A w SC to niby jak ? Jeden gracz zdobędzie 4VP z terenu w jednej rundzie (to 1/4 lub 1/5 wymagań do zwycięstwa) to jak reszta zareaguje to jest po grze. W przypadku FS nie trzeba od razu atakować, wystarczy bronić/blokować cele aby utrzymać status quo. Można odpuścić jedną turę żeby się wzmocnić, przegrupować, zablokować sektor Burzą Osnowy (czy jakoś tam). Gra wybacza opieszałość. w SC cały czas się ciśnie - przynajmniej takie mam doświadczenia, albo to kwestia osób z którymi gram.w FS nie za bardzo można kiblować, trzeba utrudniać przeciwnikowi grę i zdobywanie celów. Tutaj jest jednak bardzo ważna kontrola tego kto co robi i co może zrobić. Troche inaczej niż w SC.
Eee? Bardzo intuicyjne jest zbieranie kart z symbolami jednostek które się posiada. Podoba mi się też to, że gra premiuje atakującego - pobiera on bazowo 3 a nie jedną kartę walki. To co może być kłopotliwe na początku, to technologie zależne, które potrafią aktywować zdolności specjalne jednostek (maskowanie czy ostrzał zaporowy). Ale walka sprowadza się do zagrania 1-2 kart na skirmish i porównanie siły zagranych kart, to bardzo szybkie - często walki to średnio 2 skirmishe, rzadko kiedy zdarzają się epickie starcia po 4-5 jednostek (zresztą uniemożliwiają to ograniczenia terenu).bardziej intuicyjna Masz karty, wiesz co one robią i nie są tak zamieszane jak te ze starcrafta.
W FS masz najpierw rzut kością, potem dodanie kart plus ewentualnie dodanie jakiegoś żetonu i tak do 3 rund. Potem liczenie morale... Ale to może rzeczywiście kwestia ogrania.
No to jest kwestia niuansów i postrzegania gry. SC dobrze emuluje grę komputerową zarówno jej klimat, asymetryczność jak i RTSowość rozgrywki. W FS tego nie ma, a być może jest, ale nie czuję dobrze świata WH40000.Ja mam podobnie, SC było fajną grą ale FS dla mnie to jej ulepszenie i usprawnienie i tyle
Na pewno nie trzeba mnie za bardzo namawiać do FS, szkoda nie gra nie będzie już rozwijana i pod tym względem podzieliła los SC (choć ten doczekał się jednego dodatku, który dodał sporo ciekawych rzeczy, jak np. dowódców, nowe moduły, scenariusze gry jak i chyba grę zespołową).