Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Na czym polega zdobywanie bonusów z misji pobocznych? Np. kiedy imperium zagrywa kartę misji i ona nie zostanie wybrana to otrzymujemy Nagroda: przeciwnik "Xyx".
Do czego go otrzymujemy?
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne
adikom5777 pisze:Możemy go później używać w misjach głównych wystawiając za punkty zagrożenia
To jeszcze dopowiem jednka kwestię. Tak jak Adam pisał można ich później w misjach rekrutować. Normalnie nie możesz rekrutować żadnych jednostek któe mają kropkę przy nazwie A te misje to umożliwiają.
Ok, to rozumiem że np. tworząc grupy rezerw, mogę tam umieszczać wszystkie typy jednostek (także czerwone) ale nie mogą one mieć tej kropki wyjątkowej postaci, chyba że zdobyłem ja w wyniku jakiejś misji?
Poprawcie mnie czy dobrze zrozumiałem:
Misję poboczną która gracz Imperium zagrywa po opłaceniu wpływów kładzie przed graczami obok 2 innych misji pobocznych. Oni mogą teraz albo olać te misję i robić dalej swoje (wtedy ja dostaje od razu nagrodę), albo mogą przystąpić do robienia mojej misji (?)
Jaki więc jest sens aby rebelianci nie robili extra misji od Imperium? Jeśli ją oleją to Imperium od razu zyskuje, jeśli biorą udział misji to od razu zmniejszają szansę Imperium na nagrodę a i sami mogą coś dostać (chyba zawsze coś dostają). Z drugiej strony takie misję kosztują gracza Imperium 3-4 wpływów, a to sporo.
Rozumiem że po rozegraniu tej misji dodatkowej , gracze dalej mają potem do wyboru 2 misje poboczne których wcześniej nie wybrali?
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne
Ok, to rozumiem że np. tworząc grupy rezerw, mogę tam umieszczać wszystkie typy jednostek (także czerwone) ale nie mogą one mieć tej kropki wyjątkowej postaci, chyba że zdobyłem ja w wyniku jakiejś misji?
Poprawcie mnie czy dobrze zrozumiałem:
Misję poboczną która gracz Imperium zagrywa po opłaceniu wpływów kładzie przed graczami obok 2 innych misji pobocznych. Oni mogą teraz albo olać te misję i robić dalej swoje (wtedy ja dostaje od razu nagrodę), albo mogą przystąpić do robienia mojej misji (?)
Jaki więc jest sens aby rebelianci nie robili extra misji od Imperium? Jeśli ją oleją to Imperium od razu zyskuje, jeśli biorą udział misji to od razu zmniejszają szansę Imperium na nagrodę a i sami mogą coś dostać (chyba zawsze coś dostają). Z drugiej strony takie misję kosztują gracza Imperium 3-4 wpływów, a to sporo.
Rozumiem że po rozegraniu tej misji dodatkowej , gracze dalej mają potem do wyboru 2 misje poboczne których wcześniej nie wybrali?
Dokładnie, jeżeli zdobyłeś unique jednostkę w misji możesz ją wystawić.
Co do misji, z tego co pamiętam to drugą kartę misji pobocznych losujesz dopiero przed wybieraniem więc ta misja którą za influence kupi gracz imperium zastępuje tą misję którą mielibyście wylosować, wtedy ma to sens
AkitaInu pisze:Co do misji, z tego co pamiętam to drugą kartę misji pobocznych losujesz dopiero przed wybieraniem więc ta misja którą za influence kupi gracz imperium zastępuje tą misję którą mielibyście wylosować, wtedy ma to sens
No tak, ale to zawsze bardziej im się opłaca to co daje Imperium, bo jak mają do wyboru albo ich misja, albo imperium, to tą swoja zawsze zdążą rozegrać. Po co dawać Imperium coś za darmo...
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne
AkitaInu pisze:Co do misji, z tego co pamiętam to drugą kartę misji pobocznych losujesz dopiero przed wybieraniem więc ta misja którą za influence kupi gracz imperium zastępuje tą misję którą mielibyście wylosować, wtedy ma to sens
No tak, ale to zawsze bardziej im się opłaca to co daje Imperium, bo jak mają do wyboru albo ich misja, albo imperium, to tą swoja zawsze zdążą rozegrać. Po co dawać Imperium coś za darmo...
Jeżeli nie rozegrasz misji imperium jako pierwszej to z automatu ją przegrywacie Jest taka możliwość że gracz ma dużo influence (imperium) i kupi dwie misję i dorzuci do decka side missions. Jedna jest przegrana z automatu a przy drugiej macie wybór.
Ale źle jednak powiedziałem, tą misję dokłada się już do tych dwóch side missions wylosowanych przez graczy.
AkitaInu pisze:Jeżeli nie rozegrasz misji imperium jako pierwszej to z automatu ją przegrywacie Jest taka możliwość że gracz ma dużo influence (imperium) i kupi dwie misję i dorzuci do decka side missions. Jedna jest przegrana z automatu a przy drugiej macie wybór.
Ale źle jednak powiedziałem, tą misję dokłada się już do tych dwóch side missions wylosowanych przez graczy.
Sporo się musi imperium namęczyć aby zebrać tyle wpływów + jeszcze wyciągnąć w kartach dwie misje
Myślę że plusem dla imperium jest to że gracze mają mniej misji pobocznych w których mogą coś ugrać dla siebie z misji związanych np. z ich bohaterami. Zabieramy im w końcu jedną misje poboczną.
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne
Mam pytania do scenariusza "Pokusa".
UWAGA EWENTUALNE SPOILERY
Spoiler:
1. Drzwi są zabezpieczone dla wszystkich poza Dialą, co to konkretnie oznacza? Tylko Ona może tam wejść a reszta? czy Ona je za pierwszym razem otwiera jak przez nie przejdzie?
2. Imperium może wspierać i rozstawiać figurki wszędzie, czy to znaczy że w pokoju holokronów tez może?
3. Jak Diala przejmuje 1 żeton misi rebeli to po prostu bierze go z tych co wcześniej odrzuciła?
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne
1. Drzwi są zabezpieczone oznacza, że nie można ich otworzyć akcję - tylko Diala podchodząc do drzwi i używając akcję "Skorzystanie" po prostu je otwiera.
Na marginesie: Każde drzwi wymagają akcji Skorzystania, żeby je otworzyć - niektóre jeszcze testu.
2. Tak, może wszędzie, znaczy może wszędzie. Wszędzie to... wszędzie
3. Eeeeee.... tutaj musisz wyjaśnić dokładnie o co chodzi.
When they kick out your front door, How you gonna come? With your hands on your head or on the trigger of your gun!?
Witam,
pytania co do punktów ruchu za zmęczenie, po przejrzeniu wątku nadal wymaga to dla mnie sprecyzowania .
1. czy dobrze rozumiem, że bohater może na rundę otrzymać max 2 x 1 dodatkowy punkt ruchu otrzymując 2 razy 1 żeton zmęczenia?
2. czy aby otrzymać dodatkowe punkty ruchu trzeba najpierw skorzystać z akcji ruchu, czy jest to niezależne i można np. wykonać 2 razy akcję ataku i następnie otrzymując zmęczenie uskoczyć gdzieś w bok?
motti pisze:Witam,
pytania co do punktów ruchu za zmęczenie, po przejrzeniu wątku nadal wymaga to dla mnie sprecyzowania .
1. czy dobrze rozumiem, że bohater może na rundę otrzymać max 2 x 1 dodatkowy punkt ruchu otrzymując 2 razy 1 żeton zmęczenia?
2. czy aby otrzymać dodatkowe punkty ruchu trzeba najpierw skorzystać z akcji ruchu, czy jest to niezależne i można np. wykonać 2 razy akcję ataku i następnie otrzymując zmęczenie uskoczyć gdzieś w bok?
1. Tak, ściślej mówiąc, 2 x per aktywacja
2. jest to niezależne, możesz to zrobić po swoich akcjach, w trakcie lub przed.
mam kilka pytań dotyczących zasad.
1. Misja poboczna z dodatku Rebelianccy Sabotażyści.
Spoiler:
Chodzi o zniszczenie statku imperium. Jak ustalić poprawnie żywotność i obronę tego statku ? Czy sprawdzamy tylko wartość zagrożenia po odprawie i taka jest żywotność i obrona statku. Czy może ta wartość aktualizuje się wraz z postępem zagrożenia?
2. Czy bohater gdy zostaje ranny zostaje w tym samym miejscu czy musi się wycofać do startowego punktu ?
3. Czy żeby użyć akcji dającej ruch za zmęczenie muszę wcześniej odpalić akcję ruchu ?
mam kilka pytań dotyczących zasad.
1. Misja poboczna z dodatku Rebelianccy Sabotażyści.
Spoiler:
Chodzi o zniszczenie statku imperium. Jak ustalić poprawnie żywotność i obronę tego statku ? Czy sprawdzamy tylko wartość zagrożenia po odprawie i taka jest żywotność i obrona statku. Czy może ta wartość aktualizuje się wraz z postępem zagrożenia?
2. Czy bohater gdy zostaje ranny zostaje w tym samym miejscu czy musi się wycofać do startowego punktu ?
3. Czy żeby użyć akcji dającej ruch za zmęczenie muszę wcześniej odpalić akcję ruchu ?
Misji nie sprawdze bo nie wiem jak brzmi misja
1. Zostaje w tym samym miejscu, nie wiem w sumie skąd Ci się to wzięło
2. nie, możesz zrobić 2 inne akcje i wydać 2 zmęczenia dla 2 punktów ruchu
Jeżeli chodzi o misję (bo na resztę pytań już odpowiedziano):
Spoiler:
Jeżeli jest napisane, że życia statek ma tyle ile wynosi poziom Zagrożenia, to bierzesz pod uwagę jedynie startowe Zagrożenie, czyli to co masz na karcie postępu Kampanii, to co dostaje gracz Imperium na koniec Rundy. Jeżeli więc rozgrywasz powiedzmy to jako drugą misję (czyli pierwszą poboczną) i tam Poziom Zagrożenia wynosi 2, to statek ma 2 życia*.
Nigdy nie bierzesz aktualnego Zagrożenia.
* nie pamiętam czy w tej misji masz 2 razy Poziom Zagrożenia czy inaczej, jedynie bazowałem przykładem.
When they kick out your front door, How you gonna come? With your hands on your head or on the trigger of your gun!?
W niektórych misjach "boosowie" aktywują się w specjalny sposób: zamiast normalnej aktywacji w ciągu której mają dwie akcje do wykorzystania otrzymują jedną akcję po aktywacji każdego z bohaterów.
I tu nasuwa się pytanie czy na potrzeby użycia specjalnych zdolności tych ze "strzałką"(można je wykonać raz na aktywację) ta ich akcja jest traktowana jako aktywacja ? Czy np. Royal Guard champion za każdym razem może użyć brutality ? Z jednej strony jeśli tak to wydaje się to trochę zbyt mocne, jeśli by znów zinterpretować że te jego specjalne działanie nie jest aktywacją to znów trochę lipa bo w ogóle nie może używać specjalnych akcji. Ostatnio ustaliłem z ekipą kompromis że może wykonać spłacalną akcję w takiej sytuacji raz na turę, jednak dalej nie wiem jak powinno się grać prawidłowo.
1. Kto zaczyna w kampanii? Zawsze od bohaterow zaczyna sie rozgrywkę/rundę czy nie doszedłem jeszcze do jakiejś misji gdzie jest napisane, ze turę zaczyna gracz imperium?
2. Zabezpieczone drzwi dla Imperium/Rebelii - rozumiem, że są wtedy nie do otwarcia tylko trzeba je zniszczyć - z reguły podana wtedy jest wartość punktów HP i obrony. Czy dla drugiej strony stają sięwtedy automatycznie otwarte? Tak jakby Zabezpieczone dla rebelianta drzwi, kiedy stoi obok nich Imperialista dzialają jak automatyczne drzwi - otwierają się przed nim i moze przez nie strzelać?
Gram Imperium i zakupiłem kartę "Zbroja Szturmowa"
Dodatek: + 2 żywotności | Możesz przerzucić czarną kością obrony
Wiem, że umiejętności pod kreską są nie zależne ale co do karty mam dwa pytania.
1 Czy karta jest przypisana do konkretnej karty rozstawienia czy do wszystkich moich jednostek?
2 Jeśli do jednostki to co wtedy kiedy ta jednostka zginie mogę zbroje dać innej jednostce którą wystawie lub znajduje się na polu bitwy?
Daetorian pisze:Gram Imperium i zakupiłem kartę "Zbroja Szturmowa"
Dodatek: + 2 żywotności | Możesz przerzucić czarną kością obrony
Wiem, że umiejętności pod kreską są nie zależne ale co do karty mam dwa pytania.
1 Czy karta jest przypisana do konkretnej karty rozstawienia czy do wszystkich moich jednostek?
2 Jeśli do jednostki to co wtedy kiedy ta jednostka zginie mogę zbroje dać innej jednostce którą wystawie lub znajduje się na polu bitwy?
Pozdro
Ech chętnie odpowiem ale mam angielską wersję mimo to spróbuje.
Jeżeli jest słowo "attachement", po polsku nie wiem jak to sie nazywa niestety to kartę przypisujesz do danej karty w momencie jej wystawiania.
Jak ta jednostka (jednostki) zginie (ale wszystkie, np. 3 szturmowców) to w momencie wystawiania kolejnej jednostki (karty) możesz tą zbroję przypisać nowo wystawianej "karcie"
Ja tylko potwierdzę w wersji PL
Karta to DODATEK - taką kartę jak w nazwie dołączasz do wybranej karty rozstawienia (może być tam informacja, Tylko Żołnierz itp, więc trzeba pilnować słów kluczy na kartach) i dzięki temu KAŻDA figurka w tym oddziale zyskuje tą zdolność. Gdy scenariusz każe ci wystawić karty Imperium na początku misji możesz już wtedy dołożyć tą kartę do jednego z oddziałów wystawionych przez zasady misji.
Kart DODATEK nie można dobrowolnie ściągnąć i przełożyć.
Działają TYLKO na jednostki z oddziału do którego zostały przypisane
Gdy Oddział ginie (wszystkie figurki) i wraca ci karta rozstawienia na rękę wraca ci też karta DODATEK
Możesz ją teraz dołączyć ale TYLKO do nowo wystawianej karty z ręki, a nie do oddziału który już jest na mapie.
When they kick out your front door, How you gonna come? With your hands on your head or on the trigger of your gun!?