Cry Havoc (G. Rodiek, M. Oracz, M. Walczak)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
niwgnip
Posty: 330
Rejestracja: 03 lut 2009, 01:19
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 52 times
Been thanked: 16 times

Re: Cry Havoc

Post autor: niwgnip »

orzeh pisze:
niwgnip pisze:W trakcie "sterowania" Trogami podczas bitwy (2-3 graczy), używa się kart ze swojej ręki. Nie z decka Trogów.

Zadawajcie takie pytania w wątku z zasadami, bo potem tam nic nie ma a tu same pytania.. A ktoś będzie jeszcze tego kiedyś szukał ;)
ja nie wiem ale instrukcja str. 20:
armię Trogów będzie
kontrolować gracz siedzący na lewo
od tego, który jest stroną w Bitwie:
będzie umieszczał Oddziały Trogów na
Celach Bitwy i zagrywał karty ich Taktyk.
Tak jak przedmówca napisał, błąd w instrukcji.
Awatar użytkownika
orzeh
Posty: 1282
Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Kontakt:

Re: Cry Havoc

Post autor: orzeh »

Ciekawe czy to będzie dodane do FAQ :)
Awatar użytkownika
veljarek
Posty: 1189
Rejestracja: 07 sty 2009, 19:50
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 5 times
Been thanked: 23 times

Re: Cry Havoc

Post autor: veljarek »

"armię Trogów będzie
kontrolować gracz siedzący na lewo
od tego, który jest stroną w Bitwie:
będzie umieszczał Oddziały Trogów na
Celach Bitwy i zagrywał karty ich Taktyk."

No wlasnie karty "ich" taktyk.
Ale na jakich zasadach sie je pobiera do bitwy ???
_______________
Nie wystarczy grać w gry, trzeba jeszcze grać we właściwe gry
Awatar użytkownika
niwgnip
Posty: 330
Rejestracja: 03 lut 2009, 01:19
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 52 times
Been thanked: 16 times

Re: Cry Havoc

Post autor: niwgnip »

Nie zagrywasz kart ICH taktyk - to jest błąd w instrukcji. Zagrywasz karty które Ty masz na ręce.
KrzysiekL
Posty: 1180
Rejestracja: 22 gru 2015, 10:20
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 28 times
Been thanked: 53 times

Re: Cry Havoc

Post autor: KrzysiekL »

"When battling the Trogs in games with 2 or 3 players, the first player to the left of the player fighting against the Trogs controls the Trogs in the Battle. This includes placing Trog Units on Battle Objectives and playing Tactics cards from their hand. Trogs never score Victory Points and cannot win the game."


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
orzeh
Posty: 1282
Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Kontakt:

Re: Cry Havoc

Post autor: orzeh »

Piehoo
Posty: 1007
Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 46 times

Re: Cry Havoc

Post autor: Piehoo »

Rzuciłem okiem na Cry Havoca. Jest to mój ulubiony planszowy gatunek, dodatkowo uniwersum zdecydowanie mi się podoba. Więcej o samej grze w recenzji.
Przykładowa rozgrywka
Recenzja
Cloud Games
Cloud Games na FB
Recenzje i przykładowe rozgrywki - Granie W Chmurach
Awatar użytkownika
veljarek
Posty: 1189
Rejestracja: 07 sty 2009, 19:50
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 5 times
Been thanked: 23 times

Re: Cry Havoc

Post autor: veljarek »

To jeszcze mam pytanie odnośnie rozgrywki 4osobowej.
Jak walczy się trogami (z zetonu) i dochodzi do ich wycofania na sąsiednie pole to czy wycofują się figurki trogow czy tak jak w rozgrywce 2-3 osobowej na sąsiednie pole idzie żeton?
_______________
Nie wystarczy grać w gry, trzeba jeszcze grać we właściwe gry
Lopezzo
Posty: 60
Rejestracja: 30 gru 2010, 21:28
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times

Re: Cry Havoc

Post autor: Lopezzo »

Jestem po 5 rozgrywkach i jak dla mnie jest bardzo dobrze . Towarzystwo ograne , gramy najczęsciej "na pierwszego" ale tutaj przy grze w 4 osoby cieżko sie trzymac tego schematu bo trogowie zawsze na początku są wrogiem nr 1 ;) Gra fajnie zbalansowana raz zakończyliśmy rozgrywkę w 4 osoby a 3 z nich miały 1 miejsce po 65 pkt - liczyliśmy wtedy jeńców . Gra wciąga , każdą rase by sie chciało ograć choć osobiście wole bardziej agresywne rozwiązania stąd przyjemniej grało mi sie maszynami :D .
Awatar użytkownika
Portal Games
Posty: 1363
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 27 times
Been thanked: 303 times
Kontakt:

Re: Cry Havoc

Post autor: Portal Games »

Dziś udostępniamy FAQ do CryHavoca:)

https://www.dropbox.com/s/bjx7damh2o2a6 ... 0.pdf?dl=1
Awatar użytkownika
orzeh
Posty: 1282
Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Kontakt:

Re: Cry Havoc

Post autor: orzeh »

Portal Games pisze:Dziś udostępniamy FAQ do CryHavoca:)

https://www.dropbox.com/s/bjx7damh2o2a6 ... 0.pdf?dl=1
Należałoby dopisać jeszcze sprawę o kartach dla Trogów przy 2-3 osobowej rozgrywce
Awatar użytkownika
Portal Games
Posty: 1363
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 27 times
Been thanked: 303 times
Kontakt:

Re: Cry Havoc

Post autor: Portal Games »

orzeh pisze:
Portal Games pisze:Dziś udostępniamy FAQ do CryHavoca:)

https://www.dropbox.com/s/bjx7damh2o2a6 ... 0.pdf?dl=1
Należałoby dopisać jeszcze sprawę o kartach dla Trogów przy 2-3 osobowej rozgrywce
Chodzi o sformuowanie "ich karty" ? Hmm już pcham do by dodano to do FAQ jeśli to faktycznie pozostawia pytania :)
Awatar użytkownika
orzeh
Posty: 1282
Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Kontakt:

Re: Cry Havoc

Post autor: orzeh »

Portal Games pisze: Chodzi o sformuowanie "ich karty" ? Hmm już pcham do by dodano to do FAQ jeśli to faktycznie pozostawia pytania :)
Tak jest, dzięki za reakcję
Wczoraj rozgrywka Ludzie-Maszyny
Maszyny zgniotły ludzi straszliwie, coraz bardziej mi się podoba CH :)
Awatar użytkownika
ariser
Posty: 1138
Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
Lokalizacja: Cieszyn
Has thanked: 63 times
Been thanked: 49 times

Re: Cry Havoc

Post autor: ariser »

Podzielę się moimi wrażeniami po ok. 10 rozgrywkach - jakoś 4 na dwóch graczy, reszta 3 graczy. Wypiszę je w formie luźnych uwag w podpunktach.
1. Gra jest niezwykle szybka, te kilka tur leci błyskawicznie, przez co rzadko zdarza się komuś w pełni rozwinąć "silniczek". Jest to też kwestia balansująca, bo pielgrzymi i ludzie zdecydowanie u nas mieli słaby end game. Nie podoba mi się jednak fakt, że można ją jeszcze skrócić przez punktowanie - utrudnia to comebacki.

2. Gra jest bardzo szybka, downtime praktycznie nieodczuwalny, chociaż jest podatna na AP z powodu konieczności silnej optymalizacji akcji (wynika to z tego, że szybko się kończy i jeden zły ruch może przesądzić o przegranej).

3. W rozgrywce na dwóch graczy występuje silny efekt kuli śnieżnej, ponieważ gra nie oferuje żadnej przewagi dla obrońcy (poza bunkrem u maszyn), ba - często zachowania agresywne są premiowane poprzez możliwość dokładania jednostek do obszarów bitew. Gdy raz zdobędzie się przewagę to można ciągle nacierać i obrońca może nie ma nic do powiedzenia - to mi się nie podoba. Z moich doświadczeń problem ten nie występuje na 3ch graczy.

4. Wbrew pozorom w grze jest sporo losowości (trogi, eventy), która trochę może boleć w grze dwuosobowej, na 3ch graczy problem jest mniejszy.

5. Element deckbuildingu jest spoko, szkoda, że bardziej go nie rozwinięto. Poza maszynami, raczej ciężko fajnie zbudować sobie talię.

6. Bitwy - tutaj rozczarowanie. Nie wiem, czego oczekiwałem, ale zupełnie to u nas nie zadziałało. Raz, dwa, góra trzy razy na grę była duża bitwa, w której można było pokombinować z rozkładaniem. Tak to raczej wszyscy na kontrolę, jak ktoś przegrywał to zabicie (szczególnie trogami) lub jeńcy. Zagrywanie kart - niby fajne, ale przy tak ograniczonej ich ilości, jak ktoś coś zagrywał to było raczej święto. Bitwy zdecydowanie lepiej rozwiązane są w innych grach. Szkoda mi tego, bo widać było, że to był jakiś pomysł, nowość. Mam nadzieję, że jakaś inna gra go lepiej rozwiąże.

7. Wprowadzenie neutralnej rasy w grach 2 i 3 os. to super pomysł - implementacja tej mechaniki w postaci przesuwających się żetonów bardzo nam się spodobała.

8. Kilka słów o rasach. Najbardziej wkurzającą rasą do grania przeciwko są maszyny - ich możliwości niszczenia jednostek w ilościach MASOWYCH (poza walką) jest irytująca jak cholera. Dodatkowo straszak w postaci bunkra na przedpolu - piękna sprawa. Ich element deckbuildingu, gromadzenia kart tylko do bitew jest bardzo ciekawy. Aspektem balansującym w ich przypadku jest brak zdolności, która punktuje (u innych ras jest ona bazowa). Zdecydowanie moja ulubiona rasa.

9. Pielgrzymom zdecydowanie najsłabiej szło w naszych grach. Oczywistym jest, że granie nimi polega na zbudowaniu silniczka typu: produkuj - wydobywaj - punktuj. Niektóre ich zdolności dają nam możliwości bycia agresywnymi (teleportacja) i jest to pułapka, w którą można wpaść - wydawanie zbyt dużej ilości akcji na atak/ruch/rekrutacją możemy doprowadzić do sytuacji, że nie zdążymy wystarczająco szybko zbudować swojej infrastruktury i dostaniemy baty w late gamie. Niestety nikomu u nas ta rasa nie podeszła, była dla mnie najmniej ekscytująca do grania i niezwykle frustrująca szczególnie w grze przeciwko maszynom.

10. Nie mam nic do zarzucenia ludziom, typowe granie na area control i punktowanie regionami. Ich szybkie combosy, pozwalające na zajęcie dużej ilości terytoriów bardzo wcześnie w grze, zazwyczaj powodują jej skrócenie.

11. Ogólnie grało mi się bardzo przyjemnie i gry nie zamierzam się pozbywać. Nie czuję tu potrzeby na inne jednostki, ale jeśli miałby wyjśc dodatek to wolałbym, że by trochę modyfikował bitwy. Rozgrywki 2 osobowe zdecydowanie bardziej mi podeszły niż w Blood Rage'u i w takim składzie zdecydowanie wyciągnę Cry Havoca na stół. Na 3 osoby już raczej BR, chociaż grało się też bardzo przyjemnie. Rozgrywka wydaje się zbalansowana, co dla mnie jest kluczowe, chociaż ludźmi gra się zdecydowanie najłatwiej.

Tyle - Ameryki nie odkryłem, ale może ktoś przeczyta co by się jeszcze wahał czy kupić i to mu coś rozjaśni. ;)
"W grze doszło do momentu niedociągnięcia, który jest spowodowany wielkością gry i jej nieidealnością."
vegathedog, 2019
Kupię / Sprzedam
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Cry Havoc

Post autor: rattkin »

#4 - losowość moim zdaniem mocno pozorna.

#6 - ciekawe, u mnie przy stole w ważniejszych bitwach to obydwaj gracze potrafili i po 5 kart na zmianę zagrać.
Awatar użytkownika
ariser
Posty: 1138
Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
Lokalizacja: Cieszyn
Has thanked: 63 times
Been thanked: 49 times

Re: Cry Havoc

Post autor: ariser »

Zdecydowanie nigdy nie doszliśmy do takiej ilości, kilka razy użytych było ok. 5 kart, ale tylko przez gracza maszyn, bo cisnął kartami zachomikowanymi na matrycy. :) Fajnie by było kiedyś zagrać i zobaczyć Wasz styl. Może on sprawia, że bitwy są ciekawsze.
"W grze doszło do momentu niedociągnięcia, który jest spowodowany wielkością gry i jej nieidealnością."
vegathedog, 2019
Kupię / Sprzedam
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Cry Havoc

Post autor: Rocy7 »

rattkin pisze:#4 - losowość moim zdaniem mocno pozorna.

#6 - ciekawe, u mnie przy stole w ważniejszych bitwach to obydwaj gracze potrafili i po 5 kart na zmianę zagrać.
U mnie podobnie, tylko że u mnie gracze bardzo czesto kupowali karty dodatkowe.
Piehoo
Posty: 1007
Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 46 times

Re: Cry Havoc

Post autor: Piehoo »

Rocy7 pisze:
rattkin pisze:#4 - losowość moim zdaniem mocno pozorna.

#6 - ciekawe, u mnie przy stole w ważniejszych bitwach to obydwaj gracze potrafili i po 5 kart na zmianę zagrać.
U mnie podobnie, tylko że u mnie gracze bardzo czesto kupowali karty dodatkowe.
+1
Z żetonami Trogów to się balansuje, chyba że ryzykujemy i idziemy jedną figurką licząc że coś dobrego wpadnie. W zasadzie nie jesteśmy karani za porażkę, więc myślę że warto.
Więcej Trogów oznacza więcej kryształów i więcej punków za ich zabicie/pojmanie. Porównania do Kemeta zdecydowanie są na miejscu, tutaj też zazwyczaj najbardziej pasywny gracz przegrywa. (chyba że grasz Pielgrzymami :))
Cloud Games
Cloud Games na FB
Recenzje i przykładowe rozgrywki - Granie W Chmurach
Eldim
Posty: 14
Rejestracja: 08 lut 2016, 09:26
Been thanked: 1 time

Re: Cry Havoc

Post autor: Eldim »

Jeśli chodzi o bitwy to i u mnie w tych najbardziej kluczowych starciach karty leciały na stół jedna za drugą.

A w ramach radosnych dywagacji o dodatku to widziałbym w nim: nową frakcję, może jakichś liderów wśród wojsk i nową mapę. No i rzecz jasna mniejsze rzeczy, nowe skille dla starych ras, może budyneczki, karty.
Awatar użytkownika
orzeh
Posty: 1282
Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Kontakt:

Re: Cry Havoc

Post autor: orzeh »

Army packi jak w Neuroshimie :)
Wincyyj kart!!!
Wincenty Jan
Posty: 1862
Rejestracja: 24 cze 2015, 08:57
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Cry Havoc

Post autor: Wincenty Jan »

Jaka frakcja u Was najcześciej wygrywa?
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Cry Havoc

Post autor: Rocy7 »

Wincenty Jan pisze:Jaka frakcja u Was najcześciej wygrywa?
Źle postawione pytanie, powinno być która frakcja najcześciej wygrywa i ktora to byla Wasza partia? Część frakcji jak maszyny i pielgrzymi wymaga większej ilości partii by w ogóle opanowac ich strategie. Najprościej nauczyć się grać ludzmi, potem są trogi.
xelos80
Posty: 669
Rejestracja: 15 lis 2013, 17:33
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Cry Havoc

Post autor: xelos80 »

Wg mnie to jest dobre pytanie bo mówi coś o balansie gry. Może dla super wyjadacza który grę ogrywa w tydzień balans oznacza że po 10 partii każdy zna już taktyki frakcji i gra wtedy jest wygrywnana. Dla mnie osoby grającej od czasu do czasu która siada do gry po 2 miesiącach i już nie pamieta o co w niej chodzilo, brakiem balansu jest sam fakt że już wybranie frakcji powoduje zwiększenie szansa na wygraną.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Cry Havoc

Post autor: rattkin »

xelos80 pisze:Wg mnie to jest dobre pytanie bo mówi coś o balansie gry. Może dla super wyjadacza który grę ogrywa w tydzień balans oznacza że po 10 partii każdy zna już taktyki frakcji i gra wtedy jest wygrywnana. Dla mnie osoby grającej od czasu do czasu która siada do gry po 2 miesiącach i już nie pamieta o co w niej chodzilo, brakiem balansu jest sam fakt że już wybranie frakcji powoduje zwiększenie szansa na wygraną.
W dobrych grach asymetrycznych z dużą interakcją, (postrzegany) brak balansu jest wypadkową braku umiejętności gracza - są one projektowane na wielokrotne rozgrywki i zakładają zgłębianie subtelności. Nie nadają się raczej do grania okazjonalnego, zbyt łatwo wtedy o rozchwianie - świadoma konsekwencja designu. Dlatego korekta Rocy7 jest zasadna.

Jeśli masz tego rodzaju obawy, wybieraj gry bez asymetrycznych frakcji.
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2016, 12:25 przez rattkin, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
orzeh
Posty: 1282
Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Kontakt:

Re: Cry Havoc

Post autor: orzeh »

rattkin pisze: W dobrych grach, (postrzegany) brak balansu jest wypadkową braku umiejętności gracza - są one projektowane na wielokrotne rozgrywki i zakładają zgłębianie subtelności. Nie nadają się raczej do grania okazjonalnego, zbyt łatwo wtedy o rozchwianie. Jeśli masz tego rodzaju obawy, wybieraj gry bez asymetrycznych frakcji.
dobrze napisane
ODPOWIEDZ