Gra musi:
- działać (dobrze) na 2 osoby - warunek konieczny
- mieć przynajmniej niewielką interakcję (może być negatywna)
- ładnie wyglądać (choć mam "Zamki Burgundii"
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- zamykać się w 2 godzinach, a i to absolutne maximum, preferowany czas do 1,5h
Czego nie lubię w grach:
- setupu równego czasem rozgrywce,
- ciężkiego "utrzymania" gry, tzn. dziesiątek elementów, o których trzeba pamiętać między turami (Agricola odpada)
- raczej nie lubię gier kafelkowych niestety
- kompletnej pasjansowatosci
- zbytniej losowosci (chyba że uzasadnionej fabularnie, jak w Tebach, które są chyba moją ulubioną grą rodzinną).
Jeśli to pomoże, to w mojej czołówce są obecnie Tzolkin, Lewis i Clark, Magnum Sal, Fresko (z dodatkami) - szukam czegoś z ciężaru tych gier.
Myślałam nad: Caylusem (minus - dostępność, a raczej jej brak), Keyflowerem (jak wyżej, no i te kafelki...), Puerto Rico, Le Havre, albo Goa. W ogóle przemawia do mnie motyw handlu, rozwijania czegoś - nie mam nic w tej tematyce. Generalnie szukam czegoś "wow", co łatwo przeoczyć w natłoku nowości.