BartP pisze:Pojawiła się na BGG instrukcja.
Tak jak powiedziano wcześniej, interakcja oparta na wyścigu po pewne zasoby. Ktoś zabrał czerwoną ofiarę z tej wyspy, to muszę płynąć na następną. Bardzo delikatna interakcja również przy wybieraniu (w ramach nagród) kart Towarzyszy (Companions) i Ekwipunku (Equipment); kto pierwszy weźmie, ten ma ;].
Wszystko wygląda fajnie, ale - uwaga uwaga - pojawiają się rzuty kością przy walce z potworami (coś jak w nowej Rosenbergowej Uczcie dla Odyna). Każdy potwór ma na dzień dobry 9 siły, która jest pomniejszana o liczbę naszych tarcz. Mam np. 3 tarcze, więc siła potwora to 6. Biorę kość D10 i muszę wyrzucić 6+ (zero to bardzo zły wynik). Jak mi się nie uda, to mogę kontynuować walkę, ale muszę zapłacić 1 żeton przysługi (favor token), a siła potwora zmniejsza się o jeden. Jeśli przerwę, to kijowo, bo przy kolejnej próbie walki w przyszłej turze, siła potwora wraca do 9. Więc warto mieć dużo tarcz i dużo żetonów przysług.
Generalnie nie podoba mi się to rzucanie kośćmi. Z drugiej zaś strony instrukcja nic nie mówi o tym, by mój poziom tarcz kiedykolwiek spadał, więc można sobie wymaksować na 5. Aczkolwiek nawet wtedy muszę wyrzucić 4+ podczas walki z potworem (szansa 60%). Ehhh... durne to. No nic, ale reszta mi się podoba ;].
Jako że ostatnio byliśmy w temacie twistów (Yokohama, btw wziąłem ją jednak, troche pewnie przez Ciebie ale też przez te cholerne komponenty ) to zapytam Cie Bart od razu - mamy tu jakieś twisty, ciekawe połączenia itp?