Horror w Arkham: Gra karciana / Arkham Horror: The Card Game LCG (N. French, M. Newman)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Ta dyskusja nad ilością potrzebnych CS to chyba na nowo co stronę się rodzi...
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
-
- Posty: 161
- Rejestracja: 10 lis 2014, 12:58
- Has thanked: 97 times
- Been thanked: 13 times
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Trzeba podjudzić tłumBary pisze:Ta dyskusja nad ilością potrzebnych CS to chyba na nowo co stronę się rodzi...
:), ach ta cenzura.
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Chodziło mi tylko o teoretyczną liczbę core setów potrzebną do tego aby każdy gracz miał pełną swobodę w budowaniu decka. Skoro ta gra ma mieć jakieś elementy RPG to jeden core set przeciętnemu graczowi wystarczy do tej jednej kampanii która ma być tak naprawdę wprowadzeniem, po za tym niedługo po premierze wychodzi dodatek który na pewno bardzo poszerzy liczbę dostępnych kart i tym samym urozmaici rozgrywkę.
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Przykładowe decki z instrukcji tak właśnie wyglądają, może być jedynie problem z dostępnością kart gdy drugi gracz wybierze postać która może korzystać z tej samej klasy którą posiada pierwszy gracz.
Spoiler:
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Oficjalne informacje były o tym, ze trzeba dwa decki żeby mieć full set - zakładam, ze to może oznaczać, ze część kart będzie w dwóch kopiach (np nóż itd). Tak na prawdę na ten moment nie wiemy, chyba że ktoś wrzuci oficialną listę kart, na bgg, albo stronę ffg.
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Żeby osiągnąć taką wolność, KAŻDY z graczy musiałby mieć dwie podstawki. Ale to chyba już wariactwo.Michajlo pisze:Chodziło mi tylko o teoretyczną liczbę core setów potrzebną do tego aby każdy gracz miał pełną swobodę w budowaniu decka.
Zawsze warto się zastanowić, podobnie jak było we Władku, pod ile core setów ustawiono trudność gry, aby przyjemność z gry była najlepsza?
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Mi się wydaje że 1 core wystarczy. Bo w tym że brakuje kart też jest jakaś zabawa. Wykorzystanie dostępnych (w małej ilości) zasobów tak, żeby jak najlepiej poradzić sobie jako drużyna
-
- Posty: 1447
- Rejestracja: 19 maja 2010, 21:19
- Has thanked: 103 times
- Been thanked: 142 times
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Ja wezmę 2, ale drugi dopiero po jakimś czasie. Nie chcę aby nie można było wziąć postaci Guardiana i innej z możliwością brania kart Guardiana. Zakładam, że będę grał w 2 osoby o rożnych klasach, ale zawsze.
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Zaraz duży dodatek a potem małe i kart na pewno nie braknie. Ja nie widzę sensu aby wszystkie postacie miały to samo, zaleta jest różnorodność. No ale jak ktoś chce mieć pełną wolność to będzie musiał kupić więcej niż jeden CS
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
W core secie będzie tylko 15 kart klasowych.
Spoiler:
- Trolliszcze
- Posty: 4784
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 1040 times
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Może się mylę, bo - niespodzianka - nie miałem pudła w ręce, ale ta numeracja powyżej nie przekłada się 1:1 na liczbę kart. Np. każda latarka ma ten sam numer, ale w podstawce są dwie (bo dwóch wymaga przykładowa talia). Czyli np. neutrali może być 16, jeżeli każda karta pojawia się podwójnie.tomb pisze:Raczej 14. I 8 neutrali.
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Jeden z fanów stworzył rozpiskę na podstawie do tej pory opublikowanych materiałów. Jest dostępna gdzieś na forum FFG.
Wynika z niej że niektóre karty neutralne będą w 4 (latarka), inne w 2 kopiach (skille).
Najprawdopodobniej wygłąda to tak:
Karty klasowe 14 x 1 ( z czego 4 karty mają poziom wyższy niż 0 )
Karty neutralne:
Flashlight, Knife, Cashe x 4
Skille 5 x 2
Przynajmniej 2 karty neutralne z poziomem wyzszym niż 0, liczba kopii nieznana.
Wynika z niej że niektóre karty neutralne będą w 4 (latarka), inne w 2 kopiach (skille).
Najprawdopodobniej wygłąda to tak:
Karty klasowe 14 x 1 ( z czego 4 karty mają poziom wyższy niż 0 )
Karty neutralne:
Flashlight, Knife, Cashe x 4
Skille 5 x 2
Przynajmniej 2 karty neutralne z poziomem wyzszym niż 0, liczba kopii nieznana.
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Bardziej chodziło mi o tą: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... Fe7jLbeNAk
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Rzeczywiście 14 nie 15, gdzieś widziałem też że karty lokacji, które są dwustronne będą w kilku kopiach co pewnie zwiększy regrywalność w zależności od tego jak to będzie zorganizowane w instrukcji.
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Arkham Nights jest w dniach 14-15. Na nim premierę będzie miała również gra. Jak wygląda sytuacja z premierą sklepową? Nastąpi równolegle z tym wydarzeniem, czy trzeba będzie czekać X tygodni?
Spoiler:
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Trzeba będzie jeszcze trochę poczekać, podobno do końca października ale dokładnej daty nikt jeszcze nie zna.
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
W poniedziałek Galakta poda dokładniejsze info.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
https://www.fantasyflightgames.com/en/n ... ic-museum/
Mlask
I do tego nasz rodzimy grafik maczał w tym palce
Mlask
I do tego nasz rodzimy grafik maczał w tym palce
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Trzeba przyznać iż autorzy w pełni zaakcentowali to że AH:LCG będzie rozgrywana w zasadzie wyłącznie w trybie kampanii - dwie prezentowane w powyższym artykule karty gracza doskonale to pokazują (nie mają sensu poza trybem kampanii). Myślę że to bardzo dobrze i grze wyjdzie na dobre bo jest szansa zbudować w ten sposób coś naprawdę unikalnego.
Kolekcja na BGG, sprzedam
Jestem (współ)autorem: Bitwa pod Grunwaldem, Ora et Labora, Proch i Stal, Metallum
Jestem (współ)autorem: Bitwa pod Grunwaldem, Ora et Labora, Proch i Stal, Metallum
-
- Posty: 3950
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 89 times
- Kontakt:
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
W I kw. 2017 zaczynamy dojonkoMaxxx76 pisze:https://www.fantasyflightgames.com/en/n ... ic-museum/
Mlask
I do tego nasz rodzimy grafik maczał w tym palce
- jax
- Posty: 8128
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 252 times
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Jak dla mnie autorzy nie ukrywają, że będzie możliwa kampania i rozgrywanie pojedynczych scenariuszy:wojo pisze:Trzeba przyznać iż autorzy w pełni zaakcentowali to że AH:LCG będzie rozgrywana w zasadzie wyłącznie w trybie kampanii - dwie prezentowane w powyższym artykule karty gracza doskonale to pokazują (nie mają sensu poza trybem kampanii). Myślę że to bardzo dobrze i grze wyjdzie na dobre bo jest szansa zbudować w ten sposób coś naprawdę unikalnego.
"Whether you conduct your investigation as a relatively simple book recovery or incorporate it into the campaign from The Dunwich Legacy, you'll find it marked by a frightening urgency."
(podobnie w opisie Dunwich Legacy jest mowa, że będzie można grać scenariusze nie w trybie kampanijnym)
A czy tryb kampanijny okaże się o wiele lepszy niż granie scenariuszy pojedyńczo/jedynie słuszny, to już zupełnie inna sprawa.
Ja w każdym razie cieszę się, że są obie opcje.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Tak są obie opcje. Natomiast z tego co powiedzieli do tej pory o grze to moim zdaniem autorzy zdecydowanie stawiają na kampanię (i chociaż dla mnie tryb pojedynczych scenariuszy sprawdza się lepiej niż kampania to uważam ten wybór twórców za świetny dla gry bo czyniący ją unikalną).
Zgadzam się też z Tobą że przyjdzie nam zobaczyć czy tryb kampanii będzie dużo ciekawszy. Jednak na chwilę obecną zdecydowanie tak się zapowiada bo:
- Konsekwencje wyborów w poprzednim scenariuszu przenoszą się na następne (nie wiem jak to rozwiążą w rozgrywaniu pojedynczego scenariusza - jakieś losowanie?)
- Karty działające tylko w trybie kampanii (vide te z linka powyżej) - powoduje to że grający pojedyncze przygody od razu mają mniejszą pulę kart do dyspozycji
- Budowanie tali w tej grze jest zaprojektowane z mechaniką doświadczenia na myśli - grając w kampanii musisz tak złożyć swoją talię aby przy stosunkowo małych modyfikacjach (bo każda kosztuje XP) mogła przejść całą kampanię. Natomiast granie pojedynczego scenariusza powinno przez to być znacznie łatwiejsze (bo można złożyć deck pod ten 1 konkretny scenariusz).
- Pamiętam z jednego z pierwszych artykułów zapis o tym że tryb kampanii to "default way to play"*
- Grając pojedynczy scenariusz pojawia się problem startowego doświadczenia (to mogą rozwiązać dając jakąś predefiniowaną wartość doświadczenia)
* Nie wiem czy dużo ludzi o tym wie ale we Władcy był od początku tryb kampanii jako druga opcja rozgrywania (default to były pojedyncze scenariusze). Natomiast widać było że ta kampania była doszyta na siłę i (prawie) nikt w nią nie grał (dopóki nie pojawiły się dodatki Saga, które wprowadziły zupełnie nowy tryb kampanii).
Zgadzam się też z Tobą że przyjdzie nam zobaczyć czy tryb kampanii będzie dużo ciekawszy. Jednak na chwilę obecną zdecydowanie tak się zapowiada bo:
- Konsekwencje wyborów w poprzednim scenariuszu przenoszą się na następne (nie wiem jak to rozwiążą w rozgrywaniu pojedynczego scenariusza - jakieś losowanie?)
- Karty działające tylko w trybie kampanii (vide te z linka powyżej) - powoduje to że grający pojedyncze przygody od razu mają mniejszą pulę kart do dyspozycji
- Budowanie tali w tej grze jest zaprojektowane z mechaniką doświadczenia na myśli - grając w kampanii musisz tak złożyć swoją talię aby przy stosunkowo małych modyfikacjach (bo każda kosztuje XP) mogła przejść całą kampanię. Natomiast granie pojedynczego scenariusza powinno przez to być znacznie łatwiejsze (bo można złożyć deck pod ten 1 konkretny scenariusz).
- Pamiętam z jednego z pierwszych artykułów zapis o tym że tryb kampanii to "default way to play"*
- Grając pojedynczy scenariusz pojawia się problem startowego doświadczenia (to mogą rozwiązać dając jakąś predefiniowaną wartość doświadczenia)
* Nie wiem czy dużo ludzi o tym wie ale we Władcy był od początku tryb kampanii jako druga opcja rozgrywania (default to były pojedyncze scenariusze). Natomiast widać było że ta kampania była doszyta na siłę i (prawie) nikt w nią nie grał (dopóki nie pojawiły się dodatki Saga, które wprowadziły zupełnie nowy tryb kampanii).
Kolekcja na BGG, sprzedam
Jestem (współ)autorem: Bitwa pod Grunwaldem, Ora et Labora, Proch i Stal, Metallum
Jestem (współ)autorem: Bitwa pod Grunwaldem, Ora et Labora, Proch i Stal, Metallum
-
- Posty: 161
- Rejestracja: 10 lis 2014, 12:58
- Has thanked: 97 times
- Been thanked: 13 times
Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)
Ważne żeby do Świąt wydali, później niech się dzieje co chcę
Ze względu na ogranie innych tytułów, na Święta będzie więcej możliwości zagrania w nie, liczę że AH LCG znajdzie się już w mojej kolekcji
Ze względu na ogranie innych tytułów, na Święta będzie więcej możliwości zagrania w nie, liczę że AH LCG znajdzie się już w mojej kolekcji
:), ach ta cenzura.