pierwsze gra powinna miec kilka fajnych elementow, sama ciekawa walka nie "sprzeda gry" po drugie zas zostaje kwestia na ile to gracz i jego decyzje a na ile kosci wygrywaja walkę.
Patrze na walke w tym prototypie i mysle to moze byc interesujace, patrze na reszte gry i sporo elementow wydaje sie dodane troche na siłę.
ale po pierwsze gra powinna miec kilka fajnych elementow, sama ciekawa walka nie "sprzeda gry" po drugie zas zostaje kwestia na ile to gracz i jego decyzje a na ile kosci wygrywaja walkę.
Patrze na walke w tym prototypie i mysle to moze byc interesujace, patrze na reszte gry i sporo elementow wydaje sie dodane troche na siłę.
Re: Poszukuję Beta testerów do nowo powstającej gry planszow
Zaraz będzie że się czepiam, ale to zdanie nie wróży najlepiej.Cyberunner pisze:Widzisz. Nie siedze w grach planszowych na tyle aby rzucac typami gry.
Poza tym, lepiej nastaw się na krytykę i postaraj się zamiast się obrażać wziąć to pod uwagę. Puste pochwały nic Ci nie dadzą, a uwagi innych mogą zaowocować tylko lepszym produktem.
Takimi tekstami tylko odrzucasz potencjalnych testerów. Bo po co ktoś ma Ci pomagać, jeśli widzi że jak coś Ci się nie spodoba, to mu się dostanie.Cyberunner pisze: Nie bede na sile wszystkich uszczesliwial bo sie nie da. Tez nie interesuje mnie ze w grze A jest tak a w B inaczej. Tutaj jest gra C i jest jaka jest. Sa rzeczy na ktore zwracam uwage i sa takie, ktore celowo sa zawarte. (Jak duza ilosc rzutow K12) .
- Cyberunner
- Posty: 25
- Rejestracja: 14 cze 2016, 20:17
Re: Poszukuję Beta testerów do nowo powstającej gry planszow
Walka to jedno. Cała reszta tury przygotowuje gracza na te potyczki. Masz sporo możliwości podciągnięcia statów armii (również poprzez karty szpiegów), jednak walka to rzut kostką, a tutaj wchodzi element losowy i nie wiem jakbyś się uparł, czasem samotny oddział łuczników może pokonac smoka (hmm wezmy chociaż Barda, który zabił Smauga) Przykłąd. Maks Smok może mieć +9 do rzutu na K12. Rzuca 1. Samotny oddział łuczników ma -2. Rzuca 12. 10 do 10. Oboje giną (jeśli smokowi nie wyjdzie pozytywnie test save). najsłabsza jednostka z najlepszą ma bardzo małe szanse, ale ma.
Reszta nie jest dodana na siłę, lecz tworzy trzon. Jeśli cena jednostek jest wysoka, nie stworzysz sobie armii, którą byś chciał (bo Cię na nią nie stać), albo stworzysz, ale za to nie rozwiniez się ekonomicznie (Fabryki, wioski, miasta etc)
Wybór należy do władcy, co chcę bardziej rozwijać. Obronę / Atak / Rozwój swoich ziem... a tu nagle dwóch innych graczy zaczyna zasypywac Cię kartami szpiegów, którzxy niszczą Twą ekonomię... Następnie jeden przeciwstawia się drugiemu... Najazdy... Grabieże....
Nie zagrasz to się nie dowiesz.
A co do produktu (większość teraz na Kickstarterze sprzedaje kota w worku np. taki LOAD. Nie wiesz co dostaniesz poza super figurkami):
Tutaj można zobaczyć jak gra w pełni wygląda i poturlać trochę kostkami. Balans między grą bitewną a grą planszową.
Reszta nie jest dodana na siłę, lecz tworzy trzon. Jeśli cena jednostek jest wysoka, nie stworzysz sobie armii, którą byś chciał (bo Cię na nią nie stać), albo stworzysz, ale za to nie rozwiniez się ekonomicznie (Fabryki, wioski, miasta etc)
Wybór należy do władcy, co chcę bardziej rozwijać. Obronę / Atak / Rozwój swoich ziem... a tu nagle dwóch innych graczy zaczyna zasypywac Cię kartami szpiegów, którzxy niszczą Twą ekonomię... Następnie jeden przeciwstawia się drugiemu... Najazdy... Grabieże....
Nie zagrasz to się nie dowiesz.
A co do produktu (większość teraz na Kickstarterze sprzedaje kota w worku np. taki LOAD. Nie wiesz co dostaniesz poza super figurkami):
Tutaj można zobaczyć jak gra w pełni wygląda i poturlać trochę kostkami. Balans między grą bitewną a grą planszową.
- Cyberunner
- Posty: 25
- Rejestracja: 14 cze 2016, 20:17
Re: Poszukuję Beta testerów do nowo powstającej gry planszow
Wręcz przeciwnie. Daje nowy podmuch zasad. Nie trzymam się jakiś standardów narzuconych przez inne firmy tworzace gry planszowe.Zaraz będzie że się czepiam, ale to zdanie nie wróży najlepiej.
Jest to gra w którą sam chciał bym zagrać. Mieć kontrolę nad całym królestwem, którym zarządzam a nie być przypisanym do tego, ze mogę zrobić "to i to" bo tak karta AKCJI którą wyciągnąłem z puli dała mi taką możliwość.
Nie jest to gra, w której masz 3 rzeczy, które możesz zrobić w turze a chciałbyś 10.
Jedynym ogranicznikiem jest zasób srebrnikó, które ściągniesz ze swego ludu.
Masz mało wiosek? Podnieś podatki, ale bąxd gotów na bunty.
- Gizmoo
- Posty: 4127
- Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
- Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
- Has thanked: 2686 times
- Been thanked: 2599 times
Re: Poszukuję Beta testerów do nowo powstającej gry planszow
Rzemiosło, warsztat, wiedza i pokora.Cyberunner pisze:Nie trzymam się jakiś standardów narzuconych przez inne firmy tworzace gry planszowe.
To podobno składowe każdego dobrego dzieła. Ale nie tam, żebym coś sugerował.