Osadnicy: Narodziny Imperium - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Silesia Settlers
Posty: 84
Rejestracja: 14 maja 2016, 09:47
Been thanked: 1 time

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Silesia Settlers »

olsszak pisze:
Bary pisze:Zależy, jakich zasad chcesz użyć. W domowych mieszasz dowolnie dodatki i talie. W turniejowych zasadach max jeden dodatek, karty ogólne jedynie z core zaś kart frakcyjnych 30- zbudowanych na bazie opisu z instrukcji dowolnego dodatku.
ale ta dowolność nie powoduje, że powyżej 30 kart sam sobie robisz pod górkę ?:)

czyli to znalezione na forum:

"Talie frakcyjne
Bierzecie podstawowe 30 kart danej frakcji i dodajecie 10 kart z jednego wybranego dodatku - obecnie 'Atlantydzi' lub 'Każdy potrzebuje...'. Następnie redukujecie liczbę kart do 30 stosując opisane w instrukcji zasady. Dla każdego gracza przygotowujemy takie talie osobno, czyli każdy może używać innego 'małego' dodatku - czyli tych 10 kart.

Talia neutralna
Wszystkie karty z podstawki plus karty neutralne dla każdego używanego w grze dodatku. Czyli jeżeli ktoś gra atlantydami to wrzucamy neutralne dla Atlantydów, jeżeli ktoś gra frakcją z kartami pochodzącymi z 'Każdy potrzebuje...' to wrzucamy też neutralne z 'Każdy potrzebuje...'."

to jest turniejowe?
Nie, jest tak jak w cytowanym przez ciebie tekście.

Portal powinien za kare siedzieć 24/dobę i co ktoś napisze pytanie o składanie talii, odpisywać. ;]
aigimig
Posty: 410
Rejestracja: 15 sty 2014, 15:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 21 times
Been thanked: 7 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: aigimig »

Mam pytanie związane z Atlantydami. Gram tą frakcją i mam żeton podstawowej technologii (niebieską zębatkę) na karcie z akcją, np.
Wydaj 1 ludzik i 1 kamień aby otrzymać 2 punkty. możesz wykorzystać 2 razy.
Niebieska zębatka sprawia, że mogę tę akcję wykonać dodatkowy raz czyli 3 razy. Powiedzmy, że to zrobiłem - na karcie leżą 3 ludziki i 3 kamienie. Ale mam też inną kartę, która pozwala usunąć dobra z dowolnej aktywowanej karty i użyć jej ponownie. Czy w takim wypadku usuwam wszystkie obecne tam dobra (3 ludziki i 3 kamienie) i znowu mogę tę kartę odpalić 3 razy dzięki niebieskiej zębatce?
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 41 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Yavi »

aigimig pisze:Mam pytanie związane z Atlantydami. Gram tą frakcją i mam żeton podstawowej technologii (niebieską zębatkę) na karcie z akcją, np.
Wydaj 1 ludzik i 1 kamień aby otrzymać 2 punkty. możesz wykorzystać 2 razy.
Niebieska zębatka sprawia, że mogę tę akcję wykonać dodatkowy raz czyli 3 razy. Powiedzmy, że to zrobiłem - na karcie leżą 3 ludziki i 3 kamienie. Ale mam też inną kartę, która pozwala usunąć dobra z dowolnej aktywowanej karty i użyć jej ponownie. Czy w takim wypadku usuwam wszystkie obecne tam dobra (3 ludziki i 3 kamienie) i znowu mogę tę kartę odpalić 3 razy dzięki niebieskiej zębatce?
Na to wygląda :)
Awatar użytkownika
kinioo
Posty: 629
Rejestracja: 01 kwie 2016, 10:25
Has thanked: 63 times
Been thanked: 57 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: kinioo »

Pynio pisze:Chcę w to dzisiaj spróbować zagrać, ale widzę, że już 30 stron FAQ... czy mam się obawiać, że co 10 minut będę tutaj się logował i zadawał pytania? Czy FAQ zamieszczone tutaj rozwiązuje większość zagadek...

Szykuje się drugi Robinson Crusoe, jeśli chodzi o zapytania?
Nie jest to drugi Robinoson (choc ten sam autor) - mechanika jest swietna I bardzo intuicyjna; moze niektore karty Akcji trzeba przeczytac dwa razy, zeby zatrybic ?!

Z moich uwag po pierwszych rozgrywkach (gramy we dwoje):

- pamietajcie o dociagnieciu po jednej karcie frakcyjnej w fazie wypatrywania !! (my zapomnielismy o tym I jakos malo kart mielismy na rece);
- pamietajcie o odrzuceniu 3ciej karty w fazie wypatrywnaia - tj: wykladacie trzy karty: pierwsza bierze 1szy gracz, druga ty, a 3cia odrzucacie; w drugiej czesci na odwrot, ale 3cia znow odrzycacie (my o tym zapomnielismy I ostatnio za duzo kart mielismy na rece);
- grajac egipcjanami nie mozna klasc ich 'specjalnych' znacznikow (tzn mozna, ale nic to nie daje) na lokacje produkcyjne przeciwnika I uzywac ich jak swoich tj. czerpac dobra produkcujne, bo te karty produkuja TYLKO w fazie produkcji (my ten blad zrobilismy) I zonka mnie zmasakrowala przez to !!!
- Grajac pierwszy raz Japoncami, pewnie zadasz sobie pytanie 'na co mi te wszystkie jablka'?????? - poczekaj az bedziesz mial lokacje na ktorej mozesz je przechowac - masa punktow na koncu!!!!!

Nic tylko siadac I grac - gra swietna !!!

K.

K.
Sorki za brak polskich znakow....
badpixel
Posty: 12
Rejestracja: 01 wrz 2016, 19:51
Lokalizacja: Dziki Zachód

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: badpixel »

Hej :)
W najbliższy weekend planujemy po raz pierwszy usiąść do gry Osadnicy NI. Po przeczytaniu instrukcji nasuwają mi się dwie niejasności, będę wdzięczny za pomoc w wyjaśnieniu:

1- czy po podpisaniu umowy można taką kartę odzyskać/splądrować (własną/przeciwnikowi), czy też umowa trwa niezmiennie do końca rozgrywki ?
2- czy PZ za lokacje są dodawane jednorazowo w chwili budowy czy liczy się je co rundę, od momentu zbudowania do zakończenia gry/splądrowania przez przeciwnika ?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani żadnym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 41 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Yavi »

badpixel pisze:Hej :)
W najbliższy weekend planujemy po raz pierwszy usiąść do gry Osadnicy NI. Po przeczytaniu instrukcji nasuwają mi się dwie niejasności, będę wdzięczny za pomoc w wyjaśnieniu:

1- czy po podpisaniu umowy można taką kartę odzyskać/splądrować (własną/przeciwnikowi), czy też umowa trwa niezmiennie do końca rozgrywki ?
2- czy PZ za lokacje są dodawane jednorazowo w chwili budowy czy liczy się je co rundę, od momentu zbudowania do zakończenia gry/splądrowania przez przeciwnika ?
1. Generalnie pozostaje do końca rozgrywki, jednak są karty, które pozwalają coś z nimi zrobić (usunąć, wybudować jako budynek).
2. Dodawane są jednorazowo, ale na koniec gry (jeśli chodzi o gwiazdki na kartach). "Bonus za zbudowanie" odpala się jednorazowo po wybudowaniu.
badpixel
Posty: 12
Rejestracja: 01 wrz 2016, 19:51
Lokalizacja: Dziki Zachód

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: badpixel »

znowu mam pytania odnośnie zasad :? Będę wdzięczny za pomoc
1 - na karcie akcji pisze (przykładowo) "wydaj 1 chłopa w zamian weź 1 drewno, można wykonać dwa razy" - czy to znaczy że akcję można wykonać dwa razy na turę czy dwa razy na całą rozgrywkę ?
2 - czy mogę wykraść dobro (korzystając z odpowiedniej akcji), które przeciwnik właśnie uzyskał wymieniając chłopów ?
3 - czy akcja "usuń wybraną kartę przeciwnika" dotyczy zarówno karty frakcyjnej jak i normalnej czy tylko normalnej ?
4 - jeśli karta cechy (przykładowo) mówi "zawsze gdy zbudujesz szarą dostajesz 1 punkt" to czy korzyść dotyczy tej karty i każdej następnej szarej po niej zbudowanej czy wszystkich szarych włącznie z tymi które zbudowano przez użyciem w/w karty z cechy ?

Gra jest świetna, dostarcza niesamowitych emocji, niestety negatywna interakcja o mało nie wywołała wczoraj awantury przy stole :roll:
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani żadnym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny
Awatar użytkownika
Backero
Posty: 406
Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 166 times
Been thanked: 96 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Backero »

badpixel pisze: 1 - na karcie akcji pisze (przykładowo) "wydaj 1 chłopa w zamian weź 1 drewno, można wykonać dwa razy" - czy to znaczy że akcję można wykonać dwa razy na turę czy dwa razy na całą rozgrywkę ?
Można wykonać raz lub dwa razy na turę, maksymalnie 2 razy na rundę (erę). Użyte w taki sposób zasoby lądują na dolnej części karty (tam gdzie jej tekst), będąc jednocześnie znacznikiem (ta karta zostaa już wykorzystana tyle a tyle razy). Pod koniec rundy w fazie czyszczenia wszystkie te zasoby z kart zbierasz i w następnej rundzie znowu możesz wykorzystać je ponownie, czyli podczas gry możesz użyć tej lokacji nawet więcej razy.
badpixel pisze:2 - czy mogę wykraść dobro (korzystając z odpowiedniej akcji), które przeciwnik właśnie uzyskał wymieniając chłopów ?
Jeśli jesteś barbarzyńcami i masz odpowiednią lokację, która na to pozwala to tak, ale podczas swojej tury. Bodajże Egipcjanie/Atlantydzi mają kartę, która pozwala dobierać dodatkowe dobro (ale nie zabierać go komuś), gdy przeciwnik wykona akcję wymiany 2 ludków na surowiec/kartę.
badpixel pisze:3 - czy akcja "usuń wybraną kartę przeciwnika" dotyczy zarówno karty frakcyjnej jak i normalnej czy tylko normalnej ?
Masz pewnie na myśli "Usuń z gry LOKACJĘ przeciwnika". I tak, każdej (i frakcyjna i zwykła). Pamiętaj też, że to nie plądrowanie, więc ani Ty nie otrzymujesz premii za splądrowania, eni przeciwnik nie otrzymuje drewienka za swoje zgliszcza.
badpixel pisze:4 - jeśli karta cechy (przykładowo) mówi "zawsze gdy zbudujesz szarą dostajesz 1 punkt" to czy korzyść dotyczy tej karty i każdej następnej szarej po niej zbudowanej czy wszystkich szarych włącznie z tymi które zbudowano przez użyciem w/w karty z cechy ?
Szare zbudowane zanim zbudowałeś tę kartę: NIE dotyczy (chyba, że na kacie napisano, że premia za zbudowanie za każdy dotychczasowy budynek).
Korzyść dotyczy tylko kart, które zbudujesz w przyszłości oraz karty, którą właśnie zbudowałeś (posiada ten efekt), jeżeli jest również szara). Karty, które już wcześniej miałeś wybudowane nie wypunktują Ci z tej karty.
badpixel pisze:Gra jest świetna, dostarcza niesamowitych emocji, niestety negatywna interakcja o mało nie wywołała wczoraj awantury przy stole :roll:
A mi właśnie brakowało zawsze w tej grze interakcji, zwłaszcza w formacie otwartym :) W tej grze negatywna interakcja jest bardzo lajtowa. Choć istnieje wariant pokojowy, nie polecam go, bo gra jest wtedy nudna i nietowarzyska.
badpixel
Posty: 12
Rejestracja: 01 wrz 2016, 19:51
Lokalizacja: Dziki Zachód

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: badpixel »

Backero pisze:A mi właśnie brakowało zawsze w tej grze interakcji, zwłaszcza w formacie otwartym :) W tej grze negatywna interakcja jest bardzo lajtowa. Choć istnieje wariant pokojowy, nie polecam go, bo gra jest wtedy nudna i nietowarzyska.
Mnie ta negatywna interakcja w Osadnikach bardzo się podoba. Napisałem "niestety" ponieważ kiedy grasz z kimś kto traktuje rozgrywkę zbyt poważnie, "chamskie" zagrania powodują niezrozumiałe dla mnie napięcia i reakcje - wczoraj wieczorem musiałem sobie odpuścić "ostrą" (taką jaką lubię najbardziej) grę żeby przeciwnik dotrwał do końca przy stole - choć i tak skończyło się 'fochem' :shock:
Dzięki za pomoc :)
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani żadnym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny
Awatar użytkownika
kinioo
Posty: 629
Rejestracja: 01 kwie 2016, 10:25
Has thanked: 63 times
Been thanked: 57 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: kinioo »

Witam,

Mam pytanie co do Karty z cechą brzmiącą jakos tak: (jest to karta rozowa) "Za kazdym razem jak wybudujesz lokację różową otrzymujesz 1 złoto i 1 PZ"

Czy w momencie wybudowania tej karty już otrzymuję 1 złoto i 1 PZ czy dopiero podczas wybudowania następnej różowej??

Dzieks,

K
Sorki za brak polskich znakow....
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 41 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Yavi »

kinioo pisze:Witam,

Mam pytanie co do Karty z cechą brzmiącą jakos tak: (jest to karta rozowa) "Za kazdym razem jak wybudujesz lokację różową otrzymujesz 1 złoto i 1 PZ"

Czy w momencie wybudowania tej karty już otrzymuję 1 złoto i 1 PZ czy dopiero podczas wybudowania następnej różowej??

Dzieks,

K
Takie karty działają też same na siebie, więc dostajesz bonus od razu :)
Awatar użytkownika
kinioo
Posty: 629
Rejestracja: 01 kwie 2016, 10:25
Has thanked: 63 times
Been thanked: 57 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: kinioo »

Yavi pisze:
kinioo pisze:Witam,

Mam pytanie co do Karty z cechą brzmiącą jakos tak: (jest to karta rozowa) "Za kazdym razem jak wybudujesz lokację różową otrzymujesz 1 złoto i 1 PZ"

Czy w momencie wybudowania tej karty już otrzymuję 1 złoto i 1 PZ czy dopiero podczas wybudowania następnej różowej??

Dzieks,

K
Takie karty działają też same na siebie, więc dostajesz bonus od razu :)
No i gitara!

Tak graliśmy, ale nie byłem pewien.

Dzięks,

K.
Sorki za brak polskich znakow....
badpixel
Posty: 12
Rejestracja: 01 wrz 2016, 19:51
Lokalizacja: Dziki Zachód

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: badpixel »

mam pytanie odnośnie karty frakcyjnej Egipcjan, 'Konstruktor Rydwanów':
"Akcja:wydaj 1 mieczyk aby splądrować kartę przeciwnika" - czy aktywując tą kartę ignorujemy tarczę/samuraja na karcie przeciwnika ?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani żadnym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny
Awatar użytkownika
Neoptolemos
Posty: 2029
Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
Has thanked: 198 times
Been thanked: 961 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Neoptolemos »

Tak, jest to podkreślone w instrukcji.
Game developer w Lucky Duck Games
Autor bloga Karta - stół!
Redaktor Board Times
Awatar użytkownika
ixi24
Posty: 490
Rejestracja: 03 lut 2015, 00:23
Has thanked: 115 times
Been thanked: 42 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: ixi24 »

chciałem odświeżyć sobie wariant jednoosobowy. Ten z podstawki. Jak to było z plądrowanie wirtualnego gracza, bo znowu nie rozumiem. WG ma od góry: Kamień, złoto i drewno, plądruje mi zaczynając od drewna i trzeba szukać w moich kartach zwykłych symboli ze złotem i kamieniem. Nie ma nic i właśnie co wtedy? Jak rozpatrujemy drugi atak WG? Zaczynam od złota i szukam do niego kamienia ? Bo właśnie tego drugiego ataku nie rozumiem, gdy pierwszy nie jest możliwy do wykonania.
Sprzedam Kupie IG

Zniżki: 3% ALEplanszowki
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Bary »

ixi24 pisze:chciałem odświeżyć sobie wariant jednoosobowy. Ten z podstawki. Jak to było z plądrowanie wirtualnego gracza, bo znowu nie rozumiem. WG ma od góry: Kamień, złoto i drewno, plądruje mi zaczynając od drewna i trzeba szukać w moich kartach zwykłych symboli ze złotem i kamieniem. Nie ma nic i właśnie co wtedy? Jak rozpatrujemy drugi atak WG? Zaczynam od złota i szukam do niego kamienia ? Bo właśnie tego drugiego ataku nie rozumiem, gdy pierwszy nie jest możliwy do wykonania.
Gdy pierwsza faza ataku się nie powiedzie, dokładamy kolejną kartę ataku WG i zaczynamy wszystko do początku. Czyli, jak to będzie powiedzmy jabłko, to szukamy jakiegokolwiek jabłka na swoich kartach. Jak nie ma to koniec, jak jest to sprawdzamy, czy można dopasować jakiekolwiek dobro z reszty kart WG jako drugie do tej naszej karty z jabłkiem.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Hazegiant
Posty: 241
Rejestracja: 23 sie 2016, 23:39
Has thanked: 37 times
Been thanked: 36 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Hazegiant »

Hejka, nowy dodatek nowe pytania. Żeby nie przedłużać:

Aztekowie posiadają kartę bodajże mówca. Za pomocą modlitwy podkładamy pod nią jakieś karty i zostają tu one do końca gry. W czasie innych modlitw możemy te karty wykorzystać normalnie jakby zostały dobrane.

Jak to działa?

Wybieramy na przykład kartę brązową z 5 odkrytych. Wkładamy ją pod mówcę.

1. Później mamy modlitwę 5, gdzie wybieramy kolor brązowy aby otrzymać drewno. Odkrywamy 5 kart i decydujemy czy tą którą podłożyliśmy wykorzystujemy (odrzucając ją). Wtedy de facto mamy 6 kart, z modlitwy.

2. Karta zostaje tak jak mówi tekst, do końca gry i po prostu zawsze ją dodajemy do modlitwy jako dodatkową. (imo op)

3. Karta zostaje, do końca gry i przed wykonaniem modlitwy decydujemy że chcemy jej użyć i wtedy wykonujemy modlitwę x-1, majac pewność że będzie brązowa conajmniej jedna karta.

4. Może ta odłożona karta działa jak żeton łaski? Czyli nie robimy modlitwy?

To na razie mnie najbardziej nurtuje, przepraszam za błędy jakby co z pamięci piszę.

Pozdrawiam
msirok
Posty: 2
Rejestracja: 30 paź 2016, 13:54

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: msirok »

Witam,
Podczas ostatniej rozgrywki z żoną trafiła ona takie karty (grała Japończykami, wystawiła je w 2 turze).
Czy to nie jest nieskończone kombo punktowe (jeśli inni gracze spasowali więc nie mam możliwości splądrowania)?
Chodzi o to że mając 1 jabłko wymieniasz na polach ryżowych na 2 jabłka - tym sposobem można wybrać wszystkie jabłka z puli ogólnej.
Później używając karty Kapliczka wymienia 12 jabłek za 10 pkt - tak kilka razy i zostawia sobie np 5 jabłek.
Następnie korzystając naprzemian z Pól Ryżowych oraz Tragarzy i Strażnicy jest w stanie wziąć wszystkie karty z puli.
Co za tym idzie używając później Tawerny dostaje mase punktów.

Tym sposobem w talii nie zostają żadne karty, nie ma surowca jabłek i gra dalej nie ma sensu.

Co o tym myślicie ?
Kombo kończące gre ?

Obrazek
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4172
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 343 times
Been thanked: 373 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: tomb »

Pola ryżowe produkują 2 jabłka tylko w momencie wyłożenia ich oraz w fazie produkcji każdej kolejnej rundy. Strażnica daje 2 (1 + 1) karty po jej wyłożeniu, a następnie 1 kartę w fazie produkcji każdej kolejnej rundy.

Akcja z Tragarzy może zostać użyta tylko raz w ciągu jednej rundy.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
msirok
Posty: 2
Rejestracja: 30 paź 2016, 13:54

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: msirok »

tomb pisze:Pola ryżowe produkują 2 jabłka tylko w momencie wyłożenia ich oraz w fazie produkcji każdej kolejnej rundy. Strażnica daje 2 (1 + 1) karty po jej wyłożeniu, a następnie 1 kartę w fazie produkcji każdej kolejnej rundy.

Akcja z Tragarzy może zostać użyta tylko raz w ciągu jednej rundy.
Czyli źle zrozumieliśmy zasady - niedawno kupiliśmy grę i jeszcze się uczymy :)

Dzięki wielkie za pomoc :)
antyllus
Posty: 10
Rejestracja: 21 lut 2015, 06:33

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: antyllus »

Witam. Kilkukrotnie w pojawiało się na tym forum pytanie o Samurai. Czy raz położony samuraj zostaje do końca gry? Za każdym razem była odpowiedź, że tak zostaje. W mojej instrukcji jest napisne, że są usuwani w fazie czyszczenia.
ONI zakupiłem wczoraj, może to kwestia wersji gry, a może zwykły błąd poprzedników...
antyllus
Posty: 10
Rejestracja: 21 lut 2015, 06:33

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: antyllus »

Nie było tematu. Jest napisane"nie są usuwani", coś mi się pomieszalo...
A powyżej miało być być może samurajow a nie Samurai - słownik spłatał figla
Pioorek
Posty: 6
Rejestracja: 01 lis 2016, 13:57

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Pioorek »

Witam, pewnie już to było wyjaśnione ale proszę o odpowiedź: karta Inżynierowie z frakcji rzymskiej pozwala za dwóch robotników usunąć dowolną kartę przeciwnika, czyli także frakcyjną, prawda? Chronienie takiej karty w jakikolwiek sposób (żeton, samuraj) nic nie daje prawda? Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
YuZ
Posty: 328
Rejestracja: 09 gru 2009, 20:39
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 8 times
Been thanked: 23 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: YuZ »

Prawda.
Pioorek
Posty: 6
Rejestracja: 01 lis 2016, 13:57

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Pioorek »

Witam, mam pytanie odnośnie szlaku handlowego: czy jak podpiszę umowę z kartą frakcyjną przeciwnika to:
1) od razu otrzymuję dobro?
2) umowa jest ważna do końca gry (czyli w kolejnych rundach) I bierze udział w produkcji?
3) czy jak przeciwnik odrzuci swoją kartę frakcyjną, z którą mam podpisaną umowę to tracę umowę? (Jeżeli tracę to czy karta oznaczona jako umowa wraca do talii czy jest odrzucona z gry?)

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ