Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia (Serge Laget)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Toudi
Posty: 1090
Rejestracja: 02 lis 2009, 10:21
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: Toudi »

Szaweł pisze:Jakiś sposób na te rozwarstwiające się żetony? Lakier w sprayu?
Nie. Inny wydawca na przyszlosc [emoji14]
keldorn
Posty: 577
Rejestracja: 29 sty 2014, 14:57
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 42 times
Been thanked: 26 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: keldorn »

hej
czy ktos ma jakis pomysł aby pomieścic żetony i kafelki do wypraski? Probowalem na pare sposobow ale nie udalo mi sie. To co jest na boardgeeku jakos nie potrafie rozszyfrowac.

ktos ma chwile na zrobienie zdjecia z jakims opisem?
Awatar użytkownika
Neoptolemos
Posty: 1977
Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
Has thanked: 192 times
Been thanked: 875 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: Neoptolemos »

Obrazek
Po lewej, na górze - karty w koszulkach Mayday Mini Chimera Premium
Poniżej 5 frakcji (cały plastik + żetony)
W okrągłych przegródkach wszystkie surowce (te z Atlasa w dolnej)
W prostokątnych, jadąc rzędami od góry:
Bohaterowie i cuda z Atlasa i KS exclusives/bohaterowie i cuda z podstawki/liderzy
Kostki/targowiska/karawany/miasta/świątynie
Na dole po lewej Atlantydzi i karty bohaterów Atlantydów i po prawej reszta (monety, żetony KS exclusives i barbarzyńcy).

Tu link, bo coś nie hula chyba: http://imgur.com/a/P3jQP
Game developer w Lucky Duck Games
Autor bloga Karta - stół!
Redaktor Board Times
Nesmeer

Re: Mare Nostrum

Post autor: Nesmeer »

Wypraska totalnie nie przemyslana, zetony ktore sie rozwarstwiaja jak w zadnej innej grze, nawet przy pierwszym wyciskaniu z wypraski, errata juz w pudelku - bo sie zapomnialo, zetony, ktore niezaleznie od typu maja ten sam wyglad na rewersie...
Wydanie jednym slowem wola o pomste do nieba, mam tylko juz ledwo tlaca sie nadzieje, ze rozgrywka mi to wynagrodzi...

Wyslane dzieki HuaweiP9 ;)
keldorn
Posty: 577
Rejestracja: 29 sty 2014, 14:57
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 42 times
Been thanked: 26 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: keldorn »

Neoptolemos pisze:Obrazek
Po lewej, na górze - karty w koszulkach Mayday Mini Chimera Premium
Poniżej 5 frakcji (cały plastik + żetony)
W okrągłych przegródkach wszystkie surowce (te z Atlasa w dolnej)
W prostokątnych, jadąc rzędami od góry:
Bohaterowie i cuda z Atlasa i KS exclusives/bohaterowie i cuda z podstawki/liderzy
Kostki/targowiska/karawany/miasta/świątynie
Na dole po lewej Atlantydzi i karty bohaterów Atlantydów i po prawej reszta (monety, żetony KS exclusives i barbarzyńcy).

Tu link, bo coś nie hula chyba: http://imgur.com/a/P3jQP
dzieki wielkie za odpowiedz :)

Dzis wieczorem sproboje z tym powalczyc. Wprawdzie wczoraj powciskalem tyle o ile aby sie zmieścilo, ale tez bez zadnego pomyślunku.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4060
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: AkitaInu »

Nesmeer pisze:Wypraska totalnie nie przemyslana, zetony ktore sie rozwarstwiaja jak w zadnej innej grze, nawet przy pierwszym wyciskaniu z wypraski, errata juz w pudelku - bo sie zapomnialo, zetony, ktore niezaleznie od typu maja ten sam wyglad na rewersie...
Wydanie jednym slowem wola o pomste do nieba, mam tylko juz ledwo tlaca sie nadzieje, ze rozgrywka mi to wynagrodzi...

Wyslane dzieki HuaweiP9 ;)
Wypraska jest calkiem spoko, spelnia swoje zadanie i wchodzi do niej atlas i budynki plaatikowe.

A o jakie rewersy zetonow chodzi?
Co do zetonow kontroli to sie zgadzam

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Nesmeer

Re: Mare Nostrum

Post autor: Nesmeer »

AkitaInu pisze:
Nesmeer pisze:Wypraska totalnie nie przemyslana, zetony ktore sie rozwarstwiaja jak w zadnej innej grze, nawet przy pierwszym wyciskaniu z wypraski, errata juz w pudelku - bo sie zapomnialo, zetony, ktore niezaleznie od typu maja ten sam wyglad na rewersie...
Wydanie jednym slowem wola o pomste do nieba, mam tylko juz ledwo tlaca sie nadzieje, ze rozgrywka mi to wynagrodzi...

Wyslane dzieki HuaweiP9 ;)
Wypraska jest calkiem spoko, spelnia swoje zadanie i wchodzi do niej atlas i budynki plaatikowe.

A o jakie rewersy zetonow chodzi?
Co do zetonow kontroli to sie zgadzam

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Chodzi o to ze kazdy zeton ma piekny czarny druk mare nostrum, zamiast obustronnego symbolu np surowca, przez co przy np chaotycznym sprzataniu po rozgrywce oddzielenie ich nie jest tak intuicyjne
A co do wypraski to moze i wszystko sie miesci, zgodze sie, ale przegrody nie zostaly przemyslane tak by kazdy typ surowca miescil sie w odpowiedniej przegrodzie (z dodatkowymi z atlasa), albo ja jeszcze do tego nie doszedlem, przez co mamy dajmy na to: 5papirusa, przerwe i 2papirusa z 3zlota

Wyslane dzieki HuaweiP9 ;)
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4060
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: AkitaInu »

Nesmeer pisze:
AkitaInu pisze:
Nesmeer pisze:Wypraska totalnie nie przemyslana, zetony ktore sie rozwarstwiaja jak w zadnej innej grze, nawet przy pierwszym wyciskaniu z wypraski, errata juz w pudelku - bo sie zapomnialo, zetony, ktore niezaleznie od typu maja ten sam wyglad na rewersie...
Wydanie jednym slowem wola o pomste do nieba, mam tylko juz ledwo tlaca sie nadzieje, ze rozgrywka mi to wynagrodzi...

Wyslane dzieki HuaweiP9 ;)
Wypraska jest calkiem spoko, spelnia swoje zadanie i wchodzi do niej atlas i budynki plaatikowe.

A o jakie rewersy zetonow chodzi?
Co do zetonow kontroli to sie zgadzam

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Chodzi o to ze kazdy zeton ma piekny czarny druk mare nostrum, zamiast obustronnego symbolu np surowca, przez co przy np chaotycznym sprzataniu po rozgrywce oddzielenie ich nie jest tak intuicyjne
A co do wypraski to moze i wszystko sie miesci, zgodze sie, ale przegrody nie zostaly przemyslane tak by kazdy typ surowca miescil sie w odpowiedniej przegrodzie (z dodatkowymi z atlasa), albo ja jeszcze do tego nie doszedlem, przez co mamy dajmy na to: 5papirusa, przerwe i 2papirusa z 3zlota

Wyslane dzieki HuaweiP9 ;)

Ok, ale surowce mają mieć identyczne rewersy, tak wynika z zasad gry. W trakcie gry wykładasz żetony rewersem do góry i nikt nie moze widziec co tam wyłożyłeś :)

Co do ilości surowców - wsadź startowe surowce dla każdej nacji do odpowiedniej przegóki/woreczka - wtedy się zmieszczą ładnie :)
Nesmeer

Re: Mare Nostrum

Post autor: Nesmeer »

No i wszystko jasne, tak to jest, pusac na goraco zaraz po otwarciu :)

Wyslane dzieki HuaweiP9 ;)
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: misioooo »

Google docs - FAQ
Będę to sukcesywnie tłumaczył i uzupełniał o nowe pytania/odpowiedzi.
Jak ktoś jest zainteresowany pomocą - niech poprosi o udostępnienie do edycji/komentowania :)
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1409
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 155 times
Been thanked: 195 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: Błysk »

Pierwsza gra za nami. Grało się świetnie, mimo tego, że oczywiście źle graliśmy handel :D Problem był taki, że po zawalonym początku tak zaczęliśmy wszystkich pilnować, że po 4h nie wyłoniliśmy zwycięzcy i poszliśmy spać. Następnym razem powinno iść szybciej.

Co do jakości wykonania to karty pomocy powinny być grubsze, bo na pewno będzie się z nich dość często korzystało na początku.
Te zasłonki nieco wyższe, karty graczy grubsze.

Żetony wyglądają u mnie na dosyć solidne, mapa jest ładna i solidna, ale miejscami wydaje mi się za mała (powodzenia w zmieszczeniu 8 legionów na Sycylii).

Kafelki bohaterów to mistrzostwo świata i fajnie by było, gdyby całość sprawiała wrażenie tak solidne (WŁĄCZNIE Z TYMI POMOCAMI DLA GRACZY).

Btw. Czy z Italii mogę dostać się na Sycylię bez statków?
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4060
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: AkitaInu »

A jak graliscie handel?

Z Italy na Cicilie nie da rady przejsć po lądzie.

Ja mam większy problem przy atlantydach, tam dopiero nie wiadomo czy z atlantydy da się dostać na Numidie albo Galie (mam nadzieje że nie pomieszałem)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: misioooo »

Zasłonki graczy - porażka 100%... Są ładne... I nic ponad to - nie spełniają swojej funkcji wg mnie. Zbyt niskie, zbyt wywrotne... Tragiczne. I to był streczgol? Phiii...
Karty pomocy jak pisałem - nadają się jedynie do zalaminowania. Są intensywnie używane w pierwszych grach i szybciutko się niszczą.
Żetony kontroli - nie mam pomysłu. Może jakiś lakier pomoże. Dobrze, że są dwustronne i nie muszą być ukrywane - więc nawet rozwarstwiony da radę ;P Jak nie - zawsze jakieś proxy można zrobić choćby z kokardki...
Z Italii na Sycylię nie da się na szybko po lądzie dojść... Trirema power ON! i wtedy da radę :)
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1409
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 155 times
Been thanked: 195 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: Błysk »

AkitaInu pisze:A jak graliscie handel?

Z Italy na Cicilie nie da rady przejsć po lądzie.

Ja mam większy problem przy atlantydach, tam dopiero nie wiadomo czy z atlantydy da się dostać na Numidie albo Galie (mam nadzieje że nie pomieszałem)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

A no tak, że zapomniełem, że dwóch graczy nie może się wymieniać więcej niż po razie pod rząd :) W drugiej rundzie już ogarnąłem, że coś nie gra, ale współgracze stwierdzili, że jak zaczęliśmy tak, to już skończmy.
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: misioooo »

Błysk pisze:nie może się wymieniać więcej niż po razie pod rząd :) W drugiej rundzie już ogarnąłem, że coś nie gra, ale współgracze stwierdzili, że jak zaczęliśmy tak, to już skończmy.
Nie może. Jak ja wezmę od Ciebie, to kolejne moje wzięcie "z rzędu" (czyli jak wziąłeś ode mnie) nei może znowu być od Ciebie...

Ale... Gra ma dawać max rozrywki - więc jak zaczęliście inaczej, to można śmiało grać inaczej do końca gry :) Skoro tak pasuje większości graczy - niech się cieszą z przyjemnej rozgrywki wg zasad, które myśleli, że są poprawne :)
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
admi99
Posty: 192
Rejestracja: 28 sty 2015, 19:25
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Mare Nostrum

Post autor: admi99 »

Czy wiadomo kiedy będzie gra z dodatkiem dostępna w sklepach? W jakich SCD podstawka / dodatek ?

EDIT:
Mam na myśli polską edycję.
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2016, 15:13 przez admi99, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4060
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: AkitaInu »

admi99 pisze:Czy wiadomo kiedy będzie gra z dodatkiem dostępna w sklepach? W jakich SCD podstawka / dodatek ?
W planszomanii jest już przedsprzedaż

podstawka 279, atlas 214

planszostrefa ma podstawke za 289 na stanie.

Wszystko wersje angielskie :)
admi99
Posty: 192
Rejestracja: 28 sty 2015, 19:25
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Mare Nostrum

Post autor: admi99 »

Chodzilo mi o polska wersje;)
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: Marx »

To może inaczej kochani. Kiedy dodruk? :P
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7340
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 460 times
Been thanked: 1116 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: detrytusek »

Marx pisze:To może inaczej kochani. Kiedy dodruk? :P
pod koniec tygodnia :P
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: ozy »

Jutro rozsylamy ostatnie gry z kampanii. Sprzedaż wystartuje w poniedziałek. SCD gry to 75$ a dodatku to 60$ i podobne będą ceny polskiej edycji.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
arturroq
Posty: 76
Rejestracja: 27 maja 2012, 09:21
Lokalizacja: Szczecin

Re: Mare Nostrum

Post autor: arturroq »

ozy pisze:Jutro rozsylamy ostatnie gry z kampanii. Sprzedaż wystartuje w poniedziałek. SCD gry to 75$ a dodatku to 60$ i podobne będą ceny polskiej edycji.
Cena, można powiedzieć, POWALAJĄCA (~290zł) :/
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: ozy »

arturroq pisze:
ozy pisze:Jutro rozsylamy ostatnie gry z kampanii. Sprzedaż wystartuje w poniedziałek. SCD gry to 75$ a dodatku to 60$ i podobne będą ceny polskiej edycji.
Cena, można powiedzieć, POWALAJĄCA (~290zł) :/
Niestety, nasza cena zakupu gry jest równie... zła... powalająca, jak zwał tak zwał. Niestety wydawanie z USD na PLN boli, odwrotny kierunek jest milszy. :)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: Marx »

Smuteczek :-(
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Awatar użytkownika
crsunik
Posty: 2870
Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Been thanked: 2 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: crsunik »

ozy pisze:Jutro rozsylamy ostatnie gry z kampanii. Sprzedaż wystartuje w poniedziałek. SCD gry to 75$ a dodatku to 60$ i podobne będą ceny polskiej edycji.
Zaginione addony w drodze?
ODPOWIEDZ