Lucrum Games - crowdfunding

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
GFP
Posty: 1610
Rejestracja: 19 paź 2013, 20:41
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: LUCRUM GAMES - zapowiedzi, nowości, wydarzenia

Post autor: GFP »

KubaP pisze:
Piettrucha pisze:3 z 6 dostarczonych przez nas gier "zrobiły sold out" w ciągu: od kilku tygodni do kilku dni. Teraz działamy na dodrukach. Pierwotne nakłady nie wynosiły 500 szt. Monitorując odsprzedaż z rynku, jest nieźle. Większość klientów biorących udział w kampanii Rolla wyprzedała już swój zapas- a hurtownie które otrzymały bardzo skromne ilości(jak na hurtownie) ilości sprzedały całość w ciągu jednego dnia. ;)
Pogratulować! Niech zgadnę – mowa o Polach Arle, Rollu i Dominionie? Faktycznie, trzy wspaniałe gry i trzy wspaniałe marki. A co z pozostałymi trzema? Patrząc na ostatnie wydarzenia na rynku, widać, że nawet po udanej kampanii wydawca może nie chcieć podjąć ryzyka druku dużej liczby gier.
Dominion, Roll i pierwszy druk namiesnika.

Arle pojawiło się w dystrybucjach dopiero w zeszły czwartek. I tutaj nie spodziewamy się takiej "petardy". Raczej wykres w excelu będzie mocno wypłaszczony.
Kampanie:

Aktualna: Dodatki do Najeźdźców z Północy - http://www.wspieram.to/najezdzcydodatki
Archiwalne: https://wspieram.to/profil/GamesFactoryPublishing
Awatar użytkownika
pezetto
Posty: 298
Rejestracja: 11 kwie 2014, 09:24
Lokalizacja: Kraina Szczęśliwości
Been thanked: 1 time

Re: LUCRUM GAMES - zapowiedzi, nowości, wydarzenia

Post autor: pezetto »

Święta racja Lucrum. Należy Wam się poklask za odważne, ale bardzo prawdziwe słowa <bije brawo> Już dawno uważałem, że na portalach crowdfundingowych winny znajdować się wyłącznie projekty autorskie (np. te Krzyśka Wolickiego) lub printy przy których jest nieco więcej pracy, aniżeli zwykłe tłumaczenie tekstu (np. Impuls od Czacha Games). Takie zamienianie portali wspieraczkowych w sklepy nie prowadzi w żaden sposób do profesjonalizacji całego naszego hobby. Pokusiłbym się nawet o stwierdzenie, że aktualna sytuacja z projektami na Wspieram.to prowadzi nas w zupełnie przeciwstawnym kierunku.
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: LUCRUM GAMES - zapowiedzi, nowości, wydarzenia

Post autor: misioooo »

pezetto pisze: aniżeli zwykłe tłumaczenie tekstu (np. Impuls od Czacha Games).
Nie zgadzam się. Impuls to nie tylko tekst, ale niemal totalny redesign graficzny. Wiem, grafiki już wcześniej ktoś stworzył, ale... Nie mogłeś do tej pory kupić impulsu w takiej oprawie wizualnej + po polsku.

Za to takie TIME Stories i Rebel na wspieraczce to dla mnie lekka pomyłka (zwłaszcza, że Rebel...).
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
pezetto
Posty: 298
Rejestracja: 11 kwie 2014, 09:24
Lokalizacja: Kraina Szczęśliwości
Been thanked: 1 time

Re: LUCRUM GAMES - zapowiedzi, nowości, wydarzenia

Post autor: pezetto »

pezetto pisze:na portalach crowdfundingowych winny znajdować się wyłącznie projekty autorskie (np. te Krzyśka Wolickiego) lub printy przy których jest nieco więcej pracy, aniżeli zwykłe tłumaczenie tekstu (np. Impuls od Czacha Games)
Awatar użytkownika
KubaP
Posty: 5834
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 137 times
Been thanked: 409 times

Re: LUCRUM GAMES - zapowiedzi, nowości, wydarzenia

Post autor: KubaP »

misioooo pisze:
pezetto pisze: aniżeli zwykłe tłumaczenie tekstu (np. Impuls od Czacha Games).
Nie zgadzam się. Impuls to nie tylko tekst, ale niemal totalny redesign graficzny. Wiem, grafiki już wcześniej ktoś stworzył, ale... Nie mogłeś do tej pory kupić impulsu w takiej oprawie wizualnej + po polsku.

Za to takie TIME Stories i Rebel na wspieraczce to dla mnie lekka pomyłka (zwłaszcza, że Rebel...).
Kurczę, ale chyba akurat przy TIME Stories to jest gigantyczna praca z tekstem, nie? (nie grałem, nie znam się, więc się wypowiadam ;) )
Sekator
Posty: 523
Rejestracja: 12 lut 2015, 15:58
Been thanked: 1 time

Re: LUCRUM GAMES - zapowiedzi, nowości, wydarzenia

Post autor: Sekator »

Jak dla mnie jeśli jakakolwiek gra by miała sens bycia na wspieram.to to właśnie Time Stories po polsku :D. Dość długo byłą dostępna po angielsku, z dodatkami to raz. Dwa że nie wiadomo ile tego wydrukować, bo każdy scenariusz jest jednorazowy, więc wiadomo że będą używki latać po forum. No i właśnie, nie wiadomo jakie jest zainteresowanie grą "na raz".
Awatar użytkownika
Wspieram.to
Posty: 675
Rejestracja: 07 lut 2013, 12:00
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: LUCRUM GAMES - zapowiedzi, nowości, wydarzenia

Post autor: Wspieram.to »

KubaP pisze: Czy jesteś, Kamilu pewien, że po kampanii (oprócz momentu wysyłki gier, który na chwilkę pobudza produkt z powrotem do życia), gra sprzedaje się do sklepów? Oczywiście, na pewno są wyjątki potwierdzające regułę, ale generalnie chyba sklepy jednak traktują wspieraczkowe kampanie coraz częściej jako konkurencję.
Trochę tutaj uzupełnij już Piotrek z GFP, ale wiem, że nie dotyczy to tylko gier od nich - duża ilość gier ze wspieram.to schodzi później bez problemów w sklepach. Niestety nie podam statystyk, bo takich nie prowadzę i nie pytam każdego wydawcę jak sprzedaż po, więc mam 100% pewności

Pamiętać jednak należy to, że wspieram.to nie jest wyznacznikiem sprzedawalności gry - jasne można się sugerować, że skoro gra miała dobrą kampanię na wspieram.to to nie będzie problemu w sklepach, ale wg mnie nie można twierdzić, że ta kampania zasyciła rynek. Dlaczego? Bo wspieram.to ma zdecydowanie niższy zasięg i grono odbiorców niż sklepy stacjonarne. Ile mamy fanów gier planszowych? Tylko na tym forum mamy ponad 18 tyś zarejestrowanych użytkowników, wspieram.to może pochwalić się 5 tysiącami wspierających gry planszowe przez okres 3 lat, a przecież nie każdy kto kupi grę ma obowiązek zarejestrować się na forum ;)

Moim zdaniem jesteśmy raczej dodatkiem do ogólnej sprzedaży gier, niż konkurencją czy czymś co ma zastąpić tradycyjną sprzedaż - jak niektórzy wróżą ;)
Mori
Posty: 107
Rejestracja: 04 gru 2009, 08:07
Lokalizacja: SE

Re: LUCRUM GAMES - zapowiedzi, nowości, wydarzenia

Post autor: Mori »

medicus pisze:Prosiłbym jednak o nie wprowadzanie użytkowników w błąd.
Księgarnia dostaje 30-35% rabatu od ceny okładkowej. 50% dostają wielkie sieciówki jak Empik (od małych wydawców jeszcze więcej) czy Matras.
I tu mnie nie zaskoczysz. 8 lat pracowałem w wydawnictwach książkowych. Nawet specjalnie wczoraj zadzwoniłem do 3 kolegów, którzy kierują działy handlowe znanych wydawnictw. Bez dokładnych danych potwierdzili mi to.
No czekaj, skoro jednak Empik bierze 50+% to znaczy, że w błąd nikogo nie wprowadzam. I dziękuję za potwierdzenie tego. Azymut bierze tylko 30-35%? Fajnie, ale mój punkt ciągle aktualny: jeśli wydawnictwa planszówkowe płacą dużo niższą marżę - super! Jeśli nie - i jeśli jesteście nawet na poziomie tych 30-35% - to i tak płacicie więcej niż przy prowizji Wspieram.to... Ale to Wasza decyzja - i fajnie - ale skąd narzekanie na "niemałą" prowizję?

Leser wspomniał, że sklepy stacjonarne tworzą rynek wokół planszówek, organizując eventy. Możliwe, ale czy to jest jakiś naprawdę duży procent całej sprzedaży planszówek? Zresztą, to dyskusja na inny temat.

P.S. Jeśli na WT sztucznie zawyża się SCD - to jak ustala się SCD w Lucrum? Koszty tłumaczenia gry + wydruk / ilość wyprodukowanych egzemplarzy = cena gry? Czy też jakoś to potem się jednak zawyża, wprowadza swoją marżę itp. (i sztucznei zawyża, bo nie tyle zapłaciliście za wytworzenie tegoż egzemplarza)? W czym ta "sztuczność" jest mniej "sztuczna" od tej z WT? No bo punkt 4 oznacza, że "sztucznie" zawyżacie SCD na 85-90 zł, żeby sklep mógł zejść do 65 zł i jeszcze mieć jakieś profity z tego. To czemu od razu SCD nie jest 65 zł, skoro i tak się opłaca?
Awatar użytkownika
Retro
Posty: 510
Rejestracja: 26 gru 2014, 10:04
Has thanked: 32 times
Been thanked: 30 times

Re: LUCRUM GAMES - zapowiedzi, nowości, wydarzenia

Post autor: Retro »

Mori pisze:
medicus pisze:Prosiłbym jednak o nie wprowadzanie użytkowników w błąd.
Księgarnia dostaje 30-35% rabatu od ceny okładkowej. 50% dostają wielkie sieciówki jak Empik (od małych wydawców jeszcze więcej) czy Matras.
I tu mnie nie zaskoczysz. 8 lat pracowałem w wydawnictwach książkowych. Nawet specjalnie wczoraj zadzwoniłem do 3 kolegów, którzy kierują działy handlowe znanych wydawnictw. Bez dokładnych danych potwierdzili mi to.
No czekaj, skoro jednak Empik bierze 50+% to znaczy, że w błąd nikogo nie wprowadzam. I dziękuję za potwierdzenie tego. Azymut bierze tylko 30-35%? Fajnie, ale mój punkt ciągle aktualny: jeśli wydawnictwa planszówkowe płacą dużo niższą marżę - super! Jeśli nie - i jeśli jesteście nawet na poziomie tych 30-35% - to i tak płacicie więcej niż przy prowizji Wspieram.to... Ale to Wasza decyzja - i fajnie - ale skąd narzekanie na "niemałą" prowizję?

Leser wspomniał, że sklepy stacjonarne tworzą rynek wokół planszówek, organizując eventy. Możliwe, ale czy to jest jakiś naprawdę duży procent całej sprzedaży planszówek? Zresztą, to dyskusja na inny temat.

P.S. Jeśli na WT sztucznie zawyża się SCD - to jak ustala się SCD w Lucrum? Koszty tłumaczenia gry + wydruk / ilość wyprodukowanych egzemplarzy = cena gry? Czy też jakoś to potem się jednak zawyża, wprowadza swoją marżę itp. (i sztucznei zawyża, bo nie tyle zapłaciliście za wytworzenie tegoż egzemplarza)? W czym ta "sztuczność" jest mniej "sztuczna" od tej z WT? No bo punkt 4 oznacza, że "sztucznie" zawyżacie SCD na 85-90 zł, żeby sklep mógł zejść do 65 zł i jeszcze mieć jakieś profity z tego. To czemu od razu SCD nie jest 65 zł, skoro i tak się opłaca?
Bo wydają grę za swoje pieniądze i mogą sobie dyktować cenę jaką tylko zapragną a na WT to my jesteśmy poniekąd współwydawcami tych gier i powinniśmy otrzymywać ją w jak najniższej możliwej cenie a tak nie jest co miało już nie raz miejsce w przeszłości.
MOJE ZASOBY
--------------------------------------
Mori
Posty: 107
Rejestracja: 04 gru 2009, 08:07
Lokalizacja: SE

Re: LUCRUM GAMES - zapowiedzi, nowości, wydarzenia

Post autor: Mori »

Retro pisze:Bo wydają grę za swoje pieniądze i mogą sobie dyktować cenę jaką tylko zapragną a na WT to my jesteśmy poniekąd współwydawcami tych gier i powinniśmy otrzymywać ją w jak najniższej możliwej cenie a tak nie jest co miało już nie raz miejsce w przeszłości.
Tak jak pisał Kamil wyżej - WT to przedsprzedaż, która odbywa się tylko wtedy, jak się uzbiera odpowiednia ilość osób chętnych (a nawet wtedy czasem nie). W żaden sposób wspierający, mimo swoich najlepszych chęci, nie są współwydawcami, nie partycypują ani w żadnych decyzjach (tak samo playtesterzy nie są współwydawcami gry, nawet jeśli przy prototypie dzielą się swoimi opiniami), ani w zyskach...

A co do ceny - każdy może dyktować taką, jaką zapragnie. Czy rynek to łyknie - to już inna bajka.
wrzesien
Posty: 218
Rejestracja: 15 cze 2016, 11:12

Re: LUCRUM GAMES - zapowiedzi, nowości, wydarzenia

Post autor: wrzesien »

Nie rozumiem dlaczego sprzedawanie bezpośrednio konsumentom za mniej niż sklepom jest problemem finansowania społecznościowego, przecież to nie jest tam produkt, więc i cena może spokojnie być inna. Spokojnie możecie wydawać bez inflacji SCD, kluczowe jest aby niższe ceny były dostępne tylko w kampanii. Tak jak lojalność klientów wobec sklepów nie jest napędzana przez cenę, tak samo myślę, iż Wasi kontrahenci lubią Was za więcej niż tylko ceny hurtowe.
Awatar użytkownika
medicus
Posty: 813
Rejestracja: 29 sty 2010, 15:04
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 2 times

Re: LUCRUM GAMES - zapowiedzi, nowości, wydarzenia

Post autor: medicus »

wrzesien pisze:Nie rozumiem dlaczego sprzedawanie bezpośrednio konsumentom za mniej niż sklepom jest problemem finansowania społecznościowego, przecież to nie jest tam produkt, więc i cena może spokojnie być inna. Spokojnie możecie wydawać bez inflacji SCD, kluczowe jest aby niższe ceny były dostępne tylko w kampanii. Tak jak lojalność klientów wobec sklepów nie jest napędzana przez cenę, tak samo myślę, iż Wasi kontrahenci lubią Was za więcej niż tylko ceny hurtowe.

Tylko po co mielibyśmy to robić?
Nasi kontrahenci mają przede wszystkim zarobić na naszych produktach i przy okazji nas i te produkty lubić. To trochę jakby grać przy jednym stole, ale trochę oszukiwać swoją ekipę do grania. W końcu ekipa przestanie chętnie zapraszać do gry.

Zresztą do dyskusji pewnie będziemy wracać nie raz i nie dwa razy. Zobaczymy za rok, jak wydane gry przez CF radzą sobie na rynku.
wrzesien
Posty: 218
Rejestracja: 15 cze 2016, 11:12

Re: LUCRUM GAMES - zapowiedzi, nowości, wydarzenia

Post autor: wrzesien »

medicus pisze:
wrzesien pisze:Nie rozumiem dlaczego sprzedawanie bezpośrednio konsumentom za mniej niż sklepom jest problemem finansowania społecznościowego, przecież to nie jest tam produkt, więc i cena może spokojnie być inna. Spokojnie możecie wydawać bez inflacji SCD, kluczowe jest aby niższe ceny były dostępne tylko w kampanii. Tak jak lojalność klientów wobec sklepów nie jest napędzana przez cenę, tak samo myślę, iż Wasi kontrahenci lubią Was za więcej niż tylko ceny hurtowe.

Tylko po co mielibyśmy to robić?
Czemu sprzedajcie różne produkty w różnych cenach? Zapewne dlatego, że mają różną wartość. Chodzi mi o to, iż o ile się orientuje to sklepy nie płacą za całe zamówienie na wiele miesięcy przed wydaniem i bez gwarancji tego wydania. Gra "kupiona" w CF, a gra zamówiona z magazynu (nie zdziwiłbym się gdyby najlepsi klienci mieli odroczoną płatność) to dwa różne produkty.
medicus pisze: Nasi kontrahenci mają przede wszystkim zarobić na naszych produktach i przy okazji nas i te produkty lubić. To trochę jakby grać przy jednym stole, ale trochę oszukiwać swoją ekipę do grania. W końcu ekipa przestanie chętnie zapraszać do gry.
Chodzi mi o to, iż fundując gry w CF absolutnie się nie konkuruje ze sklepami. Zresztą wiele kampanii zastrzega, iż zamówienia zbiorowe są dostępne tylko dla sklepów. To jest tak gdybyś grał z swoją ekipą w dwie różne gry, i mieli oni pretensje, iż w drugiej grze nie używasz zasad z gry pierwszej.
medicus pisze:
Zresztą do dyskusji pewnie będziemy wracać nie raz i nie dwa razy. Zobaczymy za rok, jak wydane gry przez CF radzą sobie na rynku.
Śledzę CF od dawna, głównie na KS i często mam wątpliwości, czy ta metoda wydawania jest dobra. Jestem pewien, iż w niektórych przypadkach wybór tego finansowania jest przyczyną porażki. Jednak nielojalność wobec sprzedawców detalicznych, nie jest czymś co występuje w CF.
Awatar użytkownika
mikeyoski
Posty: 1524
Rejestracja: 08 lut 2015, 00:32
Has thanked: 278 times
Been thanked: 172 times
Kontakt:

Re: LUCRUM GAMES - zapowiedzi, nowości, wydarzenia

Post autor: mikeyoski »

Swoją drogą, gdyby nie sklepy, to Wielka wystawa dinozaurów by się nie ufundowała. A tak kilkanaście sklepów dorzuciło "parę groszy" i we wrześniu gra pojawi się na rynku

Tapnięte z espiątki
Awatar użytkownika
medicus
Posty: 813
Rejestracja: 29 sty 2010, 15:04
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 2 times

Re: LUCRUM GAMES - zapowiedzi, nowości, wydarzenia

Post autor: medicus »

mikeyoski pisze:Swoją drogą, gdyby nie sklepy, to Wielka wystawa dinozaurów by się nie ufundowała. A tak kilkanaście sklepów dorzuciło "parę groszy" i we wrześniu gra pojawi się na rynku
Nie rozwinę wątku ze względu na duży szacunek i sympatę dla Krwawisza.
Odpowiem tylko tak: sklepy fundują w taki sposób większość gier wydawanych normalnie. Ot, po prostu biorą pierwsze opakowanie zbiorcze. :P
wrzesien
Posty: 218
Rejestracja: 15 cze 2016, 11:12

Re: LUCRUM GAMES - zapowiedzi, nowości, wydarzenia

Post autor: wrzesien »

medicus pisze: Odpowiem tylko tak: sklepy fundują w taki sposób większość gier wydawanych normalnie. Ot, po prostu biorą pierwsze opakowanie zbiorcze. :P
Jaki procent sklepów to robi, znaczy się płaci za pierwsze opakowanie zbiorcze gry zanim rozpoczniecie proces produkcji?
TTR_1983
Posty: 3950
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
Has thanked: 2 times
Been thanked: 89 times
Kontakt:

Re: LUCRUM GAMES - zapowiedzi, nowości, wydarzenia

Post autor: TTR_1983 »

Dobry ten temat, uśmiać się można. Lucrum zamiast wydawać gry to wkłada kij w mrowisko nie wiadomo po co.
Daquan
Posty: 337
Rejestracja: 14 gru 2016, 18:42
Lokalizacja: Kraków

Re: LUCRUM GAMES. Tajemnicza zapowiedź: wtorek po 10:00

Post autor: Daquan »

medicus pisze:Zawsze w cenach konwentowych czyli ok 20% czasem 25% taniej.
Ale zawsze można z nami negocjować przy zakupie większej liczby tytułów.

Do tego zawsze na konwencie 1 gra przez 6 godzin jest w cenie FIRST MINUTE. To zwykle 1 opakowanie zbiorcze w bardzo szalonej cenie.
Tomku, jak to zdanie ma się do Twojej niechęci do crowdfundingu? Pamiętam kiedyś taką dyskusję, w której bardzo dobitnie pisałeś o tym, że CF zabija sklepy. Nie widzisz tutaj analogii? Oczywiście w dużo mniejszej skali, ale jednak. Pytam jako były pracownik branży, mający pojęcie o warunkach i marżach.
TTR_1983
Posty: 3950
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
Has thanked: 2 times
Been thanked: 89 times
Kontakt:

Re: LUCRUM GAMES. Polskie wydanie CLANK!

Post autor: TTR_1983 »

@Daquan Serio?!
Jak na konwentach, które są dla największych fanów planszówek miałoby nie być dobrych cen, to chyba coś byłoby nie tak.
O ile w kwestii crowdfundingu się z Tomkiem nie zgadzam, to tutaj absolutnie nie masz racji. Jeszcze by tego brakowało, że ktoś testuje na konwencie daną grę, potem chce ją kupić a tu wydawca wypala mu z SCD.
Daquan
Posty: 337
Rejestracja: 14 gru 2016, 18:42
Lokalizacja: Kraków

Re: LUCRUM GAMES. Polskie wydanie CLANK!

Post autor: Daquan »

TTR_1983 pisze:@Daquan Serio?!
Jak na konwentach, które są dla największych fanów planszówek miałoby nie być dobrych cen, to chyba coś byłoby nie tak.
O ile w kwestii crowdfundingu się z Tomkiem nie zgadzam, to tutaj absolutnie nie masz racji. Jeszcze by tego brakowało, że ktoś testuje na konwencie daną grę, potem chce ją kupić a tu wydawca wypala mu z SCD.
Celeowo wyolbrzymiam, ale moim zdaniem tok rozumowania jest ten sam. Wydawca sprzedaje taniej do klientów ostatecznych. Oczywiście widzę różnicę w skali, ale jednak to się dzieje. W ten sposób odbiera tę sprzedaż sklepom. Konwenty są dla fanów planszówek. Dokładnie tak samo jak sklepy z planszówkami.
Awatar użytkownika
Rafal_Kruczek
Posty: 1093
Rejestracja: 20 sie 2008, 11:48
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 86 times
Been thanked: 31 times

Re: LUCRUM GAMES. Polskie wydanie CLANK!

Post autor: Rafal_Kruczek »

Daquan pisze: Celeowo wyolbrzymiam, ale moim zdaniem tok rozumowania jest ten sam. Wydawca sprzedaje taniej do klientów ostatecznych. Oczywiście widzę różnicę w skali, ale jednak to się dzieje. W ten sposób odbiera tę sprzedaż sklepom. Konwenty są dla fanów planszówek. Dokładnie tak samo jak sklepy z planszówkami.
Trzeba jednak wziąc pod uwagę że nie wszyscy fani JEDŻDZĄ na konwenty.
I czasami sprzedajac na konwencie wydawca ma dużo wyższe koszty niż miałby wysyłając do dystrybutorów/hurtowni/sklepów wiec nie zawsze "ceny konwentowe" są dla wydawców bardzo zyskowne.
Chodzi tutaj że kierując część nakładu do tzw. Alpha Players na konwentach, liczy się na szeroka propagacje gry w miejscach skąd gracze przyjechali, co przekłada się potem na sprzedaż innymi kanałami.
Awatar użytkownika
medicus
Posty: 813
Rejestracja: 29 sty 2010, 15:04
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 2 times

Re: LUCRUM GAMES. Polskie wydanie CLANK!

Post autor: medicus »

Nie chcę wywoływać burzy wokół tematu CF, bo to już przerabialiśmy, dla mnie temat rzeka, aczkolwiek rozwijający się (zgodnie z przewidywaniami, kilka gier z cf już po premierze mozna kupić dużo taniej niż w cenie EB, a za kilka miesięcy będą wyprzedawane. Nie wszystkie, ale zobaczycie, że większość.

Co do konwentów. Pewnie się znamy, tak wnioskuję z wypowiedzi.
I pewnie widziałeś nas na imprezach z grami, jak działamy, jak tłumaczymy, jak robimy show wokół gry itd.

Promocja na tym polega, że pula gier zostaje w środowisku, a ludzie znają zasady i promują je dalej sami.
Przyjeżdżamy, zapraszam graczy, sklepy, liderów, zachęcamy do zagrania i o grze w środowisku więcej się mówi, zaczyna być ogrywana.

Jak sklep wystawia się na imprezie, ja chętnie rezygnuję ze sprzedaży, bo nie wiozę towaru, nie pilnuję kasy, nie płacę za stoisko sprzedażowe. To masa pracy i pieniędzy! Ale oczekuję promocji cenowej na nasze tytuły, bo konwent to święto graczy i gracze mają skorzystać. W końcu taki sklep ma od nas darmowych naganiaczy i odsyłaczy na stoisku. Zarobi mniej na egzemplarzu, ale sprzeda więcej naszych gier i potem przyjdą kolejni klienci po konwencie.
Ale oczekuję też, że taki sklep ma wszystkie, a przynajmniej większość naszych gier. Jeśli nie ma, to ja je muszę mieć. A jak je już mam, to robię sklepowi konkurencję? Albo sklep ma 2 szt R7 na konwencie, przecież to jakiś śmiech. Jak prezentuję R7, to 2 sprzedam w kwadrans... bo mi zależy.
A jak na konwencie w grę zagra 100 osób, a po konwencie na 20 egzemplarzach jeszcze ze 200, a potem kolejni to się zaczyna nakręcać.


Smutne jest to, że mało który sklep jest zainteresowany tym, jaki wystawca przyjedzie na konwent w jego mieście, co będzie nowego, jak to tłumaczyć, jak reagują ludzie na grę. Gdybym miał sklep, na konwenty chodziłbym i rozmawiał z graczami, które gry wg nich są po prostu mega! Które są najczęściej wypożyczane w wypożyczalniach. I patrzyłbym ile gier schodzi wydawcom, bo to warto zamówić.

I teraz dla wyobraźni:
Czy sądzisz, że każdy sklep w takim Poznaniu, Wrocławiu, Warszawie ma wszystkie nasze gry? No nie ma.
Czy zatem mam nie sprzedawać gier na konwencie, bo klient kupi tę grę w sklepie, w którym jej nie ma? A może wejdzie na i-szop i kupi w necie z rabatem 30% i większym? To jeszcze nauczy klienta nieobeznanego, że można ominąć sklep lokalny.
Gracz na konwencie oczekuje gry w dobrej cenie, oczekuje profesjonalnej obsługi, klarownego objaśnienia zasad i poczucia, że dostaje dobrą grę. To dostaje od nas zawsze. Rabat 20% to sprawa drugorzędna. Oferta First Minute to zwykła wędka przed konwentem żeby przykuć uwagę, bo jak dotąd cena nie spowodowała, że ktoś wykupił od razu te gry.

Promocja jest kompleksowa, a cena to tylko cząstka. Nagłaśniamy akcję w sieci, przez mailing, w wydarzeniu, na konwencie, po konwencie. Na imprezie graczy zapraszamy do lokalnych sklepów, znamy ich adres, mówimy gdzie kupią nasze gry. Sklep nie traci klienta, gdy ten kupi u nas grę, ale zyskuje, bo za chwilę kupi Red7 znajomemu na prezent i wie, ze wielbłądy są mega a syn ma urodziny za miesiąc.

I teraz sobie to porównaj z tym, że ktoś wrzuca na stronę opis gry i daje 35% rabatu przez 30 dni :) Nie wiem czy czujesz różnicę. Zresztą na CF nie ma gier rodzinnych i imprezowych jak u nas. Tam się takie rzadko zdarzają. Początkowo zarzucałem wydawcom z CF, że omijają sklepy, widzimy, że to się zmieniło. Teraz sklepy chcą mega rabatów przy wspieraniu i dostają takie, że gry można kupić po premierze sporo poniżej EB. To po co gracz ma wspierać, jak kupi za pół roku w sklepie i to taniej? I to już jest WSPIERANIE SKLEPÓW :lol:

A przy okazji może znasz wydawcę, który sprzedaje na konwencie w SCD?
Awatar użytkownika
medicus
Posty: 813
Rejestracja: 29 sty 2010, 15:04
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 2 times

Re: LUCRUM GAMES. Polskie wydanie CLANK!

Post autor: medicus »

Rafal_Kruczek pisze: Trzeba jednak wziąc pod uwagę że nie wszyscy fani JEDŻDZĄ na konwenty.
I czasami sprzedajac na konwencie wydawca ma dużo wyższe koszty niż miałby wysyłając do dystrybutorów/hurtowni/sklepów wiec nie zawsze "ceny konwentowe" są dla wydawców bardzo zyskowne.
Chodzi tutaj że kierując część nakładu do tzw. Alpha Players na konwentach, liczy się na szeroka propagacje gry w miejscach skąd gracze przyjechali, co przekłada się potem na sprzedaż innymi kanałami.

Ja się tyle opisałem, a Rafał lakonicznie to wyjaśnił. :wink:
ODPOWIEDZ