Ja też teraz tylko nimi gram, te kości są świetne (dzięki Raiden)! Sugeruje, żebyście skrzykneli się w kilka osob i zrobili zamówienie. Jeżeli chodzi o te kości dedykowane do AH, to tak samo pasują do Eldritch. Aby mieć komfort grania najlepiej kupić dwa pakiety. Niestety, ostatnimi czasy kilka osób narzekalo na ich jakość.nikczemnik pisze:Ja mam taki zestaw od usera @raiden25 Bardzo wygodne, fajnie się toczą no i klimatyczne.Malibu pisze:Czy są jakieś specjalne kości do EH aby dodać ciut więcej klimatu? Gdzieś ost w internecie napotkałem z informacją, że można niby używać kości z AH. W połowie listopada przyjedzie do mnie podstawka EH i chciałbym mieć jakiś fajne kostki a nie zwykłe czarne.
Eldritch Horror: Przedwieczna Groza (Corey Konieczka, Nikki Valens)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
- lesar
- Posty: 594
- Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 31 times
Re: Eldritch Horror
Jakość kości AH faktycznie nie imponuje, cyferki szybko się wycierają ale można reklamować i ekspresem dosyłają nowe. Moje tak wyglądały po jednej grze:
![Obrazek](http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161029/8d90284c95f3592d5d72d96692401c2c.jpg)
Dosłali nowe. Lepszej jakości.
![Obrazek](http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161029/8d90284c95f3592d5d72d96692401c2c.jpg)
Dosłali nowe. Lepszej jakości.
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
- raphaell7
- Posty: 774
- Rejestracja: 17 kwie 2014, 01:23
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 144 times
- Been thanked: 83 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
Ja sobie sprawiłem Chessex Gemini Black-Purple/Gold (12x D6 16mm), sprawdzają się bardzo dobrze ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Obrazek](http://www.legendgames.co.uk/acatalog/gemini_d6_purpleblack.jpg)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Obrazek](http://www.legendgames.co.uk/acatalog/gemini_d6_purpleblack.jpg)
(S)przedam, (K)upię, Wishlista (BGG)
Rabaty: 3Trolle 7%, Mepel 5%, Rebel 5%, Planszostrefa 5%, Portal Games 4%, GryGrora 3%
Rabaty: 3Trolle 7%, Mepel 5%, Rebel 5%, Planszostrefa 5%, Portal Games 4%, GryGrora 3%
- akahoshi
- Posty: 902
- Rejestracja: 07 maja 2015, 08:32
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 26 times
Re: Eldritch Horror
Ja sobie sprawiłem 10 sztuk jak wyżej, tylko w innym kolorze (czarno-zielone bardziej mi podkreślają klimat). Koszt ok. 1,20/szt.
![Obrazek](http://thumbs.ebaystatic.com/images/g/3YkAAOSwKrhVaT~G/s-l225.jpg)
Skończyłem właśnie zbiór opowiadań Lovecrafta "Zgroza w Dunwich i inne przerażające opowieści" i muszę powiedzieć, że teraz jeszcze ciekawiej gra mi się w EH. Klimat jest zdecydowanie bardziej odczuwalny.
Jeśli ktoś gra w EH bez znajomości prozy w/w autora i bardzo mu się podoba, zdecydowanie polecam zapoznać się z jego twórczością. Zdecydowanie podkręca klimat.
![Obrazek](http://thumbs.ebaystatic.com/images/g/3YkAAOSwKrhVaT~G/s-l225.jpg)
Skończyłem właśnie zbiór opowiadań Lovecrafta "Zgroza w Dunwich i inne przerażające opowieści" i muszę powiedzieć, że teraz jeszcze ciekawiej gra mi się w EH. Klimat jest zdecydowanie bardziej odczuwalny.
Jeśli ktoś gra w EH bez znajomości prozy w/w autora i bardzo mu się podoba, zdecydowanie polecam zapoznać się z jego twórczością. Zdecydowanie podkręca klimat.
Ostatnio zmieniony 06 lis 2016, 18:34 przez akahoshi, łącznie zmieniany 1 raz.
Moja groteka
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
-
- Posty: 375
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 16:29
- Lokalizacja: Cracovia
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 107 times
Re: Eldritch Horror
Dokładnie! Ja czekając na dodruk EH zakupiłem wyżej wymienione opowiadanie i zostałem pochłonięty całkowicie. Niedawno opublikowano drugą część. Obecnie czytam "Króla W Żółci" Roberta W. Chambersa, polecam również.akahoshi pisze:Ja sobie sprawiłem 10 sztuk jak wyżej, tylko w innym kolorze (czarno-zielone bardziej mi podkreślają klimat).
Skończyłem właśnie zbiór opowiadań Lovecrafta "Zgroza w Dunwich i inne przerażające opowieści" i muszę powiedzieć, że teraz jeszcze ciekawiej gra mi się w EH. Klimat jest zdecydowanie bardziej odczuwalny.
Jeśli ktoś gra w EH bez znajomości prozy w/w autora i bardzo mu się podoba, zdecydowanie polecam zapoznać się z jego twórczością. Zdecydowanie podkręca klimat.
A jeśli chodzi o kości to faktycznie, dużo osób narzeka na zielone. Ja sam posiadam beżowe (chodzi mi o te "białe"
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Pozdrawiam wszystkich fanów Lovecrafta i Eldritch/Arkham!
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
Galakta właśnie poinformowała, że Zaginiona Wiedza wraca do sklepów. ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
-
- Posty: 384
- Rejestracja: 26 kwie 2016, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 130 times
- Been thanked: 74 times
Re: Eldritch Horror
Good good, preorder już się kurzył ale to piękna sprawa. Mogli by uaktualniać informacje o produktach częściej, do dzisiaj rana była ciągle ikonka " w produkcji ", gdyby nie forum i informacja z Morgadu to człowiek musi się domyślać.
Re: Eldritch Horror
Witam tak się składa że mam na sprzedaż Eldritch Horror podstawkę z dodatkiem zaginiona wiedza, wszystko w koszulkach. Gierka praktycznie nowa. Chce sprzedać bo mnie nie porwało. Oferty proszę przesłać na vesolf@gmail.com za całość proponuję 250 plus koszt wysyłki. Pozdrawiam
-
- Posty: 317
- Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
Strona główna forum » Handel/Wymiana » Oferty prywatne » Sprzedam/WymienięPiaskoryb pisze:Witam tak się składa że mam na sprzedaż Eldritch Horror podstawkę z dodatkiem zaginiona wiedza, wszystko w koszulkach. Gierka praktycznie nowa. Chce sprzedać bo mnie nie porwało. Oferty proszę przesłać na vesolf@gmail.com za całość proponuję 250 plus koszt wysyłki.
Re: Eldritch Horror
Dodatek Zaginiona Wiedza jest juz do kupienia.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 01 lis 2016, 19:31
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Been thanked: 41 times
Re: Eldritch Horror
Witam wszystkich
https://www.fantasyflightgames.com/en/n ... night-sky/ milego czytania
https://www.fantasyflightgames.com/en/n ... night-sky/ milego czytania
- Ayaram
- Posty: 1577
- Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 207 times
- Been thanked: 605 times
Re: Eldritch Horror
Trochę za bardzo schematycznie lecą z tymi dodatkami jak na mój gust. Wiem, że ta gra opiera się na spotkaniach, więc nowe klimaty to już mega dużo, no ale brakuje mi tutaj tego elementu wow. Brakuje mi tego opadu szczęki do podłogi towarzyszącemu czytaniu zapowiedzi dodatkom z innych produkcji, zdziwienia czego to twórcy nie potrafią zrobić z podstawową mechaniką. W przypadku Eldritcha to raczej takie "no okej..."
Re: Eldritch Horror
Może badacze będą ciekawsi.Ayaram pisze:Trochę za bardzo schematycznie lecą z tymi dodatkami jak na mój gust. Wiem, że ta gra opiera się na spotkaniach, więc nowe klimaty to już mega dużo, no ale brakuje mi tutaj tego elementu wow. Brakuje mi tego opadu szczęki do podłogi towarzyszącemu czytaniu zapowiedzi dodatkom z innych produkcji, zdziwienia czego to twórcy nie potrafią zrobić z podstawową mechaniką. W przypadku Eldritcha to raczej takie "no okej..."
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
- uyco
- Posty: 1056
- Rejestracja: 09 sty 2006, 13:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 148 times
- Been thanked: 25 times
Re: Eldritch Horror
zgadzam sie, ze trochę zaczyna to zalatywać schematem. po raz pierwszy, w przypadku EH, zadałem sobie pytanie: czy kupię? poza tym, mam problem czasowy z ograniem tego co do tej pory wyszło.
Akurat ten dodatek, ze względu na tematykę, mogli zrobić zupełnie inaczej...
Akurat ten dodatek, ze względu na tematykę, mogli zrobić zupełnie inaczej...
-
- Posty: 95
- Rejestracja: 04 sty 2015, 11:16
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 2 times
Re: Eldritch Horror
Ja na 100% omijam Krainy Snów. Głównie z tego względu, że w moim odczuciu, klimaty Lovecraftowskich snów odlatują mi za bardzo w kierunku "fantasy" (kocie armie, baśniowe krainy itd.) i raczej nie chcę tego włączać do całości gry. Setting Krain za bardzo mi odjeżdża od klimatu grozy, którą Lovecraft serwuje na standardzie.
- Gambit
- Posty: 5244
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 528 times
- Been thanked: 1852 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
Eldritch Horror trafił na mój recenzencki stół w ramach drugiego odcinka Rewizji. Zapraszam.
Obejrzyj na ZnadPlanszy
Obejrzyj na YouTube
Obejrzyj na ZnadPlanszy
Obejrzyj na YouTube
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
No co tu dużo mówić, kawał porządnej recenzji Tomku! Jak zabierzesz kilka dodatków (btw. trzeci duży już też na horyzoncie) to z chęcią posłucham, co masz do powiedzenia na temat ewolucji tytułu.Gambit pisze:Eldritch Horror trafił na mój recenzencki stół w ramach drugiego odcinka Rewizji. Zapraszam.
Obejrzyj na ZnadPlanszy
Obejrzyj na YouTube
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Re: Eldritch Horror
Może z lekkim opóźnieniem, ale ja również wpadłem w sidła macek
Wczoraj rozegrałem pierwszą dwuosobową partię w Eldritch Horror i powiem, że wrażenia są nader pozytywne. To czego najbardziej się obawiałem - a jest często wytykane tej grze czyli losowość i śladowa decyzyjność - nie zostało przez nas odebrane jako coś co nam przeszkadza. Może jednak po kolei.
Rozegraliśmy partię używając Przedwiecznego sugerowanego do pierwszych rozgrywek czyli Azathotha. Ja jako swoją postać obrałem Marynarza a narzeczona Agentkę - tą startującą z Rosji, imienia nie pamiętam. Żeton ekspedycji szczęśliwie trafił na pole Tunguski i pierwsza brama również - ogólnie jakoś tak się złożyło, że przez większość rozgrywki wydarzenia skupiały się na obszarze Azji - dla nas to dobrze bo w tamtych okolicach startowaliśmy![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Grało się przyjemnie i nie było większych zgrzytów z zasadami - niewielkie niejasności szybko udało się wyjaśnić zerkając do instrukcji, dla mnie plus. Ostatecznie rozgrywkę udało nam się zakończyć z sukcesem i w moim odczuciu przy niewielkim wysiłku. Moja narzeczona miała nieco inne zdanie bo pod koniec rozgrywki jej postać popadła w obłęd i musiała dobrać nową
Nie będę ukrywał, że w tej rozgrywce kości mnie rozpieszczały i nawet rzuty jedną kością kończyły się zdanymi testami
Ogólnie doszliśmy do wniosku, że trzeba będzie jeszcze 2-3 razy zagrać z Azathothem bo faktycznie szło nam bez większych problemów co wskazuje na duże pokłady szczęścia - jeszcze będę siadał dzisiaj i sprawdzał w instrukcji czy nie było wtop, bo tor Zagłady ostatecznie zszedł jedynie do wartości 8.
Najważniejsze jest to, że gra nam podeszła i jest chęć rozgrywania kolejnych scenariuszy. Liczba dostępnych postaci jest duża - 12 postaci przy grze na dwie osoby daje sporą różnorodność. Jedynie talie spotkań żałośnie wyglądają i straszą swoją małą objętością, ale ten mankament był mi znany już przed zakupem - przy najbliższych zakupach Zaginiona Wiedza trafi do koszyka![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Odnośnie losowości, to tak jak pisałem kości mnie rozpieszczały więc ciężko wiarygodnie ocenić czy jest strasznie losowo czy nie. Niemniej jednak patrząc na wartości testów dostępne przedmioty dostrzegam, że jest dużo możliwości minimalizacji szans niepowodzenia. Jak dla nas jest to akceptowalny poziom w tego typu grze. Jeżeli chodzi o decyzyjność to zgodnie stwierdziliśmy, że wcale nie jest tak, że robimy tylko i wyłącznie to co jest napisane na karcie Tajemnicy - jest pewien poziom swobody który pozwala na wybieranie co tu by zrobić. W naszej rozgrywce, praktycznie wszystko to czego potrzebowaliśmy trafiało się w Azji więc nie trzeba było rozpraszać się po mapie co pozwalało na ścisłą współpracę. Rozumiem, że przy większym rozrzucie celów po mapie trzeba będzie się bardziej namęczyć z podróżami. A co za tym idzie więcej różnych spotkań zostanie odbytych.
Na ten moment nie rozważam jeszcze grania kontrolując po dwie postanie - w moim odczuciu za dużo zarządzania dojdzie - choć jeżeli w przyszłości stwierdzimy, że jest za łatwo do rozważymy również taką możliwość.
Nastawienie do dodatków na ten moment jest takie: inwestujemy w małe bo wciśnięcie dodatkowej planszy może zrobić nam niezły bajzel na stole![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Rozegraliśmy partię używając Przedwiecznego sugerowanego do pierwszych rozgrywek czyli Azathotha. Ja jako swoją postać obrałem Marynarza a narzeczona Agentkę - tą startującą z Rosji, imienia nie pamiętam. Żeton ekspedycji szczęśliwie trafił na pole Tunguski i pierwsza brama również - ogólnie jakoś tak się złożyło, że przez większość rozgrywki wydarzenia skupiały się na obszarze Azji - dla nas to dobrze bo w tamtych okolicach startowaliśmy
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Grało się przyjemnie i nie było większych zgrzytów z zasadami - niewielkie niejasności szybko udało się wyjaśnić zerkając do instrukcji, dla mnie plus. Ostatecznie rozgrywkę udało nam się zakończyć z sukcesem i w moim odczuciu przy niewielkim wysiłku. Moja narzeczona miała nieco inne zdanie bo pod koniec rozgrywki jej postać popadła w obłęd i musiała dobrać nową
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Najważniejsze jest to, że gra nam podeszła i jest chęć rozgrywania kolejnych scenariuszy. Liczba dostępnych postaci jest duża - 12 postaci przy grze na dwie osoby daje sporą różnorodność. Jedynie talie spotkań żałośnie wyglądają i straszą swoją małą objętością, ale ten mankament był mi znany już przed zakupem - przy najbliższych zakupach Zaginiona Wiedza trafi do koszyka
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Odnośnie losowości, to tak jak pisałem kości mnie rozpieszczały więc ciężko wiarygodnie ocenić czy jest strasznie losowo czy nie. Niemniej jednak patrząc na wartości testów dostępne przedmioty dostrzegam, że jest dużo możliwości minimalizacji szans niepowodzenia. Jak dla nas jest to akceptowalny poziom w tego typu grze. Jeżeli chodzi o decyzyjność to zgodnie stwierdziliśmy, że wcale nie jest tak, że robimy tylko i wyłącznie to co jest napisane na karcie Tajemnicy - jest pewien poziom swobody który pozwala na wybieranie co tu by zrobić. W naszej rozgrywce, praktycznie wszystko to czego potrzebowaliśmy trafiało się w Azji więc nie trzeba było rozpraszać się po mapie co pozwalało na ścisłą współpracę. Rozumiem, że przy większym rozrzucie celów po mapie trzeba będzie się bardziej namęczyć z podróżami. A co za tym idzie więcej różnych spotkań zostanie odbytych.
Na ten moment nie rozważam jeszcze grania kontrolując po dwie postanie - w moim odczuciu za dużo zarządzania dojdzie - choć jeżeli w przyszłości stwierdzimy, że jest za łatwo do rozważymy również taką możliwość.
Nastawienie do dodatków na ten moment jest takie: inwestujemy w małe bo wciśnięcie dodatkowej planszy może zrobić nam niezły bajzel na stole
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Eldritch Horror
A jak długo trwała partia?toblakai pisze:Wczoraj rozegrałem pierwszą dwuosobową partię w Eldritch Horror i powiem, że wrażenia są nader pozytywne.
cześć wszystkim mam 2 pytania dla osób grających w EH.
1. Ile trwa partia 2 osobowa (każdy ma 1 postać) dla osób które dopiero poznają grę a ile dla osób już obeznanych z grą?
2. Może mi ktoś podać rozmiary planszy? Tak jak do robinsona 50x80 czy większa/mniejsza?
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
Przy okazji kolejnych potyczek ze ślepym bogiem spróbujcie zagrać przy wykorzystaniu 4 postaci (po dwóch na gracza). Zobaczycie, że gra nabierze wtedy jeszcze większych rumieńców.toblakai pisze:Ogólnie doszliśmy do wniosku, że trzeba będzie jeszcze 2-3 razy zagrać z Azathothem
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
@narandil:
1. Na pierwszą partię z Azathothem (trochę krótsza przygoda) i jednocześnie pierwsze podejście do EH powinniście zarezerwować 2,5-3h. Po ograniu spokojnie zejdziecie w przypadku tego przeciwnika do 1,5-2h (dwóch badaczy).
2. Większa od Robinsona. Plansza jest wielkości tej z Talizmanu (6 kafli wielkości pudełka każdy - edit: 84x57 cm według BGG).
Ostatnio zmieniony 29 lis 2016, 08:54 przez Bary, łącznie zmieniany 3 razy.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
- ariser
- Posty: 1138
- Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
- Lokalizacja: Cieszyn
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 49 times
Re: Eldritch Horror
1. My z żoną gramy jakoś zazwyczaj ok. 1.5h czytając większość fluffu. Na bank dałoby sie szybciej + zawsze zależy jak się gra ułoży.
Myślę, że może koło 2h na nowych graczy trzeba liczyć.
2. Sprawdzę w domu i wyedytuję posta z odp.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
2. Sprawdzę w domu i wyedytuję posta z odp.
Re: Eldritch Horror
W sumie to nawet nie zwróciliśmy uwagi bo się przyjemnie grało, choć raczej nie było dłużej niż 2.5-3 godziny.narandil pisze:A jak długo trwała partia?toblakai pisze:Wczoraj rozegrałem pierwszą dwuosobową partię w Eldritch Horror i powiem, że wrażenia są nader pozytywne.
- Olgierdd
- Posty: 1836
- Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 92 times
Re: Eldritch Horror
W weekend miałem rekordowo długą partię: aż 8 godzin w 5 osób. Walczyliśmy z Syzygium, po drodze zginęło lub postradało zmysły 5 badaczy, ale ostatecznie zwyciężyliśmy. O ile nie lubimy tak potwornie długich rozgrywek i na ogół powyżej 2,5 h gra nam się już dłuży, tak tym razem cały czas działo się coś ciekawego i nikt, pomimo zmęczenia o 3:00 nad ranem, nie czuł się tą partią znużony ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Dodam, że to pierwsza partia z Przedwiecznym z dodatku Tajemnicze Ruiny i muszę przyznać, że to najmniej ciekawy Przedwieczny pod względem tematycznym i mechanicznym jaki ukazał się dotychczas w podstawce i małych dodatkach.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Dodam, że to pierwsza partia z Przedwiecznym z dodatku Tajemnicze Ruiny i muszę przyznać, że to najmniej ciekawy Przedwieczny pod względem tematycznym i mechanicznym jaki ukazał się dotychczas w podstawce i małych dodatkach.
-
- Posty: 423
- Rejestracja: 19 paź 2006, 20:11
- Lokalizacja: Katowice
Re: Eldritch Horror
Mam kilka pytań odnośnie zasad, które nie są dla mnie do końca jasne… Będę wdzięczny za pomoc ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Czy za pomocą karty Kwarantanna można wyeliminować z gry Potężnego Potwora?
Czy za pomocą swojej umiejętności Dexter Drake może przesunąć Potężnego Potwora ze swojego pola na inne pole z bramą?
Kiedy badacz zdobywa kartę zaklęcia, której kopię już posiada to odrzuca tą kartę i kontynuuje dobieranie kart tak długo aż nie trafi na kopię zaklęcia, którego nie posiada czy po prostu ma pecha, nie dobiera tego zaklęcia ponieważ ma już jego kopię, tasuje talię zaklęć a jego akcja się kończy.
Jeśli badacz posiada dwie różne karty, każda pozwalająca na odzyskanie 1 dodatkowego zdrowia podczas odpoczynku to czy w ramach tej akcji badacz odzyskuje łącznie 3 zdrowia?
Kolejne pytanie dotyczy testów i łączenia efektów kilku kart.
Badacz testuje swoją wiedzę, oblicza jej wartość ze swojej karty postaci np. 2 + jedno ulepszenie wiedzy czyli łącznie 3 wiedzy. Posiada kartę Opus Arcana, która dodaje +1 do wiedzy, Sprzymierzeńca Znawca Wiedzy Tajemnej, który również dodaje +1 do wiedzy oraz pozwala przerzucić 1 kość kiedy testujemy wiedzę, Sprzymierzeńca Ucznia Loży, który także pozwala przerzucić 1 kość kiedy testujemy wiedzę oraz kartę Zaklęcia Znamiona Izydy, która dodaje +1 do wszystkich umiejętności oraz pozwala na przerzucenie jednej kości podczas testu.
Jeśli dobrze rozumiem to badacz rzuca łącznie 5 kośćmi podczas testu wiedzy (3 bazowo +1 z jednej wybranej karty albo Opus Arcana albo Sprzymierzeńca Znawca Wiedzy Tajemnej +1 z karty Znamiona Izydy). Po wykonaniu rzutu badacz może przerzucić łącznie 3 kości wynika to z posiadania 3 różnych kart: Sprzymierzeńca Znawca Wiedzy Tajemnej, Sprzymierzeńca Ucznia Loży oraz Zaklęcia Znamiona Izydy.
Kontynuując, jeśli badacz testował swoją wiedzę podczas akcji rzucania czaru to rzuca łącznie 6 kośćmi. Wynika to z powyższego przykładu oraz faktu, że Opus Arcana dodaje +2 do wiedzy kiedy testujemy efekt zaklęcia.
Ostatnie pytanie, czy ten ostatni przykład stosujemy do rozstrzygania testów zarówno na awersie jak i rewersie każdej karty zaklęcia?
Gra jest naprawdę świetna i na pierwszy rzut oka banalnie prosta, jednak kiedy badacz ma przed sobą kilka kart i zacznie się liczenie przed wykonaniem testu to można się nieco pogubić![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Czy za pomocą karty Kwarantanna można wyeliminować z gry Potężnego Potwora?
Czy za pomocą swojej umiejętności Dexter Drake może przesunąć Potężnego Potwora ze swojego pola na inne pole z bramą?
Kiedy badacz zdobywa kartę zaklęcia, której kopię już posiada to odrzuca tą kartę i kontynuuje dobieranie kart tak długo aż nie trafi na kopię zaklęcia, którego nie posiada czy po prostu ma pecha, nie dobiera tego zaklęcia ponieważ ma już jego kopię, tasuje talię zaklęć a jego akcja się kończy.
Jeśli badacz posiada dwie różne karty, każda pozwalająca na odzyskanie 1 dodatkowego zdrowia podczas odpoczynku to czy w ramach tej akcji badacz odzyskuje łącznie 3 zdrowia?
Kolejne pytanie dotyczy testów i łączenia efektów kilku kart.
Badacz testuje swoją wiedzę, oblicza jej wartość ze swojej karty postaci np. 2 + jedno ulepszenie wiedzy czyli łącznie 3 wiedzy. Posiada kartę Opus Arcana, która dodaje +1 do wiedzy, Sprzymierzeńca Znawca Wiedzy Tajemnej, który również dodaje +1 do wiedzy oraz pozwala przerzucić 1 kość kiedy testujemy wiedzę, Sprzymierzeńca Ucznia Loży, który także pozwala przerzucić 1 kość kiedy testujemy wiedzę oraz kartę Zaklęcia Znamiona Izydy, która dodaje +1 do wszystkich umiejętności oraz pozwala na przerzucenie jednej kości podczas testu.
Jeśli dobrze rozumiem to badacz rzuca łącznie 5 kośćmi podczas testu wiedzy (3 bazowo +1 z jednej wybranej karty albo Opus Arcana albo Sprzymierzeńca Znawca Wiedzy Tajemnej +1 z karty Znamiona Izydy). Po wykonaniu rzutu badacz może przerzucić łącznie 3 kości wynika to z posiadania 3 różnych kart: Sprzymierzeńca Znawca Wiedzy Tajemnej, Sprzymierzeńca Ucznia Loży oraz Zaklęcia Znamiona Izydy.
Kontynuując, jeśli badacz testował swoją wiedzę podczas akcji rzucania czaru to rzuca łącznie 6 kośćmi. Wynika to z powyższego przykładu oraz faktu, że Opus Arcana dodaje +2 do wiedzy kiedy testujemy efekt zaklęcia.
Ostatnie pytanie, czy ten ostatni przykład stosujemy do rozstrzygania testów zarówno na awersie jak i rewersie każdej karty zaklęcia?
Gra jest naprawdę świetna i na pierwszy rzut oka banalnie prosta, jednak kiedy badacz ma przed sobą kilka kart i zacznie się liczenie przed wykonaniem testu to można się nieco pogubić
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!