Ale które zasady tej gry są nieintuicyjne? Bo w powyższym opisie podałeś same intuicyjne :]hancza123 pisze:Jedyny minus gry jaki widzę to nieintuicyjne zasady, jak się rzadko gra to się mylą.
(Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje
- lacki2000
- Posty: 4095
- Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 302 times
- Been thanked: 182 times
Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk, Gdyn
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
-
- Posty: 3660
- Rejestracja: 04 lis 2009, 14:12
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 152 times
Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk, Gdyn
Nie pamiętam już co sprawiało mi taki problem. Instrukcję musiałem czytać wiele razy i nieźle mi się początkowo wszystko pierniczyło. Teraz nie mam problemu bo zasad pilnuje kolega a ja sobie gram. Nigdy nie byłem orłem w rozgryzaniu i pilnowaniu zawiłych zasad. Odi czy ktoś z Was pewnie powie że te zasady to pikuś, mi przysporzyły jednak trudności.lacki2000 pisze:Ale które zasady tej gry są nieintuicyjne? Bo w powyższym opisie podałeś same intuicyjne :]hancza123 pisze:Jedyny minus gry jaki widzę to nieintuicyjne zasady, jak się rzadko gra to się mylą.
- Odi
- Administrator
- Posty: 6492
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 617 times
- Been thanked: 972 times
- Markus
- Posty: 2470
- Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 279 times
Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk, Gdyn
Odi zawsze mówi w połowie rozgrywki "nie powiedziałem wam o takiej jednej ważnej zasadzie"Odi pisze:Odi zawsze mówi, że zasady, to pikuś
- lacki2000
- Posty: 4095
- Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 302 times
- Been thanked: 182 times
Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk, Gdyn
To zdanie Odi powinien mieć w swoim podpisie już dawno :]Markus pisze:Odi zawsze mówi w połowie rozgrywki "nie powiedziałem wam o takiej jednej ważnej zasadzie"Odi pisze:Odi zawsze mówi, że zasady, to pikuś
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk, Gdyn
W kwestii zasad, to przy okazji Ci zapodam (bo gdzieś w jakiejś recenzji widziałem), że FOF jest możliwy także na dalej niż 1 hex (to była ta kwestia która mnie dziwiła), tylko że trzeba CP wydać.hancza123 pisze:Jak dla mnie to gra która najlepiej oddaje mechanikę pola walki na poziomie taktycznym. Jedyny minus gry jaki widzę to nieintuicyjne zasady, jak się rzadko gra to się mylą.
Dziękuję Ci za podzielenie się wrażeniami z gry. Tak sobie myślę, że reguły nie mogą być super hardcorowe, skoro samą piechotą z przyległościami (bez pojazdów) można grać już po przeczytaniu chyba 7 stron instrukcji, z czego część to obrazki. Zresztą podobno w 2 edycji (remastered) uproszczono chyba reguły dotyczące proficiency, tylko nie znam szczegółów, bo się jeszcze nie wgryzłem.
Mam jeszcze takie pytania:
1. czy mapki nie sprawiają wrażenia za ciasnych? Widziałem, że część scenariuszy jest rozgrywana na 1-2 modułach, z czego każdy to chyba jakieś 7 na 10 heksów. Nie wygląda to imponująco...
2. czy gra sprawia wrażenie banalnej? W sensie- "idę, strzelam, 1k10, o trafiłem, o nie trafiłem, Twoja kolej, o trafiłeś, ginę, koniec"? Trochę się przestraszyłem jak usłyszałem o walkach pancernych, że czołg ma jeden parametr (proficiency) i jak wyrzuci mniej na 1k10, to po prostu niszczy czołg przeciwnika (podejrzewam, że jeszcze się pancerz obrońcy bierze pod uwagę, ale cover już chyba nie, bo czołgi wydaje mi się, że tylko po drogach i otwartym terenie mogą jeździć)
3. czy gra sprawia wrażenie infantylnej? (chodzi o grafikę, mechanikę itp.)
4. czy jak jednostka zostanie już ranna (czyli "reduced"), to potem można ją jakoś "uleczyć"- przywrócić do pełnej siły bojowej i znowu odroczyć eliminację z gry, czy już zostaje zmniejszona liczebnie (ranna) do końca gry? Pytam, bo w CC mnie na przykład strasznie wkurza jak np. postaram się i/lub wyjdą rzuty i ranię np. w swojej turze kilka jednostek przeciwnika poukrywanych np. w lesie czy w domach, a potem przeciwnik zagra jedną kartę Recovery i po kolei wszyscy magicznie wracają do stanu pierwotnego (jakbym nic nie zrobił), bo mają morale np.8 plus cover np.3 i rzucenie potem <11 jest prawie pewne.
5. czy scenariusze są zbalansowane, czy od początku faworyzują jedną ze stron, żeby np. oddać historyczny rezultat walk
6. w którą część i w którą edycję (1szą czy 2gą i wg jakiej wersji reguł- 1.0, 1.1, 2.0, 2.1) grasz Ty, jeśli wolno wiedzieć
Na marginesie- Tak się zastanawiam- skoro to taki super system, to czemu taki niepopularny...?
-
- Posty: 3660
- Rejestracja: 04 lis 2009, 14:12
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 152 times
Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk, Gdyn
1. Faktycznie jest jakby nieco ciasno. Jednak są scenariusze na 4 mapy i wtedy przestrzeni jest w sam raz.neotom pisze:hancza123 pisze:
Mam jeszcze takie pytania:
1. czy mapki nie sprawiają wrażenia za ciasnych? Widziałem, że część scenariuszy jest rozgrywana na 1-2 modułach, z czego każdy to chyba jakieś 7 na 10 heksów. Nie wygląda to imponująco...
2. czy gra sprawia wrażenie banalnej? W sensie- "idę, strzelam, 1k10, o trafiłem, o nie trafiłem, Twoja kolej, o trafiłeś, ginę, koniec"? Trochę się przestraszyłem jak usłyszałem o walkach pancernych, że czołg ma jeden parametr (proficiency) i jak wyrzuci mniej na 1k10, to po prostu niszczy czołg przeciwnika (podejrzewam, że jeszcze się pancerz obrońcy bierze pod uwagę, ale cover już chyba nie, bo czołgi wydaje mi się, że tylko po drogach i otwartym terenie mogą jeździć)
3. czy gra sprawia wrażenie infantylnej? (chodzi o grafikę, mechanikę itp.)
4. czy jak jednostka zostanie już ranna (czyli "reduced"), to potem można ją jakoś "uleczyć"- przywrócić do pełnej siły bojowej i znowu odroczyć eliminację z gry, czy już zostaje zmniejszona liczebnie (ranna) do końca gry? Pytam, bo w CC mnie na przykład strasznie wkurza jak np. postaram się i/lub wyjdą rzuty i ranię np. w swojej turze kilka jednostek przeciwnika poukrywanych np. w lesie czy w domach, a potem przeciwnik zagra jedną kartę Recovery i po kolei wszyscy magicznie wracają do stanu pierwotnego (jakbym nic nie zrobił), bo mają morale np.8 plus cover np.3 i rzucenie potem <11 jest prawie pewne.
5. czy scenariusze są zbalansowane, czy od początku faworyzują jedną ze stron, żeby np. oddać historyczny rezultat walk
6. w którą część i w którą edycję (1szą czy 2gą i wg jakiej wersji reguł- 1.0, 1.1, 2.0, 2.1) grasz Ty, jeśli wolno wiedzieć
Na marginesie- Tak się zastanawiam- skoro to taki super system, to czemu taki niepopularny...?
2. Poza różnicami które wskazałem to BoB jest chyba jak CoH, jak chodzi o złożoność czy banalność. Decyzji do podejmowania jest sporo. Jest też sporo kulania kostką co wnosi trochę losowości którą nie każdy lubi. Są momenty krytyczne i decydujące. Gra wyzwala emocje co jest dla mnie ważne.
3. Infantylny to jest Memoir 44. Bobowi na pewno nie można tego zarzucić.
4. Nie ma recovery. Jeżeli żołnierz straci nogę albo głowę to nie dostaje już nowej.
5. Wydaje mi się że balans jest lepszy niż w CoH. Przy czym tu elitarne jednostki US Army są lepsze i walczą z drugiej jakości Wehrmachtem. To nie jest jakość Waffen SS.
6. Grałem i w BoB SE i w BoB GP, zarówno w wersję deluxe jak i nie deluxe. Jak chodzi o wersje zasad to nie mam pojęcia...
Co do popularności. Naprawdę myślisz że to co popularne i powszechne jest lepsze? A jak jest z muzyką? piwem? filmem?
Nie traktuj mnie jako eksperta od tej gry. Ja po prostu kilka razy w nią zagrałem i widzę pewne plusy w stosunku do innych gier.
Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk, Gdyn
Trafna uwaga, choć sądzę, że w przypadku systemów taktycznych w grach planszowych dotyczących IIWŚ ta korelacja jest większa.hancza123 pisze:Co do popularności. Naprawdę myślisz że to co popularne i powszechne jest lepsze? A jak jest z muzyką? piwem? filmem?
- Odi
- Administrator
- Posty: 6492
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 617 times
- Been thanked: 972 times
Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk, Gdyn
W kwestii popularności, to sprawa jest prosta. CoHa sprzedała grafika i rozbujana kampania marketingowa, także na Essen. A potem zaczęło się już samo kręcić.
Za Combat Commanderem stoi gigant na rynku gier wojennych, czyli GMT.
BoB jest z nich najmłodszy, i stoi za nim małe wydawnictwo Worthington Games. Rynek taktyków jest stosunkowo nasycony, bo jest przecież jeszcze seria L'n'L i Tide of Iron, no i nie zapominajmy o starym ASLu, granym wciąż przez starą wargamerską gwardię. Takie systemy, jak War Stories czy BoB, to nisza w niszy.
Za Combat Commanderem stoi gigant na rynku gier wojennych, czyli GMT.
BoB jest z nich najmłodszy, i stoi za nim małe wydawnictwo Worthington Games. Rynek taktyków jest stosunkowo nasycony, bo jest przecież jeszcze seria L'n'L i Tide of Iron, no i nie zapominajmy o starym ASLu, granym wciąż przez starą wargamerską gwardię. Takie systemy, jak War Stories czy BoB, to nisza w niszy.
-
- Posty: 3660
- Rejestracja: 04 lis 2009, 14:12
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 152 times
Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk, Gdyn
CoH - Tyskie
CC:E - Żywiec
BoB - Browar Lwówek - mi smakuje najbardziej, znalazłem to co chciałem
Cały czas szukam i nie mogę znaleźć gry która by mi pasowała w temacie wojny na wschodzie 1941-1945 w skali dywizji i armii. No Retreat! The Russian Front mnie rozczarował. Czekam aż ktoś zrobi grywalną grę na 2-5h od Barbarossa aż do zajęcia Berlina. Może Blocks in the East? Kurczę drogo...
CC:E - Żywiec
BoB - Browar Lwówek - mi smakuje najbardziej, znalazłem to co chciałem
Cały czas szukam i nie mogę znaleźć gry która by mi pasowała w temacie wojny na wschodzie 1941-1945 w skali dywizji i armii. No Retreat! The Russian Front mnie rozczarował. Czekam aż ktoś zrobi grywalną grę na 2-5h od Barbarossa aż do zajęcia Berlina. Może Blocks in the East? Kurczę drogo...
-
- Posty: 3660
- Rejestracja: 04 lis 2009, 14:12
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 152 times
Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk, Gdyn
Chętnie zagram. Myślę też o zakupie Moscow '41 od Ventonuovo Games. Znowu trochę koszt boli.Odi pisze:A grałeś w Holdfasta?
Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk, Gdyn
Haha, też szukam dobrej strategicznej heksówki w temacie IIWŚ. Niedługo Hańcza powie, że go naśladuję . Kupiłem już TS i Seki pod jego wpływem i jestem bliski kupna BoB
W kwestii frontu wschodniego- a rozważałeś Dark Valley lub EastFront II?
W kwestii frontu wschodniego- a rozważałeś Dark Valley lub EastFront II?
-
- Posty: 3660
- Rejestracja: 04 lis 2009, 14:12
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 152 times
Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk, Gdyn
Hehe a Ty myślisz że BoBa albo Seki to ja sam wymyśliłem? Też ktoś mi podpowiedział, gdzieś tam podpatrzyłem. Każdy kogoś naśladujeneotom pisze:Haha, też szukam dobrej strategicznej heksówki w temacie IIWŚ. Niedługo Hańcza powie, że go naśladuję . Kupiłem już TS i Seki pod jego wpływem i jestem bliski kupna BoB
W kwestii frontu wschodniego- a rozważałeś Dark Valley lub EastFront II?
Dla mnie ważne jest aby ta gra której szukam o wojnie na froncie wschodnim:
- nie była za długa (5h maks!)
- nie była tylko żmudnym wyliczaniem współczynników i prawdopodobieństw, czysta matematyka mnie nie interesuje
- musi być fog of war, niepewność, zaskoczenie
- muszą być momenty krytyczne, dramatyczne i decydujące, punkty zwrotne, musi być napięcie i emocje! najlepiej jakaś decydująca bitwa o wszystko (Stalingrad! Kursk!)
- gra musi być w miarę sensowna merytorycznie, oddawać historyczne realia, żadnej historycznej fantastyki
Niby jest tyle gier ale takiej to nikt nie zrobił? Dlaczego ktoś nie siądzie i nie przygotuje dla mnie takiej gry?
- Odi
- Administrator
- Posty: 6492
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 617 times
- Been thanked: 972 times
Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk, Gdyn
Dark Valley mamy w zasobie, jak chcecie, mogę przynieść. Też szukam podobnej gry. Eastfront chyba jest za długi, ale podobno dobry. Pocieszające jest, że cały czas jest to jeden z dominujących nurtów gier wojennych, np GMT sukcesywnie wydaje nowe tytuły w tym segmencie. Nie wiem co z projektem STAVKA, ale też zapowiadał się nieźle.
- Sir_Yaro
- Posty: 1650
- Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 366 times
- Kontakt:
Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk, Gdyn
A czy byłby ktoś chętny aby pograć w space Empires?
- Odi
- Administrator
- Posty: 6492
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 617 times
- Been thanked: 972 times
Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk, Gdyn
Hej, ja osobiście na pewno nie. Dobra gra, owszem, ale wymaga zaangażowania się. Podobnie jak 100 innych gier z naszego games roomu, czekających na swoją kolej...
Kto się zapowiada na wtorek w Gdyni?
Kto się zapowiada na wtorek w Gdyni?
- Markus
- Posty: 2470
- Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 279 times
Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk, Gdyn
Hmm. Gra fajna ale .... nie widać w niej niemców rosjan anglików itpSir_Yaro pisze:A czy byłby ktoś chętny aby pograć w space Empires?
Odi: ja na 80% będę w Gdyni
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 08 sty 2016, 13:37
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk, Gdyn
Hej.
Po ostatnich ciągłych przeciwnościach.. tym razem się pojawię.
Do zobaczenia
Po ostatnich ciągłych przeciwnościach.. tym razem się pojawię.
Do zobaczenia
- Odi
- Administrator
- Posty: 6492
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 617 times
- Been thanked: 972 times
Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk, Gdyn
Super! Zapowiada się dobre granie
Ktoś jakieś preferencje co do tytułów?
Ktoś jakieś preferencje co do tytułów?
- Markus
- Posty: 2470
- Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 279 times
- Odi
- Administrator
- Posty: 6492
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 617 times
- Been thanked: 972 times
Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk, Gdyn
Może być Quartermaster o 20, już z dodatkiem, żeby coś urozmaicić, ale wtedy jakieś krótsze gry do 20 musiałyby być (CC da radę w 3 godziny rozłożyć, złożyć i skończyć?).
Może Holdfast Russia lub North Africa, może być też War Stories, Race to Berlin, 1944:Wyścig do Renu, albo jakiś krótki i mały scenariusz z CoH, na jednej mapie. Ew inne Wasze pomysły.
Może Holdfast Russia lub North Africa, może być też War Stories, Race to Berlin, 1944:Wyścig do Renu, albo jakiś krótki i mały scenariusz z CoH, na jednej mapie. Ew inne Wasze pomysły.
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 08 sty 2016, 13:37
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk, Gdyn
Quatermaster - świetna propozycja i jestem jak najbardziej za!
Co do innych preferencji to przyznam, że miałbym chęć wrócić do Triumph&Tragedy - to jak Holdfast, ale przez skale makro i karty krajów jakoś bardziej mi się podoba. To na 3 osoby, także gdyby nie udało się uzbierać chętnych to Holdfast na 2 też super, z przyjemnością zobaczę ją rozłożoną przed sobą
Co do innych preferencji to przyznam, że miałbym chęć wrócić do Triumph&Tragedy - to jak Holdfast, ale przez skale makro i karty krajów jakoś bardziej mi się podoba. To na 3 osoby, także gdyby nie udało się uzbierać chętnych to Holdfast na 2 też super, z przyjemnością zobaczę ją rozłożoną przed sobą
- Odi
- Administrator
- Posty: 6492
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 617 times
- Been thanked: 972 times
Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk, Gdyn
Nie wiem, czy dacie rade w trzy godzinki T&T skończyć (przy założeniu, że chcemy wszyscy w Quartermastera). Ale jak są chętni, to mogę zabrać.