![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Martians: A Story of Civilization (Grzegorz Okliński, Krzysztof Wolicki)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Muad'Dib
- Posty: 1563
- Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 107 times
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Wg mnie super byłaby wersja planszy w wersji nocnej pod specjalne scenariusze. Pomysł nie mój, tylko rzucony na wspieram.to ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
- Marx
- Posty: 2420
- Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 17 times
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Mi się podobają te dwa odcienie planszy ("true colours of Mars"), których wizualizacja jest wśród stretch goli, ale pomysł z planszą podczas nocy też wart uwagi ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- the_ka
- Posty: 471
- Rejestracja: 13 lis 2006, 16:35
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 27 times
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
+1 za nocną stronąMuad'Dib pisze:Wg mnie super byłaby wersja planszy w wersji nocnej pod specjalne scenariusze. Pomysł nie mój, tylko rzucony na wspieram.to
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
No tak ale jak ta nocną stronę sobie wyobrażacie? Chodzi Wam o zmierzch ? Bo noc raczej będzie przypominać całą czarną kartkę z kilkoma jasnymi punktami ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- Marx
- Posty: 2420
- Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 17 times
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Podoba mi się pomysł z nocną stroną planszy. Wystarczy pora zmierzchu, gdy zaczynają zapadać już ciemności, a jak dodać do tego reflektory rozświetlające teren wokół kolonii o czym wspominał mój przedmówca to będzie rewelacja. Może warto rozważyć też alternatywny układ planszy (kształt obszaru wydobycia, rozmieszczenie modułów kolonialnych) bo na pewno NASA rozważa kilka miejsc na lądowanie i każda strona mogłaby reprezentować jedno z nich.
-
- Posty: 1898
- Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
- Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
- Been thanked: 5 times
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
No nie jest to głupi pomysł. W przypadku porządnej realizacji może być niezły efekt. I do tego misja rodem z filmów "Obcy" czy "The Thing" ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
- orzeh
- Posty: 1282
- Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
- Lokalizacja: Mysłowice
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 194 times
- Kontakt:
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
noo to byłoby cośSzaweł pisze:No nie jest to głupi pomysł. W przypadku porządnej realizacji może być niezły efekt. I do tego misja rodem z filmów "Obcy" czy "The Thing"
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
marzenia
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Posty: 1898
- Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
- Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
- Been thanked: 5 times
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Czemu marzenia. Przecież już i tak są scenariusze mocno sci-fi (tak, wiem, że gra jest też sci-fi), że dorzucenie kolejnego z jakąś stworą straszną nie powinno stanowić problemu. Może coś na zasadzie "Event Horizon"? Misja ratunkowa po ucichnięciu kontaktu z kolonią... i dark side of the planszaorzeh pisze:noo to byłoby cośSzaweł pisze:No nie jest to głupi pomysł. W przypadku porządnej realizacji może być niezły efekt. I do tego misja rodem z filmów "Obcy" czy "The Thing"
marzenia
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
-
- Posty: 407
- Rejestracja: 13 mar 2006, 11:40
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 64 times
- Kontakt:
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Może coś w tym stylu:RedImp pisze:No tak ale jak ta nocną stronę sobie wyobrażacie? Chodzi Wam o zmierzch ? Bo noc raczej będzie przypominać całą czarną kartkę z kilkoma jasnymi punktami
http://tnij.org/mars_by_night
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Tak na szybko podesłane po zastosowaniu filtrów oczywiście nie ma świateł itp.
![Obrazek](https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/v/t34.0-12/13817260_859163304215624_511619846_n.jpg?oh=7a78b08979d8cc3d9f8d55ead41c23d2&oe=5797F9C9)
Jedno co nas najbardziej odstrasza od tego pomysłu to przykładowo żetony wydobycia, które będą kolorystycznie takie jak na górze planszy a nowych żetonów w projekt nie upchniemy.
![Obrazek](https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/v/t34.0-12/13817260_859163304215624_511619846_n.jpg?oh=7a78b08979d8cc3d9f8d55ead41c23d2&oe=5797F9C9)
Jedno co nas najbardziej odstrasza od tego pomysłu to przykładowo żetony wydobycia, które będą kolorystycznie takie jak na górze planszy a nowych żetonów w projekt nie upchniemy.
- Marx
- Posty: 2420
- Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 17 times
-
- Posty: 1898
- Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
- Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
- Been thanked: 5 times
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Hmmm. Wydaje się ciut za ciemne. Zrobiłbym bardziej taki półmrok... i bardziej 'rozświetlone' budynki - w sensie poświaty czy czegoś w tym stylu.
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 17 maja 2015, 15:34
- Been thanked: 1 time
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
@Szaweł
Pozostaje kwestia tokenów wykopalisk. Musiałby być osobny zestaw, inaczej będą b.mocno dostawały od planszy. A to już dodatkowe koszta.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Pozostaje kwestia tokenów wykopalisk. Musiałby być osobny zestaw, inaczej będą b.mocno dostawały od planszy. A to już dodatkowe koszta.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
- Marx
- Posty: 2420
- Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 17 times
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
To może podobna kolorystyka, ale inny układ? Podniesie to re-grywalność.
-
- Posty: 1898
- Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
- Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
- Been thanked: 5 times
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Przecież nie prowadzi się wykopalisk po ciemku. Teren wykopalisk jest również oświetlony - dorysować wielgachne latarnie rzucające światło na wykopaliska i wsioRedImp pisze:Jedno co nas najbardziej odstrasza od tego pomysłu to przykładowo żetony wydobycia, które będą kolorystycznie takie jak na górze planszy a nowych żetonów w projekt nie upchniemy.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
- Trawus
- Posty: 192
- Rejestracja: 06 lip 2014, 14:06
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 8 times
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
A jakby zrobić coś w stylu zacmienia/zachodzacego słońca czyli na 3/4 planszy pada juz cien i odpalane są reflektory a na 1/4 planszy np. róg w który będą przesunięte wykopaliska pada jeszcze światło sloneczne. W tym wypadku nie będzie problemu z kolorem żetonów.
- Marx
- Posty: 2420
- Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 17 times
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Ale czy fabularnie się to nie gryzie? Gracze dwoją się i troją, ciułają znaczniki energii, a tym czasem wielgachne latarnie święcą w nocySzaweł pisze:Przecież nie prowadzi się wykopalisk po ciemku. Teren wykopalisk jest również oświetlony - dorysować wielgachne latarnie rzucające światło na wykopaliska i wsioRedImp pisze:Jedno co nas najbardziej odstrasza od tego pomysłu to przykładowo żetony wydobycia, które będą kolorystycznie takie jak na górze planszy a nowych żetonów w projekt nie upchniemy.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
-
- Posty: 1898
- Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
- Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
- Been thanked: 5 times
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Też nie głupi pomysł.Trawus pisze:A jakby zrobić coś w stylu zacmienia/zachodzacego słońca czyli na 3/4 planszy pada juz cien i odpalane są reflektory a na 1/4 planszy np. róg w który będą przesunięte wykopaliska pada jeszcze światło sloneczne. W tym wypadku nie będzie problemu z kolorem żetonów.
Te latarnie są akurat swoistym perpetuum mobile, działają bez energii... są po prostu magiczneMarx pisze:Ale czy fabularnie się to nie gryzie? Gracze dwoją się i troją, ciułają znaczniki energii, a tym czasem wielgachne latarnie święcą w nocySzaweł pisze:Przecież nie prowadzi się wykopalisk po ciemku. Teren wykopalisk jest również oświetlony - dorysować wielgachne latarnie rzucające światło na wykopaliska i wsio![]()
![]()
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
- Marx
- Posty: 2420
- Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 17 times
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Gra ma klimat near-future science fiction. Pytanie do jakiego stopnia twórcy chcą zboczyć od tego tematu.
- orzeh
- Posty: 1282
- Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
- Lokalizacja: Mysłowice
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 194 times
- Kontakt:
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Przecież latarnie mogą być autonomiczne, mieć własne baterie słoneczne z akumlatorami,, mogą być chemiczne, moze byc nawet zadanie do zrobienia zwiazane ze "sprawdzaniem" oswietlenia.. Możliwości jest trochę ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 07 kwie 2016, 17:35
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
W piątek w Tychach ostatnia już chyba okazja do przetestowania Marsjan przed końcem kampanii na Wspieram.to. Zapraszamy na 6. Tyską Noc Planszówek. ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Link do wydarzenia na FB: https://www.facebook.com/events/659662067520059/
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Link do wydarzenia na FB: https://www.facebook.com/events/659662067520059/
- the_ka
- Posty: 471
- Rejestracja: 13 lis 2006, 16:35
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 27 times
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Czy gdzies jest opisany wariant solo? W instrukcji pl/eng jest tylko informacja ze w fazie rozwoju.
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 17 maja 2015, 15:34
- Been thanked: 1 time
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Na KS autor opisał w skrocie solo. Masz dwa zestawy pionów (dwa kolory) którymi jedziesz na zmianę (będą blokowały miejsca jak w innych trybach), ale tylko jeden zestaw znaczników do zaznaczania technologii i budynków energii, grasz scenariusz albo na pkt (starasz sie uzyskać ich najwięcej)
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
- Marx
- Posty: 2420
- Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 17 times
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
I kolejna porcja stretch goali. Szkoda, że twórcy zapomnieli o aktualizacji kampanii na polskiej platformie ![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)