Horror w Arkham: Gra karciana / Arkham Horror: The Card Game LCG (N. French, M. Newman)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
szczudel
Posty: 1447
Rejestracja: 19 maja 2010, 21:19
Has thanked: 103 times
Been thanked: 142 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: szczudel »

Michajlo pisze: Mi się drugi akurat spodobał.
Spoiler:
Oby tak się nie stało :(. W najgorszym razie puszcze w diabły AH i przesiądę się na Posiadłość 2ED, lecz nie chciałbym aby musiało do tego dojśc. Pierwszy scenariusz mi się podobał własnie dlatego, że miał klimat Posiadłości, rozwiązywania zagadki, gdzie moznja wejśc w scenariusz i zagrać go na świeżo. W AH:TBG grałem raz i od razu mnie odrzucił, faktycznie coś w drugim scenariuszu go przypominało. Najgorsze było to uczucie, ze powinienem drugi scenariusz rozplanować, znając wszystkie jego karty, a sukces i tak odniose tylko wtedy jeśli Kultyści będa się pojawiać w miejscach w których mi to będzie pasować. OD AH: TCG na normalnym poziomie trudności oczekuję, że siądę do nowego scenariusza aby go przezyć, przy okazji potykając się o mechanikę. Nie chchiałem musieć optymalizować się pod scenariusz, bo

Jak patrzyłem po 3 scenariuszu, po lokacjach, mam wrażenie, ze będzie tam liniowość i powinno mi to jednak podpasować., zobaczymy jak wyjdzie w praniu. Musze też zmodyfikować zasobność worka z żetonami, poważnie zastanawiam się nad wyciągnięciem czerwonego żetonu całkowicie. Taki pechowiec jak ja ( 4 pierwsze próby: 2x Auto loose, -4, 0) jeśli ma czerpać jakąkolwiek frajdę z gry nie może przegrywać mocno ponad połowę testów. Szczególnie, o czym pisałem wcześniej, przegranie jednego testu może być równoznaczne z niewykonaniem scenariusza. I tu znowu wracam do pierwszego scenariusza - tam można było spokojnie poprawiać po swoich błędach. Grając w drugim każda runda była tak o 2 akcje za krótka. Żona grała za każdym razem z Lucą na stole (daje dodatkową akcję) i wyraźnie mniej frustrował ją ten scenariusz. Może gdyby na potrzeby scenariusza można było się poruszać o 2 lokacje to byłoby ok. Ale konieczność tracenia prawie całej rundy aby przejść przez pośrednia lokację była, moim zdaniem idiotyczna.
Spoiler:
pridebowl
Posty: 174
Rejestracja: 19 lip 2014, 22:24
Has thanked: 17 times
Been thanked: 21 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: pridebowl »

Szczudeł, liniowość to będziesz miał w drugim dodatku pierwszego cyklu, kiedy będziesz przeciskał się wagonami w stronę lokomotywy :)
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Bary »

Wdrożył już ktoś z Was patent z kapslami na monety, aby zabezpieczyć tokeny?
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
szczudel
Posty: 1447
Rejestracja: 19 maja 2010, 21:19
Has thanked: 103 times
Been thanked: 142 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: szczudel »

pridebowl pisze:Szczudeł, liniowość to będziesz miał w drugim dodatku pierwszego cyklu, kiedy będziesz przeciskał się wagonami w stronę lokomotywy :)
Bez kitu. Nie moge się doczekac tego dodatku. Fakt, ze nie możesz przejść do nastepnego wagonu zanim nie pozbędziesz się wszystkich wskazówek z biezącego wagonu ma szanse nabudować cisnienie i osaczenie zachowujc przy tym moc poszczególnych akcji badaczy.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6133
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 652 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: pan_satyros »

Bary pisze:Wdrożył już ktoś z Was patent z kapslami na monety, aby zabezpieczyć tokeny?
Ja muszę jeszcze zmierzyć żetony, bo nie wiem które dokładnie brać kapsle ... ale domyślnie mam zamiar kupić.
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Maxxx76 »

Bary pisze:Wdrożył już ktoś z Was patent z kapslami na monety, aby zabezpieczyć tokeny?
Kapsle stosuję w Runebound i to się sprawdza. Nie otwierają się, nie rysują i nie pękają mimo rzutów, więc w Worku Chaosu powinny się sprawować wzorowo :-)
pan_slaw
Posty: 219
Rejestracja: 04 maja 2012, 10:53
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 19 times
Been thanked: 1 time

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: pan_slaw »

pan_satyros pisze:
Bary pisze:Wdrożył już ktoś z Was patent z kapslami na monety, aby zabezpieczyć tokeny?
Ja muszę jeszcze zmierzyć żetony, bo nie wiem które dokładnie brać kapsle ... ale domyślnie mam zamiar kupić.
Na FB było info, że pasują 25 - 26 mm
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Bary »

pan_satyros pisze:
Bary pisze:Wdrożył już ktoś z Was patent z kapslami na monety, aby zabezpieczyć tokeny?
Ja muszę jeszcze zmierzyć żetony, bo nie wiem które dokładnie brać kapsle ... ale domyślnie mam zamiar kupić.
No ja właśnie także waham się między 25,5 i 26 mm. Jak wybierzesz wielkość to daj proszę znać.

@pan_slaw: 25 mm to rozmiar żetonów, takie kapsle będą za małe.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6133
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 652 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: pan_satyros »

no z fb to wiem, tylko nigdzie nie widzę kapsli 25,5, tylko 25.
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Bary »

pan_satyros pisze:no z fb to wiem, tylko nigdzie nie widzę kapsli 25,5, tylko 25.
Też nigdzie nie mogę znaleźć, chyba trzeba brać 26 mm...
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 577 times
Been thanked: 1030 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: RUNner »

Żeton Chaosu, "automatyczna porażka", to moim zdaniem porażka tego rozwiązania. Podchodzę do ważnego testu, poświęcam jakieś fajne karty żeby wzmocnić umiejętność, losuję żeton "automatycznej porażki" i do widzenia. Przegrałem test, pozbyłem się dobrych kart i los zdecydował że jednak jestem w ciemnej... . W grach karcianych cenię sobie regułę efektywności zagranej karty. Czyli jak mam dobrą kartę, to ją wprowadzam do gry i rozpatruję jej efekt bez żadnych ograniczeń losowych (już sam fakt, że mam ją na ręku jest już jakimś szczęśliwym trafem). W tym przypadku mamy test, którego powodzenie zależy od szczęścia, a nie od jakości mojego zagrania. Dlatego uważam, że test umiejętności powinien odbywać się w takiej kolejności:
- ustalenie wartości umiejętności
- ustalenie trudności testu
- wylosowanie żetonu chaosu
- decyzja gracza czy odrzuca karty, żeby przechylić szalę na swoją stronę
- rozpatrzenie testu
W ten sposób efekt losowości nadal by pozostał w grze, ale przynajmniej gracz mógłby dokonać jakiejś odpowiedzi. We Władcy Pierścieni podobne rozwiązanie się sprawdza, bo np. w fazie wyprawy, gracz ma okienko akcji przed ostatecznym rozpatrzeniem wyprawy.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
szczudel
Posty: 1447
Rejestracja: 19 maja 2010, 21:19
Has thanked: 103 times
Been thanked: 142 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: szczudel »

RUNner pisze: test umiejętności powinien odbywać się w takiej kolejności:
- ustalenie wartości umiejętności
- ustalenie trudności testu
- wylosowanie żetonu chaosu
- decyzja gracza czy odrzuca karty, żeby przechylić szalę na swoją stronę
- rozpatrzenie testu
To byłoby świetne rozwiązanie.Przystępując do testu, gdy chcesz użyć jakiejś umiejętności (zużycie Noża, strzał zużywający zasob z pistoletu), już ponosimy jakieś straty w przypadku porażki. Przerostem formy nad treścią jest przeznaczanie kart do testu na ślepo.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6133
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 652 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: pan_satyros »

też byłem zaskoczony odwróceniem kolejności wzmacniania testu ...
GunWar
Posty: 65
Rejestracja: 26 cze 2015, 16:34
Been thanked: 4 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: GunWar »

szczudel pisze: OD AH: TCG na normalnym poziomie trudności oczekuję, że siądę do nowego scenariusza aby go przezyć,[/spoiler]
Jest to wyjaśnione, że łatwy jest po to by cieszyć się przygodą, standard stawia nam wyzwanie itd. :)
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: rattkin »

Może w AH:TCG tak właśnie zrobią, jeśli kiedyś taka gra wyjdzie.

Co do odwrócenia testów: to uczyniłoby grę zbyt przeliczalną. W LOTR shadow effect też nie są (podstawowo) znane. To, czego brakuje, to możliwości wpłwu/manipulacji tymi żetonami. W LOTR można np. shadow effect odrzucić. Albo podejrzeć jeszcze w trakcie fazy graczy. I tak dalej, i tak dalej. W AH, żeton jest ostateczny i potrafi to nieprzyjemnie zirytować.
Wosho
Posty: 1443
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 177 times
Been thanked: 141 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Wosho »

Zapomniałeś dodać na dzień dzisiejszy.
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Maxxx76 »

Nie jest ostateczny. Są zdolności, które mają wpływ na wynik losowania. I pewnie, tak jak napisał Wosho, tylko chwilowo.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: rattkin »

Tak, na dzień dzisiejszy.

W LOTR karty "scrying", czyli podglądające lub zapobiegające - były już w coresecie. Eleanor, Denethor, Hasty Stroke, Test of Will i pewnie parę innych (te z pamięci).

Jakie karty w AH pozwalają na manipulację? Nie jestem jeszcze dobrze otrzaskany z obecnym cardpoolem.
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4784
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1040 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Trolliszcze »

rattkin pisze:Może w AH:TCG tak właśnie zrobią, jeśli kiedyś taka gra wyjdzie.

Co do odwrócenia testów: to uczyniłoby grę zbyt przeliczalną. W LOTR shadow effect też nie są (podstawowo) znane. To, czego brakuje, to możliwości wpłwu/manipulacji tymi żetonami. W LOTR można np. shadow effect odrzucić. Albo podejrzeć jeszcze w trakcie fazy graczy. I tak dalej, i tak dalej. W AH, żeton jest ostateczny i potrafi to nieprzyjemnie zirytować.
Dajmy im czas. Osobiście jestem niemal pewien, że pojawią się karty gracza manipulujące efektami żetonów.
szczudel
Posty: 1447
Rejestracja: 19 maja 2010, 21:19
Has thanked: 103 times
Been thanked: 142 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: szczudel »

rattkin pisze:Może w AH:TCG tak właśnie zrobią, jeśli kiedyś taka gra wyjdzie.

Co do odwrócenia testów: to uczyniłoby grę zbyt przeliczalną. W LOTR shadow effect też nie są (podstawowo) znane. To, czego brakuje, to możliwości wpłwu/manipulacji tymi żetonami. W LOTR można np. shadow effect odrzucić. Albo podejrzeć jeszcze w trakcie fazy graczy. I tak dalej, i tak dalej. W AH, żeton jest ostateczny i potrafi to nieprzyjemnie zirytować.
Arkham Horror The Card Game miało premierę.

Poziom Easy nic nie zmieni. Przynajmniej w scenariuszu 2. JEst tak krotki, ze nie ważne jak Ci testy pójdą, Talia mitów, może Ci pomóc w 2 razy mniej rund skończyć scenariusz. On jest nie za trudny, on jest zbyt krótki.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6133
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 652 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: pan_satyros »

Pożyjemy zobaczymy. Póki co po to gram z Iwoną aka "Wendy", by móc sobie jakoś poradzić z tymi testami. W końcu to "living" card game.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: rattkin »

Ah, dla mnie TCG to z automatu Trading Card Game, sorry :)
inshade
Posty: 76
Rejestracja: 10 mar 2013, 16:41
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: inshade »

rattkin pisze: Jakie karty w AH pozwalają na manipulację? Nie jestem jeszcze dobrze otrzaskany z obecnym cardpoolem.
Karty mistyczki na to pozwalają, znaczy się na pewno jedna z nich.
https://boardgamegeek.com/image/3189161 ... -card-game
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: rattkin »

Tak, właśnie do niej dojechałem. To daje jakąś nadzieję. Ale to karta aż na 5 lvlu!
Awatar użytkownika
Mamut
Posty: 59
Rejestracja: 25 wrz 2007, 17:29
Lokalizacja: Szczecin

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Mamut »

O kapslach na monety pisałem ja:D
Mierzyliśmy w sklepie numizmatycznym żeton w różnych kapslach i wyszło, na to że najlepiej pasującym rozmiarem jest 25,5 mm. Sprzedawca jednak nie miał za dużo kapsli w tym rozmiarze, więc zdecydowałem się na 26mm. Są ciuteńko za duże, tak minimalnie, że ledwo zauważalnie.
Przed zakupem tych 25,5 polecałbym jednak przejść się do sklepu numizmatycznego i zobaczyć czy żeton się mieści bez problemów. Producentów tych kapsli jest dość dużo i nie wierzę w to, że są identycznego rozmiaru.
Miałem małe wątpliwości czy te kapsle nie będą się otwierać w worku, ale nie ma takiego problemu. Wszystko fajnie działa.
Kiedyś malowaliśmy żetony bezbarwnym lakierem w celu ochrony przed ścieraniem, ale patent z kapslami jest chyba lepszy.
Jeszcze tylko dodam, że pomysł nie jest mój, tylko podpatrzony tutaj: https://boardgamegeek.com/image/1945070/eldritch-horror
ODPOWIEDZ