Cry Havoc (G. Rodiek, M. Oracz, M. Walczak)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Chaaber
Posty: 1054
Rejestracja: 29 sty 2014, 22:03
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Re: Cry Havoc

Post autor: Chaaber »

Jedyna sytuacja w której sobie wyobrażam, że są same bitwy z Trogami to jak w 4 osobowej grze są oni strasznie na prowadzeniu i wszyscy chcą ich zajechać. Takto na 2-3 osoby, będzie to oznaczało pozwolenie na rozpędzenie się reszcie przeciwników i tłuczeniu punktów. Do tej pory gra wydaje mi się fajnie zbalansowana. Ludźmi, push na początku i liczenie że się utrzyma do końca albo skończenie szybsze gry. Pielgrzymami stałe tłuczenie punktów, coraz mocniej z biegiem czasu. Trogami po prostu sie jedzie i rozwala wszystko, a maszyny startują wolniej ale jak wejdą im budynki to mają dużą moc.
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 417 times
Kontakt:

Re: Cry Havoc

Post autor: kwiatosz »

KrzysiekL pisze:Pytanie po kilku rozgrywkach 2/4 graczy: czy u Was też jest normą, że wszystkie bitwy w grze są z Trogami?
Czy ja dobrze zrozumiałem, że tutaj pytasz, czy w grze dwuosobowej, w której jedna osoba gra Trogami, wszystkie bitwy są z Trogami?
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Cry Havoc

Post autor: Rocy7 »

kwiatosz pisze: Czy ja dobrze zrozumiałem, że tutaj pytasz, czy w grze dwuosobowej, w której jedna osoba gra Trogami, wszystkie bitwy są z Trogami?
nie. Trogi w grze na 2 i 3 to trzecia siła neutralna, ktorymi na zmiane kieruja gracze.
Eldim
Posty: 14
Rejestracja: 08 lut 2016, 09:26
Been thanked: 1 time

Re: Cry Havoc

Post autor: Eldim »

W rozgrywce na 4 osoby pozostałe frakcje początkowo cisną się głównie z Trogami, bo to oni zalewają mapę. Ale gdy już zostaną zepchnięci pod sztab walka zaczyna się między każdym a każdym.
Awatar użytkownika
trabiniu
Posty: 232
Rejestracja: 18 gru 2013, 15:39
Been thanked: 1 time

Re: Cry Havoc

Post autor: trabiniu »

Pierwsze podejście za nami ( przy czterech graczach) - odbiór bardzo pozytywny. Instrukcja co prawda mogłaby być lepsza, bo pojawiało się kilka pytań ale chyba raczej graliśmy bez jakiś większych pomyłek. Nie rozumiem natomiast zarzutów, że gra wymusza taki a nie inny styl gry daną frakcją. Czemu niby miałaby to być wada ? - moim zdaniem jest ciekawie a i tak gra daje nam spore pole swobody.
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 417 times
Kontakt:

Re: Cry Havoc

Post autor: kwiatosz »

Rocy7 pisze:
kwiatosz pisze: Czy ja dobrze zrozumiałem, że tutaj pytasz, czy w grze dwuosobowej, w której jedna osoba gra Trogami, wszystkie bitwy są z Trogami?
nie. Trogi w grze na 2 i 3 to trzecia siła neutralna, ktorymi na zmiane kieruja gracze.
Dobrze że zapytałem zamiast się od razu naśmiewać ;)
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Cry Havoc

Post autor: Bary »

trabiniu pisze: Nie rozumiem natomiast zarzutów, że gra wymusza taki a nie inny styl gry daną frakcją. Czemu niby miałaby to być wada ? - moim zdaniem jest ciekawie a i tak gra daje nam spore pole swobody.
No właśnie ten argument też mnie zastanawia. Czy w przypadku Chaosu w SS to tez jest wadą?
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
grabol
Posty: 447
Rejestracja: 09 lut 2013, 21:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 30 times
Been thanked: 45 times

Re: Cry Havoc

Post autor: grabol »

W Chaosie w zależności od punktu widzenia, gra dzięki albo pomimo asymetrycznosci frakcji jest obiektywnie wyśmienita. Żadna tam wada/zaleta, po prostu decyzja autora.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Cry Havoc

Post autor: Rocy7 »

Bary pisze:
trabiniu pisze: Nie rozumiem natomiast zarzutów, że gra wymusza taki a nie inny styl gry daną frakcją. Czemu niby miałaby to być wada ? - moim zdaniem jest ciekawie a i tak gra daje nam spore pole swobody.
No właśnie ten argument też mnie zastanawia. Czy w przypadku Chaosu w SS to tez jest wadą?
Nie jest to wada dla każdego gracza, zależy od osobistych preferencji, i ich ulubionego stylu gry. Dla niektorych graczy jednak sytuacja, gdy frakcja narzuca pewien "skuteczny" styl gry to wada ;). Ja np. nie lubie grac w Chaosie Nurglem i Slaneshem tak samo jak nie podobają mi się Space Marines w Zakazanych Gwiazdach i irytuje mnie gra maszynami lub trogami w Cry Havoc. Jeśli nie lubisz grać agresywnie lub mieć "wolnego początku" to konieczność gry pewnymi frakcjami w Cry Havoc może Cię irytować. Ostatnio grałem w Cry Havoc z kolega lubiacym grać bardzo agresywnie, który wylosował pielgrzymów, o ile gra mu podeszła to gra Pielgrzymami go irytowała, bo nie jest to frakcja bardzo skuteczna w ataku.
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Cry Havoc

Post autor: Bary »

Zagadzam się, czyli możemy niejako "uwolnić" Cry Havoc od tego problemu i stwierdzić, że narzucony styl gry jest nie tyle wadą, co cechą gier asymetrycznych.
@Grabol: "obiektywnie wyśmienita"- oksymoron ;)
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Cry Havoc

Post autor: Rocy7 »

Bary pisze:Zagadzam się, czyli możemy niejako "uwolnić" Cry Havoc od tego problemu i stwierdzić, że narzucony styl gry jest nie tyle wadą, co cechą gier asymetrycznych.
w przypadku Cry Havoc i Chaosu masz racje, ale są gry z asymetrią cześciowo kontrolowaną np. w takim Burning Suns (gra 4X) gracz może dostosowac swoja frakcje przez:
1) setup (wybor z 2 ras, ideologii i struktur) / to da się czesciowo zastosowac w Cry Havoc pozwalajac na wybor zdolnosci w wariancie zaawansowanym
2) ulepszanie jednostek, co pozwala np. frakcji zyskac lepsze okrety lub sily lądowe.

W Cry Havoc z Maszyn trudno zrobic Ludzi a z Pielgrzymow Trogi, można sobie trochę zmodyfikowac talie kart i zdolności, ale nie da się tego zrobic z budynkami (tu licze na dodatek).
Awatar użytkownika
trabiniu
Posty: 232
Rejestracja: 18 gru 2013, 15:39
Been thanked: 1 time

Re: Cry Havoc

Post autor: trabiniu »

Rocy7 pisze:
Bary pisze:
trabiniu pisze: Nie rozumiem natomiast zarzutów, że gra wymusza taki a nie inny styl gry daną frakcją. Czemu niby miałaby to być wada ? - moim zdaniem jest ciekawie a i tak gra daje nam spore pole swobody.
No właśnie ten argument też mnie zastanawia. Czy w przypadku Chaosu w SS to tez jest wadą?
Nie jest to wada dla każdego gracza, zależy od osobistych preferencji, i ich ulubionego stylu gry. Dla niektorych graczy jednak sytuacja, gdy frakcja narzuca pewien "skuteczny" styl gry to wada ;). Ja np. nie lubie grac w Chaosie Nurglem i Slaneshem tak samo jak nie podobają mi się Space Marines w Zakazanych Gwiazdach i irytuje mnie gra maszynami lub trogami w Cry Havoc. Jeśli nie lubisz grać agresywnie lub mieć "wolnego początku" to konieczność gry pewnymi frakcjami w Cry Havoc może Cię irytować. Ostatnio grałem w Cry Havoc z kolega lubiacym grać bardzo agresywnie, który wylosował pielgrzymów, o ile gra mu podeszła to gra Pielgrzymami go irytowała, bo nie jest to frakcja bardzo skuteczna w ataku.

Nurgle Ci nie pasuje ? Toż to herezja :)

a wracjąc do Cry Havoc - wydaje się, że to kawał solidnej gry. Myślę, że ma spore szanse częściej gościć u nas na stole. Z pewnością przydałby się jeszcze dobry FAQ od Portalu ale to pewnie kwestia czasu.
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2810
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 312 times
Been thanked: 528 times

Re: Cry Havoc

Post autor: kaszkiet »

grabol pisze:W Chaosie w zależności od punktu widzenia, gra dzięki albo pomimo asymetrycznosci frakcji jest obiektywnie wyśmienita. Żadna tam wada/zaleta, po prostu decyzja autora.
Gdyby tylko każdy autor podejmował przy projektowaniu decyzję, że jego gra ma być obiektywnie wyśmienita, można by kupować wszystkie gry w ciemno, a świat byłby odrobinę lepszym miejscem
Eldim
Posty: 14
Rejestracja: 08 lut 2016, 09:26
Been thanked: 1 time

Re: Cry Havoc

Post autor: Eldim »

Ostatnio grałem w Cry Havoc z kolega lubiacym grać bardzo agresywnie, który wylosował pielgrzymów, o ile gra mu podeszła to gra Pielgrzymami go irytowała, bo nie jest to frakcja bardzo skuteczna w ataku.
Dla mnie nie do końca. Zaopatrzysz się w teleportację + pobranie mocy i można fajnie oraz bardzo skutecznie najeżdżać tyły przeciwnika.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Cry Havoc

Post autor: Rocy7 »

Eldim pisze:
Ostatnio grałem w Cry Havoc z kolega lubiacym grać bardzo agresywnie, który wylosował pielgrzymów, o ile gra mu podeszła to gra Pielgrzymami go irytowała, bo nie jest to frakcja bardzo skuteczna w ataku.
Dla mnie nie do końca. Zaopatrzysz się w teleportację + pobranie mocy i można fajnie oraz bardzo skutecznie najeżdżać tyły przeciwnika.
O ile zaopatrzysz się w te zdolności. To była jego pierwsza gra i graliśmy na poziomie średnim z losowaną zdolnością.
Awatar użytkownika
orzeh
Posty: 1282
Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Kontakt:

Re: Cry Havoc

Post autor: orzeh »

Czytam FAQ - co to jest "Shifted Priorities" ?
Shifted Priorities: Attrition order: 1. Attacker declares kills. 2. Defender declare kills. 3. Resolve simultaneously.
4. Use Artillery tokens
Awatar użytkownika
ariser
Posty: 1138
Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
Lokalizacja: Cieszyn
Has thanked: 63 times
Been thanked: 49 times

Re: Cry Havoc

Post autor: ariser »

Tekst na karcie taktyk terenowych. Zmienia kolejność rozpatrywania bitwy - lecim od dołu, od wyniszczenia do kontroli. Po polsku nazwa to bodajże 'nowe priorytety'.
"W grze doszło do momentu niedociągnięcia, który jest spowodowany wielkością gry i jej nieidealnością."
vegathedog, 2019
Kupię / Sprzedam
Awatar użytkownika
orzeh
Posty: 1282
Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Kontakt:

Re: Cry Havoc

Post autor: orzeh »

Siedziałem i przetłumaczałem ;) FAQ Overview: Proszę o komentarze!
Eldim
Posty: 14
Rejestracja: 08 lut 2016, 09:26
Been thanked: 1 time

Re: Cry Havoc

Post autor: Eldim »

Świetna robota! Mam jednak dwa pytania:
Wycofanie: Jeżeli należy się wycofać do sąsiadującego regionu który jest pod kontrolą przegranego a znajduje się na nim jakikolwiek żeton Trogów, rozpoczyna się nowa Bitwa w tej samej rundzie (użyj kolejnego znacznika Bitwy)
W jaki sposób miałyby się tam znajdować żetony Trogów? Czy mogą się wycofywać na pola kontrolowane przez innych graczy? Ja zawsze grałem tak, że mogli się wycofać wyłącznie na niekontrolowane przez nikogo terytorium.
2-3 Graczy: Jeżeli Trogowie wygrali bitwę: połóż pomarańczowy znacznik Siedliska Trogów w tym regionie, wszystkie figurki Trogów z tego obszaru przenosi się do rezerwy. Jeżeli Trogowie przegrali bitwę i muszą się wycofać: Przenieś figurki Trogów z tego obszaru do rezerwy, połóż pomarańczowy znacznik Siedliska Trogów w dowolnym sąsiadującym niezajętym regionie.
Jeśli Trogi wygrają bitwę kładziemy żeton siedliska (ten, w którym wyskakują same Trogi, bez kryształów, bardziej przypałowe). Natomiast jeśli przegrają kładziemy zakryty żeton hordy gdzieś w sąsiednim terytorium. Czy może mylę się?
Awatar użytkownika
ariser
Posty: 1138
Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
Lokalizacja: Cieszyn
Has thanked: 63 times
Been thanked: 49 times

Re: Cry Havoc

Post autor: ariser »

1. Na przykład, gdy ludzie wycofują się na terytorium przejęte wcześniej przez lotnisko lub zwiadowców.

2. Nigdy nie dajemy żetonu hordy poza rozstawieniem początkowym, zawsze jak trogi trzeba dać na mapę to dajemy siedlisko.
"W grze doszło do momentu niedociągnięcia, który jest spowodowany wielkością gry i jej nieidealnością."
vegathedog, 2019
Kupię / Sprzedam
dgd79
Posty: 93
Rejestracja: 10 maja 2014, 09:54
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Cry Havoc

Post autor: dgd79 »

Ludzie mogą przejmować terytoria z żetonami Trogów

W obu przypadkach jest to Siedlisko, czyli pomarańczowy znacznik

Update - za wolno
Awatar użytkownika
veljarek
Posty: 1189
Rejestracja: 07 sty 2009, 19:50
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 5 times
Been thanked: 23 times

Re: Cry Havoc

Post autor: veljarek »

Gra na 3 osoby, bitwe Trogami rozgrywa jeden z graczy, zagrywa ich karty. Tu pytanie ile kart etc.. trogi dostaja ko kazdej bitwy, jakie sa zasady pobierania przez nich kart taktyk ????
_______________
Nie wystarczy grać w gry, trzeba jeszcze grać we właściwe gry
Awatar użytkownika
niwgnip
Posty: 330
Rejestracja: 03 lut 2009, 01:19
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 52 times
Been thanked: 16 times

Re: Cry Havoc

Post autor: niwgnip »

W trakcie "sterowania" Trogami podczas bitwy (2-3 graczy), używa się kart ze swojej ręki. Nie z decka Trogów.

Zadawajcie takie pytania w wątku z zasadami, bo potem tam nic nie ma a tu same pytania.. A ktoś będzie jeszcze tego kiedyś szukał ;)
Awatar użytkownika
orzeh
Posty: 1282
Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Kontakt:

Re: Cry Havoc

Post autor: orzeh »

niwgnip pisze:W trakcie "sterowania" Trogami podczas bitwy (2-3 graczy), używa się kart ze swojej ręki. Nie z decka Trogów.

Zadawajcie takie pytania w wątku z zasadami, bo potem tam nic nie ma a tu same pytania.. A ktoś będzie jeszcze tego kiedyś szukał ;)
ja nie wiem ale instrukcja str. 20:
armię Trogów będzie
kontrolować gracz siedzący na lewo
od tego, który jest stroną w Bitwie:
będzie umieszczał Oddziały Trogów na
Celach Bitwy i zagrywał karty ich Taktyk.
edit - zgłosiłem posty p do przeniesienia do działu z pytaniami.
KrzysiekL
Posty: 1180
Rejestracja: 22 gru 2015, 10:20
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 28 times
Been thanked: 53 times

Re: Cry Havoc

Post autor: KrzysiekL »

Angielska instrukcja powinna rozwiać wątpliwości w kwestii zagrywania kart -- wygląda to na kiepskie tłumaczenie. :/


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
ODPOWIEDZ