Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia (Serge Laget)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
wajdzik83
Posty: 345
Rejestracja: 11 lis 2012, 07:53
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: wajdzik83 »

Ja już się poddałem :( Etykieta dla mojej paczki została utworzona we wtorek rano. Do dzisiaj nie otrzymałem paczki ani żadnego kontaktu ze strony spedytora :/ Dzwoniłem do strefapaczki.pl i poproszono mnie żebym poczekał a konsultant oddzwoni i wyjaśni co się dzieje...no i jak że mogło być inaczej...nie oddzwonił :/ rok czekania, śledzenia informacji, wielka radość kiedy gry pojawiły się w Polsce i kolejne zażenowanie :/ ehh szkoda gadać. Nie wiem ile polski wydawca zaoszczędził na firmie która jest odpowiedzialna za dostarczenie nam paczek ale następnym razem trzeba chyba będzie postarać się o lepszych profesjonalistów a nie tę bandę .........

amen
Awatar użytkownika
Krionah
Posty: 267
Rejestracja: 25 sie 2005, 08:46
Lokalizacja: Kalisz
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Mare Nostrum

Post autor: Krionah »

pioma10 pisze:Wg statusu na stronie świata przesyłek moja paczka została doręczona. Ciekawe tylko komu, bo ja jej nie otrzymałem.
Mam podobnie. Co jest grane?
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4060
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: AkitaInu »

Co do układania wszystkiego w insercie:

https://boardgamegeek.com/image/3059494 ... um-empires

Tutaj jest pokazane jak zmieścić wszystko razem z budynkami 3D. Przede wszystkim trzeba początkowe budynki dorzucić do figurek graczy.

Przetestowałem, mieści się wszystko bardzo ładnie :)

Podobno ktoś zmieścił chipy jeszcze jak wywalił insert ale ja tam wole mieć je w tym pudełku :)
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: ozy »

glorfindel pisze:Gra już u mnie. Mimo, że osobiście niespecjalnie się przejmowałem (wiedziałem, że będzie duże opóźnienie - aczkolwiek obstawiałem maj ;)) i dostałem wszystko co miałem dostać, to mam taki niesmak po całej akcji, że nawet mi się nie chce otworzyć pudełek :? Uwe-kłamczuszek i nieogary z Asyncronu to zabójczy duet - rozważam poważnie wspieranie każdej ich gry na KSie za dolara i robienie im czarnego PRu w komentarzach :twisted:
Otwieraj, warto! :)
wajdzik83 pisze:Ja już się poddałem :( Etykieta dla mojej paczki została utworzona we wtorek rano. Do dzisiaj nie otrzymałem paczki ani żadnego kontaktu ze strony spedytora
Proszę o kontakt przez PW z danymi adresowymi, będziemy reklamować dostawę.
Krionah pisze:
pioma10 pisze:Wg statusu na stronie świata przesyłek moja paczka została doręczona. Ciekawe tylko komu, bo ja jej nie otrzymałem.
Mam podobnie. Co jest grane?
Paczka pioma10 już się znalazła i jest u właściciela. Tak jak pisałem w PW, proszę o dane adresowe i będziemy reklamować.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
crsunik
Posty: 2870
Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Been thanked: 2 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: crsunik »

Czyli dalej nie ma żadnej informacji na temat Add-Onów i exclusivow, których brakuje dla niektórych wspierających?
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4060
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: AkitaInu »

Ok, grałem dzisiaj z Żoną w wersję 2 osobową z barbarzyńcami więc się wypowiem ;)


grało się przyjemnie, barbarzyńcy i ich kontrolowanie są bardzo ciekawym dodatkiem :) troche ból w związku z tym że zawsze gramy tymi samymi nacjami chociaż ktoś już podobno próbował grać egiptem i babilonią :)

Mam jedynie dwa spostrzeżenia:

- wydaje się (ale to dopiero jedna gra) że kartagina jest troche bardziej bezpieczna przez najazdami barbarzyńców, chociaż to szybko można zniwelować
- troche się boję o kulę sniezną, miałem taki efekt. Wydaje mi się że trzeba bardzo wszystko kontrolować i nie pozwolić przeciwnikowi na szybki rozrost. No ale może taka specyfika gry dwuosobowej :)

Niestety pojawiło się też kilka pytań, m.in o zajmowanie prowincji barbarzyńców na której jest nadrukowany znacznik kontroli greków (pewnie można go ignorować w grze z barbarzyńcami ale kto wie :))

Jutro zagramy w wersje 4 osobową, pewnie będzie lepiej :)

btw - dodatkowe scenariusze dla gry 3,4 i 5 osobowej to te na końcu instrukcji do atlasu tak ?:)
Marcosii
Posty: 159
Rejestracja: 11 sty 2015, 12:48
Lokalizacja: Wlkp.
Has thanked: 177 times
Been thanked: 13 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: Marcosii »

Krionah pisze:
pioma10 pisze:Wg statusu na stronie świata przesyłek moja paczka została doręczona. Ciekawe tylko komu, bo ja jej nie otrzymałem.
Mam podobnie. Co jest grane?
normalny numer kurierow, nabijanie sobie % skuteczności doreczen żeby później się można było w mediach i reklamach chwalić,
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4060
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: AkitaInu »

misioooo pisze:1. Opis Posągu Zeusa... Jest wybrakowany. Wg opisu działania, po deklaracji pokoju legiony przeciwnika są przenoszone do jego stolicy... Ne ma nic o Twoich legionach w regionach przeciwnika. We francuskiej instrukcji jest zapis, że również muszą opuścić tereny przeciwnika i śmignąć do twojej stolicy. Kluczowe dla gry - bez tego mogę wleźć np. na 2 twoje regiony, odpalić "pokój" ze Statuetki Zeusa i nic mi nie zrobisz... Nie możesz próbować powstrzymać moich legionów przed przejęciem twoich prowincji.
2. Opis Kirke - brakuje informacji, że legiony do zbierania surowców można umieszczać tylko na swoich prowincjach lub na neutralnych gdzie nie ma żadnej wrogiej jednostki. Również mocno zmienia grę...

Pomijam jak na razie drobniejsze niedopowiedzenia, jedynie te grubsze, mające spory wpływ na rozgrywkę :) Szukam dalej...

--ATLAS
Brak informacji, że w grze dwuosobowej gracze mogą przechować do kolejnej rundy 2 monety ORAZ 2 sztuki złota (jest to w instrukcji francuskiej). Mocno zmienia rozgrywkę :)

W instrukcji Atlas Isztar nie pokazuje cycka :(

Troche odkopuje ale ... Posag zeusa jest używany na początku fazy ruchu, więc nie możesz wejść na pole przeciwnika i potem go odpalić ;) Chyba że w poprzedniej turze wlazłeś ;)

Ale fakt faktem że informacja o tym że swoje jednostki wysyłasz do stolicy by się przydała :)
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1409
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 155 times
Been thanked: 195 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: Błysk »

Jeśli już szukamy błędów w instrukcji to nie mogę się doszukać w polskiej wersji informacji o tym, że nie mogę budować jednostek w prowincji, która jest okupowana przez przeciwnika. W ang wersji wyraźnie jest napisane, że w okupowanej prowincji nie mogę budować jednostek, nawet jeśli kontroluję tę prowincję. Moim zdaniem to dosyć istotne. :) Phalanx, czekamy na ERRATĘ! :D

A i jeszcze tak myślę, kurcze szkoda że na każdą grę z dodatkiem gracz idący w objectivy będzie mógł mieć tylko 3 karty na grę. Z drugiej strony nie wiem ile rund trwa gra, więc może 3 to będzie wystarczająco. Debiut dopiero w poniedziałek :(
swiety_1984
Posty: 156
Rejestracja: 10 sty 2012, 18:44

Re: Mare Nostrum

Post autor: swiety_1984 »

Jest jest... Strona 5 zasady budowy:

"Aby zbudować kontrolę, jednostki lub budowle, prowincja nie musi być okupowana przez jednostki gracza, ale nie może znajdować się pod kontrolą przeciwnika lub być okupowana przez jego jednostki.

Wyjątek: zawsze można prowadzić budowę w swojej prowincji stołecznej"
Banan2
Posty: 2617
Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 118 times
Been thanked: 67 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: Banan2 »

Pytanie dotyczące dodatkowych zasobów (monety, towary,itd) z dodatku Atlas. To można bezkarnie dorzucić do podstawki czy dokładamy je tylko w przypadku rozgrywki 6-ścio osobowej?
Pozdrawiam
Moja kolekcja
10% rabatu w planszomanii, 7% w 3Trollach, 5% w Battle Models
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4060
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: AkitaInu »

Tylko w przypadku gry 6 osobowej

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Szaweł
Posty: 1898
Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: Szaweł »

Właściwie to nawet nie miałem czasu sprawdzić. Czy ktoś ma i sprawdzał, czy sztony pokrywają się ilością z MN i Atlasem czy z samym MN? Byłaby niezła kaszanna, gdyby można było nimi grać tylko przy MN a dorzucając Atlas przerzucać się na karton - bądź miksować karton ze sztonami :D
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1347
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 565 times
Been thanked: 284 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: Atamán »

A ja mam pytanie dotyczące żetonów zasobów. Mówię na razie o samej podstawce. Z tego co zauważyłem, to liczba żetonów każdego zasobu wynosi = 1 + 2x(liczba symboli na planszy). To ma sens, bo przy każdym symbolu może powstać karawana i targowisko, a ponadto jedna osoba może mieć zachowany żeton z poprzedniej rundy za pomocą jednego z cudów (chyba ogrody?). Jednak w przypadku 2 zasobów się to nie zgadza:
- Złoto: jest 7 żetonów, ale na planszy są tylko 2 lokalizacje produkujące złoto, czyli mamy o 2 żetony złota za dużo
- Gladiatorzy: jest 11 żetonów, a na planszy jest 6 lokalizacji produkujących Gladiatorów - czyli nawet bez cudu, ale przy zwykłej produkcji może zabraknąć żetonu.

Z czego wynika ta rozbieżność? Co mam zrobić, gdy w trakcie fazy produkcji zabraknie mi Gladiatorów?
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1409
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 155 times
Been thanked: 195 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: Błysk »

swiety_1984 pisze:Jest jest... Strona 5 zasady budowy:

"Aby zbudować kontrolę, jednostki lub budowle, prowincja nie musi być okupowana przez jednostki gracza, ale nie może znajdować się pod kontrolą przeciwnika lub być okupowana przez jego jednostki.

Wyjątek: zawsze można prowadzić budowę w swojej prowincji stołecznej"
Dzięki, jestem ślepy.


@Ataman: Z tego co pamiętam, to po prostu nie produkujesz nadmiaru.


Hehe już pomieszałem żetoniki z podstawki, z tymi, z dodatku. Pierwszy setup będzie uciążliwy.
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1347
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 565 times
Been thanked: 284 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: Atamán »

Błysk pisze:@Ataman: Z tego co pamiętam, to po prostu nie produkujesz nadmiaru.
Ok, ale jeśli kilku graczy produkuje, to któremu zabraknie? Czy też może nikt nie produkuje wtedy?
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4060
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: AkitaInu »

Zetonow jest na tyle ze nie zabraknie :)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1347
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 565 times
Been thanked: 284 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: Atamán »

Gladiatorów może zabraknąć.

6 lokalizacji z gladiatorami - jeśli wszystkie będą z karawanami i targowiskami, to w fazie produkcji będziemy potrzebować 12 żetonów gladiatorów. W pudełku jest ich 11.
Banan2
Posty: 2617
Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 118 times
Been thanked: 67 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: Banan2 »

No dobra. To jeszcze mnie oświećcie o co chodzi z KS Exclusives:
- żetony wojny,
- żetony pokoju,
- znacznik Odyseusza,
- Labirynt Dedala - to jest opcja czy najlepiej od razu dorzucić to do bohaterów z podstawki?
Pozdrawiam
Moja kolekcja
10% rabatu w planszomanii, 7% w 3Trollach, 5% w Battle Models
swiety_1984
Posty: 156
Rejestracja: 10 sty 2012, 18:44

Re: Mare Nostrum

Post autor: swiety_1984 »

Zetony wojny do symbolizowania wojny na mapie (oznaczenia ze w prowincji jest wojna), zetony pokoju do posagu Zeusa. Obstawiam ze 2 bo nie mozesz 2 razy z rzedu dac temu samemu przeciwnikowi wiec zachowuje az wybierzesz nowego jeden, a Odyseusz do oznaczania Odyseusza a wlasciwie morza przez ktore chcesz transportowac jednostki w rozszerzeniu Troja, bo zgodnie z opisem raz na runde mozesz przetransportowac jednostki przez morze bez trirem.

Labirynt dedala wg uznania. Opcja ;-)
Banan2
Posty: 2617
Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 118 times
Been thanked: 67 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: Banan2 »

swiety_1984 pisze:Zetony wojny do symbolizowania wojny na mapie (oznaczenia ze w prowincji jest wojna), zetony pokoju do posagu Zeusa. Obstawiam ze 2 bo nie mozesz 2 razy z rzedu dac temu samemu przeciwnikowi wiec zachowuje az wybierzesz nowego jeden, a Odyseusz do oznaczania Odyseusza a wlasciwie morza przez ktore chcesz transportowac jednostki w rozszerzeniu Troja, bo zgodnie z opisem raz na runde mozesz przetransportowac jednostki przez morze bez trirem.

Labirynt dedala wg uznania. Opcja ;-)
Dzięki :)
Pozdrawiam
Moja kolekcja
10% rabatu w planszomanii, 7% w 3Trollach, 5% w Battle Models
Iesthir
Posty: 286
Rejestracja: 18 lut 2015, 10:33

Re: Mare Nostrum

Post autor: Iesthir »

Wczoraj gra dotarła.

Wbrew zapewnieniom Phalanxa Egipcjanie bardziej cytrynowi niż słoneczni ale nie jest źle... 8) Ni i miło, że wszystko mieści się w wyprasce jak trzeba (chociaż mile by było, gdyby oznaczyli które sloty są na które tokeny bojak by nie zdjęcie z BGG trzeba by było wszystko do wszystkiego dopasowywać...)

Natomiast kolejną (którą to już z kolei?) zniewagą zaserwowaną przez Asynchron jest wielkość pudełka. Zamiast standard Ticket to ride jest kilka mm wyższe i mi się na półce nie mieści... :x

No i cycków brak :x

Jak żyć?
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4060
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: AkitaInu »

Atamán pisze:Gladiatorów może zabraknąć.

6 lokalizacji z gladiatorami - jeśli wszystkie będą z karawanami i targowiskami, to w fazie produkcji będziemy potrzebować 12 żetonów gladiatorów. W pudełku jest ich 11.
Nie zabraknie :) W atlasie masz dwa dodatkowe, czyli łącznie 13. Na dodatkowej mapie nie ma gladiatorów wiec nadal jest 6 a żetonów 13 ;)
Iesthir
Posty: 286
Rejestracja: 18 lut 2015, 10:33

Re: Mare Nostrum

Post autor: Iesthir »

AkitaInu pisze:Nie zabraknie :) W atlasie masz dwa dodatkowe, czyli łącznie 13. Na dodatkowej mapie nie ma gladiatorów wiec nadal jest 6 a żetonów 13 ;)
Pytanie dotyczyło tylko podstawowej gry. Więc zabraknie :)

Pamiętaj, że w normalnej sprzedaży ludzie kupią najpierw tylko podstawkę. Atlas może później.

EDIT: Oczywiście jeżeli taka sytuacja wystąpi w grze. JESZCZE nie grałem, ale wydaje mi się, że nie wystąpi to często...
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4060
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: AkitaInu »

Iesthir pisze:
AkitaInu pisze:Nie zabraknie :) W atlasie masz dwa dodatkowe, czyli łącznie 13. Na dodatkowej mapie nie ma gladiatorów wiec nadal jest 6 a żetonów 13 ;)
Pytanie dotyczyło tylko podstawowej gry. Więc zabraknie :)

Pamiętaj, że w normalnej sprzedaży ludzie kupią najpierw tylko podstawkę. Atlas może później.

EDIT: Oczywiście jeżeli taka sytuacja wystąpi w grze. JESZCZE nie grałem, ale wydaje mi się, że nie wystąpi to często...
Ok, w podstawce może się tak zdarzyć, tylko na 5 graczy dodatkowo. Ale w sumie na 5 graczy może się to zdarzać w średniej ilości wystąpień, bo jednak te rejony są w miare blisko pól startowych, niektórzy mają je jako startowe. A kontrolowanie kosztuje tylko 3 kasy/surowce i mozna to zrobić nie mając wojsk w rejonie czyli dość łatwo.
ODPOWIEDZ