Zombicide: Black Plague (R. Guiton, J.-B. Lullien, N. Raoult)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- pan_satyros
- Posty: 6133
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 652 times
- Been thanked: 513 times
- Kontakt:
Re: Zombicide: Black Plague
Gab, a ty co myślisz o boxie z krukami?
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
- Gab
- Posty: 623
- Rejestracja: 15 maja 2013, 00:39
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 103 times
- Been thanked: 87 times
Re: Zombicide: Black Plague
Uczciwie mówiąc CMON robi sobie jaja z cenami za boxy. Uważam, że nie warto dokupować do Z:BP kruków, jeśli ktoś miał kupione kruki w S3to warto się uśmiechnąć do zaprzyjaźnionego użytkownika o karty spawnu. Natomiast jeśli chodzi o samą funkcjonalność w trakcie rozgrywki to kruki pełnią rolę raczej przeszkadzajek aniżeli poważniejszego utrudnienia. Większym zagrożeniem i urozmaiceniem w samej grze są wg mnie pieski/wilki. Samo wykonanie figurek jest nieatrakcyjne i pomalowane ciężko je przechowywać. Takie jest moje zdanie-lepiej sobie darować chyba, że możesz wykorzystać modele z S3.
- pan_satyros
- Posty: 6133
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 652 times
- Been thanked: 513 times
- Kontakt:
Re: Zombicide: Black Plague
Klasycznego Z nie posiadam wcale, więc nie, nie mam. I miałem o krukach podobne zdanie
Za 70 zł może bym kupił,w tej cenie to średni pomysł.
Bardziej kuszą mnie NPC-2 (chociaż w sumie ci już zupełnie nic nie robią), a najbardziej ... drzwi ;p ale ich cena to rozbój.
Za 70 zł może bym kupił,w tej cenie to średni pomysł.
Bardziej kuszą mnie NPC-2 (chociaż w sumie ci już zupełnie nic nie robią), a najbardziej ... drzwi ;p ale ich cena to rozbój.
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
- Wallenstein
- Posty: 970
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 08:00
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Re: Zombicide: Black Plague
Kruki też potrafią namieszać swoim ruchem o 3 pola podczas którego ignoruję wszystkie przeszkody w ruchu, także zamknięte drzwi.
Zlecą się takie i marnuj tu akcje na odganianie.
Wilki faktycznie są groźniejsze.
Najfajniejsze natomiast są szkielety.
Zlecą się takie i marnuj tu akcje na odganianie.
Wilki faktycznie są groźniejsze.
Najfajniejsze natomiast są szkielety.
Stałe rabaty: REBEL 10%, PLANSZOSTREFA 11%. Chętnych zapraszam na priv.
- Gab
- Posty: 623
- Rejestracja: 15 maja 2013, 00:39
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 103 times
- Been thanked: 87 times
Re: Zombicide: Black Plague
No kruki uczciwie mówiąc też nieraz mi skomplikowały sytuację na tej zasadzie, że np ktoś miał robię przeszukanie a musiał stukać w te pelikany zamiast wyciągać karty przeszukania.
A szkielety są...najbardziej klimatyczne i dodają grze sporo uroku.
Z Boxów wg mnie warto zainwestować w szkielety i wilki. Reszta to już kosmetyka.
Drzwi 3D są świetne i naprawdę zwłaszcza gdy na mapie już roi się od zgniłków pomagają znaleźć rozwiązanie-drogę ucieczki.
A szkielety są...najbardziej klimatyczne i dodają grze sporo uroku.
Z Boxów wg mnie warto zainwestować w szkielety i wilki. Reszta to już kosmetyka.
Drzwi 3D są świetne i naprawdę zwłaszcza gdy na mapie już roi się od zgniłków pomagają znaleźć rozwiązanie-drogę ucieczki.
- Night wolf
- Posty: 192
- Rejestracja: 29 lut 2008, 23:46
- Lokalizacja: Opole/Brzeg
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
- pan_satyros
- Posty: 6133
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 652 times
- Been thanked: 513 times
- Kontakt:
Re: Zombicide: Black Plague
Tak. To wersja wielojęzyczna, a te 12 dodatkowych kart bez ANG napisu na spodzie jest dla pozostałych 5 językówNight wolf pisze:Pytanko w boxie Abomination też macie 24 karty a nie 12?
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
- Night wolf
- Posty: 192
- Rejestracja: 29 lut 2008, 23:46
- Lokalizacja: Opole/Brzeg
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Re: Zombicide: Black Plague
To się nazywa szybkie tłumaczeniepan_satyros pisze:Tak. To wersja wielojęzyczna, a te 12 dodatkowych kart bez ANG napisu na spodzie jest dla pozostałych 5 językówNight wolf pisze:Pytanko w boxie Abomination też macie 24 karty a nie 12?
- Night wolf
- Posty: 192
- Rejestracja: 29 lut 2008, 23:46
- Lokalizacja: Opole/Brzeg
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Re: Zombicide: Black Plague
w instrukcji masz na str. 6Ramzeseba pisze:Z jakim ekwipunkiem się zaczyna? Z tym co widać na modelu? Brakuje kart typu Starting Equipment żeby wszystkich uzbroić?
Starting Equipment” keyword: a Hammer, a Mana Blast, a Short Bow and three Short Swords
Rozlosowujesz między graczy ten sprzęt, to co jest na kartach to są rzeczy które mogą tam włożyć "ewentualnie" zamiast pancerza.
- Malash
- Posty: 197
- Rejestracja: 18 sty 2012, 22:49
- Lokalizacja: Warszawa Praga Płd.
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 19 times
Re: Zombicide: Black Plague
Jestem po tutorialu. Zmiany już na plus, bo nie ma aut i friendly fire lepsze.
Pisałem już na privie do Wassago o niepokojąco dużej ilości kart abominów i necrosów.
Wiem, że ten temat był tu poruszany ze 3-4 strony temu (przejrzałem) i widzę że główną propozycją zmiany tego jest ograniczenie tych kart.
Dostrzegam jednak złe strony takiego rozwiązania (w sensie... nadal nie jest to rozwiązanie idealne), gdyż powiedzmy: mamy już żółty+ poziom i długi scenariusz. Kończy się deck. Wiadomo że są tam karty abominów więc wiadomo że się pojawią. Nie lubię gdy gra jest przewidywalna.
Podstawowy abomin jest rozwiązany bardzo fajnie: posiada 8 kart, ale na każdej z nich jest tylko na jednym poziomie z 4ech. Może się więc tak zdarzyć, że przemielimy cały deck i nie pojawi się żaden abomin, a może się też zdarzyć, że wyjdzie kilka razy. To jest fajne, bo nieprzewidywalne (w końcu Z-cide to przygodówka, a nie euro).
Nie chcę, by w każdej grze pojawiło mi się mnóstwo specjalnych abominów. Chcę żeby wchodziły rzadziej, mniej przewidywalnie i było to raczej "WoW! Minotaur się zespawnił", a nie , "O... do Abomirata i Wolfbomina dochodzi nam jeszcze Minotaur"
Nie podoba mi się również to, że kilka postaci ma opcję zabijania abominów na 1 poziomie (Xuxa ma 3 dmgu w melee, Redcap Rodney(kat), Milo (niska czarka) i Genevieve (kuszniczka) mają +1 dmg na start). Wolę by abominy były straszne (przynajmniej na początku gry) więc jestem za banem tych postaci.
Co do rzadszego i ciekawszego spawnu abominów proponuję zaś takie rozwiązanie:
1. Kiedy podczas rozpatrywania spawnu wyciągasz kartę Specjalnego Abomina* nie rozpatrujesz jej, ale kładziesz na osobny stos nazywany "Stosem Abominacji".
2. Policz ile kart jest w stosie abominacji i rzuć kostką.
3.A. Jeśli wyrzuciłeś liczbę mniejszą/równą liczbie kart w Stosie Abominacji - pociągnij X-ową kartę z góry tego stosu, gdzie X to wynik na kostce. Rozpatrz tę kartę na polu, którego spawn właśnie rozpatrywałeś. Następnie zresetuj Stos Abominacji (odłóż karty na Stos Kart Odrzuconych).
3.B. Jeśli wyrzuciłeś liczbę większą niż liczba kart w Stosie Abominacji - zostawiasz nowo dociągniętą kartę Abominacji na Stosie Abominacji i żadna abominacja się nie pojawia. Zamiast tego pociągnij nową kartę i rozpatrz ją normalnie.
3.C. Jeśli wyrzuciłeś 6 dodatkowo zresetuj Stos Abominacji (odłóż karty na Stos Kart Odrzuconych).
*nie dotyczy zwykłych i Wolf, choć nad zaliczeniem do tej puli Wolfbominacji można się zastanowić o ile pozostałe specjalne abominy wsadzamy w ilości 1-2. Jeśli więcej, to te wybrany promo abomin będzie się statystycznie częściej spawnić od zwykłej wolfbominacji.
Wyliczyłem, że przy powyższym rozwiązaniu z jednej karty abominacji będzie się spawnił średnio 0,35 figurki. Innymi słowy średnio co trzecia karta wprowadzi figurkę. Pozostałe nie będą zaś powodowały "pustych pól spawnu", gdyż w przypadku nie-wyspawn'ienia abomina - dociągamy kolejną kartę.
Podobną zasadę można zastosować wobec kart specjalnych necrosów, albo zrobić wspólny Stos Promosów działający jak powyżej, na którym będę siezbierać i nekromanci i abominy. Jak przetestuję kilka razy, to dam znać jak się sprawdza.
Co o tym sądzicie?
Pisałem już na privie do Wassago o niepokojąco dużej ilości kart abominów i necrosów.
Wiem, że ten temat był tu poruszany ze 3-4 strony temu (przejrzałem) i widzę że główną propozycją zmiany tego jest ograniczenie tych kart.
Dostrzegam jednak złe strony takiego rozwiązania (w sensie... nadal nie jest to rozwiązanie idealne), gdyż powiedzmy: mamy już żółty+ poziom i długi scenariusz. Kończy się deck. Wiadomo że są tam karty abominów więc wiadomo że się pojawią. Nie lubię gdy gra jest przewidywalna.
Podstawowy abomin jest rozwiązany bardzo fajnie: posiada 8 kart, ale na każdej z nich jest tylko na jednym poziomie z 4ech. Może się więc tak zdarzyć, że przemielimy cały deck i nie pojawi się żaden abomin, a może się też zdarzyć, że wyjdzie kilka razy. To jest fajne, bo nieprzewidywalne (w końcu Z-cide to przygodówka, a nie euro).
Nie chcę, by w każdej grze pojawiło mi się mnóstwo specjalnych abominów. Chcę żeby wchodziły rzadziej, mniej przewidywalnie i było to raczej "WoW! Minotaur się zespawnił", a nie , "O... do Abomirata i Wolfbomina dochodzi nam jeszcze Minotaur"
Nie podoba mi się również to, że kilka postaci ma opcję zabijania abominów na 1 poziomie (Xuxa ma 3 dmgu w melee, Redcap Rodney(kat), Milo (niska czarka) i Genevieve (kuszniczka) mają +1 dmg na start). Wolę by abominy były straszne (przynajmniej na początku gry) więc jestem za banem tych postaci.
Co do rzadszego i ciekawszego spawnu abominów proponuję zaś takie rozwiązanie:
1. Kiedy podczas rozpatrywania spawnu wyciągasz kartę Specjalnego Abomina* nie rozpatrujesz jej, ale kładziesz na osobny stos nazywany "Stosem Abominacji".
2. Policz ile kart jest w stosie abominacji i rzuć kostką.
3.A. Jeśli wyrzuciłeś liczbę mniejszą/równą liczbie kart w Stosie Abominacji - pociągnij X-ową kartę z góry tego stosu, gdzie X to wynik na kostce. Rozpatrz tę kartę na polu, którego spawn właśnie rozpatrywałeś. Następnie zresetuj Stos Abominacji (odłóż karty na Stos Kart Odrzuconych).
3.B. Jeśli wyrzuciłeś liczbę większą niż liczba kart w Stosie Abominacji - zostawiasz nowo dociągniętą kartę Abominacji na Stosie Abominacji i żadna abominacja się nie pojawia. Zamiast tego pociągnij nową kartę i rozpatrz ją normalnie.
3.C. Jeśli wyrzuciłeś 6 dodatkowo zresetuj Stos Abominacji (odłóż karty na Stos Kart Odrzuconych).
*nie dotyczy zwykłych i Wolf, choć nad zaliczeniem do tej puli Wolfbominacji można się zastanowić o ile pozostałe specjalne abominy wsadzamy w ilości 1-2. Jeśli więcej, to te wybrany promo abomin będzie się statystycznie częściej spawnić od zwykłej wolfbominacji.
Wyliczyłem, że przy powyższym rozwiązaniu z jednej karty abominacji będzie się spawnił średnio 0,35 figurki. Innymi słowy średnio co trzecia karta wprowadzi figurkę. Pozostałe nie będą zaś powodowały "pustych pól spawnu", gdyż w przypadku nie-wyspawn'ienia abomina - dociągamy kolejną kartę.
Podobną zasadę można zastosować wobec kart specjalnych necrosów, albo zrobić wspólny Stos Promosów działający jak powyżej, na którym będę siezbierać i nekromanci i abominy. Jak przetestuję kilka razy, to dam znać jak się sprawdza.
Co o tym sądzicie?
WImięZasad.ZnadPlanszy.pl
także na: Facebooku , YouTube, Spotify i Apple Podcasts.
Analizujemy gry i ich mechaniki. Nie boimy się wytykać im błędów.
Często je naprawiamy, bądź przebudowujemy za pomocą prostych home rules.
także na: Facebooku , YouTube, Spotify i Apple Podcasts.
Analizujemy gry i ich mechaniki. Nie boimy się wytykać im błędów.
Często je naprawiamy, bądź przebudowujemy za pomocą prostych home rules.
Re: Zombicide: Black Plague
Też już testowałem Z:BP z m.in. Milo w składzie. Niby przesada (podobnie jak Padre Johnson, którym grałem dłużej w Z1 i Z2), ale jeśli nie myśli się o całej drużynie, to jest jak "małpa z brzytwą" (pomarańczowy poziom, gdy inni dopiero niebieski/zaczęty żółty). Do tego rzadko mamy 6 graczy, więc przy np. 4 graczach dzięki takim Bohaterom nawet nie musimy jakoś specjalnie modyfikować/balansować scenariusza.Malash pisze:Nie podoba mi się również to, że kilka postaci ma opcję zabijania abominów na 1 poziomie (Xuxa ma 3 dmgu w melee, Redcap Rodney(kat), Milo (niska czarka) i Genevieve (kuszniczka) mają +1 dmg na start). Wolę by abominy były straszne (przynajmniej na początku gry) więc jestem za banem tych postaci.
Co o tym sądzicie?
Wolę prostsze rozwiązania. Aktualnie testuję dodawanie Abominów na zasadzie:Malash pisze:Co do rzadszego i ciekawszego spawnu abominów proponuję zaś takie rozwiązanie:
1. ...
Co o tym sądzicie?
1 dodatkowy typ Ab. - dokładam 4 karty,
2 dodatkowe typy Ab. - dokładam po 2 z każdego,
3 dodatkowe typy Ab. - dokładam po 1 każdego + 1 losowa,
4 dodatkowe typy (komplet - Szczurek, Rogacz, Balonik i Wilczyca) - po 1 z każdego.
Na razie chyba wygląda to dobrze.
- pan_satyros
- Posty: 6133
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 652 times
- Been thanked: 513 times
- Kontakt:
Re: Zombicide: Black Plague
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
-
- Posty: 2617
- Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 67 times
Re: Zombicide: Black Plague
Generalnie (merytorycznie) OK, tylko ....... czy Wy to kręciliście podczas 20-ego stopnia zasilania?! Light pliiiizzz! Jeśli natomiast taki był zamiar (klimat) to średnio to wyszło.pan_satyros pisze:Wideorecenzja na ZnadPlanszy: Pełną parą
https://www.youtube.com/watch?v=nAGaoKaOBw8
Pozdrawiam
- pan_satyros
- Posty: 6133
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 652 times
- Been thanked: 513 times
- Kontakt:
Re: Zombicide: Black Plague
Nie, nie taki był zamiar - sami doskonale wiemy, że światło i dźwięk to największe minusy, ale trochę szkoda było to wszytko post factum wyrzucać do kosza ...Banan2 pisze:Generalnie (merytorycznie) OK, tylko ....... czy Wy to kręciliście podczas 20-ego stopnia zasilania?! Light pliiiizzz! Jeśli natomiast taki był zamiar (klimat) to średnio to wyszło.pan_satyros pisze:Wideorecenzja na ZnadPlanszy: Pełną parą
https://www.youtube.com/watch?v=nAGaoKaOBw8
Pozdrawiam
Zasadniczo wnioski wyciągnęliśmy i będziemy się mocno starać, by każdy kolejny był na jakimś polu lepszy
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Re: Zombicide: Black Plague
Chłopaki szukam kogoś ze Śląska na wspólne zamowienie gąbek do ZBP.
Powyżej 60 jest post free.
https://www.feldherr.net/foam-tray-valu ... e/a-56056/
https://www.feldherr.net/ag055zc18-50-m ... g/a-56961/
Mam połowe na razie.
Powyżej 60 jest post free.
https://www.feldherr.net/foam-tray-valu ... e/a-56056/
https://www.feldherr.net/ag055zc18-50-m ... g/a-56961/
Mam połowe na razie.
-
- Posty: 1826
- Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
- Lokalizacja: GDAŃSK
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 37 times
Re: Zombicide: Black Plague
A nie lepiej kupić to w mepel.pl ?Ramzeseba pisze:Chłopaki szukam kogoś ze Śląska na wspólne zamowienie gąbek do ZBP.
Powyżej 60 jest post free.
https://www.feldherr.net/foam-tray-valu ... e/a-56056/
https://www.feldherr.net/ag055zc18-50-m ... g/a-56961/
Mam połowe na razie.
Rabaty:
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
Re: Zombicide: Black Plague
Czy wiadomo cos o polskiej wersji Black Plague?
Sorki za wygodnictwo jezeli takie pytanie juz bylo, ale nie mam niestety czasu przegladac 33 stron tematu.
Sorki za wygodnictwo jezeli takie pytanie juz bylo, ale nie mam niestety czasu przegladac 33 stron tematu.
-
- Posty: 1180
- Rejestracja: 22 gru 2015, 10:20
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 53 times
- Night wolf
- Posty: 192
- Rejestracja: 29 lut 2008, 23:46
- Lokalizacja: Opole/Brzeg
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Re: Zombicide: Black Plague
Pierwsze zadnie opublikowane przez Guillotine Games do Zombicide Black Plague: Zadanie B1 „Smocze Pomioty”:
Jeśli macie jakieś sugestie albo widzicie błędy to proszę pisać.
Update. 1.1 naniosłem poprawki zaproponowane przez bubu
Jeśli macie jakieś sugestie albo widzicie błędy to proszę pisać.
Update. 1.1 naniosłem poprawki zaproponowane przez bubu
- Wassago
- Posty: 918
- Rejestracja: 09 sty 2012, 20:11
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 2 times