Horror w Arkham: Gra karciana / Arkham Horror: The Card Game LCG (N. French, M. Newman)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4784
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1040 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Trolliszcze »

Cthulhu pisze:Nigdy nie wiadomo co przyniosą dalsze scenariusze, może będzie skakanie po świecie jak w Eldritch Horror :) A zresztą jak zwykle będą wykorzystywać stare grafiki, więc to pewne.
No właśnie tutaj mnie zaskoczyli, bo mam Eldritcha z większością dodatków, mam sporo kart do CoC LCG i kurczę, przysiągłbym, że nie widziałem tych grafik, które na razie zaprezentowali. Wydaje mi się, że mogą robić teraz całkiem nowe - do tej pory było tak, że w planszówkach wykorzystywali mnóstwo grafik z karcianki (CoC), która była pierwsza. A ponieważ linię CoC LCG zamknęli, mogą teraz rysować nowe grafiki do AH LCG - i to one zostaną wykorzystane później w Eldritchu itd.
Awatar użytkownika
Wallenstein
Posty: 970
Rejestracja: 20 kwie 2006, 08:00
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Wallenstein »

RUNner pisze:Tyle że WQ to nie karcianka tylko regularna planszówka, dlatego miałeś wszystko dostępne od początku. Gra karciana narażona jest na dociąg i trzeba to po prostu przyjąć.
Chodziło o karcianego od FFG.
Trolliszcze pisze:Można to jakoś uzasadnić tematycznie. W AH na dobranie karty zużywasz akcję - powiedzmy, że ta akcja to przeszukanie otoczenia. Zaczynanie ze wszystkim na ręce? Aha, czyli tak się akurat szczęśliwie złożyło, że w chwili rozpoczęcia przygody mój bohater miał przy sobie wszystkie trzy rewolwery, kilka ksiąg tajemnej magii, zestaw kamizelek kuloodpornych, łom, siekierę, nieodłączne magiczne amulety i pierścienie... To też trochę mało klimatyczne ;)
Ze wszystkimi nie oznacza 3 rewolwerów, tylko jeden. Przecież nie napisałem, że chciałbym mieć wszystko co w talii na ręce, tylko by talii nie było, a przedmioty startowe były dostępne od razu. Co znajdę później to już inna sprawa.
Stałe rabaty: REBEL 10%, PLANSZOSTREFA 11%. Chętnych zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: sirafin »

Karit pisze:Mnie interesuje jak będzie wyglądała sprawa z graniem w poszczególne misje z małych dodatków.
Skoro cykl ma tworzyć jedna kampanię to jak bardzo będzie można wstrzelić się np. w środkowy scenariusz (...)
Spoiler:
Wstrzelanie się jest tutaj słabym pomysłem. Idea kampanii jest mniej więcej taka jak napisałeś, ale pominąłeś jedną istotną rzecz - decyzje, które mają mieć konsekwencje na dalsze wydarzenia. Twoja "Wyprawa w zaświaty" może być inna w zależności od tego, czy detektyw podpadł komuś wcześniej albo od tego, w jaki sposób dostał się do budynku w którym były zwłoki itp. Jeśli nie rozegrałeś pierwszego scenariusza, to nie masz punktu zaczepienia i drugi scenariusz przygotowujesz na podstawie kaprysu, a nie faktycznych konsekwencji swoich działań. No chyba żeby grać na zasadzie "standalone adventure", ale to marnowanie potencjału drzemiącego w trybie kampanii, więc szkoda by było.

Trolliszcze pisze:Mnie osobiście martwią te karty z wyższymi levelami - wychodzi na to, że w dodatkach trzeba będzie dodawać więcej kopii kart, które już były i które różnią się wyłącznie levelem (i odrobinę mocą), ergo nowe wzory będą pojawiać się wolniej. Myślę, że m.in. właśnie dlatego ograniczono liczbę kopii kart w talii do 2.
Zaczekaj aż zostaną dokładniej opisane zasady rozwoju talii.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6490
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 614 times
Been thanked: 971 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Odi »

Czytam Wasze komentarze, wrażenia, i choć gra kusi niesamowicie, to jednak prawdopodobny model dystrybucji każe zastanowić się nad kosztami.

Jeśli bowiem duży dodatek będzie zaledwie wstępem do kampanii (być może nawet fabularnie zamkniętej, z otwartym zakończeniem), to pełna kampania, jedna pełna historia, oznaczać będzie konieczność wydatkowania ok 350-400 zł. Duuużo :/
Jednocześnie nowych kart do budowania talii aż tak wiele nie będzie (raz, że konieczność dzielenia pojemności paczki z kartami scenariusza, dwa - karty wyższych leveli, czyli w sumie to samo efekt podobny, lecz z większym/mniejszym ryzykiem).
Rozumiem, że narracyjność rozgrywki w połączeniu z interaktywnością będzie wielkim atutem gry, ale to jednak, jakby nie liczyć 350 zł za jedną opowieść :/

Chyba, że to się będzie jakoś rozgałęziało, dawało możliwości przejścia kilka razy różnymi drogami, z różnymi zakończeniami... Ale i tak jest we mnie pewien opór przed wydaniem tylu pieniędzy na jedną opowieść. Nawet interaktywną.

Ot, taka kropla dziegciu do tego strumienia miodu, który się z tego wątku wylewa :)
LordMongo
Posty: 134
Rejestracja: 10 lis 2009, 16:18
Has thanked: 5 times
Been thanked: 7 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: LordMongo »

Odi pisze:Ot, taka kropla dziegciu do tego strumienia miodu, który się z tego wątku wylewa :)
Dzięki Ci za to, bo już od tego miodu zaczynałem dostawać mdłości. :?

Również czekam na tą grę, ale takie nadmierne hypowanie wydaje mi się pozbawione sensu, żeby nie powiedzieć niepożądane. Zwykle kończy się to tak, że im większy hype tym większe później rozczarowanie ("No man's sky" czy jakoś tak to było...). Obejrzałem filmik z prezentacją rozgrywki i przyznam, że jakoś mnie na kolana nie rzuciła. Grę oczywiście zakupię, co by wypróbować ją osobiście, ale taka przedwczesna ekscytacja jest mi całkowicie obca. Mam w pamięci wszakże, że gdy zapoznawałem się z zasadami LotR-a, którego łykam teraz jak młody pelikan, to pierwsza reakcja była następująca: "meh...". Najlepiej byłoby zatem uzbroić się w cierpliwość i dopiero po premierze dzielić się ekscytacjami i rozczarowaniami. Oby tych pierwszych było zdecydowanie więcej.

Oczywiście LCG jest maszynką do robienia pieniędzy i nikt nie stara się twierdzić inaczej. W ostatecznym rozrachunku ten sposób dystrybucji wydaje się jednak bardziej przyjazny dla graczy niż klasyczne ccg.
szczudel
Posty: 1447
Rejestracja: 19 maja 2010, 21:19
Has thanked: 103 times
Been thanked: 142 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: szczudel »

Mnie zastanawia (jesli wszystko dobrze zapamiętałem) jak będzie z dodatkami i ich ceną.

Jeśli maksymalna liczba kart w decku to 2 to i dodatki powinny tyle mieć. Czy to znaczy, że będzie mniej kart w dodatku niż 60? czy też więcej wzorów? Karty Historii nie ma sensu aby były wielokrotne. Jak to było we władcy (limit kart w decku i ilość kart fabuły)?
Podobnie z kartami i ich poziomami - poziomów ma być 5 (i chyba poziom zerowy). Oznacza to, że w cyklu, czyli jednej historii, 10 kart pójdzie na poziomy takiej karty. Jeśli dana karta będzie słaba to do klasera nie idzie jeden wzór ale 5.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6133
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 652 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: pan_satyros »

szczudel pisze:Mnie zastanawia (jesli wszystko dobrze zapamiętałem) jak będzie z dodatkami i ich ceną.

Jeśli maksymalna liczba kart w decku to 2 to i dodatki powinny tyle mieć. Czy to znaczy, że będzie mniej kart w dodatku niż 60? czy też więcej wzorów? Karty Historii nie ma sensu aby były wielokrotne. Jak to było we władcy (limit kart w decku i ilość kart fabuły)?
Podobnie z kartami i ich poziomami - poziomów ma być 5 (i chyba poziom zerowy). Oznacza to, że w cyklu, czyli jednej historii, 10 kart pójdzie na poziomy takiej karty. Jeśli dana karta będzie słaba to do klasera nie idzie jeden wzór ale 5.
Na 100% będzie tyle kart co zawsze. Myślę, że to po części nauka płynąca z WP LCG - w pojedynczych paczkach było ekstremalnie mało kart graczy, zaś po części wymóg rozgałęzionych scenariuszy. Jest szansa na więcej wzorów przy zachowaniu miejsca na karty przygody.
Cthulhu
Posty: 38
Rejestracja: 17 maja 2016, 17:32

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Cthulhu »

LordMongo pisze:
Odi pisze:Ot, taka kropla dziegciu do tego strumienia miodu, który się z tego wątku wylewa :)
Dzięki Ci za to, bo już od tego miodu zaczynałem dostawać mdłości. :?

Również czekam na tą grę, ale takie nadmierne hypowanie wydaje mi się pozbawione sensu, żeby nie powiedzieć niepożądane. Zwykle kończy się to tak, że im większy hype tym większe później rozczarowanie ("No man's sky" czy jakoś tak to było...). Obejrzałem filmik z prezentacją rozgrywki i przyznam, że jakoś mnie na kolana nie rzuciła. Grę oczywiście zakupię, co by wypróbować ją osobiście, ale taka przedwczesna ekscytacja jest mi całkowicie obca. Mam w pamięci wszakże, że gdy zapoznawałem się z zasadami LotR-a, którego łykam teraz jak młody pelikan, to pierwsza reakcja była następująca: "meh...". Najlepiej byłoby zatem uzbroić się w cierpliwość i dopiero po premierze dzielić się ekscytacjami i rozczarowaniami. Oby tych pierwszych było zdecydowanie więcej.

Oczywiście LCG jest maszynką do robienia pieniędzy i nikt nie stara się twierdzić inaczej. W ostatecznym rozrachunku ten sposób dystrybucji wydaje się jednak bardziej przyjazny dla graczy niż klasyczne ccg.
Ale co innego jest widzieć w grze kolejną karciankę, która może się spodoba a może nie, a co innego jeśli kocha się to całe uniwersum. To co widzę pokazuje mi, że tej gry nie mogą dla mnie w żaden sposób zepsuć i wezmę wszystko. Bo brakuje mi właśnie czegoś co jest Loveraftiańskie, zajmuje mało miejsca i jest fabularne. Elder Sign to jeszcze nie było to.
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1577
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 207 times
Been thanked: 605 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Ayaram »

IMO hype się bierze z tego że gier tego typu (LCG kooperacyjny) mamy obecnie dokładnie - 1 ;) .

Mowa tu oczywiście o kochanym przez wszystkich WP LCG. Teraz po wielu latach nadchodzi 2gi. I generalnie ilość rzeczy jaka tu może pójść lepiej niż we władku jest po prostu przeogromna. Oczywiście może też się okazać to gniotem, ale było nie było to budzi dużo większe nadzieje niż 50ty Dungeon crawler itp.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: sirafin »

szczudel pisze:Podobnie z kartami i ich poziomami - poziomów ma być 5 (i chyba poziom zerowy). Oznacza to, że w cyklu, czyli jednej historii, 10 kart pójdzie na poziomy takiej karty. Jeśli dana karta będzie słaba to do klasera nie idzie jeden wzór ale 5.
Już to pisałem, ale się powtórzę, te obawy są uzasadnione tylko przy założeniu, że wszystkie karty mają bazowy poziom 0, a ich ulepszenie oznacza zwiększenie poziomu o 1.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
Karit
Posty: 1486
Rejestracja: 13 wrz 2012, 21:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Karit »

Myślę że niektórzy za bardzo starają się porównać AH z WP. Ja do AH staram się podejść bardzo neutralnie, to będzie moja pierwsza własna karcianka kooperacyjna.
Mam jednak świadomość że jak ktoś sporo grał w WP to nawet nieświadomie będzie te 2 gry ze sobą porównywać.
Tak jak ktoś już wcześniej pisał, za dużo hypu na start nie jest dobre. Mam umiarkowane oczekiwania, liczę że się nie zasmucę, a może nawet pozytywnie zaskoczę.
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne

Moja kolekcja
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1836
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 81 times
Been thanked: 92 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Olgierdd »

Porównywanie Arkham do Władcy jest całkowicie normalne i naturalne. Obie gry wiele łączy i często będą stawiane obok siebie.
Awatar użytkownika
Karit
Posty: 1486
Rejestracja: 13 wrz 2012, 21:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Karit »

Olgierdd pisze:Porównywanie Arkham do Władcy jest całkowicie normalne i naturalne. Obie gry wiele łączy i często będą stawiane obok siebie.
Myślę że to wynika z faktu że do tej pory były tylko WP, a teraz w końcu pojawia się coś nowego.

Jestem spokojny o AH biorąc pod uwagę jak FFG wychodzą zmiany. W zasadzie wszystko co było z drugiej edycji ma lepsze zasady niż pierwowzory. Mówię tutaj oczywiście o mechanice i zasadach a nie polityce cenowej (dojonko i wzrost wartości cena/ilość elementów).
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne

Moja kolekcja
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6133
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 652 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: pan_satyros »

Karit pisze:
Olgierdd pisze:Porównywanie Arkham do Władcy jest całkowicie normalne i naturalne. Obie gry wiele łączy i często będą stawiane obok siebie.
Myślę że to wynika z faktu że do tej pory były tylko WP, a teraz w końcu pojawia się coś nowego.

Jestem spokojny o AH biorąc pod uwagę jak FFG wychodzą zmiany. W zasadzie wszystko co było z drugiej edycji ma lepsze zasady niż pierwowzory. Mówię tutaj oczywiście o mechanice i zasadach a nie polityce cenowej (dojonko i wzrost wartości cena/ilość elementów).
Na szczęście przy LCG nie ma drastycznych zmian w stosunku cena/zawartość (poza ogólnym wzrostem cen, ale to się tyczy wszystkich gier). No może poza zmianą tekturowych opakowań dodatków na plastikowe, które trzeba zniszczyć by otworzyć (ależ ja tego nie lubię).
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6490
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 614 times
Been thanked: 971 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Odi »

Obejrzałem filmik z prezentacją rozgrywki i przyznam, że jakoś mnie na kolana nie rzuciła.
LordMongo -> tak, ale jeśli wierzyć twórcom, że ich gra łączy w sobie silne elementy RPG z mechaniką karciankową, to właściwa rozgrywka powinna się odbyć w otoczeniu nastrojowej muzyki i na zakurzonym strychu (ewentualnie w zatęchłej piwnicy), więc i wrażenia będą pewnie lepsze :) Ale masz rację, ja też, oglądając ten filmik, daleki byłem od zachwytu. Ot, chodzimy sobie po domostwie, odkrywamy karty, zagrywamy jakieś pistolety czy inne latarki, i tak krok po kroku ku końcowi.
Tylko że ta rozgrywka pomija zapewne najważniejszy aspekt gry, czyli przejścia między przygodami, zmiany kampanii, nabywanie traum, budowanie związku z postacią... Może być to faktycznie ciekawe.

Ale mimo wszystko koszty trochę mnie odrzucają :/
bowmanek
Posty: 85
Rejestracja: 29 paź 2014, 01:05
Been thanked: 10 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: bowmanek »

Uwaga, dorzucam cysternę dziegciu.

Ceny Władka w Rebelu (brakuje tam niektórych pakietów)

Core 150 zł.
Duże dodatki - średnio po 100 zł. Wyszło ich 12.
Małe dodatki wydawane w normalnym cyklu - średnio 45 zł. 18 dodatków.
Małe dodatki wydawane w DNŻ - średnio 70 zł. 12 dodatków.
Pojedyncze scenariusze - średnio 70 zł. 5 dodatków.
Koszmarne talie małych dodatków (i scenariuszy z podstawki) wydawane w DNŻ - średnio 35 zł. 16 dodatków.
Koszmarne wersje dużych dodatków średnia cena 95 zł. 3 dodatki.

Sumując to wszystko i zakładając, że kupujący sięgnął po 3 CS, a koszty przesyłki wszystkiego wyniosły mniej więcej 100 zł, otrzymujemy razem 3500 zł. Najtańsze sklepy oferują (razem ze zniżkami dla stałych klientów) około 65% tej ceny, co daje 2275 zł. Zależnie od preferencji, na zakoszulkowanie można wydać o 0 zł do nawet 1000 zł.

Mając taką ilość kart, bawimy się już raczej w kolekcjonera, a nie gracza. Przyczyna jest prosta. Mając tyle wszystkiego, nie będziemy mieli czasu tego ograć. Zatem, jeśli ktoś ma skłonność do niekontrolowanych zakupów, lepiej niech ma się na baczności.

Wydawać by się mogło, że format LCG zapewnia jasność, przejrzystość i brak konieczności ogromnych wydatków. Błąd.

Mogąc w sieci przeglądać karty z dowolnych dodatków, dowiemy się nagle, że w drugim i trzecim dodatku piątego cyklu wyszły 2 karty wspierające Orły, które to pojawiły się po jednej sztuce w każdym dodatku pierwszego cyklu. Okazuje się jednak, że aby móc pograć w scenariusze z tych dwóch dodatków, po które fan orłów niechybnie sięgnie, będzie musiał zakupić duże rozszerzenie z nim związane. Mając duże pudełko i dwa małe, warto już dokupić pozostałe 4. Warto zaznaczyć, że na forum gracze często wspominali, że talia oparta na orłach jest bardzo przydatna do pokonania scenariuszy z trzeciego cyklu. Oczywiście aby móc w niego pograć, należy zakupić duże pudełko, otwierające cykl.

Jesteś lekko wkurzony, że część kart jest nieprzydatna i nie potrafisz z nich zbudować dobrej talii opartej na cesze X? Nie przejmuj się! W drugim małym dodatku czwartego cyklu pojawia się bohater, który w końcu pozwoli się Twojej talii rozwinąć. Należy też zauważyć, że dodatek ten zawiera kartę enta. Podobnie jak wszystkie w tym cyklu. Chyba lubisz Entów? Masz wspaniałą okazję wypróbować ich w akcji. Musisz tylko kupić cały cykl wraz z dużym dodatkiem. Pamiętaj jednak, że trzeci bohater - Ent, znajduje się w trzecim dodatku z serii Saga, który należy do cyklu dodatków Deluxe. Oferują one możliwość rozgrywania kampanii w oparciu o wydarzenia znane z filmów!!! Wystarczy, że kupisz pierwsze dwa dodatki z cyklu Saga, odnoszące się do losów Drużyny Pierścienia, a będziesz mógł pokierować Frodem i spółką! W przyszłości pojawią się kolejne 3 dodatki, które ostatecznie zwieńczą epicką przygodę znaną z kart powieści. Fanom krasnoludów przypominamy też, że dostępne w sprzedaży są dwa dodatki należące do cyklu dodatków Deluxe, dokładnie Sagi Hobbit. Pozwalają one przeżyć epickie przygody Bilbo Bagginsa. Jeśli spodobają Ci się krasnoludy, możesz dopakować swoją talię, sięgając po drugi cykl dodatków, nienależących już do serii Deluxe... itd.


Tutaj będzie tak samo. Powiązania fabularne między dodatkami sprawią ponadto, że kupując jeden dodatek, trzeba będzie zakupić wszystkie z nim powiązane. Chyba, że kogoś interesują wyłącznie karty gracza. Wtedy będzie miał jednak sporo niepotrzebnych kart.

W wątku o Władcy Pierścieni często pojawiało się pytanie jak zacząć. Przenosząc to na grunt AH LCG najlepsza moim zdaniem opcja, to zakup jednej podstawki i ogranie scenariuszy wszystkimi postaciami, na wszystkich poziomach trudności i ze wszystkimi możliwymi wyborami fabularnymi. Potem pojawią się fanowskie rozszerzenia, przedłużające żywotność podstawki. Jeśli po mniej więcej 100 partiach gra się nie znudzi, warto zastanowić się nad zakupem pierwszego cyklu, który powinien już w tym czasie zostać wydany, przy okazji można się zaopatrzyć w drugi CS.


Troszkę trudniej będzie znaleźć współgraczy. W klasycznym LCG, zawsze można wybrać się na turniej. W przypadku gier rywalizacyjnych, troszkę łatwiej znaleźć "maniaka" danej produkcji. Z drugiej strony Cthulhu jest w Polsce bardzo silny i kooperacją stoi. Ogromną zaletą będzie łatwiejsze przygotowanie do rozgrywki i mniejsza powierzchnia wymagana do gry. Cenię sobie Horror w Arkham, ale na myśl o długim układaniu elementów i przypominaniu sobie szczególików z instrukcji, mój zapał maleje.

Jestem szalenie ciekawy, jak ostatecznie będzie wyglądał format wydawniczy. Władca Pierścieni miał duży dodatek z trzema scenariuszami, niewielką ilością kart graczy i 2-5 bohaterów. Liczył bodajże 165 kart. Powiązany był z nim cykl 6 małych dodatków. W każdym znajdował się bohater, 3 kopie kart, po dwa wzory dla każdej sfery i dodatkowy scenariusz.

Kampania składająca się z aż 9 misji to lekka przesada. Raczej będzie ich mniej. Pewnie w małym dodatku znajdzie się jeden badacz z przypisanymi do niego kartami na wszystkich poziomach.

Kooperacyjne LCG dostarcza zupełnie innych doświadczeń, niż taka Inwazja (jedyne LCG PvP które troszkę liznąłem), Podbój, czy Gra o Tron. Tutaj istotne jest wczucie się w klimat. Pomaga w tym obejrzenie filmu, przeczytanie fragmentu książki, czy granie z włączoną cicho muzyką powiązaną z uniwersum (w AH będzie o to troszkę trudniej, niż w przypadku LoTR, z racji braku epickiej ścieżki dźwiękowej). Miłym dodatkiem jest także zakup maty do gry. Nie wiem jak będzie wyglądała gra solo. Władca Pierścieni jest w tym trybie grywalny, ale wyraźnie czuć, że gra jest projektowana pod dwóch graczy. Słowa kluczowe odnoszące się do pierwszego, ostatniego, czy drugiego gracza. Wiele kart lepiej działających w grze na dwie osoby. Zresztą sama mechanika gry najlepiej sprawdzała się przy podziale graczy na dwie uzupełniające się specjalizacje. Zdarzył mi się scenariusz, którego nie pokonałem pomimo 20 prób i wielokrotnym modyfikowaniu talii. Dopiero zagranie w trybie łatwym pozwoliło mi pokonać tę misję dwa razy, przy trzech podejściach.

Zdecydowanie istotniejsze jest dla mnie wczucie się w odgrywaną rolę. Poczucie imersji z kierowanym bohaterem. W filmach czy książkach pomimo trudności bohaterowie ostatecznie zwyciężają/odwlekają porażkę. Szalony deckbuilding, optymalizacja talii w każdym możliwym zakresie to nie dla mnie. Chcę walczyć z wielkim złem i z nim wygrać, łapiąc przy tym jedynie lekką zadyszkę. Zakończenie rozgrywki porażką piąty raz z rzędu nie działa na mnie motywująco, wręcz odwrotnie. Wyzwania to ja mam w życiu. Tutaj chcę się dobrze bawić.
Spoiler:
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6133
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 652 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: pan_satyros »

A tam gadanie. To, że karcianki są "drogie" nikogo chyba nie dziwi. A że patrzymy na nie z perspektywy planszowego geeka, który w szafie ma od kilkudziesięciu do kilkuset gier? To tylko nasz "błąd".
Znam sporo osób, które kupują tylko karcianki, lub tylko jedną karciankę. Skupiają się na niej w pełni i nie ma mowy o niewykorzystaniu potencjału.
Co do kosztu? Władca pojawia się od 5 lat, koszt brania wszystkiego to ~37 zł miesięcznie. Dodajmy ze to gra zespołowa, czyli w parze to po 19 zł. Aż tak drogo, jak na tyle dobrej zabawy?
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Maxxx76 »

Dżizus Krajst Superstar... 3 informacje na krzyż na stronie FFG a tutaj miliard stron wynurzeń... A może będzie tak, a może siak, a to złe, a tamto jeszcze gorsze, a w ogóle karcianki to syf, nie to extra sprawa, kooperacja to dno, a wręcz przeciwnie... Wróżenie z fusów i dzielenie włosa już nawet nie na czworo, lecz na nieskończoną liczbę części... Nudzi wam się, czy co? :) Idźcie zagrać w coś do czasu aż FFG opublikuje instrukcję i więcej informacji, wówczas zdecydujecie czy kupujecie czy nie. Bez filozofii :))
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1577
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 207 times
Been thanked: 605 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Ayaram »

Patrząc pod kątem cena/ilość czasu spędzonego nad grą to WP jest jedną z najtańszych gier w moich kolekcji ;) Te wyliczenia ogólnie nie mają sensu, musiałbyś grać codziennie kilka partii, byś potrzebował wszystkich dodatków.
Awatar użytkownika
Zaan84
Posty: 481
Rejestracja: 16 wrz 2015, 15:14
Has thanked: 18 times
Been thanked: 116 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Zaan84 »

Trochę brutalnie to ująłeś Maxx ale sporo w tym racji. Takie ustalanie długoterminowej strategii zakupu produktu który się jeszcze nie ukazał i w gruncie rzeczy jest dla nas sporą niewiadomą jest troche bezcelowe. Rozwiazanie jest banalnie proste. Gra wyjdzie, kup ją, jak ci podejdzie to kupuj dalej, jak nie to sprzedaj. A że kolega obok kupuje i wydaje 3000 zl i czy namietnie gra w kazdy epizod kampanii czy buduje sobie fort z pudełek do gry to już jego sprawa.

Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1577
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 207 times
Been thanked: 605 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Ayaram »

No ależ o co się rozchodzi ;) Owszem jest bezcelowe, jak wiele innych rzeczy. Takie hajpowanie się, rozkminianie itd. to takie coś jak planszówkowe ploty i tyle ;)

No i generalnie lepiej to się czyta niż 3 strony rozkminy nad jednym błędem w tłumaczeniu bądź też 5 stron rozmyśleń czy gra dojdzie 5tego, czy jednak 6tego ;)
bowmanek
Posty: 85
Rejestracja: 29 paź 2014, 01:05
Been thanked: 10 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: bowmanek »

W ciągu 2 latach kupiłem łącznie CS, 9 małych dodatków i 2 duże. Potem wszystko sprzedałem. Wyszedłem "na minusie" jakieś 300 zł. Pod względem koszt/ilość grania gra plasuje się obok Neuroshimy Hex i Osadników Narodziny Imperium.

Tutaj chyba sami dorośli, pracujący. Ja jestem studentem i pieniądze dostaję od rodziców "na przeżycie" i trochę dorobię sobie w wakacje. O kosztach napisałem po przeczytaniu kilku postów w temacie aktualnych zakupów. Ludzie potrafią wydać na gry w ciągu miesiąca 1500 zł. Ponadto ktoś narzekał, że tutaj mamy same pieśni pochwalne. Dorzuciłem więc potencjalne minusy. Poza oczywistym - ceną, jest także ten mniej widoczny. Ile razy tak na prawdę człowiek będzie w stanie ograć te wszystkie scenariusze we wszystkich możliwych kombinacjach? Życia nie starczy. W ankiecie, którą umieściłem kilkanaście postów wcześniej, wiele osób deklaruje grę wyłącznie solo, a więc nikt im nie pomoże w rozbiciu kosztów.

Geekiem w żadnym wypadku bym się nie nazwał. Po prostu szukam jakiejś alternatywy dla komputera.

Opowiadania Lovecrafta umilały mi podróże pociągiem z domu na stancję i z powrotem. "W paszczy szaleństwa" oglądałem kilkanaście razy. Początkowo byłem raczej sceptycznie nastawiony, znając niektóre wady Władcy Pierścieni. Teraz jestem jednak przekonany, że zakupu dokonam. Decydujące czynniki to możliwość gry nawet na absurdalnie niskim poziomie trudności, który nie będzie mi psuł radości z grania, oraz poprawiony szkielet rozgrywki.

Włos mogę dzielić nawet na stu dwudziestki ósemki. Zawsze miło poznać opinie innych ludzi. Żyłka humanisty jest we mnie silna, a wybrałem sobie kierunek raczej niezbyt z tym związany. Lubię sobie czasem jakiś dłuższy tekst napisać na jednym z forów, na których się udzielam. Jak kogoś moje ściany tekstu nie interesują, nie musi ich czytać. Lepsze to, niż przypadki o których pisał Ayaram.

Ktoś wspominał, że będzie 5 sfer. Można prosić u źródło?
Spoiler:
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Maxxx76 »

Bowmanek, nie bronię nikomu pisać nawet rzek tekstu, mórz i oceanów. Załóżcie sobie odpowiedni wątek i śmiało :)
Wchodzę do tego wątku, by przeczytać coś konkretnego odnośnie Horroru w Arkham, a nie o fantazjach, spekulacjach i innych wytworach wyobraźni osób, które lubią pisać o wszystkim i o niczym. Skupmy się na grze, a nie na rzeczach luźno, bardzo luźno lub wcale nie związanych z HwA :)
Howgh!
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6490
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 614 times
Been thanked: 971 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Odi »

Maxx -> to zapraszamy do wątku o premierze. Do premiery będziesz miał same "spekulacje".
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1577
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 207 times
Been thanked: 605 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Ayaram »

No bez jaj :mrgreen: siedzimy na forum, gdzie 90% osób nie ogarnia, że jest osobny dział dla zasad, a do spekulacji sobie będziemy oddzielny temat zakładać... :mrgreen:
ODPOWIEDZ