TOP 5 gier ponadczasowych
- elayeth
- Posty: 1051
- Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 175 times
- Been thanked: 193 times
TOP 5 gier ponadczasowych
Tak sobie przeglądam te nasze TOP 10 (sam swoje TOP 10 mocno pozmieniałem w roku 2016 w stosunku do 2015), iż doszedłem do wniosku, że mody, nowości mają bardzo duży wpływ na nasze gusta...
I w tym wszystkim gubią się gry, które są naprawdę dobre i takimi pozostają przez wiele lat. Nie wiem, czy np: Blood Rage czy Terraformacja za 5 lat nadal będzie tak wysoko w Waszych TOP10... zobaczymy...
Tym razem zachęcam do stworzenia TOP 5 gier, w które gracie od co najmniej 5 lat i nadal od czasu do czasu wracają na stół, a ich ocena nie spada...
(poza tym, ja nigdy nie wiem, czy wysoka ocena Agricoli w waszych top10 to właśnie jej ponadczasowość, czy może pierwsze rozgrywki nowego planszomaniaka... )
Moje TOP 5 wygląda tak:
1. 7 cudów - zadziwia mnie to jak bardzo ta gra mi się nie nudzi... to chyba idealne połączenie długości rozgrywki, braku downtimów i ciekawych wyborów.
2. Agricola - chyba nie trzeba komentować
3. Wysokie napięcie - od czasu do czasu lubię pobawić się w matematyka i wbrew pozorom można tu ciekawie, strategicznie kombinować. A poza tym mam słabość do aukcji.
4. Dominion - tu chyba tez nie trzeba komentować. Choć od czasu Dominiona powastało już wiele deck-builderów to ten pierwszy nadal pokazuje, że został świetnie zaprojketowany
5. King of Tokyo - od czasu do czasu wraca, przerwy bywają dłuższe... ale jednak wraca i zabawa jest przednia.
Poza powyższymi mam wiele gier sprzed roku 2012... ale wiele z nich kupiłem później... np: Neuroshime Hex... i od dwóch lat gram w nią często... może za jakiś czas dołączy do tego grona.
I w tym wszystkim gubią się gry, które są naprawdę dobre i takimi pozostają przez wiele lat. Nie wiem, czy np: Blood Rage czy Terraformacja za 5 lat nadal będzie tak wysoko w Waszych TOP10... zobaczymy...
Tym razem zachęcam do stworzenia TOP 5 gier, w które gracie od co najmniej 5 lat i nadal od czasu do czasu wracają na stół, a ich ocena nie spada...
(poza tym, ja nigdy nie wiem, czy wysoka ocena Agricoli w waszych top10 to właśnie jej ponadczasowość, czy może pierwsze rozgrywki nowego planszomaniaka... )
Moje TOP 5 wygląda tak:
1. 7 cudów - zadziwia mnie to jak bardzo ta gra mi się nie nudzi... to chyba idealne połączenie długości rozgrywki, braku downtimów i ciekawych wyborów.
2. Agricola - chyba nie trzeba komentować
3. Wysokie napięcie - od czasu do czasu lubię pobawić się w matematyka i wbrew pozorom można tu ciekawie, strategicznie kombinować. A poza tym mam słabość do aukcji.
4. Dominion - tu chyba tez nie trzeba komentować. Choć od czasu Dominiona powastało już wiele deck-builderów to ten pierwszy nadal pokazuje, że został świetnie zaprojketowany
5. King of Tokyo - od czasu do czasu wraca, przerwy bywają dłuższe... ale jednak wraca i zabawa jest przednia.
Poza powyższymi mam wiele gier sprzed roku 2012... ale wiele z nich kupiłem później... np: Neuroshime Hex... i od dwóch lat gram w nią często... może za jakiś czas dołączy do tego grona.
- warlock
- Posty: 4676
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1045 times
- Been thanked: 1989 times
Re: TOP 5 gier ponadczasowych
Moja zajawka planszówkowa trwa od 3-4 lat, wcześniej grałem w pojedyncze tytuły. Także nie czuję się upoważniony do udzielania się w temacie.
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
- elayeth
- Posty: 1051
- Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 175 times
- Been thanked: 193 times
Re: TOP 5 gier ponadczasowych
Taki efekt uboczny tego tematu niestety... wybacz.warlock pisze:Moja zajawka planszówkowa trwa od 3-4 lat, wcześniej grałem w pojedyncze tytuły. Także nie czuję się upoważniony do udzielania się w temacie.
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: TOP 5 gier ponadczasowych
Zanim przyjdą sypać solą, że kolejne top5/10/15 ktoś wyprodukował, podrzucę takie oto tytuły:
1. Pandemic - absolutna klasyka, wejściówka dla początkujących, wymagająca łamigłówka dla wyjadaczy;
2. Battlestar Galactica - mam wrażenie, że wszyscy chcą w to grać. Zawsze i wszędzie;
3. Cyklady - nic się nie zestarzały, gra się przyjemnie jak za pierwszym razem;
4. Cosmic Encounter - oldschool w najlepszym wydaniu;
5. Neuroshima Hex - nieskończona frajda dla dwóch osób.
1. Pandemic - absolutna klasyka, wejściówka dla początkujących, wymagająca łamigłówka dla wyjadaczy;
2. Battlestar Galactica - mam wrażenie, że wszyscy chcą w to grać. Zawsze i wszędzie;
3. Cyklady - nic się nie zestarzały, gra się przyjemnie jak za pierwszym razem;
4. Cosmic Encounter - oldschool w najlepszym wydaniu;
5. Neuroshima Hex - nieskończona frajda dla dwóch osób.
- Deem
- Posty: 1222
- Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 402 times
- Been thanked: 270 times
Re: TOP 5 gier ponadczasowych
Here I Stand - polityka, karty i masa kości; to się nigdy nie starzeje
Caylus - po co inne euro skoro jest Caylus?
Descent 1 edycja - druga edycja to zaledwie popłuczyny po porządnej jedynce
Pitchcar Mini - podrasowana legenda gier podwórkowych
Twilight Struggle - niedościgniony król gier dwuosobowych (jedyny pretendent, czyli 2 edycja Wojny o Pierścień jest z 2012 )
Caylus - po co inne euro skoro jest Caylus?
Descent 1 edycja - druga edycja to zaledwie popłuczyny po porządnej jedynce
Pitchcar Mini - podrasowana legenda gier podwórkowych
Twilight Struggle - niedościgniony król gier dwuosobowych (jedyny pretendent, czyli 2 edycja Wojny o Pierścień jest z 2012 )
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
- espresso
- Posty: 1559
- Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
- Lokalizacja: poznań
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 103 times
Re: TOP 5 gier ponadczasowych
Dobry temat, też jestem ciekawa Moje najwyższe oceny na BGG, w kolekcji co najmniej 5 lat (jakby można było dać 4 lata, to lista byłaby zupełnie inna!) i dalej mam ochotę w nie zagrać (choć nie zawsze jest okazja):
1. Wikingowie (Kiesling) - jedyna moja 10 w tym topie. Akurat ostatnio odświeżyłam i dalej mam ochotę grać. Klimatu nie ma za grosz, ale mechanika mnie ujęła.
2. Szogun - w kolekcji od 2009 roku, jedna z pierwszych zakupionych gier, a dalej nic się nie zestarzała.
3. Brass - jedno z naj naj euro. Rzadko trafia na stół, ale każda partia daje dużo satysfakcji.
4. Ankh-Morpork - sama jestem zaskoczona, że ta gra jest już taka stara, ale BGG nie kłamie. Ma swoje wady, ale nie wiem nawet ile razy wciągałam przy jej pomocy nowe osoby w hobby.
5. Na chwałę Rzymu - szybka, prosta, losowa, ale ma w sobie to coś, że chce się zagrać jeszcze raz.
1. Wikingowie (Kiesling) - jedyna moja 10 w tym topie. Akurat ostatnio odświeżyłam i dalej mam ochotę grać. Klimatu nie ma za grosz, ale mechanika mnie ujęła.
2. Szogun - w kolekcji od 2009 roku, jedna z pierwszych zakupionych gier, a dalej nic się nie zestarzała.
3. Brass - jedno z naj naj euro. Rzadko trafia na stół, ale każda partia daje dużo satysfakcji.
4. Ankh-Morpork - sama jestem zaskoczona, że ta gra jest już taka stara, ale BGG nie kłamie. Ma swoje wady, ale nie wiem nawet ile razy wciągałam przy jej pomocy nowe osoby w hobby.
5. Na chwałę Rzymu - szybka, prosta, losowa, ale ma w sobie to coś, że chce się zagrać jeszcze raz.
- Bludgeon
- Posty: 607
- Rejestracja: 05 kwie 2013, 10:29
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 70 times
- Been thanked: 89 times
Re: TOP 5 gier ponadczasowych
Magia i miecz jest ponadczasowa (mimo że do ideału jej daleko). Gram z przerwami już prawie 30 lat.
Everything you do, think, or say
is in the pill you took today
is in the pill you took today
- kwiatosz
- Posty: 7874
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 417 times
- Kontakt:
Re: TOP 5 gier ponadczasowych
Tę samą partię?Bludgeon pisze:Magia i miecz jest ponadczasowa (mimo że do ideału jej daleko). Gram z przerwami już prawie 30 lat.
Dla mnie ponadczasowy jest Chaos w Starym Świecie (ależ to stare jest, się nie spodziewałem), Cosmic Encounter, Władca pierścieni: konfrontacja, Tichu, Neuroshima Hex, King of Tokyo i oczywiście Fiese Freunde Fette Feten.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
- Pan_K
- Posty: 2506
- Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 168 times
Re: TOP 5 gier ponadczasowych
you've made my daykwiatosz pisze:Tę samą partię?Bludgeon pisze:Magia i miecz jest ponadczasowa (mimo że do ideału jej daleko). Gram z przerwami już prawie 30 lat.
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
-
- Posty: 1058
- Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
- Lokalizacja: Łomża
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 39 times
- Kontakt:
Re: TOP 5 gier ponadczasowych
Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, zważywszy że cały fun gry to łażenie po zewnętrznej i środkowej krainie - korona była dla mięczaków.kwiatosz pisze:Tę samą partię?Bludgeon pisze:Magia i miecz jest ponadczasowa (mimo że do ideału jej daleko). Gram z przerwami już prawie 30 lat.
Wyobraźcie sobie napakowane postacie po 30 latach gry Siła i moc liczona w tysiącach, potwory od razu rozdeptywane - a nikomu się nie chce iść do korony władzy
- mauserem
- Posty: 1817
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 165 times
- Kontakt:
Re: TOP 5 gier ponadczasowych
Wyobraziłem sobie - teraz ludzie przy stoliku obok dziwnie na mnie patrzą bo dopiero co skończyłem się śmiać
Proponuję zatem zmianę wątku na: Top4 ponadczasowych gier i Magia i Miecz
Proponuję zatem zmianę wątku na: Top4 ponadczasowych gier i Magia i Miecz
- Harun
- Posty: 1103
- Rejestracja: 21 sie 2006, 16:48
- Lokalizacja: okolice Poznania
- Has thanked: 652 times
- Been thanked: 528 times
Re: TOP 5 gier ponadczasowych
Na początku mały OT Kiedyś usłyszałem bardzo mądrą wypowiedź o filmach i kulcie nowości. Nie pamiętam kto tak powiedział, ale stwierdził, że data produkcji nie ma znaczenia, bo każdy film, którego nie widział, jest dla niego nowy. Tak samo uważam jeśli chodzi o gry, kult nowości (w rozumieniu daty wydania) jest mi obcy i mam wiele tytułów, które znam, cenię i ogrywam od wielu lat.
Z mojej kolekcji przykładowo mogę wskazać:
GOA - moja planszówkowa miłość, świetne połączenie licytacji i planowania. Idealne skalowanie, odpowiedni czas do skomplikowania.
SZOGUN - piękny, miodny, z elementem negocjacji, fajną losowością wieży, (poza moją kolekcją jest El Grande - równie rewelacyjne)
PANDEMIC - gra na samotne wieczorne granie, pozytywnie frustrująca, wymagająca kombinowania,
TICHU - żadna inna gra nie wywołuje u mnie takich emocji. Polecam narzeczonym, którzy chcą sprawdzić czy ich małżeństwo przetrwa sytuacje konfliktowe.
SANTIAGO - wspaniała gra dla początkujących, krótka i ciekawa.
To tylko przykłady. Poza tym wiele gier powraca u mnie, jako że syn wciągnął się w nałóg. Np. taka Cytadela - leżała odłogiem, a teraz przeżywa drugą młodość.
Z mojej kolekcji przykładowo mogę wskazać:
GOA - moja planszówkowa miłość, świetne połączenie licytacji i planowania. Idealne skalowanie, odpowiedni czas do skomplikowania.
SZOGUN - piękny, miodny, z elementem negocjacji, fajną losowością wieży, (poza moją kolekcją jest El Grande - równie rewelacyjne)
PANDEMIC - gra na samotne wieczorne granie, pozytywnie frustrująca, wymagająca kombinowania,
TICHU - żadna inna gra nie wywołuje u mnie takich emocji. Polecam narzeczonym, którzy chcą sprawdzić czy ich małżeństwo przetrwa sytuacje konfliktowe.
SANTIAGO - wspaniała gra dla początkujących, krótka i ciekawa.
To tylko przykłady. Poza tym wiele gier powraca u mnie, jako że syn wciągnął się w nałóg. Np. taka Cytadela - leżała odłogiem, a teraz przeżywa drugą młodość.
- Bludgeon
- Posty: 607
- Rejestracja: 05 kwie 2013, 10:29
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 70 times
- Been thanked: 89 times
Re: TOP 5 gier ponadczasowych
wariaciIndar pisze:Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, zważywszy że cały fun gry to łażenie po zewnętrznej i środkowej krainie - korona była dla mięczaków.kwiatosz pisze:Tę samą partię?Bludgeon pisze:Magia i miecz jest ponadczasowa (mimo że do ideału jej daleko). Gram z przerwami już prawie 30 lat.
Wyobraźcie sobie napakowane postacie po 30 latach gry Siła i moc liczona w tysiącach, potwory od razu rozdeptywane - a nikomu się nie chce iść do korony władzy
Everything you do, think, or say
is in the pill you took today
is in the pill you took today
- uyco
- Posty: 1056
- Rejestracja: 09 sty 2006, 13:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 148 times
- Been thanked: 25 times
Re: TOP 5 gier ponadczasowych
1. Through the ages - zdecydowany lider, nie odstrasza mnie nawet dość spory downtime na 4 osoby.
2. Eclipse - ostatnia partia po sporej przerwie przypomniała mi o tej wspaniałej grze
3. Agricola - nie starzeje sie, wygrywa z kolejnymi propozycjami Uwe.
4. Battlestar Galactica - stara miłość cos jest w tej grze, z odpowiednia ekipą zapewnia niesamowite wrażenia
5. Eldritch horror - za klimat i przygodę, traktuję tę pozycję poniekąd jako następcę ulubionej na początku lat 90. Magii i miecz
jako honourable mention: Zamki Burgundii, Zimna wojna, Twilight Imperium i Wojna o pierścień
2. Eclipse - ostatnia partia po sporej przerwie przypomniała mi o tej wspaniałej grze
3. Agricola - nie starzeje sie, wygrywa z kolejnymi propozycjami Uwe.
4. Battlestar Galactica - stara miłość cos jest w tej grze, z odpowiednia ekipą zapewnia niesamowite wrażenia
5. Eldritch horror - za klimat i przygodę, traktuję tę pozycję poniekąd jako następcę ulubionej na początku lat 90. Magii i miecz
jako honourable mention: Zamki Burgundii, Zimna wojna, Twilight Imperium i Wojna o pierścień
- cezner
- Posty: 3080
- Rejestracja: 30 wrz 2005, 20:26
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 91 times
Re: TOP 5 gier ponadczasowych
1. Wysokie Napięcie
2. Puerto Rico
3. Agricola
4. Brass
5. Steam/Age of Steam
6. Cywilizacja: Poprzez Wieki
7. Le Havre
8. Caylus
No sorry, ale 5 tytułów nie dam rady podać. Muszę te 8. Kolejność niespecjalnie ma znaczenie.
2. Puerto Rico
3. Agricola
4. Brass
5. Steam/Age of Steam
6. Cywilizacja: Poprzez Wieki
7. Le Havre
8. Caylus
No sorry, ale 5 tytułów nie dam rady podać. Muszę te 8. Kolejność niespecjalnie ma znaczenie.
Re: TOP 5 gier ponadczasowych
U mnie po sprawdzeniu BGG pierwsza trójka bez większych zaskoczeń (moje top 5 gier po dziś dzień):
1. Stone Age
2. Le Havre
3. Chinatown
Natomiast pozostałe, w które grywam znacznie rzadziej, to:
4. Mr. Jack in New York
5. ex aequo Cyklady i Age of Empires III: The Age of Discovery
Choć już rzaaaadko lądują u mnie na stole, to nie zamierzam się ich pozbywać i na pewno będę wracał. Każda z nich broni się w konfrontacji z nowszymi tytułami, zwłaszcza że dwie z nich doczekały się ostatnio reedycji, a Cyklady są regularnie dodrukowywane przez Rebela
1. Stone Age
2. Le Havre
3. Chinatown
Natomiast pozostałe, w które grywam znacznie rzadziej, to:
4. Mr. Jack in New York
5. ex aequo Cyklady i Age of Empires III: The Age of Discovery
Choć już rzaaaadko lądują u mnie na stole, to nie zamierzam się ich pozbywać i na pewno będę wracał. Każda z nich broni się w konfrontacji z nowszymi tytułami, zwłaszcza że dwie z nich doczekały się ostatnio reedycji, a Cyklady są regularnie dodrukowywane przez Rebela
- piton
- Posty: 3421
- Rejestracja: 13 lut 2011, 22:15
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 1177 times
- Been thanked: 627 times
- Kontakt:
Re: TOP 5 gier ponadczasowych
Nie potrafię wymienić tylko pięciu Gry genialne i ponadczasowe:
- Cywilizacja: Poprzez Wieki
- Brass (Age of Steam)
- Caylus
- Dominant Species (El Grande)
- Agricola (Le Havre)
- Wysokie Napięcie
ja mogę podać moje top 10 na następne 50 lat
z racji "młodego wieku" pomijam Food Chain Magnate.
- Cywilizacja: Poprzez Wieki
- Brass (Age of Steam)
- Caylus
- Dominant Species (El Grande)
- Agricola (Le Havre)
- Wysokie Napięcie
ja mogę podać moje top 10 na następne 50 lat
z racji "młodego wieku" pomijam Food Chain Magnate.
Re: TOP 5 gier ponadczasowych
Bez uwzględnienia nowych tytułów, co do których jeszcze nie jestem pewien
1) 7 cudów świata
2) Race for the Galaxy
3) Five Tribes
4) Libertalia
5) Jamaica / Carcassone / Dobble / Jaipur / Takenoko (nie mogę się zdecydować który tytuł, więc uznaję ex aequo)
Edit: nie doczytałem z tymi 5-cioma latami, stąd moja lista jest trochę nie na miejscu
1) 7 cudów świata
2) Race for the Galaxy
3) Five Tribes
4) Libertalia
5) Jamaica / Carcassone / Dobble / Jaipur / Takenoko (nie mogę się zdecydować który tytuł, więc uznaję ex aequo)
Edit: nie doczytałem z tymi 5-cioma latami, stąd moja lista jest trochę nie na miejscu
Ostatnio zmieniony 06 lis 2016, 00:31 przez brecol, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1926
- Rejestracja: 08 maja 2008, 13:15
- Lokalizacja: Reda
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 16 times
Re: TOP 5 gier ponadczasowych
z natury rzeczy nie łapią się gry z ostatnich dwóch lat (co najmniej dwóch lat):
1. Puerto Rico
2. Zamki Burgundii
3. Hansa Teutonica
4. Crocionole
5. 7 cudów świata
6. High Society
1. Puerto Rico
2. Zamki Burgundii
3. Hansa Teutonica
4. Crocionole
5. 7 cudów świata
6. High Society
- maciejo
- Posty: 3370
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 126 times
- Been thanked: 131 times
Re: TOP 5 gier ponadczasowych
Od 5 lat powiadasz
1.RftG z panem Robotem
2.Neuroshima zawsze i wszędzie
3.Shogun jak tylko mam z kim
4.Ghost Stories solo
5.Wings of War
1.RftG z panem Robotem
2.Neuroshima zawsze i wszędzie
3.Shogun jak tylko mam z kim
4.Ghost Stories solo
5.Wings of War
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
-
- Posty: 93
- Rejestracja: 07 lis 2014, 23:26
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 2 times
Re: TOP 5 gier ponadczasowych
1) Cyklady - za mechanikę, wykonanie, klimat emocje
2) Belfort- świetne euro
3) Agricola- regrywalność i gra daje do myślenia
4) Lewis i Clark- za mechanikę połączoną z klimatem
5) Set/Trio/Roj- świetne gry na trening umysłu
2) Belfort- świetne euro
3) Agricola- regrywalność i gra daje do myślenia
4) Lewis i Clark- za mechanikę połączoną z klimatem
5) Set/Trio/Roj- świetne gry na trening umysłu
Ostatnio zmieniony 06 lis 2016, 12:13 przez mko13, łącznie zmieniany 1 raz.
- splocki
- Posty: 540
- Rejestracja: 06 mar 2013, 09:01
- Lokalizacja: Wrocław
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: TOP 5 gier ponadczasowych
1. Puerto Rico - od zawsze i na zawsze.
2. Race for the Galaxy - za szybkość rozgrywki.
3. Through the Ages: A New Story of Civilization - za wiele sposobów na wygraną.
4. Zamki Burgundii - za piękną mechanikę manipulowania kostkami.
5. Robinson Crusoe - za klimat.
2. Race for the Galaxy - za szybkość rozgrywki.
3. Through the Ages: A New Story of Civilization - za wiele sposobów na wygraną.
4. Zamki Burgundii - za piękną mechanikę manipulowania kostkami.
5. Robinson Crusoe - za klimat.
-
- Posty: 287
- Rejestracja: 08 wrz 2005, 10:34
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 6 times
Re: TOP 5 gier ponadczasowych
1. Puerto Rico
2. 7 Cudów Świata
3. Wysokie Napięcie
4. Age of Empires III
5. Railways of the World
2. 7 Cudów Świata
3. Wysokie Napięcie
4. Age of Empires III
5. Railways of the World
- Olgierdd
- Posty: 1836
- Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 92 times
Re: TOP 5 gier ponadczasowych
O, to jest ciekawa topka, bo więcej mówi o grach, a nie graczach
U mnie może nie są to gry ogrywane przez 5 lat, ale i tak kilka z nieustającym entuzjazmem:
1. 7 Cudów Świata
2. Race for the Galaxy
3. Chaos w Starym Świecie
4. Świat Dysku: Ankh-Morpork
5. Core Worlds
U mnie może nie są to gry ogrywane przez 5 lat, ale i tak kilka z nieustającym entuzjazmem:
1. 7 Cudów Świata
2. Race for the Galaxy
3. Chaos w Starym Świecie
4. Świat Dysku: Ankh-Morpork
5. Core Worlds