Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Pytanie do statute of liberty rozumiem że wybierma 3 karty z kart które nie weszły w danej epoce do gry wybieram 1 dla siebie buduje za darmo i teraz druga kartę odrzucać pytanie gdzie? Na stos kart odrzuconych czy z powrotem do pudełka? I 3 kartę dostaje mój przeciwnik który też buduje ja za darmo?
osa1908 pisze:Pytanie do statute of liberty rozumiem że wybierma 3 karty z kart które nie weszły w danej epoce do gry wybieram 1 dla siebie buduje za darmo i teraz druga kartę odrzucać pytanie gdzie? Na stos kart odrzuconych czy z powrotem do pudełka? I 3 kartę dostaje mój przeciwnik który też buduje ja za darmo?
Na stos kart odrzuconych czy z powrotem do pudełka?
-Na stos kart odrzuconych
I 3 kartę dostaje mój przeciwnik który też buduje ja za darmo?
-3 kartę dostaje przeciwnik który też buduje ja za darmo
Reskier pisze:Jak wrażenia z dodatku? Opłaca sie inwestować czy gra traci po nim lekkość i prostotę?
Oczywiście, że gra z dodatkiem jest bardziej skomplikowana. Ale doświadczonym graczom nie powinno to przeszkadzać. Mamy więcej możliwości, więc jak dla mnie to jest zaleta. Jeśli podoba ci się podstawka i chcesz mieć dodatkowe opcje w ruchu, to myślę, że warto kupić.
Wlasnie dostalem przesylke z Repos shop czekalem 2 tygodnie na dostawe. Zetony i dodatkowy cud swiata.Wszystko wyglada bardzo fajnie monety jak prawdziwe do tego jest zalaczony tez woreczek na trzymanie zetonow dobrej jakosci.Jesli chodzi o dodatek Panteon jest teraz wiecej interakcji i latwiej jest wygrac teraz przez zielone karty i czerwone.Gra moim zdaniem wydluza sie o dodatkowe 15minut.
Dla mnie dodatek jest na plus. Co prawda uważam, że cenowo trochę za dużo jak na zawartość, ale gra staje się ciekawsza. Możliwość zużycia akcji bez przeznaczenia na to karty stawia czasem przeciwnika przed trudną decyzją. Karty bogów mogą trochę zamieszać. Ostatnio szłam po zwycięstwo w punktach, przeciwnikowi brakowało 2 symboli naukowych więc czułam się bezpiecznie, ale zapomniałam o bogu, którego sama wystawiłam. Ciach ciach i w dwóch ruchach zgarnął 2 symbole i dziękuję, dobranoc.
Po premierze gry dużo było komentarzy, że zwycięstwa militarne i naukowe są bez sensu, bo można je łatwo kontrować i prawie nigdy nie zachodzą.
U mnie już od wielu partii bloczek do liczenia punktów stał się bezużyteczny, ponieważ zawsze ktoś wygrywa przed ukończeniem III ery. Panteon jeszcze bardziej ułatwia zaskoczenie przeciwnika zwycięstwem na zielone i czerwone.
Jakie macie obecnie spostrzeżenia na temat warunków zwycięstwa?
U nas nadal najczęstsze są zwycięstwa kulturowe, lecz w jednej partii z dodatkiem żona po raz pierwszy w naszych rozgrywkach wygrała naukowo, w czym pomógł jej jeden z Bogów. Moim zdaniem w grze z dodatkiem trzeb bardziej uważać na to co robi przeciwnik w sferze naukowej i militarnej.
Olgierdd pisze:Po premierze gry dużo było komentarzy, że zwycięstwa militarne i naukowe są bez sensu, bo można je łatwo kontrować i prawie nigdy nie zachodzą.
U mnie już od wielu partii bloczek do liczenia punktów stał się bezużyteczny, ponieważ zawsze ktoś wygrywa przed ukończeniem III ery. Panteon jeszcze bardziej ułatwia zaskoczenie przeciwnika zwycięstwem na zielone i czerwone.
Jakie macie obecnie spostrzeżenia na temat warunków zwycięstwa?
Ostatnio wszystko idealnie wyliczyłem, zapomniałem tylko, że przeciwnik może kupić ostatniego boga i przeczekać turę. Tak też zrobił i przegrałem naukowo
Faktycznie łatwiej jest o jakieś wcześniejsze zwycięstwo, ale dzięki temu nie można też całkiem odpuścić panteonu - trzeba kontrolować bogów i to co robią. Podoba mi się to
Póki co Panteon "wywindował" u mnie Pojedynek z 8 do 9/10 (zobaczymy, na jak długo ). Dodatkowy poziom głębi i kombinowania, bardziej realne szanse na zwycięstwo militarne/naukowe, sporo opcji zaskakujących zagrań i zaburzania rytmu dociągu kart (poprzez akcje Panteonu). Rewelacja. Na razie grałem tylko u kumpla, ale to mój najbliższy obowiązkowy zakup . Tak jak podstawowy Pojedynek jest dla mnie co najwyżej bardzo dobrą grą, to teraz urósł do rangi jednej z najciekawszych dwuosobówek, w jakie grałem .
Czekam na dostawę swojego dodatku. Wiadomym było, że jak się tylko pokaże to to trafi na wishlistę. Liczę, że wniesie coś nowego świeżego do rozgrywki. Co do podstawowego wariantu uważam, że wygrana zielonymi kartami powinna być po wybudowaniu 5. znacznika a nie 6. Bardzo rzadko ktokolwiek w moim towarzystwie osiągnął. Wygrana militarna zdarza się, nawet na tyle często, że notes mało zapełniony. Żetony uważam za nieudane i mało przydatne. Często mizerny bonus do zielonych kart. jeżeli już w nie idziesz to warto iść w różne symbole, żeby zrobić sobie furtkę. Kupowanie dwóch zielonych i dostanie średniego żetonu uważam za spowolnienie tempa/drawback. Lubię grać, najczęściej z żoną, ale nie tylko. Udana kontynuacja 7W.
Co do wykonania sporo było napisane, ale i klasyczna 7W i 7WD to karygodna jakość za żądane pieniądze. To gra karciana, a na karty położono "lachę". Może to celowy zabieg, żeby co jakiś czas musieć kupić nową wersję po zajechaniu. Standardowy 7W zagrałem dwie partie bo nie mogłem doczekać aż przyjdą koszulki. Graliśmy ze szczególną ostrożnością a i tak na kilku kartach są białe odpryski na krawędziach. Jak bym zagrał te wszystkie partie (które rozegrałem) bez koszulek to nie wiem czy bym dostrzegał symbole i nazwy kart. Wypraska ładna, ale oczywiście za mała.
Ktoś dużo stron wcześniej pisał, że ktoś podkrada mu wszelakie surowce. Wydaje mi się, że tutaj też widnieje zasada, że nie można wybudować dwóch kart o tej samej nazwie.
Opiszę swoje opinie na temat panteonu jak tylko dojdzie.