Karcianka - silniczek, kombosy, punkty.

Zastanawiasz się co kupić? Poszukujesz gry dla 2 osób? A może najzabawniejszej gry dla 3-6 osób Reinera Knizia o kosmosie, zaczynającej się na literę Z? Pomożemy!
Awatar użytkownika
Dwntn
Posty: 1151
Rejestracja: 15 cze 2013, 22:23
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 14 times
Been thanked: 36 times

Re: Karcianka - silniczek, kombosy, punkty.

Post autor: Dwntn »

Z gier karcianych z silnikiem do kombowania najmocniej polecę gry Chudyka : Glory to Rome, Innowacje, Impulse.

Z pozostałych pozycji polecić mogę :

- Ascension
-Star Realms (jak juz ktoś ma Ascension to SR nie polecam, bo SR powstało na bazie Ascension i mechanicznie są bardzo zbliżone)
- Osadnicy Narodziny Imperium
- Pory Roku (Seasons)
- San Juan
- Elysium (moim zdaniem klimatu nie ma, ale mechanicznie jest sprawny i jak najbardziej da się kombować)
- Viceroy/Namiestnik
- Barbarossa (Klimat anime może nie wszystkim przypaść do gustu, ale gra się b. dobrze a kombuje jeszcze lepiej)
- Thunderstone Advance (choć z czasem będzie coraz ciężej zdobyć bo AEG zrezygnowało z produkcji tej świetnej gry :()
- Nightfall
- Legendary Encounters

- K.
Ostatnio zmieniony 01 paź 2015, 11:22 przez Dwntn, łącznie zmieniany 1 raz.
mate00
Posty: 196
Rejestracja: 19 sty 2014, 20:10
Lokalizacja: Łódź

Re: Karcianka - silniczek, kombosy, punkty.

Post autor: mate00 »

@Dwntn
A byłbyś w stanie podać jakiś przykład kombosa z Innowacji?
Awatar użytkownika
Dwntn
Posty: 1151
Rejestracja: 15 cze 2013, 22:23
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 14 times
Been thanked: 36 times

Re: Karcianka - silniczek, kombosy, punkty.

Post autor: Dwntn »

mate00 pisze:@Dwntn
A byłbyś w stanie podać jakiś przykład kombosa z Innowacji?

LINK :)

- K.
mate00
Posty: 196
Rejestracja: 19 sty 2014, 20:10
Lokalizacja: Łódź

Re: Karcianka - silniczek, kombosy, punkty.

Post autor: mate00 »

Odgrzewam temat, gdyby ktoś również poszukiwał tego co ja.

Kupiłem niedawno "O mój zboże!", zachęcony dobrymi opiniami i niską ceną. I rzeczywiście, gra się świetnie. Nie jest to co prawda Race, ani Nowa Era, ale również mamy tu kombinowanie, składanie efektów działań kart itp.
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4678
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1045 times
Been thanked: 1989 times

Re: Karcianka - silniczek, kombosy, punkty.

Post autor: warlock »

mate00 pisze:Odgrzewam temat, gdyby ktoś również poszukiwał tego co ja.

Kupiłem niedawno "O mój zboże!", zachęcony dobrymi opiniami i niską ceną. I rzeczywiście, gra się świetnie. Nie jest to co prawda Race, ani Nowa Era, ale również mamy tu kombinowanie, składanie efektów działań kart itp.
Dla mnie ta gra obiecuje budowę silniczka, której nie jesteś w stanie zrealizować. I tak cię mami, kusi, i nic z tego nie ma. Bo bardziej się opłaca budować tanie karty niż zbierać na drogie ;).
Fojtu
Posty: 3396
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 563 times
Been thanked: 1267 times

Re: Karcianka - silniczek, kombosy, punkty.

Post autor: Fojtu »

warlock pisze:
mate00 pisze:Odgrzewam temat, gdyby ktoś również poszukiwał tego co ja.

Kupiłem niedawno "O mój zboże!", zachęcony dobrymi opiniami i niską ceną. I rzeczywiście, gra się świetnie. Nie jest to co prawda Race, ani Nowa Era, ale również mamy tu kombinowanie, składanie efektów działań kart itp.
Dla mnie ta gra obiecuje budowę silniczka, której nie jesteś w stanie zrealizować. I tak cię mami, kusi, i nic z tego nie ma. Bo bardziej się opłaca budować tanie karty niż zbierać na drogie ;).
Co osoba to inna opinia o tej grze - mam wrażenie, że ona bardzo polaryzuje odbiorców. Mnie, tak jak Warlockowi gra wydaje się słaba - często kupowanie najtańszych budynków na rush daje najlepszy efekt. Za to innym gra się mega podoba, w sumie nie wiem czemu :D
mate00
Posty: 196
Rejestracja: 19 sty 2014, 20:10
Lokalizacja: Łódź

Re: Karcianka - silniczek, kombosy, punkty.

Post autor: mate00 »

Gry na rusha nie jeszcze nie próbowałem, bo zawsze kusi mnie, żeby złożyć jakiś fajny łańcuch produkcji, zamiast na pałę wystawiać szybko tanie budynki. I pod tym względem gra faktycznie daje frajdę. Tak jak pisałem, nie jest to Nowa Era czy Race, ale nie wiem czy tak zajebiste tytuły jak te dwa jeszcze się pojawią. :)
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Karcianka - silniczek, kombosy, punkty.

Post autor: misioooo »

OMZ to na pewno nie jest Race... Ale, to inna gra jest! Nie tak "głęboka" ja race etc.
Na początku grania Race mi i małżonce też się wydawał, że jedyny sens to iść w produkcję (i kombosy robić)... Szybko się okazało, że rush pokonuje kombosy produkcyje... A za 10min się okazało, że militaria łoją i rusha ;)

OMZ jak każda gra wymaga jakiegoś ogrania. Znajomość kart pomaga (choć nie tak jak w RftG). Również OMZ nie jest klasyfikowane (przynajmniej wg mnie) jako pełnowartościowa gra. To raczej taki fillerko-gra twór, który spełnia swoją rolę rewelacyjnie.

Grałem raz, moje odczucie jest "nie kupię na pewno", ale lekko z boku patrząc, to jest całkiem spoko pozycja. Daje sporo możliwości graczom oraz ogranicza czas (bardzo mocno) na wcielenie w życie naszych planów. Doskonale uczy co to jest "krótka kołderka".
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
ODPOWIEDZ