Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Pozwolę sobie dodać łyżkę dziegdziu – pudełko jest ładne, ale mało funkcjonalne. Karty wkładane poziomo? Jak je potem z tego wydobyć? Chyba, że cały moduł można wyciągnąć, ale nadal średnio to jest wygodne. No i jeszcze to podpalane drewno w ogóle nie pasujące do klimatu gry...
Just sayin'.
Blog CiekaweGry - gry planszowe i nie tylko Gramajda - zagraj w najlepsze gry planszowe w Poznaniu
AkitaInu pisze:Hmm jak pamiętam jak czytałem instrukcję to z niej wywnioskowałem że promieniowanie odkrywamy tylko i wyłącznie wtedy jeżeli mamy na statku astronautę któremu może to zagrozić. Ale oczywiście to nie musi być prawdą ;)
misioooo pisze:1. Zagrożenie promieniowania - odkrywamy tylko jak mamy kosmonautę i wykonujemy manewr z tym zagrożeniem. Podobnie jak np. zagrożenie księżyca odkrywamy jak tam coś leci i chce lądować.
Jeszcze odnośnie Promieniowania znalazłem taką odpowiedź Joego przeglądając BGG.
Z tego wynika, że Promieniowanie należy traktować jak każde inne zagrożenie. Trzeba odkryć niezależnie czy są astronauci na pokładzie i gdy się go nie odkryje to niszczy statek, a nie samych astronautów.
Tylko lot suborbitalny jest wyjątkiem od reguły i traci się samych astronautów jeżeli się tej karty nie odkryje.
Może się zdarzyć, że odpalenie silników jonowych zakończyło się sukcesem, ale nie został wygenerowany odpowiedni ciąg aby wykonać manewr (np. przez to, że inny silnik zawiódł). W takiej sytuacji, jeśli masz do czynienia z automatycznym manewrem, natychmiast go wykonaj. Jeśli nie jest to manewr automatyczny, połóż żeton czasu i pozostań w tej samej lokalizacji.
Pytanie: Jeśli podróż jest dłuższa niż 1 rok kładę jeden czy więcej żetonów czasu?
Jak odpalisz z powodzeniem silniki jonowe, ale ciąg będzie za mały na wykonanie manewru kładziesz 1 znacznik czasu. Taka zmiana zapobiega możliwości testowania jonów w nieskończoność:
1. Odpalasz jeden silnik jonowy.
2. Ciąg jest za mały do manewru - pozostajesz w miejscu.
3. Odpalasz ten sam silnik...
etc... W ten sposób można było przetestować silniki jonowe w jeden rok. Dołożenie czasu po odpaleniu zapobiega temu (statek może coś wykonać dopiero w kolejnym roku - czyli odpalanie jonów 1/rok tylko).
c08mk czytasz starszą wersję instrukcji W najnowszej już jest ten zapis.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Panowie, obydwoje macie rację, problem jest w czym innym. c08mk zacytował fragment dotyczący silników konwencjonalnych (str. 23), a nie jonowych, które są specyficznym przypadkiem (str. 26, trzeci przypis u dołu strony):
‡ Occasionally an ion thruster fires successfully but you do not generate enough thrust to complete the maneuver (perhaps because another thruster failed). In this case, if there is an automatic maneuver present, perform that immediately. If there is no automatic maneuver, take one time token and remain in the same location.
Ostatnio zmieniony 29 lis 2016, 11:54 przez rzabcio, łącznie zmieniany 1 raz.
Blog CiekaweGry - gry planszowe i nie tylko Gramajda - zagraj w najlepsze gry planszowe w Poznaniu
Przepraszam, to ja wkleiłem tekst ze starej instrukcji, w aktualnej przenieśli ten tekst z przypisu do tekstu:
An ion thruster that fires successfully cannot be fired again in the same year.
Wcześniejsze (przypis) był czytelniejszy ale wykluczał przykładowo powrót na Ziemię takiego statku (bo posiadał klepsydrę). Teraz nie blokuje się cały statek a tylko silnik jonowy.
Blog CiekaweGry - gry planszowe i nie tylko Gramajda - zagraj w najlepsze gry planszowe w Poznaniu
Sytuacja: Na początku tury mam ostatnią, odsłoniętą kartę Outcome - Major Failure na technologii rakiet Saturn.
Pytanie: mogę ją odrzucić za 5$ od razu czy najpierw muszę odpalić Saturna (co skutkuje zmarnowaniem 15$) a potem zdjąć kartę?
louiscyphre pisze:Sytuacja: Na początku tury mam ostatnią, odsłoniętą kartę Outcome - Major Failure na technologii rakiet Saturn.
Pytanie: mogę ją odrzucić za 5$ od razu czy najpierw muszę odpalić Saturna (co skutkuje zmarnowaniem 15$) a potem zdjąć kartę?
louiscyphre pisze:Została z poprzedniego roku, zaryzykowałem bez kasy na usunięcie ewentualnej porażki
Nie usuniesz kart nie mając kasy. Tylko ostatni sukces możesz w ten sposób wywalić, bo fizycznym bezsensem byłoby zostawianie jednego sukcesu, później tasowanie go i wybieranie, a następnie ponowne odkładanie na stos
Nie robi się testów bez kasy, bo mało co one wnoszą, jak sam się już zdążyłeś przekonać.
Robi się, robi
W przypadku ostatniego testu często idę na ryzyko, licząc na to, że będzie sukces i psim swędem opędzę test mogąc potem lecieć z przetestowaną technologią. Czasem się uda, czasem nie uda...
Pan_K pisze:Robi się, robi
W przypadku ostatniego testu często idę na ryzyko, licząc na to, że będzie sukces i psim swędem opędzę test mogąc potem lecieć z przetestowaną technologią. Czasem się uda, czasem nie uda...
A co cię pcha by robić ten test na końcu rundy, skoro możesz go zrobić zaraz na początku następnej, mając świeże 25 baniek?
Okołoziemskie? A skąd! Prawda, może nie planety zewnętrzne, ale widziałem misje na Księżyc, czy na Marsa montowane w ostatniej chwili, na ryzyku. Zresztą, to dość fabularne, biorąc pod uwagę "parcie na szkło" ówczesnych agencji kosmicznych. A właściwie to finansujących je rządów.
Blog CiekaweGry - gry planszowe i nie tylko Gramajda - zagraj w najlepsze gry planszowe w Poznaniu
Ok, ale nie nazwałbyś takiego lotu "testem" tylko "desperacką misją odkucia się" Widziałeś natomiast, że w przytoczonym przykładzie, ktoś najzwyczajniej testował jedną rakietę, stąd pytanie o celowość robienia takiego testu na końcu rundy.
Pastorkris pisze:Ok, ale nie nazwałbyś takiego lotu "testem" tylko "desperacką misją odkucia się" Widziałeś natomiast, że w przytoczonym przykładzie, ktoś najzwyczajniej testował jedną rakietę, stąd pytanie o celowość robienia takiego testu na końcu rundy.
Bo mam mało kasy? I budżet na kolejny rok już rozpisany? Więc jak teraz odpalę (i wyjdzie sukces), to mam gotową technologię sprawną w 100% na kolejny rok. Oczywiście mogę to zrobić w kolejnym roku, ale... To opóźnienie postępu naukowego + budżet może mi się nie skleić na misję, którą planuję za rok ;P No i jeszcze pozostaje możliwość "bo tak i już" Powodów może być wiele...
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Właśnie się zorientowałem, że prawdopodobnie źle grałem. Zapytam dla pewności o próbki:
Próbki mogę zbierać z lokacji, na której można wylądować (np. Mars, Ceres, Księżyc). Nie musi być "oznaczona" jako lokacja z próbkami o wartości xx$? Po dostarczeniu na Ziemię nie mogę takiej próbki sprzedać ale misję wypełnię.