Phate pisze:
Wracając do wymienionych tytułów na początku wątku.
Zainteresowaliśmy się tematyką gier kooperacyjnych na dwie osoby (Warhammer Quest i LOTR:LCG). Z tego co czytałem to są to dość podobne do siebie mechaniczne tytuły. Warhammer jako, że dopiero wchodzi na rynek jest delikatnie udoskonalony i posiada na start więcej scenariuszy w podstawce.
Jako, że oboje z żoną bardzo lubimy świat Tolkiena, chcielibyśmy zainwestować w LOTR'a ale boimy się, że:
1) Gra jest już starsza i ciężko z dostępnością "niezbędnych" dodatków;
2) Mechanicznie są jakieś niedociągnięcia, które poprawiono w warhammer Quest
3) Podstawka z zawierającymi w sobie trzema scenariuszami jest swoistym grą demo i nie starczy na zbyt długą zabawę.
Jak to wygląda w praktyce? Co z tych dwóch tytułów bardziej byście polecili ?
1) Niestety nie mogę się tu wypowiedzieć, ponieważ sam kolekcjonuję wersję angielską i nie mam żadnych problemów z dostępnością
2) Nie grałem w Warhammer Quest i nie wiem jakież to niedociągnięcia mechaniki w LOTR LCG wymagały poprawek. Mogę tylko powiedzieć, że ta gra to Living Card Game i ona również nie tkwiła w miejscu od ukazania się podstawki. Dodatki do LOTR LCG wprowadzają często nowe reguły gry, a poszczególne przygody są zaprojektowane tak, że każda dostarcza innych wyzwań i wrażeń. Z dodatkami wprowadzono również takie urozmaicenia i udogodnienia, jak stopniowanie trudności (dostępne dzisiaj również dla podstawki) i tryb kampanii w większych pudełkach "saga expansion".
3) Po rozegraniu podstawowych scenariuszy wszystkimi sferami (co już samo w sobie powinno dać kilka godzin gry) można ściągnąć z BGG fanowskie scenariusze autorstwa NinjaDorg (projektant mającego wyjść niedługo Gloom of Kilforth), które wydłużą zabawę.
Chciałbym również dodać, że integralną i moim zdaniem najfajniejszą częścią gry jest budowanie własnych talii. Na to potrzeba czasu, więc nie wiem, czy to wciąż podpada pod definicję "szybkiej gry". Co prawda, posiadając tylko podstawkę mamy ograniczony wybór kart i jest to do ogarnięcia nawet dla początkującego gracza, ale jeśli ten aspekt gry się spodoba i wciągnie, to kupno dodatków będzie tylko kwestią czasu
Na początek proponuję przestudiować bardzo fajny poradnik dla początkujących autorstwa Wojtka Wójcika. Co prawda w tytule napisano "dla nowych solo graczy", ale absolutnie nie przeszkadza to przeczytać, nawet jeśli zamierzacie grać w parze. Oto link:
http://winonboard.blogspot.nl/2014/02/w ... raczy.html.