MadHead pisze:Boostery... dramatyczna dystrybucja kart. Obawiam się, że jak to ma tak wyglądać to złożenie talii "marzeń" to jakiś koszmar. Ogólnie, na te 36 paczek trafiłem bardzo mało postaci (nie mówiąc już o wersji elite) ale np trafiłem też po 4 x ten sam rare :/. Mam też po 2 kopie kilku "legend" xD. Ale... brakuje mi nadal ok 30% c i u
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
.
Może zanim zaczniemy narzekać poznajmy fakty:
Legendary: są w co szóstym boosterze. Jeśli kupuje się cały box, to ma się pewność, że trafi się 6, po 3 na stronę (detonator jest neutralny, więc może być w jednej z trójek).
To powoduje, że L-ek będzie sporo (nawet kupując pojedyncze boostery) i gracze będą/są zadowoleni. Z czasem będzie można kupić na sztuki lub wymienić się bez żadnego problemu. Tutaj dystrybucja zasługuje na pochwałę.
Rare: kupiłeś 36 boosterów czyli przy idealnym rozkładzie masz 70% wszystkich rare'ów po jednej sztuce. Nie było by tu żadnego problemu, gdyby nie to, że w co siódmym boosterze trafisz jedną z tych martwych kart:
Jedi robes
BB-8
Rey's staff
FO TIE fighter
FO Stormtrooper
Immobilize
Infantry grenades
Nikt nie będzie chciał tych kart kupić ani wymienić, bo są one w starterach i będzie ich za dużo na rynku.
Tutaj FFG zrobiło jedną z najgłupszych rzeczy od czasów wsadzenia plastikowego Krakena do Lords of the sea (które potem musieli i tak przepakować).
Gdyby to były karty neutralne i szare, to jeszcze gracze by przeżyli, a tak to można je od razu będzie wrzucać do śmietnika.
Jeśli chodzi o brak postaci, to da się złożyć dobry (turniejowy) team bez wersji elite. Jeśli chodzi o brak kart x2, to wystarczy się powymieniać. To samo zresztą, jeśli nie trafiłeś tych postaci, które chciałeś. Ta gra polega na tym, żeby się wymieniać, jeśli jeszcze ktoś się nie zorientował (albo nie miał wcześniej do czynienia z ccg). Co do dystrybucji, to postać jest mniej więcej w co czwartym boosterze (ciężko policzyć przez legendary, wśród których co trzecia to postać), czyli bardzo często, ale ponieważ łącznie jest ich 21 (w boosterach), więc bardzo ciężko trafić tę, którą by się chciało. (Zupełnie normalne dla ccg.)
Uncommon: W tej grze nie ma uncommonów tak naprawdę, to są rare'y tylko bez kostki. Na 36 boosterów masz 85% wszystkich x1, więc brakuje Ci 15%. Jeśli nawet zdarzyło Ci się, że trafiałeś ciągle te same, to wymiana nie będzie żadnym problemem. Żeby mieć wszystkie x2, potrzebujesz dokupić jeszcze 48 boosterów i się wymienić (nie wiem tylko po co, skoro wszystkiego do decku nie włożysz).
Common: Na 36 boosterów masz 186% czyli prawie wszystkie masz x2. Wiadomo, że mogło by tu być lepiej, ale też i nie ma tragedii, bo wszystkie Ci nie potrzebne nawet jak masz dwa decki. Niestety koszt produkcji kostki i jej pakowania odbija się na ilości kart. Co nie zmienia faktu, że commony w tej grze będą prawdziwymi commonami i będą bez żadnego problemu osiągalne.
Podsumowując:
Złożenie talii marzeń nie będzie wcale tak trudne ani kosztowne, zwłaszcza gdy ktoś już wie jaki kolor mu pasuje i ograniczy się do jednej strony.
Natomiast jeśli ktoś chce mieć full playset, to niech sobie wybije to z głowy (no chyba, że go na to stać, wtedy czemu nie). Za 3, 4 miesiące wyjdzie następny set i kolejne 24 postacie. To już nie będzie ponad sto kombinacji tylko tysiące. Życia nie wystarczy, żeby wszystko wypróbować.
Na koniec dwie uwagi:
Minimum, żeby coś złożyć to około 15-20 boosterów.
Na turniejach mniejszych czy większych nagrodami będą najczęściej boostery.