Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Na razie krytyka sprowadza się do samej instrukcji i braku przejrzystości zasad. Rozumiem, że autor posta grał w wersję angielską z instrukcją, która być może była fatalnie przełożona na angielski. Wstrzymałbym się z opinią do finalnej wersji PL.
Marx pisze:Na razie krytyka sprowadza się do samej instrukcji i braku przejrzystości zasad. Rozumiem, że autor posta grał w wersję angielską z instrukcją, która być może była fatalnie przełożona na angielski. Wstrzymałbym się z opinią do finalnej wersji PL.
chce się mylić, jak bardzo chcę żeby to była tylko instrukcja lub że grający coś źle zinterpretował, ale po tym fragmencie mi czułki opadły:
Najokrutniej doskwiera brak jednej akcji - zakup energii.
To chyba jedyna gra jaką znam, w której można się zawiesić!!
Nie możesz zrobić kompletnie nic - pionki zablokowane, co zmniejsza ilość akcji, nie masz zasobów na ich wykupienie, nie masz akcji by zdobyć zasoby ... pętla (na szyi).
Marx pisze:Na razie krytyka sprowadza się do samej instrukcji i braku przejrzystości zasad. Rozumiem, że autor posta grał w wersję angielską z instrukcją, która być może była fatalnie przełożona na angielski. Wstrzymałbym się z opinią do finalnej wersji PL.
Jeżeli problem jest faktycznie w samej instrukcji to podzielam opinie Marxa. Nie ma się co stresować. Poczekamy, zobaczymy.
orzeh pisze:chce się mylić, jak bardzo chcę żeby to była tylko instrukcja lub że grający coś źle zinterpretował, ale po tym fragmencie mi czułki opadły:
Najokrutniej doskwiera brak jednej akcji - zakup energii.
To chyba jedyna gra jaką znam, w której można się zawiesić!!
Nie możesz zrobić kompletnie nic - pionki zablokowane, co zmniejsza ilość akcji, nie masz zasobów na ich wykupienie, nie masz akcji by zdobyć zasoby ... pętla (na szyi).
Najokrutniej doskwiera brak jednej akcji - zakup energii.
To chyba jedyna gra jaką znam, w której można się zawiesić!!
Nie możesz zrobić kompletnie nic - pionki zablokowane, co zmniejsza ilość akcji, nie masz zasobów na ich wykupienie, nie masz akcji by zdobyć zasoby ... pętla (na szyi).
Skąd jest ten cytat?
tak że = w takim razie, więc także = też, również
Piszmy po polsku :)
Najokrutniej doskwiera brak jednej akcji - zakup energii.
To chyba jedyna gra jaką znam, w której można się zawiesić!!
Nie możesz zrobić kompletnie nic - pionki zablokowane, co zmniejsza ilość akcji, nie masz zasobów na ich wykupienie, nie masz akcji by zdobyć zasoby ... pętla (na szyi).
orzeh pisze:chce się mylić, jak bardzo chcę żeby to była tylko instrukcja lub że grający coś źle zinterpretował, ale po tym fragmencie mi czułki opadły:
Najokrutniej doskwiera brak jednej akcji - zakup energii.
To chyba jedyna gra jaką znam, w której można się zawiesić!!
Nie możesz zrobić kompletnie nic - pionki zablokowane, co zmniejsza ilość akcji, nie masz zasobów na ich wykupienie, nie masz akcji by zdobyć zasoby ... pętla (na szyi).
Pewnie to nie jest częsta sytuacja i mu się po prostu nie przydarzyła (z tego co pamiętam z recenzją wszystkim się śpieszyło, także wiele rozgrywek na koncie zapewne nie miał). Najgorsze, że komuś innemu się przydarzyła i o ile nie jest to wynikiem serii wyjątkowo głupich ruchów to lipa.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Zatem do instrukcji będzie drukowany od razu 2-4 stronicowy aneks z korektą błędów/wyjaśnieniami.
"We are hoping that such a solution is fair enough for you, and that you understand such a decision of ours." - ja perfekcyjnie rozumiem tę decyzję wydawcy i nie mam pretensji. Natomiast tym czego nie rozumiem (kompletnie) jest to jak można wypuszczać instrukcję-gniota? Nie było uwaga od testerów, że instrukcja do bani? Nie było żadnej kontroli jakości wewnątrz firmy? Ważniejsze pewnie jak będą prezentować się figurki niż instrukcja? I teraz zaczyna się jęczenie że to
'nieplanowane koszty, które jednak weźmiemy na siebie' i podobne dyrdymały. Nie byłoby tych kosztów, gdybyście przyłożyli się do pracy wcześniej panowie. O elementarnych sprawach dla każdego wydawcy takich jak 'test instrukcji' (siada grupa nie znających gry, czyta instrukcję i zaczyna grać - wydawca zapisuje czego zabrakło w instrukcji i nanosi poprawki - najlepiej kilka takich testów) nawet nie wspominam. A gdy myślę o teście instrukcji i np. Impulse od Czachy Games, to ogarnia mnie... nawet nie wiem co, pusty śmiech?
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
-- "We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Zatem do instrukcji będzie drukowany od razu 2-4 stronicowy aneks z korektą błędów/wyjaśnieniami.
"We are hoping that such a solution is fair enough for you, and that you understand such a decision of ours." - ja perfekcyjnie rozumiem tę decyzję wydawcy i nie mam pretensji. Natomiast tym czego nie rozumiem (kompletnie) jest to jak można wypuszczać instrukcję-gniota? Nie było uwaga od testerów, że instrukcja do bani? Nie było żadnej kontroli jakości wewnątrz firmy? Ważniejsze pewnie jak będą prezentować się figurki niż instrukcja? I teraz zaczyna się jęczenie że to
'nieplanowane koszty, które jednak weźmiemy na siebie' i podobne dyrdymały. Nie byłoby tych kosztów, gdybyście przyłożyli się do pracy wcześniej panowie. O elementarnych sprawach dla każdego wydawcy takich jak 'test instrukcji' (siada grupa nie znających gry, czyta instrukcję i zaczyna grać - wydawca zapisuje czego zabrakło w instrukcji i nanosi poprawki - najlepiej kilka takich testów) nawet nie wspominam. A gdy myślę o teście instrukcji i np. Impulse od Czachy Games, to ogarnia mnie... nawet nie wiem co, pusty śmiech?
Dokładnie! Mam takie same odczucia, dodatkowo pewnie inserty (jak to nazwali) będa dosyłane w osobnych paczkach (nie wiem). I jeszcze to, że można kupić (KUPIĆ) grę w sklepie. Po cholerę wspierać ...
jax pisze:
'nieplanowane koszty, które jednak weźmiemy na siebie' i podobne dyrdymały. Nie byłoby tych kosztów, gdybyście przyłożyli się do pracy wcześniej panowie. O elementarnych sprawach dla każdego wydawcy takich jak 'test instrukcji' (siada grupa nie znających gry, czyta instrukcję i zaczyna grać - wydawca zapisuje czego zabrakło w instrukcji i nanosi poprawki - najlepiej kilka takich testów) nawet nie wspominam. A gdy myślę o teście instrukcji i np. Impulse od Czachy Games, to ogarnia mnie... nawet nie wiem co, pusty śmiech?
Chyba Pani, bo wg tego co w kampanii jest to pani Karolina Lewanowicz jest "rulebook designer"
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
detrytusek pisze:Pewnie to nie jest częsta sytuacja i mu się po prostu nie przydarzyła (z tego co pamiętam z recenzją wszystkim się śpieszyło, także wiele rozgrywek na koncie zapewne nie miał). Najgorsze, że komuś innemu się przydarzyła i o ile nie jest to wynikiem serii wyjątkowo głupich ruchów to lipa.
Ja optuję za tym, że trudności podczas gry wynikły z błędnej i niejasnej instrukcji. W sumie to mam nadzieję
Cóż, RedImp miał już problem z instrukcją do PLO. W pierwszym wydaniu była pstrokato-nieczytelna, potem okazało się, że jednak można było zrobić to dużo lepiej. Teraz spieszyli się na Essen. Może polską wersję dopracują.
1) Instrukcja umożliwia rozegranie w pełni funkcjonalnej rozgrywki. Nie ma tu miejsca sytuacja gdzie instrukcja uniemożliwia rozpoczęcie gry, więc bez obaw. Największym błędem, jaki się wkradł jest umieszczenie jednego żetonu rozbudowy więcej w szklarni podczas przygotowania gry. Sprawa została szybko sprostowana. Najbardziej dziwi nas fakt, że instrukcje są dostępne na BGG od miesiąca i nikt nie zgłaszał korekt i bynajmniej nie chodzi o korekty, do których trzeba mieć grę w rękach. Do rad jak powinno się tworzyć instrukcje postanawiamy się nie odnosić widocznie mamy za małe doświadczenie w tym temacie.
2) Jeżeli ktoś ma jakieś uwagi do instrukcji to prosimy przesyłać je na naszego oficjalnego maila. Pozwoli nam to odnieś się do nich w oficjalnej erracie lub FAQ. Mamy na to tydzień czasu.
3) Sprawa energii jest bardzo prosta – błąd gracza/graczy i brak reakcji na zmienne warunki panujące na Marsie. Nie bardzo wiem nawet, od kogo tą energię gracz chciał kupować? Od Marsjan? Gra oferuje specjalnie przygotowany bufor z energią na błędy graczy( takie kończące się źródełko) w postaci pola na planszy RTG, którego zdolność produkcji energii się wyczerpuje. Gracze mogą bez wykonywania akcji pobierać z niego energię i zdarza się to tylko wtedy, kiedy zaniedbają budowę instalacji elektrycznych jak i rozwój odpowiednich technologii. Rozpoczynając grę należy pamiętać, że lądujecie w nieprzyjaznym środowisku Marsa i albo coś sobie wyprodukujecie albo uśmiercicie kolonie. Nie ma bazaru z energia, jedzeniem, lekami i czasem, który wam szybko ucieka. Mars was będzie kopał na każdym kroku a jak będzie wyjątkowo łaskawy z pogodą to uderzy znienacka czymś innym.
4) Dla jasności insert w postaci erraty będzie dołączony do instrukcji, żadnego dosyłania i podchodów.
5) Kochamy te wrzucane „kamyczki” – mamy wolny rynek i nie zabronimy sklepowi zakupu gier na Essen tym bardziej wersji sklepowej gry. Równie dobrze sklep mógł kupić gry na KS i odebrać je w wersji kolekcjonerskiej a następnie sprzedawać zaraz po Essen.