Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

Plany wydawnicze i dyskusje o wydawnictwach polskich i zagranicznych
Awatar użytkownika
hutriel
Posty: 1221
Rejestracja: 11 maja 2012, 07:13
Lokalizacja: Legionowo
Has thanked: 1 time
Been thanked: 28 times

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

Post autor: hutriel »

rastula pisze: No tak - ale zwiększenie podaży chorwackiego wybrzeża jest trudne - a zrobienie większego nakładu gier nie tak bardzo :).

No ale żarty, żartami - jak wiadomo z danych GUS płace w kraju od lat galopują więc co to jest te parę złotych więcej SCD :)...
Miało być prawo popytu. Poza tym w większej skali podaż plaż nie będących zagrożonymi bombą czy innym niepokojem zmalała - czyli wszystko się zgadza. :D

Poza tym ja po pierwszych wspartych projektach na KS na ceny w okolicach "stokilkadziesiąt" patrzę już łaskawszym okiem. :D
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

Post autor: rattkin »

narandil pisze:tak z ciekawości jeśli można, bo nie daje mi spokoju cena za adrenalinę:

Patrząc wstecz na poprzednie gry CGE wydawane przez Rebel (ceny ze strony Rebela):
Alchemicy: 149,95zł
Pupile Podziemii: 149,95zł
Władcy Podziemii: 159,95zł

wszystkie te gry mają MAAAASĘ elementów i stosunek zawartości do ceny jest super. I nagle taka Adrenalina, która wydaje się mieć mniej elementów będzie miała cenę sugerowaną detaliczną 180-200zł!?!

Skąd taka kosmiczna różnica w stosunku ceny do zawartości? Ktoś może mnie oświecić bo jestem ciekawski...?
Customowe plastikowe żetony (łezki, czachy) oraz figurki. Koszt zaprojektowania, zamodelowania i wykonania. Większe pudło. Wymienone gry mają głownie tekturę plus jeden rodzaj małej figureczki, odlanej w wielu kolorach i standardowe pudła.

Można też dyskutować, czy 150 vs 180 to jest kosmiczna różnica w cenie w stosunku do zawartości. Ostatecznie to nie ilość komponentów decyduje o dobrej grze.
Awatar użytkownika
narandil
Posty: 358
Rejestracja: 09 gru 2013, 10:06
Has thanked: 266 times
Been thanked: 62 times

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

Post autor: narandil »

rattkin pisze: Customowe plastikowe żetony (łezki, czachy) oraz figurki. Koszt zaprojektowania, zamodelowania i wykonania. Większe pudło. Wymienone gry mają głownie tekturę plus jeden rodzaj małej figureczki, odlanej w wielu kolorach i standardowe pudła.

Można też dyskutować, czy 150 vs 180 to jest kosmiczna różnica w cenie w stosunku do zawartości. Ostatecznie to nie ilość komponentów decyduje o dobrej grze.
jeśli będzie 150 vs 200 to dla mnie to jest spora różnica PRZY ZAŁOŻENIU, że zawartości jest mniej. Ale to takie łapanie się za słówka...

natomiast faktycznie możliwe że te plastikowe elementy, 5 figurek i większe pudło kosztują w produkcji więcej niż masa kartonu i małe jednakowe figureczki - dzięki :!:
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

Post autor: Bary »

Cena Alchemików była naprawdę niska biorąc pod uwagę to, co dostajemy w pudle (i nie tylko). Niestety taki stan rzeczy nie mógł trwać wiecznie...
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
Cin
Posty: 822
Rejestracja: 17 wrz 2007, 01:19
Lokalizacja: Warszawa, czasem Kielce
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

Post autor: Cin »

narandil pisze:
rattkin pisze: Customowe plastikowe żetony (łezki, czachy) oraz figurki. Koszt zaprojektowania, zamodelowania i wykonania. Większe pudło. Wymienone gry mają głownie tekturę plus jeden rodzaj małej figureczki, odlanej w wielu kolorach i standardowe pudła.

Można też dyskutować, czy 150 vs 180 to jest kosmiczna różnica w cenie w stosunku do zawartości. Ostatecznie to nie ilość komponentów decyduje o dobrej grze.
jeśli będzie 150 vs 200 to dla mnie to jest spora różnica PRZY ZAŁOŻENIU, że zawartości jest mniej. Ale to takie łapanie się za słówka...

natomiast faktycznie możliwe że te plastikowe elementy, 5 figurek i większe pudło kosztują w produkcji więcej niż masa kartonu i małe jednakowe figureczki - dzięki :!:
Po otworzeniu angielskiej wersji ciśnie mi się inne pytanie - po co to pudło jest takie duże?
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1309 times

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

Post autor: rastula »

Po otworzeniu angielskiej wersji ciśnie mi się inne pytanie - po co to pudło jest takie duże?
Żeby sprzedawać drożej?
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8801
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2709 times
Been thanked: 2396 times

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

Post autor: Curiosity »

Na dodatki.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

Post autor: rattkin »

Mogłoby być dwukrotnie mniejsze, to prawda.
Awatar użytkownika
ChlastBatem
Posty: 1648
Rejestracja: 14 kwie 2014, 15:35
Lokalizacja: Gdynia/Gdańsk
Has thanked: 12 times
Been thanked: 28 times

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

Post autor: ChlastBatem »

Curiosity pisze:Na dodatki.
Na dodatki to mamy pudło z podstawki, a i tak kolejne dodatki (jeśli będą) przecież przyjdą w kolejnych pudłach.

PS: Ja np. całą grę Istambul wraz z dodatkiem zmieściłem razem do pudełka od dodatku, które jest mniejsze (wielkości Cacao, Wyspa Skye). Muszę oszczędzać moją przestrzeń i są sposoby na to ale szkoda, że wydawcy tego nie robię :wink:
ENDryu
Posty: 817
Rejestracja: 18 lut 2012, 11:20
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 139 times
Been thanked: 29 times

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

Post autor: ENDryu »

powietrze, a co za tym idzie większe pudło, pozwala podbić cenę gry ;)
aliennowicz
Posty: 55
Rejestracja: 27 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: Kluczbork
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

Post autor: aliennowicz »

Stosunkowo nie tak dawno czytałem wypowiedź jednego z wydawców który jasno przedstawiał sprawę: zarażajcie planszówkowym hobby swoich znajomych. Im będzie nas więcej tym więcej gier na rynku polskim się pojawi i tym bardziej owe gry będą tańsze...

No i tyle z tego zostało... zwiększenie narzucanej marży i efekt zupełnie odwrotny do przedstawionego powyżej.
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2391
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1304 times
Been thanked: 790 times
Kontakt:

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

Post autor: vinnichi »

Duża krówka musi dużo jeść, nie ma co się łudzić że będzie taniej ale dobrą stroną tego medalu jest ogromna ilość tytułów wydana po polsku i z tego trzeba się cieszyć. Pozostaje więcej pracować albo zacząć zbierać znaczki :D
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

Post autor: Bary »

aliennowicz pisze:Stosunkowo nie tak dawno czytałem wypowiedź jednego z wydawców który jasno przedstawiał sprawę: zarażajcie planszówkowym hobby swoich znajomych. Im będzie nas więcej tym więcej gier na rynku polskim się pojawi i tym bardziej owe gry będą tańsze...

No i tyle z tego zostało... zwiększenie narzucanej marży i efekt zupełnie odwrotny do przedstawionego powyżej.
Oczywiście, opisany przez Ciebie efekt skali występuje, wystarczy popatrzeć na segment gier cyfrowych. Koszta stworzenia gry AAA wielokrotnie przewyższają planszówki, a ceny gier mieszczą się w granicach 250 zł, ze względu na olbrzymi popyt. Jednakże, aby to nastąpiło, rynek planszówek musiałby rozrosnąć na miarę tego pierwszego, a do tego jeszcze bardzo daleko. Delikatny rozrost rynku może przynieść efekt odwrotny, tak jak sam słusznie to zauważyłeś.
Gdybym miał zgadywać, to zaryzykowałbym stwierdzenie, że na wzrost ceny tej konkretnej pozycji wpływ miały:
- obecne koszta produkcji, transportu itp.,
- rosnąca renoma CGE, a także zainteresowanie samym tytułem,
- sygnały od odbiorców poprzednich gier CGE, że wydawnictwo sprzedaje gry po niskich cenach, nieadekwatnych do innych pozycji na rynku (gdy klient mówi ci, że sprzedajesz coś za tanio to daje jasny sygnał, że możesz tę cenę troszkę podnieść i w dalszym ciągu będzie akceptowalna).
Ostatnio zmieniony 21 paź 2016, 08:43 przez Bary, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1309 times

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

Post autor: rastula »

vinnichi pisze:Duża krówka musi dużo jeść, nie ma co się łudzić że będzie taniej ale dobrą stroną tego medalu jest ogromna ilość tytułów wydana po polsku i z tego trzeba się cieszyć. Pozostaje więcej pracować albo zacząć zbierać znaczki :D
Hobby musi kosztować ale na szczęście to nie woda i można zbojkotować gry z zawyżoną ceną. Kilka wtop i się wydawca udławi.
Awatar użytkownika
Ink
Administrator
Posty: 2822
Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 107 times
Been thanked: 161 times
Kontakt:

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

Post autor: Ink »

Bary pisze:Oczywiście, opisany przez Ciebie efekt skali występuje, wystarczy popatrzeć na segment gier cyfrowych. Koszta stworzenia gry AAA wielokrotnie przewyższają planszówki, a ceny gier mieszczą się w granicach 250 zł, ze względu na olbrzymi popyt.
Analogia nie jest chyba taka prosta. W przypadku gier cyfrowych nie bez znaczenia jest to, że koszt wyprodukowania egzemplarza na sprzedaż wynosi dokładnie 0 (dystrybucja cyfrowa).
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Awatar użytkownika
Pan_K
Posty: 2506
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 189 times
Been thanked: 168 times

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

Post autor: Pan_K »

vinnichi pisze:Duża krówka musi dużo jeść, nie ma co się łudzić że będzie taniej ale dobrą stroną tego medalu jest ogromna ilość tytułów wydana po polsku i z tego trzeba się cieszyć. Pozostaje więcej pracować albo zacząć zbierać znaczki :D
A to ze znaczków jest jakaś kasa na planszówki?
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”

Ryba bez roweru, to tylko ryba...
TTR_1983
Posty: 3950
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
Has thanked: 2 times
Been thanked: 89 times
Kontakt:

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

Post autor: TTR_1983 »

Szanowny Panie Rebelu:
- Czy Captain Sonar nadal na nie? Na Essen ludzie bardzo zadowoleni.
- Czy październikowa premiera Mamy szpiega 2 i Wymyśl to aktualna?
- Czy rozważacie coś z tegorocznych premier essenowych Queen Games?
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

Post autor: Bary »

Ink pisze:
Bary pisze:Oczywiście, opisany przez Ciebie efekt skali występuje, wystarczy popatrzeć na segment gier cyfrowych. Koszta stworzenia gry AAA wielokrotnie przewyższają planszówki, a ceny gier mieszczą się w granicach 250 zł, ze względu na olbrzymi popyt.
Analogia nie jest chyba taka prosta. W przypadku gier cyfrowych nie bez znaczenia jest to, że koszt wyprodukowania egzemplarza na sprzedaż wynosi dokładnie 0 (dystrybucja cyfrowa).
IMO jest dość trafna, choć być może wprowadziłem Cię w błąd przyjętym nazewnictwem. Mianem gier cyfrowych określiłem zbiorczo wszystkie gry "video" (jak ja nie cierpię tej nazwy), które wychodzą też w wersji fizycznej. Oczywiście nawet tłoczenie płyty jest najprawdopodobniej tańsze, niż wykonanie komponentów planszówki (tym bardziej, że zazwyczaj olbrzymi nakład też tę cenę skutecznie redukuje), ale już koszt stworzenia pozycji AAA jest miażdżąco wysoki w porównaniu z grą planszową.
No, ale nie ma co robić offtopa, ewentualnie możemy sobie założyć nowy topic i i podyskutować o cenach gier.

Rebelu, a czy wiadomo coś nowego w sprawie Ghost Stories? Wspominaliście, że chyba we wrześniu powinien ukazać się dodruk...
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4679
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1045 times
Been thanked: 1989 times

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

Post autor: warlock »

ChlastBatem pisze:
Curiosity pisze:Na dodatki.
PS: Ja np. całą grę Istambul wraz z dodatkiem zmieściłem razem do pudełka od dodatku, które jest mniejsze
Nie zmieścisz instrukcji do podstawki ;).
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2391
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1304 times
Been thanked: 790 times
Kontakt:

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

Post autor: vinnichi »

No dobra koniec żartów, Panie Rebel, pokaż nam co w tym roku będzie pod choinką :D
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
Awatar użytkownika
crsunik
Posty: 2870
Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Been thanked: 2 times

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

Post autor: crsunik »

Akcja Mikołaj będzie w tym roku?
Awatar użytkownika
ChlastBatem
Posty: 1648
Rejestracja: 14 kwie 2014, 15:35
Lokalizacja: Gdynia/Gdańsk
Has thanked: 12 times
Been thanked: 28 times

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

Post autor: ChlastBatem »

warlock pisze:
ChlastBatem pisze:
Curiosity pisze:Na dodatki.
PS: Ja np. całą grę Istambul wraz z dodatkiem zmieściłem razem do pudełka od dodatku, które jest mniejsze
Nie zmieścisz instrukcji do podstawki ;).
Zmieściłem ;) wystarczy ją złożyć na pół. Albo wydrukować nową w mniejszym formacie. Ja wolę mieć złożoną i tyle. Gra jest banalna więc i tak się nie zagląda do niej.
Awatar użytkownika
romeck
Posty: 2875
Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
Lokalizacja: Warszawa / Łódź
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

Post autor: romeck »

ChlastBatem pisze:Zmieściłem ;) wystarczy ją złożyć na pół.
Ty potworze! :shock: :)
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4679
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1045 times
Been thanked: 1989 times

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

Post autor: warlock »

Na myśl o złożeniu instrukcji na pół aż mnie skręca w środku :mrgreen:
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7340
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 460 times
Been thanked: 1116 times

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

Post autor: detrytusek »

Aż mnie zabolało!
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Zablokowany