vcrproszek pisze:
w dodatku znajdują się nowe typy kart terenu Stormgate i Stormevents
To jest bodaj jedyna ciekawa nowość, zgadzam się.
vcrproszek pisze:nowe tokeny Potions
Oferowane tylko przez dodanego NPCa na planszy, wracamy do punktu wyjścia.
vcrproszek pisze:
nowe typy jednostek King and Queen
More of the same.
vcrproszek pisze:
W SG znajdziemy jeszcze nowe typy kart jak: Stardust, Chest, Fanatics deck, Fortune czy nowe artefakty. Zauważ również nowy rodzaj żetonów Trade Post, czy takie małe detale jak 5 i 6 poziom miast i kość D4.
Obawiam się, że do większości z tego nie dojdziemy. Poprzednia gra ufundowała się w okolicach 100k / 1200 wspierających, a tam były też wyższe pledge. Nawet zakładając, że do tego czasu zdobyli trochę popularności i ssanie teraz będzie większe, to i tak będę mile zaskoczony, gdy dobijemy do podobnej kwoty. Marketingowo też trochę polegli, co im wypunktowano w komentarzach - standardową praktyką jest odsłanianie SG w trakcie kampanii, żeby trzymać traction, a nie tak wszystko buch od razu, bo to wpłynie na dynamikę wsparć. A nawet jak dojdziemy, z tego co widziałem, to są to głównie karty lekko modyfikujące samą rozgrywkę - czyli mamy raczej poszerzanie, nie pogłębianie.
Chodziło mi o to, że do gry dodają głównie delikatne pierdołki, a nie został bardziej wyeksplorowany potencjał samego założenia deckbuildera z budowaną mapą, nie została nałożona jakaś duża nowa warstwa na to. Zamiast albo obok teamplay, powinien być wariant coop (teamplay to ogólnie jest najmniej pożądany w planszówkach wariant, większość woli grać na własną rękę). Czegoś mi jeszcze tam brakuje, choć domyślam się, że testowanie tego byłoby trudniejsze. Wygląda jakby bohaterów trochę po macoszemu jednak wciąż traktowano.
Po wielu grach dwuosobowych zauważyłem też niepokojącą tendencję do szybkiego kończenia gry przez zapchanie planszy, gdy ma się przewagę. W grach 4 os już się to nie wydarza, ale przy 2 os jest to dość istotny problem. Też fajnie by było coś z tym zrobić, choć sam nie wiem do końca co. Można niby zrezygnować z tego warunku ale to tylko wydłuża grę. Chyba najbliżej byłoby dopuścić zakończenie gry, gdy mapa jest pełna, ale gdy różnica punktowa jest większa niż X.
--
Kampania ogólnie wesoła, jak zwykle podsycona nieco wybujałym ego i skrajnym zadowoleniem z własnego produktu - Ci ludzie z Fantasmagorii (a może po prostu Bułgarzy) tak już mają, już się przyzwyczaiłem. W kampanii mnóstwo błędów, literówek, przekręceń, źle podlinkowane rzeczy, ale w komentarzach "obiecaliśmy kampanię na tego i tego dnia, nawet sobie nie wyobrażacie co musieliśmy zrobić, żeby dotrzymać słowa, bo my ZAWSZE dotrzymujemy słowa" - i takie tam dumne gadki
zamiast dopracować i puścić kampanię pare dni później, na co i tak nikt by uwagi nie zwrócił, bo co to właściwie za różnica. Przed kampanią pytali, czy fajnie będzie dodawać SG czy Addony w postaci mousepadów, bo oni są przeświadczeni o genialności tej miejscami infantylnej jednak grafiki z Battalii
Niemniej jednak moje ogólne uwielbienie dla tego produktu pozwala mi przymykać oko na takie sprawy (całe szczęście
).