Cry Havoc (G. Rodiek, M. Oracz, M. Walczak)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Chaaber
- Posty: 1054
- Rejestracja: 29 sty 2014, 22:03
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 10 times
Re: Cry Havoc
Jedyna sytuacja w której sobie wyobrażam, że są same bitwy z Trogami to jak w 4 osobowej grze są oni strasznie na prowadzeniu i wszyscy chcą ich zajechać. Takto na 2-3 osoby, będzie to oznaczało pozwolenie na rozpędzenie się reszcie przeciwników i tłuczeniu punktów. Do tej pory gra wydaje mi się fajnie zbalansowana. Ludźmi, push na początku i liczenie że się utrzyma do końca albo skończenie szybsze gry. Pielgrzymami stałe tłuczenie punktów, coraz mocniej z biegiem czasu. Trogami po prostu sie jedzie i rozwala wszystko, a maszyny startują wolniej ale jak wejdą im budynki to mają dużą moc.
- kwiatosz
- Posty: 7874
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 417 times
- Kontakt:
Re: Cry Havoc
Czy ja dobrze zrozumiałem, że tutaj pytasz, czy w grze dwuosobowej, w której jedna osoba gra Trogami, wszystkie bitwy są z Trogami?KrzysiekL pisze:Pytanie po kilku rozgrywkach 2/4 graczy: czy u Was też jest normą, że wszystkie bitwy w grze są z Trogami?
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Cry Havoc
nie. Trogi w grze na 2 i 3 to trzecia siła neutralna, ktorymi na zmiane kieruja gracze.kwiatosz pisze: Czy ja dobrze zrozumiałem, że tutaj pytasz, czy w grze dwuosobowej, w której jedna osoba gra Trogami, wszystkie bitwy są z Trogami?
Re: Cry Havoc
W rozgrywce na 4 osoby pozostałe frakcje początkowo cisną się głównie z Trogami, bo to oni zalewają mapę. Ale gdy już zostaną zepchnięci pod sztab walka zaczyna się między każdym a każdym.
Re: Cry Havoc
Pierwsze podejście za nami ( przy czterech graczach) - odbiór bardzo pozytywny. Instrukcja co prawda mogłaby być lepsza, bo pojawiało się kilka pytań ale chyba raczej graliśmy bez jakiś większych pomyłek. Nie rozumiem natomiast zarzutów, że gra wymusza taki a nie inny styl gry daną frakcją. Czemu niby miałaby to być wada ? - moim zdaniem jest ciekawie a i tak gra daje nam spore pole swobody.
- kwiatosz
- Posty: 7874
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 417 times
- Kontakt:
Re: Cry Havoc
Dobrze że zapytałem zamiast się od razu naśmiewaćRocy7 pisze:nie. Trogi w grze na 2 i 3 to trzecia siła neutralna, ktorymi na zmiane kieruja gracze.kwiatosz pisze: Czy ja dobrze zrozumiałem, że tutaj pytasz, czy w grze dwuosobowej, w której jedna osoba gra Trogami, wszystkie bitwy są z Trogami?
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Cry Havoc
No właśnie ten argument też mnie zastanawia. Czy w przypadku Chaosu w SS to tez jest wadą?trabiniu pisze: Nie rozumiem natomiast zarzutów, że gra wymusza taki a nie inny styl gry daną frakcją. Czemu niby miałaby to być wada ? - moim zdaniem jest ciekawie a i tak gra daje nam spore pole swobody.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
- grabol
- Posty: 447
- Rejestracja: 09 lut 2013, 21:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 45 times
Re: Cry Havoc
W Chaosie w zależności od punktu widzenia, gra dzięki albo pomimo asymetrycznosci frakcji jest obiektywnie wyśmienita. Żadna tam wada/zaleta, po prostu decyzja autora.
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Cry Havoc
Nie jest to wada dla każdego gracza, zależy od osobistych preferencji, i ich ulubionego stylu gry. Dla niektorych graczy jednak sytuacja, gdy frakcja narzuca pewien "skuteczny" styl gry to wada . Ja np. nie lubie grac w Chaosie Nurglem i Slaneshem tak samo jak nie podobają mi się Space Marines w Zakazanych Gwiazdach i irytuje mnie gra maszynami lub trogami w Cry Havoc. Jeśli nie lubisz grać agresywnie lub mieć "wolnego początku" to konieczność gry pewnymi frakcjami w Cry Havoc może Cię irytować. Ostatnio grałem w Cry Havoc z kolega lubiacym grać bardzo agresywnie, który wylosował pielgrzymów, o ile gra mu podeszła to gra Pielgrzymami go irytowała, bo nie jest to frakcja bardzo skuteczna w ataku.Bary pisze:No właśnie ten argument też mnie zastanawia. Czy w przypadku Chaosu w SS to tez jest wadą?trabiniu pisze: Nie rozumiem natomiast zarzutów, że gra wymusza taki a nie inny styl gry daną frakcją. Czemu niby miałaby to być wada ? - moim zdaniem jest ciekawie a i tak gra daje nam spore pole swobody.
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Cry Havoc
Zagadzam się, czyli możemy niejako "uwolnić" Cry Havoc od tego problemu i stwierdzić, że narzucony styl gry jest nie tyle wadą, co cechą gier asymetrycznych.
@Grabol: "obiektywnie wyśmienita"- oksymoron
@Grabol: "obiektywnie wyśmienita"- oksymoron
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Cry Havoc
w przypadku Cry Havoc i Chaosu masz racje, ale są gry z asymetrią cześciowo kontrolowaną np. w takim Burning Suns (gra 4X) gracz może dostosowac swoja frakcje przez:Bary pisze:Zagadzam się, czyli możemy niejako "uwolnić" Cry Havoc od tego problemu i stwierdzić, że narzucony styl gry jest nie tyle wadą, co cechą gier asymetrycznych.
1) setup (wybor z 2 ras, ideologii i struktur) / to da się czesciowo zastosowac w Cry Havoc pozwalajac na wybor zdolnosci w wariancie zaawansowanym
2) ulepszanie jednostek, co pozwala np. frakcji zyskac lepsze okrety lub sily lądowe.
W Cry Havoc z Maszyn trudno zrobic Ludzi a z Pielgrzymow Trogi, można sobie trochę zmodyfikowac talie kart i zdolności, ale nie da się tego zrobic z budynkami (tu licze na dodatek).
Re: Cry Havoc
Rocy7 pisze:Nie jest to wada dla każdego gracza, zależy od osobistych preferencji, i ich ulubionego stylu gry. Dla niektorych graczy jednak sytuacja, gdy frakcja narzuca pewien "skuteczny" styl gry to wada . Ja np. nie lubie grac w Chaosie Nurglem i Slaneshem tak samo jak nie podobają mi się Space Marines w Zakazanych Gwiazdach i irytuje mnie gra maszynami lub trogami w Cry Havoc. Jeśli nie lubisz grać agresywnie lub mieć "wolnego początku" to konieczność gry pewnymi frakcjami w Cry Havoc może Cię irytować. Ostatnio grałem w Cry Havoc z kolega lubiacym grać bardzo agresywnie, który wylosował pielgrzymów, o ile gra mu podeszła to gra Pielgrzymami go irytowała, bo nie jest to frakcja bardzo skuteczna w ataku.Bary pisze:No właśnie ten argument też mnie zastanawia. Czy w przypadku Chaosu w SS to tez jest wadą?trabiniu pisze: Nie rozumiem natomiast zarzutów, że gra wymusza taki a nie inny styl gry daną frakcją. Czemu niby miałaby to być wada ? - moim zdaniem jest ciekawie a i tak gra daje nam spore pole swobody.
Nurgle Ci nie pasuje ? Toż to herezja
a wracjąc do Cry Havoc - wydaje się, że to kawał solidnej gry. Myślę, że ma spore szanse częściej gościć u nas na stole. Z pewnością przydałby się jeszcze dobry FAQ od Portalu ale to pewnie kwestia czasu.
- kaszkiet
- Posty: 2810
- Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 528 times
Re: Cry Havoc
Gdyby tylko każdy autor podejmował przy projektowaniu decyzję, że jego gra ma być obiektywnie wyśmienita, można by kupować wszystkie gry w ciemno, a świat byłby odrobinę lepszym miejscemgrabol pisze:W Chaosie w zależności od punktu widzenia, gra dzięki albo pomimo asymetrycznosci frakcji jest obiektywnie wyśmienita. Żadna tam wada/zaleta, po prostu decyzja autora.
Re: Cry Havoc
Dla mnie nie do końca. Zaopatrzysz się w teleportację + pobranie mocy i można fajnie oraz bardzo skutecznie najeżdżać tyły przeciwnika.Ostatnio grałem w Cry Havoc z kolega lubiacym grać bardzo agresywnie, który wylosował pielgrzymów, o ile gra mu podeszła to gra Pielgrzymami go irytowała, bo nie jest to frakcja bardzo skuteczna w ataku.
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Cry Havoc
O ile zaopatrzysz się w te zdolności. To była jego pierwsza gra i graliśmy na poziomie średnim z losowaną zdolnością.Eldim pisze:Dla mnie nie do końca. Zaopatrzysz się w teleportację + pobranie mocy i można fajnie oraz bardzo skutecznie najeżdżać tyły przeciwnika.Ostatnio grałem w Cry Havoc z kolega lubiacym grać bardzo agresywnie, który wylosował pielgrzymów, o ile gra mu podeszła to gra Pielgrzymami go irytowała, bo nie jest to frakcja bardzo skuteczna w ataku.
- orzeh
- Posty: 1282
- Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
- Lokalizacja: Mysłowice
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 194 times
- Kontakt:
Re: Cry Havoc
Czytam FAQ - co to jest "Shifted Priorities" ?
Shifted Priorities: Attrition order: 1. Attacker declares kills. 2. Defender declare kills. 3. Resolve simultaneously.
4. Use Artillery tokens
- ariser
- Posty: 1138
- Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
- Lokalizacja: Cieszyn
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 49 times
Re: Cry Havoc
Tekst na karcie taktyk terenowych. Zmienia kolejność rozpatrywania bitwy - lecim od dołu, od wyniszczenia do kontroli. Po polsku nazwa to bodajże 'nowe priorytety'.
- orzeh
- Posty: 1282
- Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
- Lokalizacja: Mysłowice
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 194 times
- Kontakt:
Re: Cry Havoc
Świetna robota! Mam jednak dwa pytania:
W jaki sposób miałyby się tam znajdować żetony Trogów? Czy mogą się wycofywać na pola kontrolowane przez innych graczy? Ja zawsze grałem tak, że mogli się wycofać wyłącznie na niekontrolowane przez nikogo terytorium.Wycofanie: Jeżeli należy się wycofać do sąsiadującego regionu który jest pod kontrolą przegranego a znajduje się na nim jakikolwiek żeton Trogów, rozpoczyna się nowa Bitwa w tej samej rundzie (użyj kolejnego znacznika Bitwy)
Jeśli Trogi wygrają bitwę kładziemy żeton siedliska (ten, w którym wyskakują same Trogi, bez kryształów, bardziej przypałowe). Natomiast jeśli przegrają kładziemy zakryty żeton hordy gdzieś w sąsiednim terytorium. Czy może mylę się?2-3 Graczy: Jeżeli Trogowie wygrali bitwę: połóż pomarańczowy znacznik Siedliska Trogów w tym regionie, wszystkie figurki Trogów z tego obszaru przenosi się do rezerwy. Jeżeli Trogowie przegrali bitwę i muszą się wycofać: Przenieś figurki Trogów z tego obszaru do rezerwy, połóż pomarańczowy znacznik Siedliska Trogów w dowolnym sąsiadującym niezajętym regionie.
- ariser
- Posty: 1138
- Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
- Lokalizacja: Cieszyn
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 49 times
Re: Cry Havoc
1. Na przykład, gdy ludzie wycofują się na terytorium przejęte wcześniej przez lotnisko lub zwiadowców.
2. Nigdy nie dajemy żetonu hordy poza rozstawieniem początkowym, zawsze jak trogi trzeba dać na mapę to dajemy siedlisko.
2. Nigdy nie dajemy żetonu hordy poza rozstawieniem początkowym, zawsze jak trogi trzeba dać na mapę to dajemy siedlisko.
- veljarek
- Posty: 1189
- Rejestracja: 07 sty 2009, 19:50
- Lokalizacja: Warszawa - Ochota
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 23 times
Re: Cry Havoc
Gra na 3 osoby, bitwe Trogami rozgrywa jeden z graczy, zagrywa ich karty. Tu pytanie ile kart etc.. trogi dostaja ko kazdej bitwy, jakie sa zasady pobierania przez nich kart taktyk ????
_______________
Nie wystarczy grać w gry, trzeba jeszcze grać we właściwe gry
Nie wystarczy grać w gry, trzeba jeszcze grać we właściwe gry
- niwgnip
- Posty: 330
- Rejestracja: 03 lut 2009, 01:19
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 16 times
Re: Cry Havoc
W trakcie "sterowania" Trogami podczas bitwy (2-3 graczy), używa się kart ze swojej ręki. Nie z decka Trogów.
Zadawajcie takie pytania w wątku z zasadami, bo potem tam nic nie ma a tu same pytania.. A ktoś będzie jeszcze tego kiedyś szukał
Zadawajcie takie pytania w wątku z zasadami, bo potem tam nic nie ma a tu same pytania.. A ktoś będzie jeszcze tego kiedyś szukał
- orzeh
- Posty: 1282
- Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
- Lokalizacja: Mysłowice
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 194 times
- Kontakt:
Re: Cry Havoc
ja nie wiem ale instrukcja str. 20:niwgnip pisze:W trakcie "sterowania" Trogami podczas bitwy (2-3 graczy), używa się kart ze swojej ręki. Nie z decka Trogów.
Zadawajcie takie pytania w wątku z zasadami, bo potem tam nic nie ma a tu same pytania.. A ktoś będzie jeszcze tego kiedyś szukał
edit - zgłosiłem posty p do przeniesienia do działu z pytaniami.armię Trogów będzie
kontrolować gracz siedzący na lewo
od tego, który jest stroną w Bitwie:
będzie umieszczał Oddziały Trogów na
Celach Bitwy i zagrywał karty ich Taktyk.
-
- Posty: 1180
- Rejestracja: 22 gru 2015, 10:20
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 53 times
Re: Cry Havoc
Angielska instrukcja powinna rozwiać wątpliwości w kwestii zagrywania kart -- wygląda to na kiepskie tłumaczenie. :/
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk