Horror w Arkham: Gra karciana / Arkham Horror: The Card Game LCG (N. French, M. Newman)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Bary »

Ta dyskusja nad ilością potrzebnych CS to chyba na nowo co stronę się rodzi... :P
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
marcin8509
Posty: 161
Rejestracja: 10 lis 2014, 12:58
Has thanked: 97 times
Been thanked: 13 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: marcin8509 »

Bary pisze:Ta dyskusja nad ilością potrzebnych CS to chyba na nowo co stronę się rodzi... :P
Trzeba podjudzić tłum :D
:), ach ta cenzura.
Michajlo
Posty: 38
Rejestracja: 16 kwie 2016, 20:01

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Michajlo »

Chodziło mi tylko o teoretyczną liczbę core setów potrzebną do tego aby każdy gracz miał pełną swobodę w budowaniu decka. Skoro ta gra ma mieć jakieś elementy RPG to jeden core set przeciętnemu graczowi wystarczy do tej jednej kampanii która ma być tak naprawdę wprowadzeniem, po za tym niedługo po premierze wychodzi dodatek który na pewno bardzo poszerzy liczbę dostępnych kart i tym samym urozmaici rozgrywkę.
Michajlo
Posty: 38
Rejestracja: 16 kwie 2016, 20:01

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Michajlo »

Przykładowe decki z instrukcji tak właśnie wyglądają, może być jedynie problem z dostępnością kart gdy drugi gracz wybierze postać która może korzystać z tej samej klasy którą posiada pierwszy gracz.
Spoiler:
smutas123
Posty: 165
Rejestracja: 06 paź 2015, 09:32
Has thanked: 8 times
Been thanked: 3 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: smutas123 »

Oficjalne informacje były o tym, ze trzeba dwa decki żeby mieć full set - zakładam, ze to może oznaczać, ze część kart będzie w dwóch kopiach (np nóż itd). Tak na prawdę na ten moment nie wiemy, chyba że ktoś wrzuci oficialną listę kart, na bgg, albo stronę ffg.
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4139
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 318 times
Been thanked: 347 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: tomb »

Michajlo pisze:Chodziło mi tylko o teoretyczną liczbę core setów potrzebną do tego aby każdy gracz miał pełną swobodę w budowaniu decka.
Żeby osiągnąć taką wolność, KAŻDY z graczy musiałby mieć dwie podstawki. Ale to chyba już wariactwo.

Zawsze warto się zastanowić, podobnie jak było we Władku, pod ile core setów ustawiono trudność gry, aby przyjemność z gry była najlepsza?
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Sekator
Posty: 523
Rejestracja: 12 lut 2015, 15:58
Been thanked: 1 time

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Sekator »

Mi się wydaje że 1 core wystarczy. Bo w tym że brakuje kart też jest jakaś zabawa. Wykorzystanie dostępnych (w małej ilości) zasobów tak, żeby jak najlepiej poradzić sobie jako drużyna
szczudel
Posty: 1447
Rejestracja: 19 maja 2010, 21:19
Has thanked: 103 times
Been thanked: 142 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: szczudel »

Ja wezmę 2, ale drugi dopiero po jakimś czasie. Nie chcę aby nie można było wziąć postaci Guardiana i innej z możliwością brania kart Guardiana. Zakładam, że będę grał w 2 osoby o rożnych klasach, ale zawsze.
Awatar użytkownika
Karit
Posty: 1486
Rejestracja: 13 wrz 2012, 21:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Karit »

Zaraz duży dodatek a potem małe i kart na pewno nie braknie. Ja nie widzę sensu aby wszystkie postacie miały to samo, zaleta jest różnorodność. No ale jak ktoś chce mieć pełną wolność to będzie musiał kupić więcej niż jeden CS :)
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne

Moja kolekcja
Michajlo
Posty: 38
Rejestracja: 16 kwie 2016, 20:01

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Michajlo »

W core secie będzie tylko 15 kart klasowych.
Spoiler:
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4139
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 318 times
Been thanked: 347 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: tomb »

Raczej 14. I 8 neutrali.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4784
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1040 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Trolliszcze »

tomb pisze:Raczej 14. I 8 neutrali.
Może się mylę, bo - niespodzianka - nie miałem pudła w ręce, ale ta numeracja powyżej nie przekłada się 1:1 na liczbę kart. Np. każda latarka ma ten sam numer, ale w podstawce są dwie (bo dwóch wymaga przykładowa talia). Czyli np. neutrali może być 16, jeżeli każda karta pojawia się podwójnie.
Awatar użytkownika
Reid666
Posty: 309
Rejestracja: 04 lut 2011, 15:39
Lokalizacja: Skawina / Kraków

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Reid666 »

Jeden z fanów stworzył rozpiskę na podstawie do tej pory opublikowanych materiałów. Jest dostępna gdzieś na forum FFG.

Wynika z niej że niektóre karty neutralne będą w 4 (latarka), inne w 2 kopiach (skille).

Najprawdopodobniej wygłąda to tak:

Karty klasowe 14 x 1 ( z czego 4 karty mają poziom wyższy niż 0 )

Karty neutralne:
Flashlight, Knife, Cashe x 4
Skille 5 x 2
Przynajmniej 2 karty neutralne z poziomem wyzszym niż 0, liczba kopii nieznana.
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4139
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 318 times
Been thanked: 347 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: tomb »

"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
Reid666
Posty: 309
Rejestracja: 04 lut 2011, 15:39
Lokalizacja: Skawina / Kraków

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Reid666 »

Michajlo
Posty: 38
Rejestracja: 16 kwie 2016, 20:01

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Michajlo »

Rzeczywiście 14 nie 15, gdzieś widziałem też że karty lokacji, które są dwustronne będą w kilku kopiach co pewnie zwiększy regrywalność w zależności od tego jak to będzie zorganizowane w instrukcji.
bowmanek
Posty: 85
Rejestracja: 29 paź 2014, 01:05
Been thanked: 10 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: bowmanek »

Arkham Nights jest w dniach 14-15. Na nim premierę będzie miała również gra. Jak wygląda sytuacja z premierą sklepową? Nastąpi równolegle z tym wydarzeniem, czy trzeba będzie czekać X tygodni?
Spoiler:
Michajlo
Posty: 38
Rejestracja: 16 kwie 2016, 20:01

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Michajlo »

Trzeba będzie jeszcze trochę poczekać, podobno do końca października ale dokładnej daty nikt jeszcze nie zna.
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Bary »

W poniedziałek Galakta poda dokładniejsze info.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Maxxx76 »

https://www.fantasyflightgames.com/en/n ... ic-museum/
Mlask :)
I do tego nasz rodzimy grafik maczał w tym palce :-)
Awatar użytkownika
wojo
Posty: 751
Rejestracja: 20 sie 2008, 13:40
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 3 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: wojo »

Trzeba przyznać iż autorzy w pełni zaakcentowali to że AH:LCG będzie rozgrywana w zasadzie wyłącznie w trybie kampanii - dwie prezentowane w powyższym artykule karty gracza doskonale to pokazują (nie mają sensu poza trybem kampanii). Myślę że to bardzo dobrze i grze wyjdzie na dobre bo jest szansa zbudować w ten sposób coś naprawdę unikalnego.
Kolekcja na BGG, sprzedam
Jestem (współ)autorem: Bitwa pod Grunwaldem, Ora et Labora, Proch i Stal, Metallum
TTR_1983
Posty: 3950
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
Has thanked: 2 times
Been thanked: 89 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: TTR_1983 »

Maxxx76 pisze:https://www.fantasyflightgames.com/en/n ... ic-museum/
Mlask :)
I do tego nasz rodzimy grafik maczał w tym palce :-)
W I kw. 2017 zaczynamy dojonko :mrgreen:
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: jax »

wojo pisze:Trzeba przyznać iż autorzy w pełni zaakcentowali to że AH:LCG będzie rozgrywana w zasadzie wyłącznie w trybie kampanii - dwie prezentowane w powyższym artykule karty gracza doskonale to pokazują (nie mają sensu poza trybem kampanii). Myślę że to bardzo dobrze i grze wyjdzie na dobre bo jest szansa zbudować w ten sposób coś naprawdę unikalnego.
Jak dla mnie autorzy nie ukrywają, że będzie możliwa kampania i rozgrywanie pojedynczych scenariuszy:
"Whether you conduct your investigation as a relatively simple book recovery or incorporate it into the campaign from The Dunwich Legacy, you'll find it marked by a frightening urgency."
(podobnie w opisie Dunwich Legacy jest mowa, że będzie można grać scenariusze nie w trybie kampanijnym)

A czy tryb kampanijny okaże się o wiele lepszy niż granie scenariuszy pojedyńczo/jedynie słuszny, to już zupełnie inna sprawa.
Ja w każdym razie cieszę się, że są obie opcje.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
wojo
Posty: 751
Rejestracja: 20 sie 2008, 13:40
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 3 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: wojo »

Tak są obie opcje. Natomiast z tego co powiedzieli do tej pory o grze to moim zdaniem autorzy zdecydowanie stawiają na kampanię (i chociaż dla mnie tryb pojedynczych scenariuszy sprawdza się lepiej niż kampania to uważam ten wybór twórców za świetny dla gry bo czyniący ją unikalną).

Zgadzam się też z Tobą że przyjdzie nam zobaczyć czy tryb kampanii będzie dużo ciekawszy. Jednak na chwilę obecną zdecydowanie tak się zapowiada bo:
- Konsekwencje wyborów w poprzednim scenariuszu przenoszą się na następne (nie wiem jak to rozwiążą w rozgrywaniu pojedynczego scenariusza - jakieś losowanie?)
- Karty działające tylko w trybie kampanii (vide te z linka powyżej) - powoduje to że grający pojedyncze przygody od razu mają mniejszą pulę kart do dyspozycji
- Budowanie tali w tej grze jest zaprojektowane z mechaniką doświadczenia na myśli - grając w kampanii musisz tak złożyć swoją talię aby przy stosunkowo małych modyfikacjach (bo każda kosztuje XP) mogła przejść całą kampanię. Natomiast granie pojedynczego scenariusza powinno przez to być znacznie łatwiejsze (bo można złożyć deck pod ten 1 konkretny scenariusz).
- Pamiętam z jednego z pierwszych artykułów zapis o tym że tryb kampanii to "default way to play"*
- Grając pojedynczy scenariusz pojawia się problem startowego doświadczenia (to mogą rozwiązać dając jakąś predefiniowaną wartość doświadczenia)

* Nie wiem czy dużo ludzi o tym wie ale we Władcy był od początku tryb kampanii jako druga opcja rozgrywania (default to były pojedyncze scenariusze). Natomiast widać było że ta kampania była doszyta na siłę i (prawie) nikt w nią nie grał (dopóki nie pojawiły się dodatki Saga, które wprowadziły zupełnie nowy tryb kampanii).
Kolekcja na BGG, sprzedam
Jestem (współ)autorem: Bitwa pod Grunwaldem, Ora et Labora, Proch i Stal, Metallum
marcin8509
Posty: 161
Rejestracja: 10 lis 2014, 12:58
Has thanked: 97 times
Been thanked: 13 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: marcin8509 »

Ważne żeby do Świąt wydali, później niech się dzieje co chcę :D

Ze względu na ogranie innych tytułów, na Święta będzie więcej możliwości zagrania w nie, liczę że AH LCG znajdzie się już w mojej kolekcji :)
:), ach ta cenzura.
ODPOWIEDZ