looqash007 pisze:A co do Deception: Murder in Hong Kong, to jeśli Rebel miałby to zamiar wydać, a artykuł pojawia się w Rebel Times, to czy ocena może być inna niż pozytywna? Przecież nie "zakopią" gry jeszcze przed jej ewentualnym polskim wydaniem. W dodatku to odniesienie do "konkurencyjnego" Tajemniczego Domostwa. Zresztą wg. fabuły tam nie ma tam kilku różnych morderców (jak pisze Gambit), tylko klika potencjalnych osób, które były w posiadłości i coś tam robiły, a jedna z nich zamordowała i zgadujemy jaka (inna sprawa, to prawda, że troszkę na siłę jest wrzucony ten ostatni etap - przez losowanie winnego, ale jest też ten wariant z "pełnym śledztwem"). Po drugie, Deception zaczyna się od 4 osób aż po 12. Domostwo przy 7 osobach to już ciężki "młyn" i lepiej sprawdza się w mniejszym składzie, raczej do 4-5 osób, a od biedy można nawet we 2 osoby zagrać. Troszkę więc inna, większa grupa docelowa. W Deception jest też ta mechanika z zamykaniem i otwieraniem oczu. Absolutnie nie neguję Deceptiona. Moim zdaniem, jest to coś bardziej imprezowego. Gry się jednak troszkę różnią. Obie są grami z dedukcją, a gry dedukcyjne zawsze spoko!
Trochę się zapędziłeś moim zdaniem
Czy ocena Deception w Rebel Times mogła być inna, niż pozytywna? Tak mogła. Gdybym napisał recenzję, w której pojechałbym po tej grze i taką wysłał, to taka by się ukazała. Proste? Bardzo proste. (cytując klasyka).
Skąd odniesienie do konkurecyjnego Domostwa? To również jest bardzo proste. Te gry są do siebie bardzo podobne. Jasne, nie są identyczne, ale bardzo podobne. Domostwo jest bardziej abstrakcyjne od Deception. Poza tym dla mnie Deception "zabiło" Tajemnicze Domostwo. Dla mojej żony, która miała fioła na punkcie Domostwa też.
Domostwo jest super, ale nie na tyle, żebym zagrał w nie 3 razy z rzędu. W Deception granie ciurkiem 5-6 godzin nie męczy. W Domostwie irytuje mnie to, że niby fabularnie duch wie kto zabił, ale jednak pokazuje X osób, X miejsc i X narzędzi zbrodni. A jeśli nie wie kto zabił, to dlaczego obwinia kogoś, kogo nie jest pewien?
Mechanika otwierania/zamykania oczu w Deception "trwa" jakieś 30 sekund i jest stosowana raz na grę. W zasadzie jej nie czuć.